TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »


Posted by TranceFool on Jul-18-2002 16:37:

C'hantal - The Realm


Posted by basd on Jul-18-2002 16:48:

quote:
Originally posted by magrec
hybrid - unfinished symphony
Jaaa... Da's pas kippenvel.. Daar heeft een orkest van meer dan 100 man aan meegewerkt, aan die plaat. Heb het album (wide angle) nog nergens in de winkel zien liggen (terwijl ie toch al een paar jaar uit is).. Maar dat is echt een megaplaat..

Over de toekomst van de house.. Er zullen denk ik altijd wel veel verschillende stromingen blijven, Wat betreft de house in het algemeen zie ik eerlijk gezegd niet zo verschrikkelijk veel veranderen, individuele stromingen zullen wel evolueren / veranderen maar je zult altijd hardere en softere varianten houden. Voorlopig zullen vooral de wat hardere varianten denk ik nog wel populair blijven bij het grote publiek.


Posted by MaGiK54 on Jul-18-2002 16:55:

Dance 2 trance - Power of American Natives
Capella - U Got to know
Exposure & Dj Philippe - Desola
Capricorn - 20Hz woooooooow wat een plaat
Dye Witness - What would you like to hear again
Rexanthony - For you Marlene
Final Analyzis - El Punto Final
Hocus Pocus - Here's Johhny (lekkaaaar)

Wordt vervolgt, mot weg en er liggen nog wat leuke cd's klaar om op klassiekheid te beoordelen. Goed idee om zo'n thread te starten, neem gelijk een paar ouwe Houseparties mee in me auto


Posted by SnuggLe on Jul-18-2002 16:58:

Jullie moeten gewoon allemaal verplicht House party 2 luisteren

Al deze nummers zijn klassiekers:

01. Intro - Sence The Vibe
02. Praga Khan - Rave Alarm
03. Channel X - Rave The Rhythem
04. R.F.T.R. - Extrasyn
05. Quazar - Midsummernights Dream
06. 2 Brothers Meets Sequential - Turn Da Music Up
07. Unknown - Let It Reign
08. Partners In Crime - Gothan City Strikes Again
09. The Hypnotist - The House Is Mine
10. Culture Beat - No Deeper Meaning
11. Moby - Go
12. D.H.S. - The House Of God
13. Speedy J - Pull Over
14. Booming Support - De Roode Schoentjes
15. Orr-Some - We Can Make It
16. T99 - Nocturne
17. Channel X - Groove To Move
18. Holy Noise - James Brown Is Still Alive
19. Egma - Let The Bass Kick
20. Angel Ice - Je N'Aime Que Toi
21. The Prodigy - Android
22. Outlander - Vamp
23. Fiction - Dreamworld
24. Cappella - Be Master In One's Own House
25. Middle - Chill
26. GTO - Listen To The Rhythem Flow
27. Atomizer - Time To Time
28. Cubik 22 - Night In Motion
29. Praga Khan - Injected With A Poison
30. Sequential - Cycades
31. Ravebusters - Mitraxx
32. Holy Noise - Get Down Everybody
33. Quazar - Here And Now
34. Todd Terry - Never Give Up
35. Chimo Bayo - A Si Me Gusta Mi
36. X-Es - Beat Boy
37. Atomizer - Atom-B
38. Bizarre Inc - Raise Me
39. 2 Unlimited - Get Ready For This
40. L.A. Style - James Brown Is Dead
41. Overnite - The Time Has Come
42. Human Resource - Dominator
43. Second Phase - Mentasm
44. D.J. P.C. - Issomniak
45. 80 Aum - Mindcontroller
46. Outro - We Come Back
47. Apotheosis - O Fortuna


Posted by Nielz on Jul-18-2002 17:00:

en wie kent dat nummer van "de rode schoentjes" nog? artiest is me even ontschoten, maar dat is ook zo'n heerlijk oud nummer, die je eigenlijk MOET kennen


Posted by Blik on Jul-18-2002 17:37:

die ouwe nummers geloof ik wel, toen was ik pas 10

over de toekomst betreft, over een paar jaar is er gewoon weer een hele andere stroming die helemaal in is bij de jeugd, dan denkt de jeugd van; wat is dat toch voor ouwe meuk, dat house en trance gedoe. De echte klassiekers zullen echter wel gedraaid worden ( de Top40 klassiekers dan)

vergelijk het maar een beetje met de Saturday Night Fever/Grease tijd, zo zal het denk ik ook met deze muziek gaan.

