TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Raymzter - Kut Marokanen
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by Otte on Oct-23-2002 18:08:

quote:
Originally posted by AlFerox

verketterd viel wel mee toch?

Wacht maar wat je straks voor een replys ziet hierop!

Otte

Posted by TranceFool on Oct-23-2002 18:11:

Ik vind dat de rapper zelf ook wel erg veel generaliseerd

(edit: spelfout)

Posted by basvh on Oct-23-2002 18:13:

ten eerste tis een kut nummer.

ten tweede meerendeel van de criminelen zijn allochtoon of van allochtone afkomst.

hoe ik dit weet?

ken wat mensen die bij de politie werken die het me verteld hebben.

tuurlijk lopen er goede mannen bij, helaas maar weinig ontmoet.

en dat die allocthonen niet worden binnegelaten in discotheken is ook verdient want bijna altijd als er problemen zijn, hebben zij er mee te maken.

quote:
tja, kijk eens naar hoeveel procent van het kansarme deel van Nederland allochtoon is. dat percentage zal waarschijnlijk ook �rg hoog zijn.

40 jaar geleden waren er ook vele armen in nederland, maar toen werd er minder gejat dan nu. als je gewoon goed op bent gevoed dan jat je niet zo simpel is het.

Posted by Otte on Oct-23-2002 18:16:

Ik hoor net op het nieuws dat in Venlo in de marokaanse gemeenschap unrust is ontstaan omdat het schijnt dat 1 van de 2 (dus voor de duidelijkheid niet allebei de verdachten) verdachten van marokaanse afkomst is.

Gelukkig zijn niet beide verdachten van marokaanse afkomst, anders had je daar ook nog een grotere berg ellende mee gehad!

Dat wilde ik voor de duidelijkheid even zeggen, nu niet gaan flamen met z'n allen he?

*Zet voor de zekerheid toch maar z'n anti flame ski-bril op*

Otte

Posted by AlFerox on Oct-23-2002 18:18:

quote:
Originally posted by basvh
40 jaar geleden waren er ook vele armen in nederland, maar toen werd er minder gejat dan nu. als je gewoon goed op bent gevoed dan jat je niet zo simpel is het.

daar geloof ik geen hol van!

er zijn nu gewoon veel meer vormen van media en daardoor is de wereld een stuk kleiner geworden.
iedereen heeft internet, tv, radio en noem maar op. dus als er ergens iets gebeurt komt iedereen dat te weten.
vroeger hadden al die mensen die luxe niet en hoorden ze dus ook veel minder over wat er allemaal in de rest van Nederland gebeurde.

er was vroeger net zoveel rotzooi, alleen kwam niet alles iedereen ter ore.

Posted by Raymond on Oct-23-2002 18:46:

quote:

er zijn nu gewoon veel meer vormen van media en daardoor is de wereld een stuk kleiner geworden.
iedereen heeft internet, tv, radio en noem maar op. dus als er ergens iets gebeurt komt iedereen dat te weten.
vroeger hadden al die mensen die luxe niet en hoorden ze dus ook veel minder over wat er allemaal in de rest van Nederland gebeurde.

Zo maar een vraagje......

Kom jij wel eens buiten ?? Zo ja, ook zonder oogkleppen op....

Posted by M5 on Oct-23-2002 18:57:

quote:

nou als je nou es deze url bekijkt... dan zie je al duidelijke trend van stijging over afgelopen 4 jaar... kan je nagaan wat die stijging is over een periode van 40 jaar..

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pu...rote-steden.pdf

Posted by Opti on Oct-23-2002 22:58:

quote:
Originally posted by Otte
Volgens mij is die jongen zelf geen Marokaan, want hij is hier geboren en dus Nederlands staatsburger. Waar hij zelf dus over rapt is de generatie van zijn vader (= gastarbeiders/economisch vluchtelingen).

Ik snapte het gelijk al niet, of snapt hij het niet???

Hier zal ik wel weer om verketterd worden enz. Maar dat moet dan maar...

Otte

neeheee, hij is zelf half-Marokkaan, hij spreekt niet eens Arabisch, en hij heet zelfs Raymon Renssen (NL moeder).

