TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Welke muziekstroming gaat de "dance" vervangen in de muziek?
Pages (2): « 1 [2]
[off topic]
nederland conservatief????????????
noem een ander land waar blowen is toegestaan (of in ieder geval gedoogd wordt), waar prostitutie tot op zekere hoogte legaal is, waar zo openlijk over sex gesproken kan worden, waar ook op andere drugs vrijwel geen taboe rust, waar je in de smart shop paddos kan kopen, waar euthanasie is toegestaan, waar eigenlijk alles kan en mag, en zo kan ik nog wel even doorgaan..
nee, nederland is niet bepaald conservatief te noemen.
een nieuw woordje heb je geleerd idd, nu nog je kijk op de wereld bijstellen!
[/off-topic]
en over conservatief zijn..
stilstand is achteruitgang zeggen ze weleens. 
| quote: |
| Originally posted by AlFerox [off topic] nederland conservatief???????????? noem een ander land waar blowen is toegestaan (of in ieder geval gedoogd wordt), waar prostitutie tot op zekere hoogte legaal is, waar zo openlijk over sex gesproken kan worden, waar ook op andere drugs vrijwel geen taboe rust, waar je in de smart shop paddos kan kopen, waar euthanasie is toegestaan, waar eigenlijk alles kan en mag, en zo kan ik nog wel even doorgaan.. nee, nederland is niet bepaald conservatief te noemen. een nieuw woordje heb je geleerd idd, nu nog je kijk op de wereld bijstellen! [/off-topic] |
ach ja, de simpele deuntjes met k3 vocals (figuren als jan wayne enzo) zullen altijd wel blijven scoren
ik denk dat misschien dat electro ofzo, een beetje een rauwe sound misschien groot word. of misschien dat electronische muziek steeds meer integreert met andere muzieksoorten, je ziet dat nu al gebeuren (jan wayne met k3, grapje)
maar dr zijn zoveel miljoen mensen die naar dance luisteren dat geen een stroming doodgaat en dat er volgens mij alleen maar meer bij komen, zodat jet op t laatst geen naam meer kan bedenken omdat het trancetechnoclubelectrodiscohousemuziek is ofzo.
greetz,
ahp
| Originally posted by DJ_Siesta denk dat we een soort en met breakbeat 8tige house krijge met vooral POP elementen der in, met regelmatige beats, dus tis te mixen, dat is de toekomst denkik slaapz0rtruster |
maar dance zal idd altijd blijven bestaan (blues is ook niet dood, net zoals klassiek..)
Ik denk wel dat dance een terugval zal krijgen. Dat is met alle muziekstijlen gebeurt en dat zal nu ook wel weer gaan gebeuren. Ik zie het alleen voorlopig nog niet gebeuren omdat deze stijl nog steeds aan populariteit wint.
Ik denk alleen dat met al die grote feesten waar veel reclame voor gemaakt wordt dat mensen gaan zeggen van alweer een feest. En dat dat de niet echte liefhebbers gaat vervelen.
Als er een andere stijl de dance over zou kunnen nemen dan moet deze nog bedacht worden. Maar het moet iig goed in het gehoor liggen bij het zogenaamde tmfpubliek want anders slaat het niet aan denk ik.
In Duitsland zie je een enorme opkomst van de Electromuziek, ik hoop niet dat dat hier ook gaat komen, want ik vind het maar nix. Voorlopig heeft de NederTrance een vrij goede status en die zal voorlopig nog wel zo blijven. Maar de kans is idd groot dat je straks een terugval krijgt net als bij de Gabber.
Niet alleen in duitsland veel elektro hoor, je hoort het ook nu veel in Nederland hoor, vind ik niet erg elektro is vet...!!!
elektroclash!!!!
| Originally posted by AlFerox [off topic] nederland conservatief???????????? noem een ander land waar blowen is toegestaan (of in ieder geval gedoogd wordt), waar prostitutie tot op zekere hoogte legaal is, waar zo openlijk over sex gesproken kan worden, waar ook op andere drugs vrijwel geen taboe rust, waar je in de smart shop paddos kan kopen, waar euthanasie is toegestaan, waar eigenlijk alles kan en mag, en zo kan ik nog wel even doorgaan.. nee, nederland is niet bepaald conservatief te noemen. een nieuw woordje heb je geleerd idd, nu nog je kijk op de wereld bijstellen! [/off-topic] |
trouwens wel grappig dat jullie dat noemen dat electro populair aan het worden is..
