TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance och Svarje
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Jre on Aug-20-2002 12:22:

[QUOTE]Originally posted by King of Clubs

D�rf�r att folk tycker att det �r roligt med droger och musik. Plus att ingen annan ska l�gga sej i vad man sj�lv g�r med sin kropp. Om man har den utg�ngspunkten s� k�nner man nog att man inte har n�got man vill bevisa.

H�ller med om att man sj�lv ska f� best�mma hur man vill leva sitt
liv och g�ra med sin kropp, till en viss gr�ns.Det finns �ven
anh�riga som far illa..

Tyv�rr s� g�r endel �verlik f�r att skaffa dessa droger det
�r d� oskyldiga medborgare far illa..Agda 79 f�r offra h�ften pga
att n�n har ett abstinens sug utan dess like och �r tvungen att f� tag i st�lars snabbt f�r att h�mma sina beg�r.

Sen finns det mycke tragiska aspekter p� drog anv�ndandet ocks�
En bekant valde i helgen att HOPPA ifr�n 6:e v�ning r�tt ner
i backen pga att han var helt tr�tt p� livet efter n�gra �rs
missbruk.. S� valde han att leva sitt liv! Nu f�r de efterlevande
ta konsekvenserna.Lidande!

Nu kanske n�n sitter framf�r sin sk�rm och t�nker asch!
Jag ska ju bara g� p� n�n fest 1 g�ng i m�naden och kanske
r�ka p� n�n g�ng..Fint! Lycka till! Jag tror inte att min bekant
t�nkte n�r vi trimmade mopparna och han tyckte det var fr�nt
att ha r�kt p� att han 7 �r senare skulle st� p� balkong r�cket
se hela sitt liv flasha f�rbi och sedan ta beslutet att
det inte l�ngre var v�rt att leva.

V�rt att t�nka p�.. Det kan vara b�rjan till slutet 1 F�st
1 Tripp.

Och t�nk f�rihelvete p� att det finns anh�riga!

/ Jre

Posted by Xplorer76 on Aug-20-2002 12:52:

quote:
Originally posted by King of Clubs

Tyckte ox� mycket om Xplorers inl�gg btw..

Tack tack....

Vet inte varf�r men jag gillar detta �mmne, kan ju bero p� att det k�nns som om man vad med fr�n b�rjan, hoppade av t�get men sen stiga p� n�r det hade g�tt lite l�ngre...

Det g�r inte att j�mf�ra idag och ig�r, verken det g�ller musiken eller m�niskorna runt omkring.
Dom m�niskor som fanns d�, tror jag s�kte till n�t dom kunde skapa en identitet till, tyngre musik, h�rda trummor, psykadeliska substanser och total �ppenhet och �rlighet, s� var det f�r mig i b�rjan, (l�tt att dra paralleler till 60 talet)sj�lvklart kan man inte ha det s� bra utan att det ska komma in elemnet och ska k�nna pengar och f�rst�ra f�r en.
Med att k�nna pengar menar ja 12or som fick en otrolig prish�jning v�ldigt snabbt och d� g�llde bara i en viss musikkategori, ni vet vilken jag menar och "langare" som genom att dela ut grattis produkter, fick redan ett v�ldigt lyckligt folk, k�nna sig �nnu lyckligare och skapa en v�rld som inte existerar.
Sen n�r dom v�l uppt�ckte att v�rlden f�rsvann s� ville man g�rna �ka ditt igen men d� kostade det pengar, men det var det v�rt t�nkte man.

I och f�r sig kan man s�ga att dessa langare b�de va ute f�r att k�nna pengar och f�rst�ra f�r den enskilde individen och visst som m�nga t�nker s� tillf�rde dom ocks� en helt ny syn p� saker och ting.

Dom som riktigt f�rst�rde va massmedia och v�ra v�nner polisen.
Aftonbladet skrek ut. "Dansar din son p� moln i natt??" "Ectasyn v�ller in fr�n Holland" o.s.v . Det fick den vanliga massan att agera och polisen va tvungen att g�ra n�t �t det, tror i och f�r sig att polisen inte hade s� stora problem med att m�nga ungdommar gick till ett st�lle d�r dom va hela natten, utan br�k och sk�te sig bra, men vanlig Svensson klarar inte av detta, allt som �r olagligt �r farligt.

