TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lumpen
Pages (2): « 1 [2]
uhm...e ju kanske inte d jag helst g�r om jag fick v�lja men nu n�r man v�l e d�r s� e det inte s�� farligt iaf...s�g mest de 3 f�rsta m�n d� man fick anstr�nga sig jue...men efter tj�nstetid har man ju alltid trevligt me polarna...
men visst kan det v�l va en kul grej � ha gjort om n�gra �r, � kan v�l va givande p� vissa sett..men kuta runt � leka krig e ju kanskeinte n�tt man kan ha anv�ndning av senare men � klara sig sj�lv � se att man klarar mkt mer �n vad man tror � s� kan va r�tt intressant...
det st�rsta felet e att man e fast � ska ha �ver 8 veckor i rad i f�lt efter jul...det kan sabba massa planer f�r stora partyn nere i holland osv....
detta st�r jag mig mest p�..gaah men hinner mucka innan de stora sommarfestivalerna drar ig�ng...d� j..vlar
men visst..join the army
om du vill �ta burka mat fr�n 70-talet � g� upp ofantligt sjuka tider..s� sure...
| quote: |
| Originally posted by Endre lumpen?....n�h, synd att l�ra sig att d�da! |
Bara s� ni vet hur det kan se ut... iaf f�r mig 

F�lt�vning med 20 minusgrader

Brrr...

Gissa vart jag e...

Kr�la i lera �vningar...

| Originally posted by Aendy K�nslan jag f�r �r att han vet nog vad du f�rs�ker g�ra men l�ter dig h�llas f�r att slippa dig snarast m�jligt. |
| Originally posted by Vizay bah...men om jag vet att han vet � l�ter mig h�llas s� har jag fortfarande �vertag...ass� de e sv�rt att f�rklara hur jag ska �ga honom/henne....de e ganska mycket improvisation inblandat....t.ex. om dom b�rjar fr�ga om man haft en taskig barndom s� ska man b�rja anlysera deras liv osv osv....kn�cka dom helt enkelt |
| Originally posted by King of Clubs Jag var och m�nstrade i 1 timme och 20 minuter. Jag kryssade i en massa allergier som jag inte hade och skrev att jag hade mycket sv�r astma. D� fick jag bara titta p� introduktionsfilmen och sen g� och prata med en sjuksk�terska som inte kr�vde n�gra som helst bevis f�r min sjukdom. Sen satt jag och pratade med m�nstringsf�r�ttaren med guldklocka som kollade snett p� mej och f�rklarade att jag f�tt diagnosen "JC H�lsa", vilket gav mej en hederv�rd plats i utbildningsreserven. Jag ville aldrig g�ra lumpen, men det skulle varit roligt att ha gjort IQ- och styrketesten. |
| Originally posted by Vizay bah...men om jag vet att han vet � l�ter mig h�llas s� har jag fortfarande �vertag...ass� de e sv�rt att f�rklara hur jag ska �ga honom/henne....de e ganska mycket improvisation inblandat....t.ex. om dom b�rjar fr�ga om man haft en taskig barndom s� ska man b�rja anlysera deras liv osv osv....kn�cka dom helt enkelt |
| Originally posted by SteveTranz4ever Det som �r bra �r v�l att man blir man... n�r riktigt s� �r det ju inte men man mognar faktiskt till mer... f�rhoppningsvis blir man stabilare som person. Sen har det sina goda stunder och d�liga stunder... |
men suck jag viste jag inte borde n�mnt n�gonting......k�nde p� mig att ni skullle d�mma ut mig f�r att sett f�r mycke p� film etc....jag har varit hos b�de psykologer � kuratorer � jag hatar b�da delarna....s� j�vla tr�kigt � snacka om mej sj�lv osv...hatar det.....d�rf�r jag vill �ga psykologerna
de d�r bilderna s�g ot�ckt bekanta ut steve.....tur man e klar med gsu � s�nt skit..ska typ bo i �lvdalen i 8 m�nader sen...k�ldh�l nr 1....30-40 minus � d�r ska man leka krig...sjuk lr vad...
� minns inte vem som sa att man skrattar �t allt...e ju r�tt sant ass�...man blir r�tt mongo av � va inst�ngd i 10 m�n me ett g�ng andra stackare som ox� tvingats dit..
men kul blire iaf eftersom alla blir lika skadade av � va fast i lumpentr�sket...hehe..
Sen har vi ju ett annat g�tt fenomen...
Lumpar polare...
Killen som sover har under kv�llen druckit en 7tis whisky och n�gra �l
Denna killen hade med sig under f�lt �vningen en mini TV f�r att kunna kolla AIK matcherna... det gillades in av Furir Flink...