een tijdje terug hebben enkele kopstukken uit het haagse electro-wereldje (beste electro komt uit NL, den haag + rotterdam) een verklaring afgelegd waarin zij hun afschuw uiten over hypen van electro:
The Hague Underground verwikkelt in Electroclash
Op de website Global Darkness (�The West Coast Sound of Holland�) is een verklaring te lezen van The Hague Underground die er geen gras over laat groeien. Het begint met de stelling dat binnen Electro �de middelmatigheid norm is geworden en de passie is vermoord�. Om daarna in een scheldkanonnade los te barsten: �Pretentieuze wannabe rocksterren met opgeblazen ego�s overheersen de media, goedkope imitatie klonen met make-up verkrachten de stijl, opgehypte labels kloppen geld uit de zakken van blanke middelklas kids die er als kippen zonder kop achteraan rennen.�, en zo gaat het nog even door.
Onder de verklaring staan de logo�s van de Haagse electrolabels Bunker Records, Viewlexx, Cr�me Organization, Legowelt, Orgue Electronique, I-F, DJ TLR, Murdercapital, Clone, Global Darkness en Hotmix.
Achter deze ring van organisaties schuilt onder andere de Haagse electro muzikant I-F die in �98 een wereldwijde undergroundhit scoorde met de electroklassieker �Space Invaders are Smoking Grass�. Onlangs gaf hij in de Volkskrant commentaar op de plotselinge stormachtige hype rond Electro: �Producer/dj en labeleigenaar Ferenc van der Sluijs vindt al die aandacht maar niks. 'Electro wordt nu als een soort hoer gebruikt.' Volgens Van der Sluijs heeft het genre sinds de jaren tachtig een ondergronds leven geleid. Nu pas wordt het genre door slimme jongens en meiden op hun, voornamelijk commerci�le, waarde geschat, en met ander stijlen gemengd.�
De verklaring eindigt met een sneer naar DJ Hell, huidige labelbaas van het succesvolle electrolabel Gigolo�s, met de zinsnede dat �alle fake gigolo�s hun leider mogen volgen tot in de hel. Blijkbaar is de relatie tussen I-F en Dj Hell niet meer wat het geweest is.
wel grappig stukje,
ik kan me hun afkeuring wel voorstellen. als je ziet dat zelfs de organisatie achter Speedfreax electro-feesten willen gaan geven in de Now&Wow
de marketeers en geldwolven hebben weer een nieuwe muzieksoort gevonden die ze uit kunnen gaan zuigen.
Hmm ja idd de electro plaatjes die erg populair zijn zijn idd wel de kaaselektroplaatjes, en dan zien mensen weer $$$$ in hun ogen springen.
dit komt van de 3voor12-site
"De middelmaat is de norm, de passie is om zeep geholpen." Zo begint een pittig manifest, gericht tegen de electroclash-hype die de dansvloeren in Europa en Amerika in zijn greep houdt. Het schrijfsel staat groot op alle internetsites van Haagse electronicamuzikanten en platenlabels. Legowelt, Ferenc van der Sluijs alias I-f en DJ TLR behoren tot de initiatoren van deze actie. Ze richten hun pijlen op de snelle opkomst van retro-jarentachtig-electro. Vooral het International DeeJay Gigolo-label moet het ontgelden.
I-f is hoorbaar kwaad. "Electroclash is gewoon techno met een gebroken beat. En dat zijn wij niet. We worden daarin geduwd, en dat zijn we zat." De Haagse dj/producer is pissig omdat hij vindt dat de electrosound waarmee het Gigolo-label nu sier maakt, oorspronkelijk van hem afkomt. "De idee�n komen echt uit Holland dit keer. We zijn er sinds 1995 mee bezig en we hebben een eigen sound ontwikkeld."
Ook Legowelt heeft zich bij het manifest aangesloten. Danny Wolfers: "Het gaat me vooral om wat er omheen hangt. We hebben altijd gestreden tegen de platvoersheid van de dancecultuur. Het electroclashgebeuren gooit dat overboord en sleurt ons erin mee. Deze hele hype is de oppervlakkige dancecultuur ten top."
Die oppervlakkigheid spreekt volgens Wolfers vooral uit de uiterlijkheden die de electroclashcultuur heeft ontwikkeld. "Het is nu opeens hip om als jongen met make-up op te lopen. En van die korte stropdasjes te dragen. Dat is niet wat we ermee bedoeld hebben." Maar hij geeft toe dat de hype ook de nodige voordelen heeft. Legowelt zal dan ook gewoon spelen op dergelijke feesten. "Dan spelen we gewoon, nemen ons geld in ontvangst en gaan dan naar huis."
DJ TLR schreef het manifest en wil het best nog wat kracht bijzetten. "De populariteit van de muzieksoort waar wij mee bezig zijn begon behoorlijk te stijgen. Er kwam toen steeds meer trendy volk bij, die met onze dingen aan de haal ging en er een eigen draai aan gaf. Het is heel banaal geworden." De vaste dj van de Haagse Bunker-feesten stoort zich vooral aan de ironie die in de electromuziek geslopen is. "Er straalt een soort gebrek aan respect voor muziek vanaf die niet past bij wat wij doen." Het Gigolo-label ziet hij als de verpersoonlijking van de verschraling van de muzieksoort. "Het is een imperialistisch label. Ze proberen op slinkse manieren artiesten erbij te betrekken en claimen de electro."
I-f ziet het ook als een mediaprobleem. "Ze schrijven maar wat. Alles wordt in een hokje geduwd. Natuurlijk leidt muziek een eigen leven, maar ik wil niet in de electroclashhoek geduwd worden, want dat is muziek voor beginners. En wij zijn inmiddels wel gevorderden." De hype die er om de electro is ontstaan, bevalt hem helemaal niet. "Hypes zijn altijd maar even, en voor een groep die ik niet echt als liefhebbers ervaar. Bovendien, zoveel goeie platen zijn er niet. De kwantiteit is er wel maar de kwaliteit niet."
Hieronder volgt, in het Engels, de tekst van het manifest.
Electro. Mediocrity has become the norm, the passion has been killed.
Pretentious wannabe rockstars with inflated egos rule the mediawaves, cheap
imitation clones with clown make-up on their faces rape the style, hyped up
labels capitalize on it through slique A&R fistpuppets and mainstream
culture - that two faced hydra - tries to assimilate it. Meanwhile white
middle class consumerist kids with mohawks run around like lost chicken,
eagerly lapping up the stale cum the corporate moloch spurts onto their
spotty faces as their role models down another valium with a dirty brown
sherry and drag themselves through the twilight of their miserable lives in
front of a tv set where a video of Liquid Sky runs on repeat.
NO MORE.
We dont need the hollow catchphrases, the carefully created eighties retro
fad, the empty music, the jaded cynicism or the poser attitude of the fake
Gigolos who only sell their asses to the masses. You can all follow your
leader into the electroclash HELL!
het schijnt zelfs dat I-F helemaal wil gaan stoppen met electro, omdat hij er niet meer mee geassocieerd wil worden, en zich toe gaat leggen op het maken van filmmuziek.
ik weet alleen niet of dat gerucht waar is.
Hehe wel een beetje hypocriet om dan wel op zulke feesten hun ding te willen doen en de rest afzeiken maarja ik snap ook wel weer wat ze bedoelen.
| Originally posted by Teknikol die vink vaag...muziek voelen oke (voelen met je hersens en met je lijf, maar dat doet het al) maar muziek ruiken???muziek zien??? alset al zo zou zijn, wat voor doel zou het dan hebben, dat heeft toch niets toe te voegen? |

| Originally posted by magrec We krijgen eclectic dj's, Dj's gaan weer terug naar vroeger waar ze niet gebonden waren aan 1 stijl maar waar ze gewoon een grote mix van allerlei housestijlen zullen gaan draaien. |

[OFFTOPIC]
| The Hague Underground verwikkelt in Electroclash (�The West Coast Sound of Holland�) |