Wat hij er zelf over zegt (uit de Nieuwe Revu van deze week)

Je zingt: "Ze willen ons zwartmaken." Wie zijn "ze"?

"Met ze bedoel ik de rest van de wereld. Maar het is ook niet een echte protestsong. Het was gewoon een gemoedstoestand waar ik tijdens het schrijven in verkeerde. Sinds 11 septmeber wordt er gedaan alsof iedereen met zwart haar en een baard een Al Qaida strijder is. Als ik een idee krijg, dan begin ik te schrijven. Ik kan ook over het leven van Prins Claus rappen"

Posted by Eye-Riz on Oct-23-2002 23:09:

kga niet eerst lezen wat iedereen vindt, dat bewaar ik voor morgen ofzo
Vind het harstikke goed dat een Marokkaan nu eens van zich kan laten horen. En waarom dan niet muziek? Muziek is altijd al een goed middel geweest om je protest of je onvrede te uiten. Vroeger deden we niet anders. Dat dat verstomd is door al die onzinnige popliedjes, en lyricsloze house, wil niet zeggen dat het niet meer kan!

Hij zal er in ieder geval goed stof mee doen opwaaien, en dat mag. Net zoals er iets van inburgering gezegd mag worden, zo mag ook gezegd worden hoe de autochtone bevolking reageert op donkere types (waarvandaan dan ook)

Respect voor degenen hier die ervoor uit durven komen dat ze zichzelf ook wel eens betrappen op die hokjesgeest door meteen van het ergste bij een Marokkaan uit te gaan!

Posted by eieregooie on Oct-23-2002 23:57:

Hmmja... Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou van allochtonen moet denken... Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met allochtonen... 4 van de 5 keer dat ik in de problemen ben gekomen (me schoenen gejat / beste vriendin verkracht en nog wat kleine akkefietjes) werden deze veroorzaakt door allochtonen...

Maarja, aan de andere kant heb ik ook allochtone vrienden... en allochtone collega's waar ik goed mee kan opschieten dus sja... :S

En eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik nou van dit liedje moet vinden... Worden de feiten nou gewoon op tafel gelegd of is dit provocatie?

Anywayz... 1 ding weet ik wel... Marokaanse en Turkse mannen hebben over het algemeen een beetje dominanter karakter dan Nederlanders...

Posted by AlFerox on Oct-24-2002 09:41:

quote:
Originally posted by Raymond
Zo maar een vraagje......

Kom jij wel eens buiten ?? Zo ja, ook zonder oogkleppen op....

ik zie niet in wat die opmerking met mijn stelling te maken heeft..

Posted by AlFerox on Oct-24-2002 09:47:

quote:
Originally posted by M5
nou als je nou es deze url bekijkt... dan zie je al duidelijke trend van stijging over afgelopen 4 jaar... kan je nagaan wat die stijging is over een periode van 40 jaar..

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pu...rote-steden.pdf

ik kan geen pdf-bestanden openen op de een of andere manier dus dat document heb ik niet kunnen lezen, maar het is juist een feit dat de criminaliteit in zijn algemeenheid de laatste jaren juist is afgenomen en in ieder geval NIET is gestegen.

door dan met zo'n voorbeeldje te komen over 'middel-grote' steden waar dan toevallig wel een stijging te zien is, kun je mensen weer lekker makkelijk een verkeerd en negatief wereldbeeld geven.

juist door het misbruiken van dit soort voorbeelden, die totaal uit de context zijn gerukt, geef je mensen aanleiding tot ontevredenheid en gezeik en gekanker op de politiek en buitenlanders en blabla

Posted by M5 on Oct-24-2002 10:00:

haha ik heb vanmorgen die clip The Box gezien , wat een pipo zeg met zn van de vrachtwagen afgevallen RL-shirtjes

weet iemand of ze dit ook al op 538 e.d. draaien?

Posted by MaGiK54 on Oct-24-2002 10:47:

Muzikaal gezien is het een kut-nummer als je het mij vraagt.

Tekst inhoudelijk laat ik me er niet over uit, omdat ik me niet meer meng in dit soort discussies, aangezien het over het algemeen uitloopt op een hoog geflame (valt nu nog mee ).