Vad har techno betytt f�r mig?? Jag hade inte varit den person jag �r idag utan den musiken, den har l�rt mig mycket.
Vad hade h�nt om jag inte hade f�tt tag p� en bootleg platta fr�n studio one? Tyv�rr har jag inget minne av vilken l�t det eller grupp, det jag d�remot minns �r alla plattor fr�n Bizzar INC, XL recordings (Prodigys label), Humanoid Staker, vinyl solution o.s.v ...
Idag finns det en uppsj� utav techno, vilket �r bra, men d� ficvk man v�nta upp till en vecka f�r att f� h�ra en ny l�t, minns n�r man kom ner p� mega och s�g en f�rsk tolva fr�n XL, det va julafton det.
Tyv�rr s� dog �ven den k�nlsan ut n�r man hade tillr�ckligt med spelningar/pengar och bara kunde g� ner och s�ga. "ge mej ett ex av varje som du har f�tt in senaste veckan".

Min far �r en riktig 60 tals flummare, nu p� senare �r s� vet mina f�r�ldrar allt och han drar v�ldigt mycket paralleler till 60 talet.
S� det �r nog det som �r problemt, techno kulturen en ny form utav ett 60 tal och det gillar inte dom som va med och emot det d�. (F�r dom som va med och inte va emot det, har redan vart med om det,s� dom bryr sig inte)

Allt som �r annorlunda �r farligt, allt som aviker fr�n det dagliga m�nstret �r farligt, allt som tidningarna m�lar fram som en hot bild �r farligt. Allt farligt ska BEK�MPAS. V�rldsklass.

hehe...

N�ja, nu har jag varit v�ldigt nostalgisk och jag har ingen moral kaka med detta.

Ni som �r i min �lder som jag var b�rjan 90. (allts� runt 14-16 �r.) G�r vad fan ni vill bara ni har skoj. Och vad ni �n g�r, g�r det l�nge och noga.

Kanske sp�nar vidare senare, men nu f�r det vara nog och jag vet att mycket av det jag s�ger krockar med andra saker som jag har sagt "moment 22 allts�", men jag bryr mig inte. Jag hade j�vligt kul. B�de nu som d�.

Posted by lonne on Aug-20-2002 16:36:

Jag �r inte den f�rsta som s�ger det, men J�VLIGT bra inl�gg

Explorer 76.

Mkt intressant och v�lskrivet, samt en hel del vettiga synpunkter.

Kula att h�ra ngn ber�tta om hur sveriges rejvkultur s�g ut f�r 10 �r sen.

H�ller faktiskt ocks� med Koc,om att det �r upp till var och en att

avg�ra vad de vill g�ra med sin kropp. Dessutom tycker jag b�ttre om att prata med ngn p� en fest som �r E`ad, hellre en ngt fyllo som skriker och spottar en i ansiktet.

Jag �r ingen drogf�respr�kare, men jag h�ller definitivt med om att att det �r synd att trance f�tt sin ST�MPEL som knarkmusik.

SKITSNACK... lika mkt droger p� vilken j�vla klubb/krog i city.
Synd bara att det inte uppm�rksammas p� samma s�tt n�r 50% om inte mer, av alla Stockholms B k�ndisar,popartister och 25 �riga kontorsnissar snortar koks,spelar allan och br�kar.

Posted by Xplorer76 on Aug-20-2002 17:31:

quote:
Originally posted by lonne
lika mkt droger p� vilken j�vla klubb/krog i city.

Jo visst �r det s�.... idag ja.
Varf�r tro du det knarkas fett p� krogen idag f�r??

F�r 10 �r sen var det inte lika vanligt med knark p� krogarna.
(vet detta d� halva min kompis krets jobbar p� krogen och har gjort s� i 15 �r)
Jag s�ger att mycket knark som har spridigt sig till krogarna kommer fr�n influenser fr�n techno/rejv scenen.
Med techno kom tex E och tjack/speed vart mer utbrett �n innan.
det fanns liksom ingen party drog f�r 15 �r sen,
kokain har funnits l�nge men varit en drog f�r �verklassen.
LSD �r ingen party drog, tro mig. (Hehe men j�vligt kul)
Med tjack och E hade alla r�d, och det �r fortfarande billigare att ta E �n att supa sig full + s� slipper man bli bakis.