en wat luister je in de toekomst? Ik denk geen house/trance muziek om eerlijk te zijn, mijn ouders luisteren nou ook niet maar naar saturday night fever muziek enzo, dat is ook allemaal nieuwe meuk geworden (Celine Dion enzo )

(ps: ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben en het gaat allemaal heel anders natuurlijk)


Posted by magrec on Jul-18-2002 18:00:

Over de toekomst,

geen flauw idee


Posted by MH on Jul-18-2002 18:44:

Klassieker: Armand van Helden - Witch Doctor


Posted by moogwai on Jul-18-2002 18:59:

eigenlijk zijn ze allemaal wel genoemd: Speedy J - Pullover,
L.A. Style - James Brown Is Dead en Jones & Stephenson - The First Rebirth Vooral

Voor mij was het toen echt de top 40/50 tijd... met 2 Unlimited, 2 Bros en later Dune, Charly & Theo, U96 enzzz... veel house herinner ik me niet. Mijn eerste "underground" muziek was Houseparty 10 met o.a. the First Rebith, wat onbekende Charly & theo tracks... etc


Posted by basd on Jul-18-2002 19:27:

quote:
Originally posted by Nielz
en wie kent dat nummer van "de rode schoentjes" nog? artiest is me even ontschoten, maar dat is ook zo'n heerlijk oud nummer, die je eigenlijk MOET kennen
Booming Support, staat nr. 14 in de lijst van Snuggle


Posted by stampertje on Jul-18-2002 19:33:

het zijn zeker allemaal onwijs goeie nummers, laatst met een paar vrienden allemaal oude cd's lopen draaien voordat we gingen stappen. Echt mooi is dat... zo van owjaa die is kik en deze was ook zo GERZ (taalgebruik van toen)


Posted by Cosmic on Jul-18-2002 20:35:

quote:
Originally posted by SnuggLe


Sorry hoor, maar dit zijn echt GEEEEEEEEEN klassiekers. Deze nummers zijn nog geen 2-3 jaar oud man.... Je moet zeker denken aan muziek van VOOR 1994 wil het een klassieker zijn..... uit de beginttijd van de house dan.

Greetz,
SnuggLe



Ik vind het anders wel klassiekers, misschien niet zulke oude als jij bedoelt, maar wel klassiek in de zin van dat iedereen die zich nog herinnert over een paar jaar.


Posted by Opti on Jul-18-2002 22:56:

quote:
Originally posted by Tall21

Dye Witness - What would you like to hear again


Jaaaa!!! Dit is m!!!!


Posted by jp on Jul-18-2002 23:21:

Die Turn op de Bass CD's uit 1989- met The sound of E en zo waren fantastisch.

Met die grote smile op de hoes

Daar is het zo'n beetje mee begonnen: De Belgische Acid Housedeuntjes





Remember:

Technotronic - Pump up the jam
Twenty 4 Seven - I Can't Stand It
King Bee - Back by dope demand
Confetti's - C Day


Posted by PCP2017 on Jul-19-2002 01:21:

Als TA moet je deze wel kennen, niet uit de jaren tachtig ofzo maar definitely classics;

Trope - Amphetamine
R-Damski - Acoustic Nature
Casseopaya - Overdose
Hitch-Hiker & Dumont - 2nd Dimension
Para-Dizer - Song Of Liberation
God's Groove - Back To Nature
Blue Planet Corporation - Overbloody Flood

Goud van Oud.


Posted by serialkillah on Jul-19-2002 08:42:

de rode schoentjes is van booming support dacht ik.


verder:
capricorn - 20hz
????soushkin????? - dream your dream (bonzai label)
plexus - cactus rhythm
????? - who is elvis
dj randy - rage against da machine
human resource - dominator
citrus - fasinatin rhythm
la style - i'm raving
3 phase - der klang der familie

vitamin - de skippybal

quote:
Originally posted by PCP2017

Hitch-Hiker & Dumont - 2nd Dimension


die is idd erg bruut ja


Posted by eXos on Jul-19-2002 10:12:

quote:
Originally posted by Nielz
en wie kent dat nummer van "de rode schoentjes" nog? artiest is me even ontschoten, maar dat is ook zo'n heerlijk oud nummer, die je eigenlijk MOET kennen


Sja, net zoals 'James Brown is Dead'


