TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De maatschappij...
Pages (2): « 1 [2]
Ghehehehehe ...
Damn JP ... volgens mij vin je dit echt leuk

| quote: |
| Originally posted by M5 maar als je een stukje inkomen weghaalt bij de rijkeren dan heeft de productie daar toch weer onder te lijden?? dus het maakt per saldo vrijwel niets uit |
en laat mensen hun eigen geld lekker uitgeven... wel zo eerlijk. En dat niet een of andere gast in een flatje op 15 hoog in de bijlmer dit doet van jouw centen. |
of wat is er eerlijk aan het feit dat sommigen 60 uur per week keihard moet werken voor een minimumloontje en dan nog maar net de eindjes aan elkaar kan knopen, terwijl anderen met een beetje bureauwerk klauwen vol met geld opstrijken.
dus kom niet met 'eerlijk' aanzetten alsjeblieft!
als je als arme sloeber geboren word betekent nog niet dat je je hele leven een arme sloeber blijft.
voorbeeld: Prince de Lignac, die gozer heeft jarenlang samen met zijn moeder als zwerver geleefd, toen die overleed had hij uiteindelijk meer dan 300 miljoen gulden op de bank staan.
je vergeet dat er ook genoeg arme mensen die gewoon te lui zijn om ook maar iets te doen, je hebt mensen die makkelijk de universiteit kunnen halen maar omdat ze geen zin hebben gaan ze maar Mavo doen....
en nee, ik zeg niet dat dit bij iedereen is, maar het komt genoeg voor. Mensen die geen zin hebben om te werken en een "blessure" simuleren zodat ze in de WAO kunnen zitten bijvoorbeeld.
en tuurlijk zijn er rijke mensen, TE rijke mensen zelfs, maar om dan een belastingtarief van 75% (ofzoiets) in te voeren is gewoon absurd, dan wil je niet eens meer hard werken omdat je er toch geen klap mee verdient, waarom zou je hard werken zodat de overheid 75% van jouw inkomen krijgt??
inderdaad, dan doe je maar wat minder, lekkere manier om het bedrijfsleven te stimuleren vind je ook niet, directeuren van grote bedrijven die geen flikker uitvoeren, mensen met andere topfuncties die zoiets hebben van; "ach laat maar, ik verdien er toch niks mee, ik kan beter bij mijn vrouw en kids gaan zitten"
ik zou ze het niet kwalijk nemen in ieder geval
btw: mensen kunnen niet minder dan het minimumloon verdienen, als je part-time werkt bijvoorbeeld krijg je een aanvullende uitkering zodat je genoeg hebt
(tenzij je illegaal bent natuurlijk, maar dan heb je hier ook niks te zoeken)
| Originally posted by Blik als je als arme sloeber geboren word betekent nog niet dat je je hele leven een arme sloeber blijft. voorbeeld: Prince de Lignac, die gozer heeft jarenlang samen met zijn moeder als zwerver geleefd, toen die overleed had hij uiteindelijk meer dan 300 miljoen gulden op de bank staan. |

je vergeet dat er ook genoeg arme mensen die gewoon te lui zijn om ook maar iets te doen, je hebt mensen die makkelijk de universiteit kunnen halen maar omdat ze geen zin hebben gaan ze maar Mavo doen.... |
en nee, ik zeg niet dat dit bij iedereen is, maar het komt genoeg voor. Mensen die geen zin hebben om te werken en een "blessure" simuleren zodat ze in de WAO kunnen zitten bijvoorbeeld. |

en tuurlijk zijn er rijke mensen, TE rijke mensen zelfs, maar om dan een belastingtarief van 75% (ofzoiets) in te voeren is gewoon absurd, dan wil je niet eens meer hard werken omdat je er toch geen klap mee verdient, waarom zou je hard werken zodat de overheid 75% van jouw inkomen krijgt?? |
inderdaad, dan doe je maar wat minder, lekkere manier om het bedrijfsleven te stimuleren vind je ook niet, directeuren van grote bedrijven die geen flikker uitvoeren, mensen met andere topfuncties die zoiets hebben van; "ach laat maar, ik verdien er toch niks mee, ik kan beter bij mijn vrouw en kids gaan zitten" |
btw: mensen kunnen niet minder dan het minimumloon verdienen, als je part-time werkt bijvoorbeeld krijg je een aanvullende uitkering zodat je genoeg hebt |
| Originally posted by AlFerox wat wil je hier nou mee zeggen? tuurlijk heb je dat soort geluksvogels ertussen zitten. misschien dat op 1 de 10 miljoen arme sloebers zoiets overkomt. maar om dat nou als referentiekader op te voeren ![]() |
wederom: wat wil je hier nou mee zeggen? dat er ook luie mensen zijn? tja, vertel mij wat. er zullen altijd luie mensen zijn die niet het onderste uit de kan halen. niets nieuws. die mensen vind je in alle lagen van de bevolking. |
dus? je hebt altijd mensen die cheaten. zo zijn er ook mensen die voor miljoenen guldens aan belasting ontduiken. daar hoor je dan weer niemand over. wel als er weer iemand onterecht in de WAO zit. ![]() mensen die zich het er makkelijk van af proberen te maken zul je altijd en overal tegenkomen. je zou gewoon strenger moeten controleren of een ander stelsel op poten moeten zetten waarbij er niet zo makkelijk gecheat kan worden. |
er zijn genoeg mensen die net zo hard, of nog wel harder, werken en daar maar een schamel minimumloontje mee verdienen. |
prima, als ze er geen zin meer in hebben laat ze dan maar stoppen. er zijn genoeg w�l ambitieuze mensen die het graag van ze over zouden willen nemen. |

poeh poeh, pietje precies hoor. |
ik bedoelde dat er ook mensen zijn die het met een mager uitkeringkje moeten doen die waarschijnlijk minder geld oplevert dan een minimumloon. |
| uitkering is hetzelfde als minimumloon van een 23-jarige (dat is het hoogste minimumloon), ik meen dat het rond de � 1100 ligt |
| Originally posted by Blik nee niet dat er ook luie mensen zijn, dat de luie mensen meestal in de arme laag van de bevolking zitten. De rijke mensen hebben er vaak (lees: in 99% van de gevallen) keihard voor gewerkt, en dan laat je het ze afpakken, lekkere beloning van de overheid voor de mensen die de economie van Nederland in stand houden?? |
en ik weet niet of je het weet, als mensen miljoenen ontduiken komt dat uitgebreidt in het nieuws (karel Aalbers 2 jaar geleden) en dat komt omdat dat minder vaak voorkomt dan lekker de WAO induiken en ondertussen zwart werken |
en zo hebben mensen geluk (zie mijn voorbeeld over prince de lignac), en zo heeft de ander wat minder geluk in z'n leven, moet je de mensen die geluk hebben daarom straffen met een 75 % percentage? |
yep, ambitieuze mensen die er de ballen verstand van hebben zodat heel het bedrijf in mekaar stort, leuke oplossingen heb jij ![]() |
| Originally posted by Blik Als jij wil stemmen op een partij die 75% belasting wil gaan heffen mij best, maar de economie zal er aan kapot gaan door demotivatie en minder investeringen, worden we dalijk net zo'n land als Belgi� |
| Originally posted by AlFerox waar komt toch die belachlijke veronderstelling vandaan dat je alleen hard zou werken wanneer je een topbaan hebt???? wil je soms beweren dat de havenarbeiders, mensen in de metaalindustrie, productiemederwerkers etc etc niet hard werken?? begin er maar aan. je hele lichaam de vernieling in werken voor een hongerloontje. en die mensen noem jij lui? in tegenstelling tot het decadente directeurtje dat achter zijn bureau rijk zit te wezen? hou toch op! |
en ik weet niet of jij het al gemerkt had, maar maatschappelijk wordt daar bij lange na niet zo zwaar aan getild als die allochtoon die onterecht in de WAO zit. ik heb nog niemand Karel Aalbers horen uitschelden omdat die miljoenen guldens die het volk toebehoren verduisterd heeft. |
een 75% percentage wat? ik heb het nooit over 75% gehad. een beetje solidariteit daarentegen zou de wereld geen verkeerd doen nee. de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. laten we elkaar gewoon een handje helpen ja. van de 2de post: of ze tot 75% willen gaan weet ik niet, maar zo een hoog percentage is dus alleen voor dat kleine groepje mirjardairs en niet voor de hele beroepsbevolking!! dus ik denk dat het wel mee zal vallen met dat negatieve economische effect. en zelfs al was dat niet het geval, een betere en eerlijkere maatschappij gaat wat mij betreft voor een betere economie ja! |
die directeur is toch ook ergens begonnen? ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mensen met expertise rondlopen die de positie van zoiemand die er geen zin meer in heeft over kunnen nemen. zo schuift iedereen een plaatsje op. zou de werkloosheid ook nog eens terugdringen. |
| Originally posted by AlFerox sorrie, maar ik vind dit zo een bullshit en zo ego�stisch!!! jij hebt het over eerlijk. vertel mij dan maar eens wat er eerlijk aan is dat de een wordt geboren als arme sloeber zonder toekomst en de ander als verwend rijkeluiskindje. |
| Originally posted by Blik en hoe kom jij erbij dat die mensen arm zijn?? We hadden het over mensen die echt arm zijn volgens mij, de mensen die onder de leefgrens zitten en de mensen die keihard moeten werken om rond te komen. De mensen die jij opnoemt werken zeker hard maar die zijn ook niet arm, maar ook zeker niet rijk. Dat zijn mensen die modaal of net onder modaal leven. |

En je moest eens weten wat voor werk je allemaal moet verzetten om directeur te worden van een bedrijf, je moet je helemaal omhoog werken totdat je eindelijk directeur bent. |
| En je hebt ook gelijk dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, maar dat doen ze ook al. Die hebben te maken met een belastingpercentage van 52% en dat is gewoon veel als je er even over nadenkt. Het nieuwe belastingstelsel is er al zo op ingesteld dat hoe minder je verdient je er meer "voordeel" van hebt d.m.v. lagere belastingpercentages en heffingskortingen die je achteraf van het "terug te geven geld" af mag halen. |
ja, die is meestal onderaan begonnen of is al begonnen met een hoge functie in dat bedrijf omdat die expertise in een ander bedrijf heeft opgedaan waar die onderaan begonnen is. Ik denk dat alleen hele ervaren een (groot) bedrijf kunnen runnen, het is ontzettend moeilijk om alle werknemers tevreden te houden en om het bedrijf draaiende te houden. Die expertise krijg je niet zomaar. |
| Originally posted by M5 haha ik vindt het juist egoistisch om bijv. links te stemmen waardoor je je eigen bevoordeelt ten koste van anderen. Bijv. door hogere uitkering of meer belasting voor anderen. dat is pas egoistisch.... en als je dan gewoon stemt voor je eigen centen waarmee je verder niemand benadeelt dan vind ik dat zeker niet egoistisch. en als je als arme sloeber geboren wordt in Nederland krijg je een eerlijke kans om te studeren , want de IB-groep geeft vrij royale aanvullende beurzen.. mocht dat niet afdoende zijn dan valt er ook nog zat te lenen... wat later tegen een zeeer redelijke regeling kan worden afbetaald. |
Dus als je iets wilt in Nederland kan het in principe gewoon... punt uit. Met inzet kan alles |
| Originally posted by AlFerox dit is echt zo achterhaald allemaal dat ik er niet eens op in ga. the American dream... wat een clich� |
| Originally posted by AlFerox juist ja, en die mensen noem jij lui ![]() wat mij tegen de borst stuitte was de veronderstelling dat alleen mensen met een topbaan hard zouden werken. en dat de mensen die weinig verdienen lui zouden zijn. of ik ze wel of niet de verkeerde professie toedichtte is bijzaak. |
In ieder geval krijgt hij er een riant salaris voor. (zelfs met die heffing van weetik hoeveel procent) dat valt toch niet te vergelijken met een simpele arbeider die elke dag moet zwoegen om rond te kunnen komen!? |
ja nouja, blijkbaar nog niet genoeg dus. de tegenstellingen zijn nog altijd groot en er zijn nog altijd te veel mensen die het slecht hebben en dat worden er alleen maar meer de laatste tijd! |
ja hier kan je over doorspeculeren wat je wil maar het lijkt mij erg sterk dat wanneer die percentages worden verhoogd plotsklaps elke directeur zijn ontslag indient en zich met vrouw en koters terugtrekt op het platteland. ik denk niet dat de economie erdoor zal instorten in ieder geval. |
| Originally posted by Blik zeg ik ook niet, dat verzin jij er lekker bij. ik zeg alleen dat hij wellicht minder gemotiveerd zal zijn. |
| inderdaad, dan doe je maar wat minder, lekkere manier om het bedrijfsleven te stimuleren vind je ook niet, directeuren van grote bedrijven die geen flikker uitvoeren, mensen met andere topfuncties die zoiets hebben van; "ach laat maar, ik verdien er toch niks mee, ik kan beter bij mijn vrouw en kids gaan zitten" |
Daar kun je uit opmaken dat ze minder gaan werken, niet meer overwerken, nog maar 3 dagen in de week gaan werken. Maar idd ook dat ze stoppen met werken, maar dat bedoelde ik niet

phunny 

Originally posted by jploveparade |
Originally posted by jploveparade |