S� jag h�vdar att med technon kom knarket till dom vanliga arbetarna.

Posted by lonne on Aug-20-2002 18:35:

Men fr�gan �r varf�r droger �r ett s� vanligt alternativ bland dagens ungdomar ?

Jag �r sj�lv 20 �r och kan d�rf�r inte s�ga exakt hur det s�g ut f�r 5-10 �r sedan.

Om jag ska tala f�r mig sj�lv tror jag att anledningen till att jag sj�lv provade p� droger berodde p� nyfikenhet.

I efterhand k�nns det som flera aspekter varit inblandade. Framf�rallt tror jag att m�nga ungdomar med mig sj�lv �r j�kligt tr�tta p� Stockholms n�jesutbud och alternativ till hur man ska spendera sin fritid.

Efter att man provat p� drogerna ett ant ggr och hunnit bilda sig en uppfattning tror jag att det l�tt blir ett alternativ.

Anledningarna �r m�nga. Du kan sitta hemma en hel helg men polarna men �nd� ha kul, likv�l som du kan g� ut och ha j�vligt kul.

Samm tidigt �r det kul att uppleva nya sinnestillst�nd, prata om grejer man s�llan g�r annars, �ppna sig och prata om saker som �r viktigt.

Sj�lvklart fungerar det bra utan n�gra kemikaliska preparat,men dock inte f�r alla.

Det tr�kiga �r dock att alla ungdomar inte vet n�r det �r nog och i vilken m�ngd man b�r konsumera droger.

Personligen �r jag ingen st�rre fantast av syntestiska droger l�ngre.
Det k�nns som jag haft mitt roliga, �ven om det kommer ske igen.

Jag ber om urs�kt ifall ni tycker jag skrev f�r personligt, men det blev enklast s�.

Det jag undrar �r varf�r tror ni att s� m�nga unga knarkar ?

Beror det p� bristande information i skolan ?

Jag tror att det kan g�ra det med tanke p� att poliser samt andra droginformat�rer ljuger och skr�mmer upp barn och ungdomar.

Det leder nog i sin tur till nyfikenhet, som leder till att de unga tappar f�rtroendet f�r de �ldre ?

Jag kanske halkade in lite f�r mkt p� droger, men �mnet �r r�tt intressant och jag vet att m�nga har delade uppfattningar.

Posted by dj_hysterix on Aug-20-2002 19:42:

quote:
Originally posted by Xplorer76
Ni som �r i min �lder som jag var b�rjan 90. (allts� runt 14-16 �r.) G�r vad fan ni vill bara ni har skoj. Och vad ni �n g�r, g�r det l�nge och noga.

BRA INL�GG!!!

quote:

Det jag undrar �r varf�r tror ni att s� m�nga unga knarkar ?

Beror det p� bristande information i skolan ?

Jag tror att det kan g�ra det med tanke p� att poliser samt andra droginformat�rer ljuger och skr�mmer upp barn och ungdomar.

Det leder nog i sin tur till nyfikenhet, som leder till att de unga tappar f�rtroendet f�r de �ldre ?

Jag kanske halkade in lite f�r mkt p� droger, men �mnet �r r�tt intressant och jag vet att m�nga har delade uppfattningar.

Bristande information �r det inte. Jag tror 99% av Sveriges befolkning vet vad droger g�r/p�verkar. Jag tror det �r mest av nyfikenhet och mer som en "kompis"-sak som g�r att s� m�nga ungdomar knarkar.

Posted by Xplorer76 on Aug-20-2002 20:15:

Jag kan nog s�ga exakt vad det beror p� varf�r ungdomar idag tar droger.... jo p.g.a att det �r ett alternativ.
Vad det �r ett alternativ till??, beror p� vem du fr�gar.

