TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- ålder?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Connector on Aug-19-2002 21:01:

jag är i folkölsåldern. *tar och öppnar en folle* mmmmm

Posted by spoider on Aug-19-2002 21:27:

Är 29 fyller 30 nästa år men jag kommer att gilla trance och alla härliga Djs så länge jag lever

Posted by Vizay on Aug-20-2002 00:26:

haha jag kom å tänka på en dum sak

tänk när alla vi som lyssnar på trance sitter där som 80-åriga gamla gubbar å ska lyssna på musik......sen kommer en tiestolåt på åsså sitter man där utan tänder å påpekar vilken gammal goding som spelas

kan verkligen se det framför mig hur alla står med sina rulatorer å rejvar loss

Posted by mindshooter on Aug-20-2002 05:42:

quote:
Originally posted by Vizay
haha jag kom å tänka på en dum sak

tänk när alla vi som lyssnar på trance sitter där som 80-åriga gamla gubbar å ska lyssna på musik......sen kommer en tiestolåt på åsså sitter man där utan tänder å påpekar vilken gammal goding som spelas

kan verkligen se det framför mig hur alla står med sina rulatorer å rejvar loss

Fanns en sån thread i music discussion som diskuterade det där förut
hehe.... Folk kommer kolla på oss precis som vi kollar på folk som lyssnade på Beatles och Bob Dylan.

"Jag levde på den tiden när Ligaya släpptes min sonson och då var det mycket snack minsann. Det var tider de!"

Posted by verminator on Aug-20-2002 16:23:

jeg er sikker på at jeg så noen som var nærmere 60 år da jeg var på sommerparaden ifjor.
de stod der og danset hehe

ikke akkurat til trance, men til mere progressive house/deep house aktig musikk
men men.. de var hvertfall med hehe, selv om alderen ikke er helt den alderen man driver på med sånt

Posted by Vizay on Aug-20-2002 20:19:

quote:
Originally posted by mindshooter
"Jag levde på den tiden när Ligaya släpptes min sonson och då var det mycket snack minsann. Det var tider de!"

precis sådär tänkte jag mig det ja

Posted by reveal on Aug-20-2002 22:06:

inte för att jag tror att nån om 10 vet vilken ligaya är... vilka trancelåtar kommer vara lika kända som tex beatles - she loves you?

Posted by Vizay on Aug-20-2002 22:13:

quote:
Originally posted by reveal
inte för att jag tror att nån om 10 vet vilken ligaya är... vilka trancelåtar kommer vara lika kända som tex beatles - she loves you?

Delerium - silence t.ex. (skulle jag kunna tänka mig iaf)

visserligen en ganska uttjatad låt vid det här laget men den som påstår att den är dålig är ju ute å cyklar enligt min mening iaf

Svenson & gielen - beauty of silence & twisted....säger man dom namnen tror jag inte det är många som befinner sig i tranceträsket som inte vet vilka låtar det är

Rank1 - nästan vilken låt som helst..

de finns ju ett antal låtar som när dom släpts har varit ruskigt stora

Posted by reveal on Aug-20-2002 22:14:

det jag menar är att ALLA vet vilken Beatles - She lover you är, men det är BARA (nästan) TAs som vet vilken Silence är... så att säga till barnbarnen att man var med när Ligaya kom... tror inte det ger nåt så att säga

Posted by Vizay on Aug-21-2002 12:10:

men trancen har ju inte blivit världsomspinnande ännu......vänta bara

Posted by nils on Aug-22-2002 16:08:

15 år... vad ska man göra nu igentligen?

har delerium vart på ngn topp lista här i sverige förresten? kom o tänka på det...

Posted by mindshooter on Aug-22-2002 16:42:

quote:
Originally posted by [nils]
15 år... vad ska man göra nu igentligen?

har delerium vart på ngn topp lista här i sverige förresten? kom o tänka på det...

Delirium i sig gör juh nästan knappt trance musik. Iaf inte sån som spelas på golven eller i radio. Närmare enya-stilen i så fall. Är juh mixarna som gjort dom kända. Och nån annan Tiesto mix på Silence gick juh på NRJ förut...tror det var en annan tiesto mix...

Posted by lonne on Aug-22-2002 16:55:

Älskar Silence ( Tiesto Remix ).

Om Mindshooter nu säger att han hört den på radio tippar jag på Airscape mixen, som enligt min mening är katastrofal.

Posted by Xplorer76 on Aug-23-2002 07:59:

Tro inte någon låt kommer vara lika stor som nån Beatles låt, lite skillnad på ammunition.

Men cafe del mar e odödlig...

Meet her at loveparade, också en låt som det kommer nya mixar på varje år. Dock inte sagt att den är jätte bra dock.

Men i slutändan så är det bara dom som va med som kommer sitta och älta vilka låtar det va som gällde..

Tror säkert Beatles har sålt mer skivor än var ända techno skiva som har sålts någonsin och kommer att säljas.

Pages (2): « 1 [2]