TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lumpen
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Amnezia on Nov-21-2002 20:46:

uhm...e ju kanske inte d jag helst g�r om jag fick v�lja men nu n�r man v�l e d�r s� e det inte s�� farligt iaf...s�g mest de 3 f�rsta m�n d� man fick anstr�nga sig jue...men efter tj�nstetid har man ju alltid trevligt me polarna...

men visst kan det v�l va en kul grej � ha gjort om n�gra �r, � kan v�l va givande p� vissa sett..men kuta runt � leka krig e ju kanskeinte n�tt man kan ha anv�ndning av senare men � klara sig sj�lv � se att man klarar mkt mer �n vad man tror � s� kan va r�tt intressant...

det st�rsta felet e att man e fast � ska ha �ver 8 veckor i rad i f�lt efter jul...det kan sabba massa planer f�r stora partyn nere i holland osv.... detta st�r jag mig mest p�..gaah men hinner mucka innan de stora sommarfestivalerna drar ig�ng...d� j..vlar

men visst..join the army om du vill �ta burka mat fr�n 70-talet � g� upp ofantligt sjuka tider..s� sure...

Posted by SteveTranz4ever on Nov-21-2002 21:13:

quote:
Originally posted by Endre

lumpen?....n�h, synd att l�ra sig att d�da!
Under f�lt �vningen n�r det blev ett tungt anfall fr�n fienden s� sprutade dom manliga hormonerna och adrenalinet var p� topp... D� k�nde jag att, fan det skulle vara sv�rt och k�nnas tungt att ta en annan m�nniskas liv.

Men fan va de blixtra, sm�lde � va krig d�...

Posted by SteveTranz4ever on Nov-21-2002 22:35:

Bara s� ni vet hur det kan se ut... iaf f�r mig

F�lt�vning med 20 minusgrader

Brrr...

Gissa vart jag e...

Kr�la i lera �vningar...

Posted by Vizay on Nov-21-2002 23:16:

quote:
Originally posted by Aendy
K�nslan jag f�r �r att han vet nog vad du f�rs�ker g�ra men l�ter dig h�llas f�r att slippa dig snarast m�jligt.

bah...men om jag vet att han vet � l�ter mig h�llas s� har jag fortfarande �vertag...ass� de e sv�rt att f�rklara hur jag ska �ga honom/henne....de e ganska mycket improvisation inblandat....t.ex. om dom b�rjar fr�ga om man haft en taskig barndom s� ska man b�rja anlysera deras liv osv osv....kn�cka dom helt enkelt

Posted by reveal on Nov-21-2002 23:17:

quote:
Originally posted by Vizay
bah...men om jag vet att han vet � l�ter mig h�llas s� har jag fortfarande �vertag...ass� de e sv�rt att f�rklara hur jag ska �ga honom/henne....de e ganska mycket improvisation inblandat....t.ex. om dom b�rjar fr�ga om man haft en taskig barndom s� ska man b�rja anlysera deras liv osv osv....kn�cka dom helt enkelt

tror det �r j�vligt sv�rt att kn�cka en psykolog... men lycka till

Posted by AC. on Nov-22-2002 00:31:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag var och m�nstrade i 1 timme och 20 minuter. Jag kryssade i en massa allergier som jag inte hade och skrev att jag hade mycket sv�r astma. D� fick jag bara titta p� introduktionsfilmen och sen g� och prata med en sjuksk�terska som inte kr�vde n�gra som helst bevis f�r min sjukdom. Sen satt jag och pratade med m�nstringsf�r�ttaren med guldklocka som kollade snett p� mej och f�rklarade att jag f�tt diagnosen "JC H�lsa", vilket gav mej en hederv�rd plats i utbildningsreserven.

Jag ville aldrig g�ra lumpen, men det skulle varit roligt att ha gjort IQ- och styrketesten.

Jag gjorde samma sak dock �ropade jag annat s�l �n allergi...

Posted by AC. on Nov-22-2002 00:36:

quote:

De �r d�r f�r att prata om dig inte de sj�lva s� redan d�r kommer du misslyckas, jag tror inte du kommer br�cka psyckolog

s�tt Armageddon n�r de snackar med psykologen?

Posted by dbl on Nov-22-2002 01:10:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det som �r bra �r v�l att man blir man... n�r riktigt s� �r det ju inte men man mognar faktiskt till mer... f�rhoppningsvis blir man stabilare som person. Sen har det sina goda stunder och d�liga stunder...

mognar... det vettifan.. kanske lite, men humorn blir hel kass...
skrattade �t precis allt under GSU:n... nu har det dock b�rjat bli b�ttre.. som tur e.

annars s� e lumpen faktiskt roligare att g�ra �n vad man tror.
p� fritiden s� e jag inte alls mycket f�r att vara ute i naturen och s�n skit, men n�r vi l�g ute i skogen tyckte jag faktiskt det var hel ballt.... all j�vla skit man beh�vde b�ra blev ju j�vligt tung efter ett tag och man k�nde bara f�r att d� i vissa stunder, men kul var det... beror la p� lite vad man har f�r typ av bef�l.. mina bef�l var bra... speciellt v�r v�ldigt snygga 40-45 �riga kapten �sa Blomberg Trolle... v�ldigt schysst var hon.
v�ran l�jtnad var ocks� himla schyst.. vi hadde en hel del roliga snack med honom.. hans skratt var roliga ibland.
som typ en g�ng n�r vi fick skjuta som fan och vi tyckte det var hel roligt s� kommer han fram till oss och s�ger "v�nta ni bara.. snart e det vi som skrattar"... och med det syftade han s�klart p� n�r vi skulle reng�ra vapnet... och det ar ju mindre roligt...
ganska s� jobbigt.. kan ju ha berot p� att vi var ute och festade dagen innan.. alts� p� torsdagen.. rengjorde alltid vapnet p� fredan efter att vi haft tv�tt inl�mning och att vi st�dat all t�lt utrustning om vi hadde varit ute i f�lt....
sista g�ngen vi skulle tv�tta t�ltet fick min grupp (vi delade allts� in oss i grupper och t�vttade olika delar) bla bilen.
allts� en s�n d�r riktigt gammal terr�ng bil.. kommer inte ih�g vad den hette p� riktigt, men vi kallade den f�r f�ltbil 90 som vi kalalde allt f�r.. fast 90 passade la inte direkt.. mer 50 eller n�tt. iallafall s� b�rjade vi att plocka ut allt skr�p som inte skulle vara d�r och tv�tta lite granna... och det slutade med att vi skrurade hela bilen.. allts� utsidan ocks�.
vi st�llde oss p� taket och skurade.. var himla roligt.

det tr�kiga var bara att inte bef�len sa n�tt om bilen n�r vi skulle g� igenom allt vi hadde st�dat..

s� jag t ycker helt klart att lumpen e v�rd att g�ra.
min polare som e uppe i boden var vi helt s�kra p� att han skulle l�gga av och han gillade det inte alls den f�rsta veckan, men nu e han v�rsta freaket.. han �lskar det typ.

Posted by Aendy on Nov-22-2002 12:53:

quote:

Ehh... har du pratat med n�gon med tr�ning inom psykologi tidigare... det �r inte direkt som i filmer med soffa och s�nkta �gonbryn, det �r typ mer som att snacka med en l�rare eller annan aktorit�r vuxen.

Posted by Ravesquad on Nov-22-2002 14:08:

quote:

sett lite f�r mycket p� film har du ;disbelief

Posted by Vizay on Nov-22-2002 16:43:

men suck jag viste jag inte borde n�mnt n�gonting......k�nde p� mig att ni skullle d�mma ut mig f�r att sett f�r mycke p� film etc....jag har varit hos b�de psykologer � kuratorer � jag hatar b�da delarna....s� j�vla tr�kigt � snacka om mej sj�lv osv...hatar det.....d�rf�r jag vill �ga psykologerna

Posted by Amnezia on Nov-22-2002 16:58:

de d�r bilderna s�g ot�ckt bekanta ut steve.....tur man e klar med gsu � s�nt skit..ska typ bo i �lvdalen i 8 m�nader sen...k�ldh�l nr 1....30-40 minus � d�r ska man leka krig...sjuk lr vad...

� minns inte vem som sa att man skrattar �t allt...e ju r�tt sant ass�...man blir r�tt mongo av � va inst�ngd i 10 m�n me ett g�ng andra stackare som ox� tvingats dit.. men kul blire iaf eftersom alla blir lika skadade av � va fast i lumpentr�sket...hehe..

Posted by SteveTranz4ever on Nov-22-2002 16:58:

Sen har vi ju ett annat g�tt fenomen...

Lumpar polare...

Killen som sover har under kv�llen druckit en 7tis whisky och n�gra �l
Denna killen hade med sig under f�lt �vningen en mini TV f�r att kunna kolla AIK matcherna... det gillades in av Furir Flink...

Posted by dbl on Nov-22-2002 16:58:

quote:
men suck jag viste jag inte borde n�mnt n�gonting......k�nde p� mig att ni skullle d�mma ut mig f�r att sett f�r mycke p� film etc....jag har varit hos b�de psykologer � kuratorer � jag hatar b�da delarna....s� j�vla tr�kigt � snacka om mej sj�lv osv...hatar det.....d�rf�r jag vill �ga psykologerna

vill du �ga n�n s� e det la bara att g� till en hora...
du f�r iallafall �gt n�gon f�r en liten stund

Posted by dbl on Nov-22-2002 17:10:

Sen kan man ju alltid ha lite kul med vissa

Agressionerna finns ju s�klart ocks�

och till sist... ehmm.. ja...

Posted by Singularity on Nov-23-2002 18:12:

S�klart man gjort lumpen!

L�g inne vid K1 h�r i stockholm...s� man vart ju tvungen att g� beriden h�gvakt � allt. St�rre delen av min v�rnplikt tillbringade jag g�ende h�gvakt vid antingen stockholm eller drottninghols slott. S� jag kan de st�llena utan och innan nu...� det �r v�l ungef�r allt jag l�rt mig av lumpen ocks�...hur det ser ut d�r alts�.

Fast visst, det va kul ibland ox�. H�nde ju en hel del lustigheter, tex s� kommer jag aldrig gl�mma den h�gvakten d� vi va bakfulla n�r vi gick p�...det skulle ni sett!

Posted by ExOn on Nov-24-2002 01:16:

Hehehe hahahaha! Sjukt roliga h�ndelser f�r man l�sa om.

Jag m�nstrar den 9:e december och jag, till skillnad fr�n vissa andra, vill g� lumpen!

Har ingen aning vart jag hamnar men.. shit the same.

Bara det �r n�ra DK s� e jag lugn!

Posted by dbl on Nov-24-2002 04:06:

bra exon... var inte sj�lv s� j�tte positiv till att g�ra lumpen. men jag brydde mig inte s� mycket ifall jag fick g�ra den eller inte, men jag e r�tt glad att jag gjorde den..

det e inte s� hemskt som dem flesta verkar tro

Posted by reveal on Nov-24-2002 16:02:

n�r jag m�nstrade kvittade mig, jag t�nkte att "vill dom ha mig s� f�r dom det, annars g�r det inget".... i efterhand �ngrar jag att jag inte gjorde en l�ngre v�rnplikt, hade skitskoj

Posted by P4z! on Nov-24-2002 17:40:

quote:
Originally posted by Aendy
Varf�r kr�ngla till det? �r det inte l�ttare att s�ga att man inte vill g�ra lumpen? De har ju faen knappt r�d att ta in n�gra l�ngre, d� l�r de ju satsa p� att ta in de folk som faktiskt vill g�ra lumpen.

citerar fr�n h�ftet:

quote:
Det �r inte frivilligt att m�nstra och g�ra lumpen. Och det g�r inte att v�lja bort att g�ra lumpen om man blir uttagen. Det �r straffbart att inte infinna sig till m�nstring - man blir h�mtad av polisen och d�md till b�ter. Likas� om man inte infinner sig till tj�nstg�ring eller efterf�ljande repetitionsutbildning. Detta kan faktiskt bestraffas med f�ngelse.

m�ste fixa svensk medborgarskap snart, annars m�ste jag g�ra lumpen i Finland...

Posted by Jre on Nov-25-2002 12:52:

Weee Lumpen !!!

B�rjar jag snacka lumpen s� slutar jag aldrig

Jag gjorde Lumpen p� IB12 i Eksj� som
PVROBOT .. Pansarv�rnsRobotSkytte..

Fick skjuta m�e olika vapen iaf
Ak4a,Ak5a,PSG90,KSP58,GRG och ROBOT56

Favoriten �r l�tt GranatGev�r f�r att
det sm�ller s� inihelvete.. Man pressas ner i backen
utav trycket och s� blir det typ helt rent i skogen bakom
n�r man trycker av..Yeaaaaaaaaaaaah!!!!

Jaja, jag skulle l�tt ha gjort lumpen igen iaf.
Efter man gjort lumpen s� �r typ inget annat jobbigt sedan...

/ Jre

Posted by reveal on Jan-08-2004 19:04:

N�n som har n�gon som helst aning om hur det �r att vara reservofficer?

Posted by Amnezia on Jan-10-2004 00:42:

quote:
Originally posted by Jre

Fick skjuta m�e olika vapen iaf
Ak4a,Ak5a,PSG90,KSP58,GRG och ROBOT56
/ Jre

fan PSG m�ste varit grymt...

sj�lv fick man bara prova ak5, pansarskott, ksp58,kalasjinkov
� det rituella handgranat 56 kastet

kspn va lite etxra najz f�r vi �kte ut 2dar till horsj�n vi som inte hade f�rarutbildning � br�nde av s� mkt vi bara hann...va latjo lite starwars �ver det hela me ljuspatroner soft

Posted by Versace on Jan-10-2004 07:16:

gamla betta...hm...ksp58...

minnen...

hade den som personligt vapen, kommer nog aldrig uppleva s� mycket makt mellan benen som �r vi var ute p� nattpatrullering o det small till...oj oj!

Pages (2): « 1 [2]