TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Vernegering van de muziekstations?
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by Vinyl Boy on Jul-23-2002 19:31:

quote:
Originally posted by hamburgerboefje
Die clips op tv met die schreeuwende neger Ja Rule. Om nog maar te zwijgen over Nelly bv.

Ja, ja rule en nelly zijn echt de limit, die gasten denken dat ze zooo cool zijn, word ik echt misselijk van gewoon. Ik zag zelfs al een nelly look a like over straat lopen, kreeg spontaan zin om hem in elkaar te tikken

ik heb respect voor gasten die gewoon hun eigen ding blijven doen, zoals een dr dre, die gozer draait al mee voordat er uberhaupt muziekstations bestonden, bij wijze van spreken. Maar ja rule, nelly, bubba sparks (ofzo), missy fucking elliot, krijg ik echt jeuk van.

Posted by Apoptosis on Jul-23-2002 19:32:

De enige neger waar ik me ECHT aan stoor is Puff Daddy, ik bedoel 'P. Diddy' "uhuh uhuh, yeah yeah"

quote:
Originally posted by hamburgerboefje
Die clips op tv met die schreeuwende neger Ja Rule en dr Dre en Co zijn ook mega irri. Om nog maar te zwijgen over Nelly bv. Maar dit valt ook gewoon onder de Top 40 rotzooi waar ik zowiezo al bijna niet naar luister. Download maar eens een paar platen van Gang Starr, Wu-Tang, of Cypress Hill bijvoorbeeld. Dit vind ik persoonlijk wel goede hiphop/rap om eerlijk te zijn...

Juist, vinnik ook. Net als by trance heb je in die scene ook de commerciele cheesy zooi die het 'gewone mainstream volk' vet vindt en mensen die dieper in dee scene zitten vinden t uiteraard helemaal nix.

Moet toegeven dat ik vroeger ook regelmatig naar die muziek luisterde maar dan idd nie die top 40 zooi, maar groepen als Wu-Tang, Killarmy, Gravediggaz, Gangstarr en nog een aantal waar k de naam nie meer van weet. Maar k vin hiphop eigenlyk alleen vet als er een goeie melodie in zit .

quote:
Originally posted by MaGiK54
Wu-Tang of Cypress Hill is dat geen top40 meuk dan Ben geen kenner ofzo maar Wu-Tang en Cypress hebben ook met een paar nummers in de top40 gestaan.

Klopt, maar ze hebben ook 1000en nummers (ok misschien wat overdreven, maar wel veel), die (bewust) nooit de hitlijsten hebben bereikt...

Posted by MaGiK54 on Jul-23-2002 19:43:

quote:
Originally posted by Apoptosis

Klopt, maar ze hebben ook 1000en nummers (ok misschien wat overdreven, maar wel veel), die (bewust) nooit de hitlijsten hebben bereikt...

Tuurlijk dit is mij ook bekend, maar er wordt afgegeven op top40 meuk en er worden gelijk twee groepen genoemd met top40 hits die dan opeens goed zijn. Achterliggende gedachte is duidelijk

Posted by DJ Bazz on Jul-23-2002 19:46:

ik let er eerlijk gezegd niet meer zo op, vroeger kon ik me er onwijs druk ommaken, maar nu niet meer. als die lui die muziek mooi vinden laat ze, maar het enige wat wel irritant is, is dat ze zich steeds stoerder moeten gaan gedragen om hun nrs te verkopen. dat ze die muziek maken heb ik geen problemen mee, maar dat ze het zo moeten verkopen vind ik wel slecht. het geeft mee een beetje het gevoel dat ze zich moeten bewijzen of zoiets.

Posted by Opti on Jul-23-2002 20:00:

Re: Re: Re: Vernegering van de muziekstations?

quote:
Originally posted by Rudy

Gast, wtf heb ik hier echt mee te maken!! Oh ja ik was die extreem rechtse gestoorde gast die hier het forum liep te verneuken! Dit heeft nix met extreem rechts en dus vanuit jouw oogpunt ook nix met mij te maken!

jah, Hitler-jugend toch ghehehe

Posted by Miss Proximus on Jul-23-2002 21:12:

quote:
Originally posted by Apoptosis

tjong!! dat geldt toch ook voor Jah Rule!

tjezis...ik vind (hey...vond ik dat niet al???) dat JULLIE maar newbies zijn op het gebied van muziek! ALLE muziek ja!

en maar conclusies trekken over artiesten waar je misschien 1% van het repetoire van kent

fok hey...verbaasd me elke keer weer wat een LOSERS er onder de nederlandse TAs zijn!!

jamemrgenoeg zijn er ook kenners bij..maakt het zo moeilijk om doeg-doeg te zeggen

Posted by Opti on Jul-23-2002 21:29:

aleen het woord vernegering al...

blegh

Posted by MaGiK54 on Jul-24-2002 00:01:

quote:
Originally posted by Miss Proximus

tjezis...ik vind (hey...vond ik dat niet al???) dat JULLIE maar newbies zijn op het gebied van muziek! ALLE muziek ja!

en maar conclusies trekken over artiesten waar je misschien 1% van het repetoire van kent

fok hey...verbaasd me elke keer weer wat een LOSERS er onder de nederlandse TAs zijn!!

jamemrgenoeg zijn er ook kenners bij..maakt het zo moeilijk om doeg-doeg te zeggen

Amen Proxy, niks aan toe te voegen. Laat iedereen zijn eigen muziekkeuze maken en respecteer deze keuze. Verdiep je eens ook in andere muziekscenes KAN erg leuk en geestverruimend werken.

Posted by hamburgerboefje on Jul-24-2002 00:07:

quote:

Ja heb je ook gelijk in, "en het is niet dat ik me aangesproken voel door dit gequote stukkie" maar Ja Rule kan gewoon niet rappen...verbetering...IK vind dat Ja Rule niet kan rappen daar gaat het mij eigenlijk om, en waarom ik Wu-tang en Cypress Hill niet bepaald commerciel vind; Naar mijn mening zijn zij gewoon zo goed dat ze daarom bekend zijn geworden...Kwaliteit...Net zoals Tiesto en Marco V. Die 2 staan ook af en toe in de Top 40 en zijn ook ontdekt door hun talenten en komen niet aankakken met simpele goedkope nummertjes. Waardoor ik hun niet commerciel vind ,figuurlijk gezien dan..

Posted by serialkillah on Jul-24-2002 06:54:

....of je kijkt gewoon niet naar MTV.....

Posted by Vinyl Boy on Jul-24-2002 07:30:

quote:

1: je hebt een punt wat betreft het onbekende repetoire van een Ja Rule.
2: moet ik opmaken uit jouw zin over newbies dat je jezelf een volleerd muziekkenner vind en dus zou kunnen oordelen over de kennis van anderen? Het woord dat mij te binnen schiet: Arrogantie.
Ik vind dat er niet zo iets bestaat als de ultieme muziekkenner en ik vind het een beetje raar dat jij blijkbaar wel in die termen denkt. Er bestaat toch ook niet zoiets als de juiste mens? Dat is toch allemaal persoonsgebonden en hangt toch af van de normen en waarden die ieder hanteert om mensen/dingen te beoordelen? Jij doet het voorkomen alsof jouw waardering de juiste is.

Mijn enige punt was dat ik niet goed werd van de manier waarop de personen in kwestie zich uiten. Ik zal het nog ff herhalen: ik heb niks tegen gekleurden als zodanig of tegen hun muziek, er zitten natuurlijk af en toe lekkere platen bij.

3: In veel threads die een beetje gevoelig zouden kunnen liggen draait het altijd uit op elkaar afzeiken, dus zullen we het hierbij laten en verder gaan met meningen verzamelen die alleen gerelateerd zijn aan het topic?

Posted by jp on Jul-24-2002 07:51:

Ik vind Beyonce best wel lekker

Posted by Miss Proximus on Jul-24-2002 07:57:

haha Heb jij in tusentijd (lees: toen Rudy wegging) op de kostschool gezeten ofzo

1. mooi

2. klopt, ik ben arrogant mag ook wel met mijn muzikale geschiedenis! aangezien ik mij nooit op 1 stijl gericht heb en altijd verschillende favoriete bandjes/producers e.d. heb gehad, heb ik het gevoel dat ik idd m��r van muziek weet dan de gemiddelde surfer hiero (maar ja, wie behoort er tot die categorie)
leeftijd boeit me nix, maar ik vind dat je de laatste tijd toch wel erg goed kunt zien dat er een soort scheidingslijn onstaat tussen de wat ouwere generatie hier (klassiekers-thread) en de jongeren....moet nix mis mee zijn, klopt, maar ik vind het behoorlijk storend dat de jongere generatie zo weinig voor dingen openstaan! als je zo weinig weet van andere muziekstijlen: hou er dan over op, of laat je onderwijzen ofzo! ik bedoel, als iemand mij vraagt om een klassieker uit de punk-tijd te benoemen dan zeg ik toch ook niet "Offspring - BlaBla" , omdat dat toevallig in de top 40 stond toen ik interesse kreeg in die muziekstijl!!! Nee, ik vond de stijl leuk, dus ik heb eover gelezen e.d. en ik weet dat Punk al v��l langer bestond en dat ik eerder een nummer moet noemen als "Sex Pistols - God Save the Queen" ofzo!!
clue van het verhaal? kijk eens verder dan je neus lang is!!!

3. Als ik mensen wil afzeiekn om hierboven genoemde reden, omdat ik het gevoel heb dat ze anders t�ch neit te bereiken zijn....

2 hamburgeboefje (bak vanavond eens zo'n ding voor mij ):
als jij vindt dat hij niet zo kan rappen als Wu en Cyp, prima toch!! jouw mening telt
over tiesto: ik vind dat hij w�l makkelijke nummertjes maakt!
(hit meeeeeee)
ik ben er niet boos over ofzo, want het intrigeert mij enorm dat hij en AvB de nummers precies z� weten te schrijven dat je het haast wel leuk MOET vinden zo pakkend is het
dat vind ik dus 1e klas top 40 materiaal Maar ja..zou ik ook doen als ik kon...."iedereen houdt van doekoes" toch?

Posted by Rudy on Jul-24-2002 10:07:

Ghost Smilie

Kap is met mijn naam te noemen!!!!

Tering ik dacht dat er in mijn threads toentertijd slap geluld werd (ook door mezelf....) maar dit slaat echt alles!

WTF boeit dit, of je nou wel of niet veel verstand hebt van muziek! Het gaat hier om die clips niet om de muziek! Het gaat hier over de wel of niet irritante manier dat die gasten kicken lopen te doen in hun clips!!

Posted by Opti on Jul-24-2002 10:26:

quote:
Originally posted by Rudy
Kap is met mijn naam te noemen!!!!

Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy Rudy

Posted by Passiva on Jul-24-2002 10:44:

*Optimus voelt zich weer helemaal kleuter

Posted by TimeportE on Jul-24-2002 10:46:

ik weet nie meer of we het nu hebben over alleen de clips of de muziek dus zal ik het eff over beide hebben..

over de muziek: respect voor elke muzieksoort, vin jij het nie lekker dan is er geen rede om het af te kraken!! zij zullen onze muziek ook wel nie relaxed vinden, laat ze!
ik vin rappers zoals dre en snoop echt relaxed.. mooie nummertjes maken die gasten hoor, ik heb dat album van dre en das echt wel relaxed!

en over de clips, tja wat kan ik der over zeggen: ik heb der geen problemen mee.. sommige van die clips zijn best wel geinig om naar te kijken, dat ze allemaal op elkaar lijken: dat doen meeste trance clipjes ook (versnelde beelden maar dan met de lens de hele tijd open laten staan bv )

quote:
. Ik hoorde gisteren weer van een vriendin van me hoe dr zusje op 14 jarige leeftijd is ontmaagd door een of andere neger van 18 ofzo..en ik hoor niet anders meer, die gasten denken dat ze alles zijn,en flikken het ene na t andere, en dat komt grotendeels door die clips denk ik

dus jij denkt ook dat agressie op tv en in computer spelletjes mensen agressiviteit naar voren brengt... ik vin dat de totale onzin! dat zij zich zo kleden wil nie zeggen dat ze ook meteen zich stereotiep gaan gedragen... zoals je het nu zegt btw klinkt het net of je enorm aan het generaliseren bent.. alsof alle negers die naar rap muziek luisteren ook zich zo gedragen!

Posted by eXos on Jul-24-2002 10:47:

quote:
Originally posted by jploveparade

Lichte understatement!

Posted by TimeportE on Jul-24-2002 10:52:

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!

Lichte understatement!

idd

Posted by SnuggLe on Jul-24-2002 11:45:

Beetje zinloze thread dit.

Het is idd zo dat er veel 'negers' op de tv te zien zijn in veel clips. Maar dat komt gewoon omdat het genre R&B zo groot is.

Ik stoor me er verder niet aan..... muziek die me niet boeit daar luister ik ook niet naar.

En begin nu allemaal niet over muziekkennis. De helft van jullie lag nog in de luiers volgensmij toen er ECHT goede muziek gemaakt werd

Greetz,
SnuggLe

Posted by ahp2002 on Jul-24-2002 13:27:

ik heb weleens zap de neger gedaan, maar dan met spacecake. toen moest ik wel lachen om die clips eerlijk gezegd

Posted by DjSuez on Jul-24-2002 14:25:

wow, wat er in een dag allemaal niet gepost kan worden...ik zie ook dat jullie me niet echt goed begrijpen, let me explain;

quote:
Ik weet dat je recht heb op je eigen mening....maar feiten verdraaien hou ik neit zo van

ok sorry..ff de verkeerde naam gepakt, maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat er veels te veel eendagsvliegen zijn die er NIET zijn omdat ze van die goeie muziek maken..

quote:
tss, net of dat meisje er niet zelf bij is. Wake up, de meeste meisjes doen het op die leeftijd al wel hoor, en dan bijna altijd met een gozer die ouder is. Niets bijzonders aan dan! Behalve dat zij er blijkbaar geen last van heeft om met een neger te gaan, en jij wel...