Posted by ahp2002 on Oct-24-2002 11:03:

t schijnt dat binnenkort een dubbel-album uitkomt met o.a. de nummers:

tering-turken
schijt-chinezen
klote-antillianen
stomme-somali�rs
dikke-duitsers

verder tracklist tbc

oja, ik had ff aan wat marokkaanse vrienden gevraagd hoe ze tegen dat nummer aankeken, ze waren t er wel mee eens zeiden ze, er zit dus wel een kern van waarheid in volgens hun.

toch vind ik de vorm waarin t gepresenteerd is nog steeds zo-zo

Posted by arno on Oct-24-2002 14:13:

Ik vind het echt een schijt nummer, er klopt geen reet van.
Die gast heeft het over dat alle nederlanders een hekel hebben aan marokanen, maar zelf zegt ie dat alle nederlanders dat doen, dus zelf generalieseert ie ook. En hoe komt het dat veel nederlanders een hekel aan marokanen hebben... door al die kut criminelen die het verzieken voor de rest. Hij doet nou net of het de schuld van de nederlanders is dat marokanen een negatief imago hebben, in plaats van dat ie nou een liedje schrijft over marokanen die het verzieken voor de rest, maar daar hoor je hem niet over.

Posted by AlFerox on Oct-24-2002 14:55:

quote:
Originally posted by arno
in plaats van dat ie nou een liedje schrijft over marokanen die het verzieken voor de rest, maar daar hoor je hem niet over.

verzieken voor de rest??
waar slaat dat nou weer op?

dat liedje is dus precies voor mensen zoals jij he!

je moet ieder mens als individu bekijken en niet hele groepen over ��n kam scheren of in hokjes stoppen!
als jij vind dat een klein deel 'het voor de rest kan verzieken' dan klopt er iets niet in jouw denken.

Posted by Tall21 on Oct-24-2002 16:35:

Over die 90% (zie 1e pagina):

Totaal aantal gedetineerden 2001: 12 410

Naar geboorteland

Nederland 5 605
Suriname 1 070
Nederlandse Antillen/Aruba 1 055
Marokko 810
Turkije 575
Algerije 310
Voormalig Joegoslavi� 215
Ander geboorteland 2 765

Een simpele rekensom leert ons: (12.410 - 5.605)/12.410 = 0.548....

Conclusie: Ongeveer 55% van alle gevangenen in 2001 is niet in Nederland geboren.

Bron: CBS StatLine

Posted by Eye-Riz on Oct-24-2002 20:33:

quote:
ik kan geen pdf-bestanden openen op de een of andere manier dus dat document heb ik niet kunnen lezen, maar het is juist een feit dat de criminaliteit in zijn algemeenheid de laatste jaren juist is afgenomen en in ieder geval NIET is gestegen.

door dan met zo'n voorbeeldje te komen over 'middel-grote' steden waar dan toevallig wel een stijging te zien is, kun je mensen weer lekker makkelijk een verkeerd en negatief wereldbeeld geven.

juist door het misbruiken van dit soort voorbeelden, die totaal uit de context zijn gerukt, geef je mensen aanleiding tot ontevredenheid en gezeik en gekanker op de politiek en buitenlanders en blabla

AMEN!

PS: Alferox: bij deze ben jij officieel uitgenodigd voor het feest op 30 november, alwaar de lokatie je naam van moraalridder eer aan zal doen mail me alleen even je adres door.

Posted by Blik on Oct-24-2002 20:52:

quote:
originally Posted by Alferox

quote:
De laatste vier jaar treedt een geleidelijke daling op van het aantal misdrijven uit het Wetboek van Strafrecht.Deze daling komt geheel voor rekening van het mindere aantal vermogensmisdrijven. De geweldscriminaliteit neemt toe, het meest in gemeenten van 50 tot 100 duizend inwoners.

quote uit het bestand dat M5 gepost heeft

voor de rest staat er ook dat er in de GROTE STEDEN een stijging is van 12% maar dat er in de middelgrote steden een HOGERE STIJGING IS VAN MAAR LIEFST 25%. In de 4 grote steden is (natuurlijk) meer criminaliteit dan in de middelgrotesteden

dit heeft overigens NIETS met allochtonen of autochtonen te maken, gewoon een feit dat het geweld in Nederland dus zeker wel stijgt

dus ja, het aantal misdrijven daalt (stelen en dergelijke) maar het aantal geweldsdelicten stijgt dus wel degelijk, en ik heb liever dat er iets gejat word dan dat ik op mijn smoel getimmerd word