Posted by kolkiewolkie on Jul-19-2002 10:28:

quote:
Originally posted by Blik
die ouwe nummers geloof ik wel, toen was ik pas 10

over de toekomst betreft, over een paar jaar is er gewoon weer een hele andere stroming die helemaal in is bij de jeugd, dan denkt de jeugd van; wat is dat toch voor ouwe meuk, dat house en trance gedoe. De echte klassiekers zullen echter wel gedraaid worden ( de Top40 klassiekers dan)


wat ik zelf een absolute classic vind, ondanks dat ie destijds grijs gedraaid werd:

snap - rythem is a dancer

heeeeeeeeeeeeeel af en toe hoor je hem nog wel es langskomen... pure dope vinnik dat

... wat ik me verder kan herinneren noem ik niet echt klassiekers.. toen was ik zeg maar top40 minded...echter vonnik die meuk van
dj bobo (titels vergeten)
2 unlimited - twilight zone

best goed.... nog steeds best goed, al kan ik me niet herinneren wanneer ik het voort laatst gehoord heb... thuis maar fftjes wat ouwe tapes opzoeken

en de toekomst kan ik nix over zeggen.. ik HOOP alleen dat ik zo flex blijf dat ik af en toe nog een feestje bezoek, en niet zoals m'n broer op m'n 32ste met 2 koters op stap moet naar de dierentuin in mijn stationcar/mpv, en echt NOOIT meer naar wat voor een soort happenings ook toega.. das echt een schrikbeeld voor mij




of zoals dubbink nu


Posted by serialkillah on Jul-19-2002 16:44:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie


wat ik zelf een absolute classic vind, ondanks dat ie destijds grijs gedraaid werd:

snap - rythem is a dancer


Ik vindt xterminate van snap ook een heel bruut nummer


Posted by New Wave on Jul-19-2002 17:20:

end at nummer van".......I got the key...i got the sectruuhuuhut....ofzo..of waren jullie toen nog aan de harde tepel van je ma aan het sucken?


Posted by Opti on Jul-19-2002 17:35:

quote:
Originally posted by New Wave
end at nummer van".......I got the key...i got the sectruuhuuhut....ofzo..of waren jullie toen nog aan de harde tepel van je ma aan het sucken?


Urban Cookie Collective hetten ze geloof ik

Maar er worden weinig �chte klassiekers genoemd denk ik, veel top40 werk Maar in '94 was ik pas 13 man, toen kende ik alleen top40 werk


Posted by TimeportE on Jul-19-2002 18:15:

quote:
Originally posted by Optimus


Urban Cookie Collective hetten ze geloof ik

Maar er worden weinig �chte klassiekers genoemd denk ik, veel top40 werk Maar in '94 was ik pas 13 man, toen kende ik alleen top40 werk


idd.. en die urban cookie collective (the key, the secret)is trouwens vet!! echt lekkere tune net zoals snap - rythemn is a dancer! die heb ik trouwens wel allemaal nog meegemaakt!

ook nog lekkere

tinman - eighteen strings
kristine w - feel what you want

en deze zijn vet!!

double you - run to me
marusha - somewhere over the rainbow


Posted by Smirnoff on Jul-19-2002 19:06:

L.A. Style - I,m raving (ofzo iets)
Jam & Spoon - Stella

Felix - Don,t you want me.
Nana - Nana

Best moeilijk om zo ver terug te denken en titels op te graven.

Rozalla - everybody,s free
T99 - Anastacia


Posted by Funk Einsatz on Jul-19-2002 22:44:

En wat dachten jullie van:

chicane - salt water
faithless - insomnia
sasha - scorchio
push - universal nation
BBE - seven days one week

toch ook wel redelijke klassiekers dacht ik zo

Ik heb gelijk nog een vraag: er is een super cool nummer waarbij in de clip een zwarte man gekleed als een monnik met een kruis rondloopt. Hoe heet dit nummer!!!??


Posted by Opti on Jul-19-2002 22:50:

quote:
Originally posted by SnuggLe


Sorry hoor, maar dit zijn echt GEEEEEEEEEN klassiekers. Deze nummers zijn nog geen 2-3 jaar oud man.... Je moet zeker denken aan muziek van VOOR 1994 wil het een klassieker zijn..... uit de beginttijd van de house dan.


ghehehe, er komen steeds m��r tracks van n� 1994
de meesten zijn 15/16, dus Bram, ze weten niet eens waar je t over hebt man


Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.