| Originally posted by Vizay men suck jag viste jag inte borde n�mnt n�gonting......k�nde p� mig att ni skullle d�mma ut mig f�r att sett f�r mycke p� film etc....jag har varit hos b�de psykologer � kuratorer � jag hatar b�da delarna....s� j�vla tr�kigt � snacka om mej sj�lv osv...hatar det.....d�rf�r jag vill �ga psykologerna |
Sen kan man ju alltid ha lite kul med vissa 
Agressionerna finns ju s�klart ocks�
och till sist... ehmm.. ja...
S�klart man gjort lumpen! 
L�g inne vid K1 h�r i stockholm...s� man vart ju tvungen att g� beriden h�gvakt � allt. St�rre delen av min v�rnplikt tillbringade jag g�ende h�gvakt vid antingen stockholm eller drottninghols slott. S� jag kan de st�llena utan och innan nu...� det �r v�l ungef�r allt jag l�rt mig av lumpen ocks�...hur det ser ut d�r alts�.
Fast visst, det va kul ibland ox�. H�nde ju en hel del lustigheter, tex s� kommer jag aldrig gl�mma den h�gvakten d� vi va bakfulla n�r vi gick p�...det skulle ni sett! 
Hehehe hahahaha! Sjukt roliga h�ndelser f�r man l�sa om.
Jag m�nstrar den 9:e december och jag, till skillnad fr�n vissa andra, vill g� lumpen! 
Har ingen aning vart jag hamnar men.. shit the same.
Bara det �r n�ra DK s� e jag lugn! 
bra exon... var inte sj�lv s� j�tte positiv till att g�ra lumpen. men jag brydde mig inte s� mycket ifall jag fick g�ra den eller inte, men jag e r�tt glad att jag gjorde den..
det e inte s� hemskt som dem flesta verkar tro
n�r jag m�nstrade kvittade mig, jag t�nkte att "vill dom ha mig s� f�r dom det, annars g�r det inget".... i efterhand �ngrar jag att jag inte gjorde en l�ngre v�rnplikt, hade skitskoj
| Originally posted by Aendy Varf�r kr�ngla till det? �r det inte l�ttare att s�ga att man inte vill g�ra lumpen? De har ju faen knappt r�d att ta in n�gra l�ngre, d� l�r de ju satsa p� att ta in de folk som faktiskt vill g�ra lumpen. |
| Det �r inte frivilligt att m�nstra och g�ra lumpen. Och det g�r inte att v�lja bort att g�ra lumpen om man blir uttagen. Det �r straffbart att inte infinna sig till m�nstring - man blir h�mtad av polisen och d�md till b�ter. Likas� om man inte infinner sig till tj�nstg�ring eller efterf�ljande repetitionsutbildning. Detta kan faktiskt bestraffas med f�ngelse. |
Weee Lumpen
!!!
B�rjar jag snacka lumpen s� slutar jag aldrig 
Jag gjorde Lumpen p� IB12 i Eksj� som
PVROBOT .. Pansarv�rnsRobotSkytte..
Fick skjuta m�e olika vapen iaf 
Ak4a,Ak5a,PSG90,KSP58,GRG och ROBOT56
Favoriten �r l�tt GranatGev�r f�r att
det sm�ller s� inihelvete.. Man pressas ner i backen
utav trycket och s� blir det typ helt rent i skogen bakom
n�r man trycker av..Yeaaaaaaaaaaaah!!!!
Jaja, jag skulle l�tt ha gjort lumpen igen iaf.
Efter man gjort lumpen s� �r typ inget annat jobbigt sedan...
/ Jre
N�n som har n�gon som helst aning om hur det �r att vara reservofficer?
| Originally posted by Jre Fick skjuta m�e olika vapen iaf ![]() Ak4a,Ak5a,PSG90,KSP58,GRG och ROBOT56 / Jre |
gamla betta...hm...ksp58...
minnen...
hade den som personligt vapen, kommer nog aldrig uppleva s� mycket makt mellan benen som �r vi var ute p� nattpatrullering o det small till...oj oj!