Posted by Vnatic on Oct-24-2002 21:31:

Laat die gast toch lekker lullen, het is waar wat ie zegt...
Misschien loopt het wel zo, dat nederlanders gaan denken van:
"jah, die gast heeft gelijk" en dan socialer doen tegen de
allochtone medemens, daarop denken de allochtone medemensen:
"Godverdomme, als hun zo aardig doen tegen ons, dan moeten
wij dat eigenlijk ook doen tegen hun...."

En dan zijn we van al het gezeik af...

( Beetje idealistisch, maarja... )

En for the record:
1 van mijn beste maten is een marokaan,
en 2 van mijn andere beste maten zijn 2 weken geleden
in elkaar gebeukt door marokanen...

Dat wou ik ff kwijt.

Posted by kolkiewolkie on Oct-24-2002 23:11:

kheb nummer nog nie gehoord, maar hij heb wel werk gemaakt van de tekst .

verder heb ik eigenlijk geen mening over allochtonen/criminele allochtonen/marokkanen/criminele marokkanen/enz., om de simpele reden dat ik ze praktisch niet tegen kom en er gewoon nooit mee te maken heb. kheb ooit wel bij 2 in de klas gezeten en sure, ze houden van een beetje stoken en stoer doen, maar ze waren best wel relaxte gozers... kwam 1 van de twee trouwes net vanmiddag voor het eerst sinds 3.5 jaar weer tegen nix veranderd noch.

In principe heb ik dus niks dr tegen, maar als ik ze (mensen met een van oorspronkelijk buitenlandse afkomst, dwz 2 of 3 generaties geleden hier naartoe gekomen) iets van me zie jatten oid, dan verwacht ik dat ik er onbehoorlijk op los zal timmeren of iig zal uitvallen (dan knapt er iets in mij), MAAR, en nou komt het, bij lui die niet in de eerdergenoemde groep vallen zou ik dus hetzelfde doen .

kortom: respect en ik prijs mezelf maar weer es gelukkig dat ik (ik klop het af) nog nooit in zulke nare situaties heb verkeerd en mn omgeving ook niet, dus dat ik in feite meningsloos kan en mag zijn .

Posted by TimeportE on Oct-25-2002 08:16:

het stond zelfs vandaag in de krant over dit onderwerp!!

in dat artikel stond dat men het alleen heeft over de marokkaanse jongen die die jongen in venlo dood heeft gemaakt, niet over de nederlander! dit stukje zegt gewoon ook dat die raymzter gelijk heeft, men wil het blijkbaar niet eens over die nederlander hebben, die marokkaan die moeten we hebben, makkelijk doelwit!!
die gozer mag dan wel generaliseren, hij heeft toch grotendeels gelijk!

verder ben ik het helemaal met alferox eens, je mag van mij de titel moraalridder van eiere overnemen!!

Posted by M5 on Oct-25-2002 09:37:

quote:
Originally posted by TimeportE
het stond zelfs vandaag in de krant over dit onderwerp!!

in dat artikel stond dat men het alleen heeft over de marokkaanse jongen die die jongen in venlo dood heeft gemaakt, niet over de nederlander! dit stukje zegt gewoon ook dat die raymzter gelijk heeft, men wil het blijkbaar niet eens over die nederlander hebben, die marokkaan die moeten we hebben, makkelijk doelwit!!
die gozer mag dan wel generaliseren, hij heeft toch grotendeels gelijk!

Die marrokaan is de hoofddader... daarom gaat het dus alleen maar over hem. Volgens getuigen is hij als een razende tekeer gegaan

Posted by Kamaya on Oct-26-2002 02:07:

Die Kut-Marokkaan Raymtzer (ofzo) komt a.s. maandag bij Barend & Van Dorp

Ik ben benieuwd wat ie te zeggen heeft.....

Kamaya.

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »