TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »
C'hantal - The Realm
| quote: |
| Originally posted by magrec hybrid - unfinished symphony |
Dance 2 trance - Power of American Natives
Capella - U Got to know
Exposure & Dj Philippe - Desola
Capricorn - 20Hz woooooooow wat een plaat
Dye Witness - What would you like to hear again
Rexanthony - For you Marlene
Final Analyzis - El Punto Final
Hocus Pocus - Here's Johhny (lekkaaaar)
Wordt vervolgt, mot weg en er liggen nog wat leuke cd's klaar om op klassiekheid te beoordelen. Goed idee om zo'n thread te starten, neem gelijk een paar ouwe Houseparties mee in me auto

Jullie moeten gewoon allemaal verplicht House party 2 luisteren 
Al deze nummers zijn klassiekers:
01. Intro - Sence The Vibe
02. Praga Khan - Rave Alarm
03. Channel X - Rave The Rhythem
04. R.F.T.R. - Extrasyn
05. Quazar - Midsummernights Dream
06. 2 Brothers Meets Sequential - Turn Da Music Up
07. Unknown - Let It Reign
08. Partners In Crime - Gothan City Strikes Again
09. The Hypnotist - The House Is Mine
10. Culture Beat - No Deeper Meaning
11. Moby - Go
12. D.H.S. - The House Of God
13. Speedy J - Pull Over
14. Booming Support - De Roode Schoentjes
15. Orr-Some - We Can Make It
16. T99 - Nocturne
17. Channel X - Groove To Move
18. Holy Noise - James Brown Is Still Alive
19. Egma - Let The Bass Kick
20. Angel Ice - Je N'Aime Que Toi
21. The Prodigy - Android
22. Outlander - Vamp
23. Fiction - Dreamworld
24. Cappella - Be Master In One's Own House
25. Middle - Chill
26. GTO - Listen To The Rhythem Flow
27. Atomizer - Time To Time
28. Cubik 22 - Night In Motion
29. Praga Khan - Injected With A Poison
30. Sequential - Cycades
31. Ravebusters - Mitraxx
32. Holy Noise - Get Down Everybody
33. Quazar - Here And Now
34. Todd Terry - Never Give Up
35. Chimo Bayo - A Si Me Gusta Mi
36. X-Es - Beat Boy
37. Atomizer - Atom-B
38. Bizarre Inc - Raise Me
39. 2 Unlimited - Get Ready For This
40. L.A. Style - James Brown Is Dead
41. Overnite - The Time Has Come
42. Human Resource - Dominator
43. Second Phase - Mentasm
44. D.J. P.C. - Issomniak
45. 80 Aum - Mindcontroller
46. Outro - We Come Back
47. Apotheosis - O Fortuna
en wie kent dat nummer van "de rode schoentjes" nog? artiest is me even ontschoten, maar dat is ook zo'n heerlijk oud nummer, die je eigenlijk MOET kennen 
die ouwe nummers geloof ik wel, toen was ik pas 10 
over de toekomst betreft, over een paar jaar is er gewoon weer een hele andere stroming die helemaal in is bij de jeugd, dan denkt de jeugd van; wat is dat toch voor ouwe meuk, dat house en trance gedoe. De echte klassiekers zullen echter wel gedraaid worden ( de Top40 klassiekers dan)
vergelijk het maar een beetje met de Saturday Night Fever/Grease tijd, zo zal het denk ik ook met deze muziek gaan.
en wat luister je in de toekomst? Ik denk geen house/trance muziek om eerlijk te zijn, mijn ouders luisteren nou ook niet maar naar saturday night fever muziek enzo, dat is ook allemaal nieuwe meuk geworden (Celine Dion enzo
)
(ps: ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben en het gaat allemaal heel anders natuurlijk
)
Over de toekomst,
geen flauw idee 
Klassieker: Armand van Helden - Witch Doctor
eigenlijk zijn ze allemaal wel genoemd: Speedy J - Pullover,
L.A. Style - James Brown Is Dead en Jones & Stephenson - The First Rebirth Vooral
Voor mij was het toen echt de top 40/50 tijd... met 2 Unlimited, 2 Bros en later Dune, Charly & Theo, U96 enzzz... veel house herinner ik me niet. Mijn eerste "underground" muziek was Houseparty 10 met o.a. the First Rebith, wat onbekende Charly & theo tracks... etc
| quote: |
| Originally posted by Nielz en wie kent dat nummer van "de rode schoentjes" nog? artiest is me even ontschoten, maar dat is ook zo'n heerlijk oud nummer, die je eigenlijk MOET kennen |
het zijn zeker allemaal onwijs goeie nummers, laatst met een paar vrienden allemaal oude cd's lopen draaien voordat we gingen stappen. Echt mooi is dat... zo van owjaa die is kik en deze was ook zo GERZ (taalgebruik van toen)
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Sorry hoor, maar dit zijn echt GEEEEEEEEEN klassiekers. Deze nummers zijn nog geen 2-3 jaar oud man.... Je moet zeker denken aan muziek van VOOR 1994 wil het een klassieker zijn..... uit de beginttijd van de house dan. Greetz, SnuggLe |
| quote: |
| Originally posted by Tall21 Dye Witness - What would you like to hear again |
Die Turn op de Bass CD's uit 1989- met The sound of E en zo waren fantastisch.
Met die grote smile op de hoes 
Daar is het zo'n beetje mee begonnen: De Belgische Acid Housedeuntjes



Remember:
Technotronic - Pump up the jam
Twenty 4 Seven - I Can't Stand It
King Bee - Back by dope demand
Confetti's - C Day
Als TA moet je deze wel kennen, niet uit de jaren tachtig ofzo maar definitely classics;
Trope - Amphetamine
R-Damski - Acoustic Nature
Casseopaya - Overdose
Hitch-Hiker & Dumont - 2nd Dimension
Para-Dizer - Song Of Liberation
God's Groove - Back To Nature
Blue Planet Corporation - Overbloody Flood
Goud van Oud.
de rode schoentjes is van booming support dacht ik.
verder:
capricorn - 20hz
????soushkin????? - dream your dream (bonzai label)
plexus - cactus rhythm
????? - who is elvis
dj randy - rage against da machine
human resource - dominator
citrus - fasinatin rhythm
la style - i'm raving
3 phase - der klang der familie
vitamin - de skippybal

| quote: |
| Originally posted by PCP2017 Hitch-Hiker & Dumont - 2nd Dimension |
| quote: |
| Originally posted by Nielz en wie kent dat nummer van "de rode schoentjes" nog? artiest is me even ontschoten, maar dat is ook zo'n heerlijk oud nummer, die je eigenlijk MOET kennen |
| quote: |
| Originally posted by Blik die ouwe nummers geloof ik wel, toen was ik pas 10 ![]() over de toekomst betreft, over een paar jaar is er gewoon weer een hele andere stroming die helemaal in is bij de jeugd, dan denkt de jeugd van; wat is dat toch voor ouwe meuk, dat house en trance gedoe. De echte klassiekers zullen echter wel gedraaid worden ( de Top40 klassiekers dan) |
| quote: |
| Originally posted by kolkiewolkie wat ik zelf een absolute classic vind, ondanks dat ie destijds grijs gedraaid werd: snap - rythem is a dancer |
end at nummer van".......I got the key...i got the sectruuhuuhut....ofzo..of waren jullie toen nog aan de harde tepel van je ma aan het sucken?
| quote: |
| Originally posted by New Wave end at nummer van".......I got the key...i got the sectruuhuuhut....ofzo..of waren jullie toen nog aan de harde tepel van je ma aan het sucken? |

Maar in '94 was ik pas 13 man, toen kende ik alleen top40 werk
| quote: |
| Originally posted by Optimus Urban Cookie Collective hetten ze geloof ik ![]() Maar er worden weinig �chte klassiekers genoemd denk ik, veel top40 werk Maar in '94 was ik pas 13 man, toen kende ik alleen top40 werk |

L.A. Style - I,m raving (ofzo iets)
Jam & Spoon - Stella
Felix - Don,t you want me.
Nana - Nana
Best moeilijk om zo ver terug te denken en titels op te graven.
Rozalla - everybody,s free
T99 - Anastacia
En wat dachten jullie van:
chicane - salt water
faithless - insomnia
sasha - scorchio
push - universal nation
BBE - seven days one week
toch ook wel redelijke klassiekers dacht ik zo
Ik heb gelijk nog een vraag: er is een super cool nummer waarbij in de clip een zwarte man gekleed als een monnik met een kruis rondloopt. Hoe heet dit nummer!!!??
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Sorry hoor, maar dit zijn echt GEEEEEEEEEN klassiekers. Deze nummers zijn nog geen 2-3 jaar oud man.... Je moet zeker denken aan muziek van VOOR 1994 wil het een klassieker zijn..... uit de beginttijd van de house dan. |




Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.