Unga m�nniskor har alltid provat saker, t�nja p� gr�nserna och f� nya erfarenheter, s� har det alltid varit genom historien.
Just nu lever vi i en tid d�r det �r sv�rt att uppt�cka nya saker, alla l�nder �r relativt utforskade, vi har varit p� m�nen... ja ni fattar...
D�rf�r fungerar drogerna som ett substitut f�r detta.
Men det kommer att f�rsvinna, om hundra �r det n�got annat som g�ller och dom ungdomar som lever d� kommer garva �t oss f�r att sen �ka iv�g och leta liv p� andra planeter eller n�t....

Space the last frontier.

Hela v�ra liv g�r ut p� att utforska och l�ra oss nya saker, vidga v�ra sinnen... vissa g�r det p� ett s�tt och andra p� ett annat.
Okej folk kommer alltid festa och umg�s tillsammans, men kolla skillnaden p� hur man gjorde f�r hundra �r sen och hur man g�r det idag... den �r stor.

Techno �r bara en fluga?? Jo kanske, men den kommer alltid att uppskattas utav oss som lever med den idag.
Det kommer en ny musik still vart 20 �r ungef�r.
Vilka tar till dig den f�rst?
Jo ungdomarna, och n�r technon kom s� kom �ven droger med den.
N�sta musik still kanske tillf�r n�got helt annat och d� blir det inte hippt att knarka..... vad vet jag.

Ser det inte som ett j�tte problem att ungdomar idag tar mycket droger... f�r 15 �r sen kr�kade man som fan.
Och innan dess vad det poopis med yoga eller n�t.

kom igen alla, h�ll denna tr�d levande ett litet tag till.

Posted by Vizay on Aug-20-2002 20:16:

drogerna �r ju helt klart en av huvudnycklarna till hur danskulturen behandlas som den g�r idag men fr�gan �r om det verkligen �r huvudsaken till det? jag har b�rjat inse mer och mer att det kanske inte hj�lper att bara sitta � s�ga att drogerna m�ste bort...

som flera har p�pekat s� f�rekommer droganv�ndandet inte bara p� ravefester och liknande utan �ven ute p� vanliga krogar och fester och liknande saker

Precis som n�n p�pekade innan s� kommer danskulturen att acepteras mer och mer men det kommer ta tid....kolla bara p� rocken n�r den kom...den blev inte v�rldsomspinnande �ver en natt....det tog flera �r innan den blev riktigt riktigt stor....kollar man p� danskulturen � j�mf�r med rocken s� visar det p� att danskulturen snart kommer v�xa sig st�rre �n n�nsin...dock kommer den nog inte att bli n�n ny pop eller rock eftersom det idag finns s� m�nga olika genrer att v�lja mellan.....alla kanske helt enkelt inte klarar av att lyssna p� trance � liknande....

jag tror faktiskt inte det spelar s� stor roll om trance/techno etc. f�rnkippas med droger...det kommer bli stort iaf..oavsett om folk knarkar inom den kulturen eller inte

det vi m�ste visa f�r dom icke insatta �r att det inte �r s� farligt...vi m�ste visa att det �r kul helt enkelt

� sen ang. droger s� �r det ju faktiskt s� att det inte �r s� mycket farligare att ta t.ex. E �n alkohol...allt handlar om i hur stora m�ngder du tar det....alkohol �r fan minst lika farligt som E om du f�r f�r mycket....enda skillnaden �r att det kr�vs en st�rre m�ngd alkohol �n det kr�vs E f�r att du ska vara i farozonen

(r�tta mig om jag har fel p� den sista punkten)

Posted by WhiteRussian on Aug-20-2002 21:35:

Massa bra inl�gg,
H�ller med det mesta, s�rskilt Vizays mogna 17-�rs vision, mycket bra grabben,

Sen bara f�r att jag tycker det �r s� kul att provocera s� t�nkte jag p�peka att m�nga av Jre's exempel beror just p� att narkotika _�r_ f�rbjudet, vilka jag menar f�r ni smarta personer lista ut sj�lva,

Posted by Vizay on Aug-20-2002 22:05:

ryssen: jag vet inte om du va ironisk d�r eller inte men skit samma

men ryssen om man skulle legalisera droger...som jag ser det s� skapar du ett nytt problem...dom personerna som b�rjar ta men inte klarar att kontrollera det....om en legallisering sker inneb�r det att staten m�ste ta ett viss ansvar f�r detta och ta hand om dom som inte klarar det...och f�r att ha r�d med detta s� m�ste man h�ja skatterna eller dra in resurserna p� andra omr�den etc etc (du f�rst�r s�kert vart jag vill komma)

hur vrickat har samh�llet inte blivit d� lilla lisa 7 �r inte ens f�r egna skolb�cker pga. att n�gra inte har klarat av att hantera sitt bruk av droger (ok kanske lite �verdrivet exempel men du f�rst�r s�kert �terigen vart jag vill komma)

du m�ste ju bet�nka konsekvenserna av en legalisering...allt blir ju inte bra bara f�r att man till�ter det

Posted by WhiteRussian on Aug-20-2002 22:17:

Var inte alls ironisk, ber om urs�kt om du uppfattade det s�!

Sj�lvklart m�ste man hj�lpa dem som inte klarar av droger, man skulle f� enorma pengar om alla resurser som g�r till att bek�mpa droger gick till att hj�lpa missbrukare ist�llet, massor med pengar! L�ste n�gonstans att 7/10 grova brott i Sverige var narkotika brott. T�nk vad mycket v�ldt�ckter, mord, dr�p, misshandel och r�n polisen skulle kunna �gna sin tid �t!

Vi betalar MASSOR i skatt, finns definitivt pengar nog att hj�lpa folk som inte klarar av droger, troligen skulle drogbruket �ka i n�got decennium om det legaliseras innan folk l�r sig handskas.

I grund och botten handlar det om att f�rbud mot droger skapar mer problem �n om det varit lagligt!

Precis s� enkelt �r det

Posted by Vizay on Aug-20-2002 22:25:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Var inte alls ironisk, ber om urs�kt om du uppfattade det s�!

ingen fara...va bara jag som inte va 100% s�ker s� jag tyckte de va lika bra � kolla

quote:

Sj�lvklart m�ste man hj�lpa dem som inte klarar av droger, man skulle f� enorma pengar om alla resurser som g�r till att bek�mpa droger gick till att hj�lpa missbrukare ist�llet, massor med pengar! L�ste n�gonstans att 7/10 grova brott i Sverige var narkotika brott. T�nk vad mycket v�ldt�ckter, mord, dr�p, misshandel och r�n polisen skulle kunna �gna sin tid �t!

om detta st�mmer kan jag ju inte g�ra annat �n att h�lla med de i s� fall

quote:

Vi betalar MASSOR i skatt, finns definitivt pengar nog att hj�lpa folk som inte klarar av droger

klart de inte kommer finnas pengar �ver...politikerna ska ju ha sin besk�rda del ocks� dvs. handla vad dom vill f�r skattepengar (g�rna betala b�ter � s�nt f�r dom ocks�...de yppskattas rej�lt), g�ra s� kallade "tj�nsteresor" osv osv (f�r dom som inte uppfattade det s� var jag inte seri�s nu)

jag e nyfiken p� en sak bara som vi tog upp i skolan d� vi hade en s�n h�r debatt d� n�gra va f�r och n�gra emot...

hur hade du t�nkt dej f�rs�ljningen av drogerna...skulle den ske som idag eller skulle det ske genom kvalificerade drogaff�rer?

Posted by WhiteRussian on Aug-20-2002 22:30:

Allts�, s� l�ngt har jag inte riktigt kommit i mitt t�nkande om hur det nu skulle s�ljas, liksom en bit kvar,

I vilket fall som helst vill jag ha en 20-�rs gr�ns, fungerar juh skitbra p� Systemet. 16-�ringar k�nner kanske n�gra 18-�ringar som inte f�r k�pa ut, men 18-�ringar k�nner 20-�ringar som f�r k�pa ut, med andra ord dricker fr�mst 18+. Mycket bra system tycker jag.

Funderar lite p� "k�rkort" ocks�, att man f�r g� n�n kurs om droger och vad som h�nder n�r man tar dem och vad man ska g�ra om n�t g�r fel.