Ik heb het juist over dat meisje, niet over die gast want die ken ik niet..ik woon in Hoogvliet, een gedeelte van Rdam waar het percentage buitenlanders (en dat zijn hier meestal antillianen en surinamers, dus 'negers') heel hoog is, en ik zie dit soort dingen veels te vaak naar mijn zin, en dan kan ik ouderwets zijn, maar tuurlijk, er worden meisjes op hun 14e ontmaagd, maar gemiddeld ligt die leeftijd nog steeds boven de 17,18. Een meisje van 13 wat al 5 bedpartners heeft gehad vind ik een btje overdreven...en de hoeveelheid tienermoeders is echt heel hoog hier. Het gaat er dus om dat die meisjes zich vaak laten gebruiken, want ze willen erbij horen, en net zon leven als in die clips, maar dat gaat niet...ok, t kan ook niet door de clips komen, maar dan is het convergente evolutie..2 dezelfde dingen ontstaan op hetzelfde moment.

quote:

Daar heb je zeker gelijk in, Beyonce rulez!!

quote:
dus jij denkt ook dat agressie op tv en in computer spelletjes mensen agressiviteit naar voren brengt... ik vin dat de totale onzin! dat zij zich zo kleden wil nie zeggen dat ze ook meteen zich stereotiep gaan gedragen... zoals je het nu zegt btw klinkt het net of je enorm aan het generaliseren bent.. alsof alle negers die naar rap muziek luisteren ook zich zo gedragen!

Nee, vind ik niet, die dingen zijn niet met elkaar te vergelijken, een realiteit zoals die in games voorkomt is totaal niet vergelijkbaar met hoe die in het echt is, en die rapvideo's tot op zekere hoogte wel. Niet alle negers die naar rap muziek luisteren gedragen zich zo, maar vaak wel de negers die je veel ziet lopen buiten, en in clubs ziet enzo. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik nog nooit een neger met dezelfde kleren aan als Nelly die een oud omaatje helpt met oversteken, maar wel negers die 'normale' kleren aan hebben, het is misschien generalisatie, maar ik denk dat ik als ik dat doe, het voor die paar uitzonderingen (want zo is t hier echt) niet echt uitmaakt.

En tot slot, ik kan ook echt wel genieten van een goeie rapper, zoals dr Dre idd, en soms ook eminem, dat is gewoon anders en leuk, en snoop dogg ok, gewoon die gekke gasten die anders zijn dan de andere, zeg maar.

Posted by Eye-Riz on Jul-24-2002 16:25:

quote:
worden meisjes op hun 14e ontmaagd

en DAAR ga je de mist in... net of meisjes passief zijn en zich maar dingen aan laten smeren. Ik ben het met je eens dat 14 jong is maar word wakker: het gebeurt vaker dan je denkt. En dat heeft dus NIETS te maken met het feit dat er veel negers wonen... denk toch na!

Vind het prima dat je een mening hebt (bv R&B sucks wel of niet) als het gaat om smaak. Daar valt niet over te twisten. Maar als je een mening hebt over hoe de wereld in elkaar zit en als je het gaat hebben over normen en waarden, moet je de feiten niet verdraaien en het van meerdere kanten bekijken. Als je dingen maar van 1 gezichtspunt ziet, overzie je de andere dingen die meespelen.

Posted by TranceFool on Jul-24-2002 16:50:

quote:
leeftijd boeit me nix, maar ik vind dat je de laatste tijd toch wel erg goed kunt zien dat er een soort scheidingslijn onstaat tussen de wat ouwere generatie hier (klassiekers-thread) en de jongeren....moet nix mis mee zijn, klopt, maar ik vind het behoorlijk storend dat de jongere generatie zo weinig voor dingen openstaan! als je zo weinig weet van andere muziekstijlen: hou er dan over op, of laat je onderwijzen ofzo!

Beetje jammer dat je dit zegt.....je doet net alsof alle jongeren hierzo weinig verstand van muziek hebben en maar naar 1 stijl luisteren.....weetnie pesies wat jij jong vindt, maar hiertoe willik nie gerekend worden

Posted by Miss Proximus on Jul-24-2002 17:17:

jij hebt een paar goeie titels gegeven in de klassiekers-thread..toch?

ik ben t met eye-riz eens! het is heus niet zo dat die meisjes zelf gen zin hebben in sex ofzo!! en het is al van VER voor het r&b tijdperk dat meisjes vroeg hun maagdenvliesje aan de wilgen hingen

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »