TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- festrapport
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Eller s� ser du till att vara d�r lite tidigare och vara med och annordna eller s� m�ts vi upp ett g�ng i stan och tar s�llskap...s� kastar vi karate och pois i �gat p� alla misst�nkta fest-f�rst�rar-jalla-j�vlar. |
och anv�nder vinyler som bumeranger
jag e g�rna med � arrangerar.....tycker de e fett kul � rigga grejer � s�nt 
s�g till bara 
om alla l�gger till en summa s� kan man ju ha, lugnt, vi �r ju r�tt m�nga, sen matcha in ett bra datum! och fixa s� folk som reser kan slagga n�nstans.
mmm...fan ska vi f�rs�ka ta tag i det h�r igen....vi fixar en lite grupp s� b�rjar vi planera lite....eller va s�ger ni?
Jag �r helt klart p�. Helt inte i n�gon f�rort a la akalla dock. Lokaler finns det v�ldigt gott om. Brukar inte vara s� dyra att hyra heller. Speciellt inte om alla bidrar med en krona eller tv�. D�remot s� �r det alltid ett j�vlarns f�retag att fixa ihop bra ljus och ljud dock.
ok satt � funderade lite...
om vi ska ha en TA fest s� blir det lite enklare kanske
Vi �r v�l runt 20-30 aktiva h�r som skulle vilja komma (p� ett ungef�r)
sen kan man r�kna med att alla tar med sig en partner s� om man r�knar med n�nstans runt 60 pers.
allts� beh�ver vi inte ha en �verdrivet stor lokal
det som beh�vs �r ett grymt ljudsystem och bra ljus (antar att de som ska spela har med sig egna spelare � mixer etc)
tjae....detta e ju en b�rjan iaf..n�tt mer som beh�ver l�ggas till s� skriv bara
jag skulle kunna kolla upp ljud med en kille vilket skulle inneb�ra lite kompisrabatt om jag har tur 
yeye posta lite replys om vad ni tycker om � ha en TA gather � vilka som eventuellt vill hj�lpa till att fixa osv s� g�r vi n�tt av det h�r nu...skulle va ruggigt kul 
jepps, om vi ska vara h�r kan jag bidra med Skivspelare, mixer, CD s� det �r inga problem is�fall. ljuset �r nog viktigast f�r att f� en grym effekt 
sj�lva lokalen beh�ver inte vara s� dyr, men Depositions avgiften �r den dyra. fast den f�r man ju tillbaka om man sk�ter sig.
yeah ja e l�tt p� att hj�lpa till...l�ter skitkul..
ljusen �r viktigt..det ja saknade p� endres fest var UV ljuset
ja hade ju dessutom hel vita kl�der och hade blivit ash�ftig i UV ljus
synd som fan att det ska vara s� mycket br�k f�r lokalen i akalla var ju perfekt..fick ju s�kert plats 300 pers d�r

| Originally posted by Endre jepps, om vi ska vara h�r kan jag bidra med Skivspelare, mixer, CD s� det �r inga problem is�fall. |
Vinly och CD och mixer.
Jag tycker fortfarande att lokalen i akalla skulle vara en alldeles utm�rkt id�....skiter sig v�l exakt var det ligger...sova kan man alltid g�ra
Vi kan juh inte skippa lokalen bara f�r att n�gra ghettobarn gillar att leka kull....
Den �r juh billig...och ligger i sthlm...det var juh det alla ville...v�l?
| Originally posted by mindshooter Jag tycker fortfarande att lokalen i akalla skulle vara en alldeles utm�rkt id�....skiter sig v�l exakt var det ligger...sova kan man alltid g�ra Vi kan juh inte skippa lokalen bara f�r att n�gra ghettobarn gillar att leka kull....Den �r juh billig...och ligger i sthlm...det var juh det alla ville...v�l? |

jo....om jag f�r va med � arangera ere lugnt f�r d� kommer jag juh va d�r tidigare �n sist 
yeye ere n�n som har koll p� ljus � s�nna grejjer...vore ju trevligt med n�tt som inte kostar �vermycket men samtidigt �r j�vligt snyggt (f�r f�rs�ka balansera d�r) 
Hur m�nga UV lampro skulle kr�vas? kostar typ 300 sp�nn med ett r�r p� TM om jag inte minns fel.... kanske b�ttre att hyra?
innan man planerar att k�pa/hyra n�gon utrustning s� �r det v�l b�st att h�ra med alla ifall n�gon har ljus eller n�got?
vi kanske ska kolla hur m�nga som �r med p� detta f�rst?
jo de l�ter bra....fr�gan e bara hur vi ska n� ut till alla?
att alla skriver i en post tar tid osv � k�nns lite skumt...
Jag har en gammal klasskamrat som brukar fixa egna utomhus grejjer. Han kan l�tt skaffa PA och lite ljus... Dock s� tror jag han isf vill lira, han k�r ganska monoton hardhouse n�stan typ detroit...
Ska h�ra av mig till han iaf s� kan PA och st�rkare va fixat... Skadar inte att fr�ga iaf.
Han har �ven egna CD grejjer fr�n Pioneer typ f�r amat�r bruk men helt ok med lite effect grejjer.
F�r se som sagt...
... / Steve