Men visst skulle det vara schysst att ha en cannabis avdelning p� Systemet? Fr�ga kass�rskan om man ska g�ra Orange Haze eller White Widow... vilken utopi,

Posted by Vizay on Aug-20-2002 23:02:

m�ste ju s�ga att k�rkort l�ter juh v�ttigast i s� fall....p� s� viss f�r du aldrig in dom som inte klarar av det

dock kvarst�r ett problem (mohaha jag e bara tvungen )

om du ska ha s� att det ska s�ljas p� "systemvis" s� m�ste ju alla langarna bek�mpas i vilket fall som hellst....och d� e vi tillbaka vid pengaproblemet

om man d�remot v�ljer att l�ta handeln vara fri s� slipper man detta problemet men d� ryker antagligen �ldersgr�nsen ocks� f�r langarna skiter ju blanka fan i om du e 13 eller 20....s� l�nge dom f�r sina varor s�lda

hmm...fr�gan e om vi inte ska skapa en ny tr�d eller forts�tta p� en gammal f�r vi b�rjar glida rej�lt offtopic nu (va ov��ntat n�r droger blandas in i diskusionen)

PS. jag stavar som en gris men jag orkar verkligen inte r�tta till allt s�

Posted by mindshooter on Aug-21-2002 04:13:

Vizay. Fr�gan �r om inte staten skulle ha m�jlighet att kunna s�lja drogerna mycket billigare �n langarna. En f�rdel till �r att drogerna faktiskt skulle vara "ok" och j�vligt rena till skillnad fr�n annat man f�r p� gatan som ineh�ller 50% koncentrerat Ajaxmedel liksom.

Jag tror att det skulle f�ra med sig en hel del bra JA... Men om ni fr�gar mig s� �r Utopin en v�rld d�r vi varken har Alkohol (iaf i denna m�ngd) , cigaretter eller droger. En v�rld d�r vi klaras oss bra p� dom kickar som det naturliga livet ger. Som jag sj�lv har uppt�ckt och som har f�tt mig att f�rst� att jag inte beh�ver n�gra "sug" som f�r mig att m� d�ligt ibland och som dessutom kostar pengar. Jag klarar mig bra p� det som livet ger nu. Jag vill vara beroende av n�nting f�r att det �r KUL eller SK�NT... Inte f�r att det finns ett �mne i n�t som g�r att jag m�ste ha mer. Som i t.ex droger eller cigaretter. D� �r jag hellre beroende av att dansa eller att lyssna p� musik Tror att hela v�rlden skull m� b�ttre av att g�ra likadant

Posted by Vizay on Aug-21-2002 12:08:

det �r m�jligt att dom kan s�lja det billigare men tror du dom g�r det bara f�r att dom kan....jag tror inte det eftersom staten �r ute efter att tj�na pengar i n�stan alla l�gen och dom kommer ju dessutom ha monopol vilket g�r att dom kommer kunna dra upp priserna utan att egentligen f�rlora n�got p� det mer �n n�gra som kanske slutar f�r att det �r f�r dyrt helt enkelt....

Jag h�ller med om din bild p� utopin mind....den perfekta v�rlden m�ste ju �nd� va den d�r vi blir "h�ga" p� livet sj�lvt ist�llet f�r massa preparat och syntetiska material

Posted by Aendy on Aug-21-2002 12:12:

quote:
I vilket fall som helst vill jag ha en 20-�rs gr�ns, fungerar juh skitbra p� Systemet. 16-�ringar k�nner kanske n�gra 18-�ringar som inte f�r k�pa ut, men 18-�ringar k�nner 20-�ringar som f�r k�pa ut, med andra ord dricker fr�mst 18+. Mycket bra system tycker jag.

Fr�mst 18+ som dricker... systemsprit ja. Vet inte vilken verklighet du v�xt upp i men i min s� drack 12+ hembr�nt tills man fick polare som kunde k�pa ut p� systemet.

Posted by Xplorer76 on Aug-21-2002 17:36:

quote:
I grund och botten handlar det om att f�rbud mot droger skapar mer problem �n om det varit lagligt!

Precis s� enkelt �r det

Posted by Xplorer76 on Aug-21-2002 17:59:

quote:

Precis s� enkelt �r det

Nja, det beror ju p� hur man ser det.

Om det vart lagligt med droger, tror du alla drog relaterad brott skulle f�rsvinna d�??
Eller menar du att folk tar droger p.g.a att det �r olagligt?

Tror inte att legalisera droger tar bort problem.

Det finns ju lite olika s�tt att knarka, man skulle kunna dela in dom i 4 typer.

1. 1:a g�ngs knarkarna, ungdomar som vill testa gr�nser, provar ett par g�nger, men inser att det finns andra s�tt att "berusa" sig p�.

2. Knarkare kring drog relaterad hobby, typ techno kulturen, flower power, hip hop o.s.v .

3. Still knarkare, allts� cola torskar, �verklass, drar linor och dricker dompan. Skryter om er�vringar och coola bilar.

4. Sen hardcore knarkare, (h�r vill man inte va) Heroinister, tungt kriminella element, L�ngst ner p� den m�nskliga kedjan, det �r h�r dom stora problemen finns, det �r hardcore knarkarna som kostar samh�llet pengar. Dom kommer aldrig sluta knarka.

Ok vilka tj�nar p� en legalisering utav droger??

Kategori 1. G�r det INTE, p.g.a flera kommer prova, flera kanske skiter i att sluta tidigt, knark billigare �n sprit.....
L�tt att lite senare i livet hamna i kategori 4.

Kategori 2. tror jag klara sig bra, ingen skillnad, man knarkar om det �r rejv �ven om det �r lagligt eller inte.

Kategori 3. Bryr sig heller inte, dom vill ha fin import fr�n Colombia, ju dyrar desto b�ttre, ingen rea cola fr�n statens drogbolag (vita skylten).

Kategori 4. Oj oj oj, hur f�r kategori 4 killarna tag p� pengar, jo mycket genom langning, vad h�nder om denna aff�rsr�relse slutar att existera?? Jo dom m�ste beg� mer och tyngra brott, fr�n villar�n till bankr�n, sen s� kommer dom skapa en alternativ marknad med s�mre grejer och l�gre priser.

Nja, tror inte att legalisera drogerna �r en l�sning.
Det �r inte knarkarna i sig man ska s�tta ditt, utan det �r dom som s�ljer knarket. En lag p� innehav vore ok, d� kan man fokusera att f� tag i dom som s�ljer.

Jag �r inte emot eller f�r droger, folk f�r g�ra som dom vill.
Jag �r d�remot emot ett kontroll samh�lle, alla steg emot ett s�dant ska bek�mpas, d�rf�r vill jag inte att droger legaliseras, f�r d� f�r staten kontroll p� det ocks�. fan n�t m�ste vi f� ha f�r oss sj�lva.

A.C.A.B

Posted by Aendy on Aug-21-2002 23:25:

quote:
Originally posted by Xplorer76

Nja, det beror ju p� hur man ser det.

Om det vart lagligt med droger, tror du alla drog relaterad brott skulle f�rsvinna d�??
Eller menar du att folk tar droger p.g.a att det �r olagligt?

Tror inte att legalisera droger tar bort problem.

Det finns ju lite olika s�tt att knarka, man skulle kunna dela in dom i 4 typer.

1. 1:a g�ngs knarkarna, ungdomar som vill testa gr�nser, provar ett par g�nger, men inser att det finns andra s�tt att "berusa" sig p�.

2. Knarkare kring drog relaterad hobby, typ techno kulturen, flower power, hip hop o.s.v .

3. Still knarkare, allts� cola torskar, �verklass, drar linor och dricker dompan. Skryter om er�vringar och coola bilar.

4. Sen hardcore knarkare, (h�r vill man inte va) Heroinister, tungt kriminella element, L�ngst ner p� den m�nskliga kedjan, det �r h�r dom stora problemen finns, det �r hardcore knarkarna som kostar samh�llet pengar. Dom kommer aldrig sluta knarka.

Ok vilka tj�nar p� en legalisering utav droger??

Kategori 1. G�r det INTE, p.g.a flera kommer prova, flera kanske skiter i att sluta tidigt, knark billigare �n sprit.....
L�tt att lite senare i livet hamna i kategori 4.

Kategori 2. tror jag klara sig bra, ingen skillnad, man knarkar om det �r rejv �ven om det �r lagligt eller inte.

Kategori 3. Bryr sig heller inte, dom vill ha fin import fr�n Colombia, ju dyrar desto b�ttre, ingen rea cola fr�n statens drogbolag (vita skylten).

Kategori 4. Oj oj oj, hur f�r kategori 4 killarna tag p� pengar, jo mycket genom langning, vad h�nder om denna aff�rsr�relse slutar att existera?? Jo dom m�ste beg� mer och tyngra brott, fr�n villar�n till bankr�n, sen s� kommer dom skapa en alternativ marknad med s�mre grejer och l�gre priser.

Nja, tror inte att legalisera drogerna �r en l�sning.
Det �r inte knarkarna i sig man ska s�tta ditt, utan det �r dom som s�ljer knarket. En lag p� innehav vore ok, d� kan man fokusera att f� tag i dom som s�ljer.

Jag �r inte emot eller f�r droger, folk f�r g�ra som dom vill.
Jag �r d�remot emot ett kontroll samh�lle, alla steg emot ett s�dant ska bek�mpas, d�rf�r vill jag inte att droger legaliseras, f�r d� f�r staten kontroll p� det ocks�. fan n�t m�ste vi f� ha f�r oss sj�lva.

A.C.A.B

Ajajaj, en ruskigt f�rnuftig syn p� problematiken om legalisering. Med legalisering tror jag dessutom att ytterliggare kategorier kommer uppkomma. Vet inte hur de skulle te sig men man kan v�l t�nka sig m�nniskor som nu tar koffeintabletter m.m. f�r att klara av sina uppgifter nog kan t�nkas k�ra ett tyngre alternativ om staten skulle s�lja.

Posted by reveal on Aug-21-2002 23:40:

bra sagt xplorer!

Posted by Xplorer76 on Aug-23-2002 07:52:

Jaha... denna tr�d b�rjar d� ut.
�r vi klara och eniga??
Skulle inte tro det.

Fr�gor till alla.

Vill vi att techno ska bli kommersiellt??

Vill vi att droger ska legaliseras??

Svar och en motivering tack.

Posted by WhiteRussian on Aug-23-2002 08:48:

Har inget problem med om elektronisk dans-musik skulle bli mainstream, jag tycker om musiken, inte att det �r coolt att vara "underground". F�r j�tte-g�rna spelas p� NRJ och recenseras i Puls.

Droger ska legaliseras ja, hur man g�r p� b�sta s�tt, kanske n�gra droger i taget osv, vet jag inte. Men en sak �r s�kert, f�rbudet skadar mycket mer �n g�r nytta.

Skulle kunna skriva j�tte mycket mer om varf�r droger ska legaliseras, men har ingen motivation att diskutera mer med m�nniskor som inte lyssnar, . Verkar �nd� inte dela n�gra som helst v�rderingar med dem flesta p� detta forum, jag �r helt enkelt f�r annorlunda,

Posted by Vizay on Aug-23-2002 12:21:

ja, jag tycker inte det vore n�got fel om techno/trance blev komersielt....the more the merrier som jag alltid sagt

Nej jag tycker inte att droger ska legaliseras f�r jag tror inte att det skulle hj�lpa v�rat samh�lle fram�t p� n�got s�tt..och det �r v�l fram�t vi vill?

PS. Whiterussian jag lyssnar alltid p� vad du s�ger, sen att jag inte alltid h�ller med �r en annan femma

Posted by lonne on Aug-23-2002 14:26:

Jag �r inte heller f�r en legalisering av droger. De som knarkar

f�r, ju sitt �nd�, visserligen inte alltid l�ttillg�ngligt.

Nej jag tror bara det skulle skapa problem. D�remot tycker jag att det �r idiotiskt att Sverige �r ett av de f� l�nder, d�r de �r olagligt
att vara p�t�nd. Blir man nu ertappad av att vara p�t�nd s� f�r man betala b�ter.

Pages (3): « 1 [2] 3 »