TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Röker du?
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »
| quote: |
| Originally posted by TrancE_GyLLe Å till alla som inte har provat... Har det liksom varit så att era päron sa till er att ni var små att "röka är dåligt.. fy fy" eller har ni inte vart nyfikna på å prova.. |
Min Farfar dog av sin rökning för ett tag sedan... Heja Farfar!
Ajja, jag säger så här: "Låt alla göra vad fan de vill så länge de inte skadar andra när de gör det"
Om ngn jag inte känner blåser rök i ansiktet på mig med flit lr inte så tar jag det som den personen inte bryr sig om andra, och antingen slår till den personen på käften lr bara blir allmänt förbaskad och ber den dra åt helvete"
Rökning är för dönickar och dumskallar, dock är jag polare med så många dumskallar så vad ska man göra?

du glömde "nej men har testat nån gång"
aja jag får väl välja nej har alldrig rökt 
det kan hända nån gång, kanske att jag röker 2-3 gånger om året 
röka är dåligt och jag tycker det vore bra om man hadde rök förbud på majoriteten av alla clubbar och krogar osv..
| quote: |
| Originally posted by Glorie aldrig testat, kommer aldrig prova |
tja... blev 'nej - har slutat' eftersom jag rökt en del.. har dock aldrig varit beroende utan har mest varit att det varit socialt och så... det är väl också enda fördelen som finns med cigg, samt att nickokicken man får som ovan nyttjare ger en extra boost till fyllan =) men, tycker det är dumt att röka, gör det därför oerhört sällan numera.. har även medverkat till att få 2 av mina bästa polare att sluta vilket känns rätt bra.. 
tar 1 cig eller 2 vid festliga tillfällen.. dvs för mig typ 0.5-1 gång per månad..
måste ju medge att det var något extra att röka en cig på sensations dansgolv o bara stå o blunda o titta uppåt o se lysena blinka förbi utanför mina stängda ögonlockar.. när man aldrig röker så är det en fruktansvärt härlig kick, iaf för mig, att ta en cigarett då och då..
har dock aldrig provat snus.. finns inge värre än när det sitter nån stänkare breve en på bion o bakar snus, stinker så förj-vligt..genast rycks man tillbaka till verkligheten från sin inlevelse i filmen. ser så otroligt fult ut med prilla i överläppen också.. men nån gång ska jag prova det, har hört att det ger en starkare kick än cigaretter..
moderation is the key.
har tänt en giftpinne (åt mig själv) två gånger i mitt liv, en gång när jag var 8-9, och en andra gång när jag var 14, fattade inte poängen nån av gångerna...
indianens hämnd på den vite mannen! 
har slutat efter sju jävla år.
rätt skönt tidsfördriv faktiskt att röka.
men det är liksom inte värt besvären.
helt värdelöst egentligen.
tobaksbolagen är ju helt för mycket.
och philip morris är väl den sista människan på planeten jag vill stödja efter george bush och bill gates.
som tur är kan jag ju alltid röka cannabis även om dom inför förbud på krogen.
1# det sitter i mycket längre än nikotin (så man slipper gå ut å röka hela tiden)
2# det är mindre farligt!
bra va? 
| quote: |
| Originally posted by mjz har tänt en giftpinne (åt mig själv) två gånger i mitt liv, en gång när jag var 8-9, och en andra gång när jag var 14, fattade inte poängen nån av gångerna... |
Så här blir de om ni röker 

Snyggt va ?
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa...,511606,00.html
Har provat, aldrig mer..
Giftet smakar ju bajs! Vad fan är det för gott med det?.. Sen förstör man ju för alla andra runt ikring också :P
har provat, gör det aldrig mer...
fy farao!
har också provat en gång, usch!
man förstör bara sin hälsa och ekonomi genom att röka, helt bortkastat.
Nu tar dom upp det igen i Aftonbladet... skrämselpropagandan...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,552297,00.html
Bra tycker jag... vad tycker du om den ?
Kolla bilderna här som dom kanske ska använda sig av
Varning för starka bilder !
http://www.aftonbladet.se/vss/speci...42,1977,00.html
Tycker det är jättebra. Folk måste inse vad konsekvenserna är
I Holland vill de inte använda skrämselpropagandan för att de tycker att det är inte nödvändigt. Jävla fegissar 
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Nu tar dom upp det igen i Aftonbladet... skrämselpropagandan... http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,552297,00.html Bra tycker jag... vad tycker du om den ? Kolla bilderna här som dom kanske ska använda sig av Varning för starka bilder ! http://www.aftonbladet.se/vss/speci...42,1977,00.html |
aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig drogat, and i feel fine ^^
| quote: |
| Originally posted by U121 aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig drogat, and i feel fine ^^ |

| quote: |
| Originally posted by M1cro5lave Hörde det. Det är fan på tiden! Det räcker inte att veta att rökning dödar, det är allmänbildning och alla vet (borde veta) att rökning dödar. Men alla vet inte hur man påverkas. Bra att man får direkt information via bilder tycker jag iaf. |
provade en gång, mest av nyfikenhet, utan intention att göra det igen... drog iofs inget halsbloss så då räknas det kanske inte
hur som helst var det bara äckligt och inget jag vill göra om.
Så mitt svar blev "nej, jag röker inte" 
| quote: |
20 procent av kvinnorna och 17 procent av männen röker. Rökningen kostar samhället minst 26 miljarder årligen vilket är ungefär lika mycket som vi köper läkemedel för varje år. Cirka 30 procent av all cancer orsakas av rökning och rökning leder till nästan 7 000 onödigt tidiga dödsfall varje år. Tobak är därmed den vanligaste yttre orsaken till för tidig död. Att röka ett paket om dagen kostar i dag cirka 13 000 kronor per år. Källa: Folkhälsoinstitutet |
Jag har provat en gång för att vara tuff !! Det resulterade i att jag rökt i 22 år nu. Räknar man med att jag rökt ett paket om dagen i 20 då så blir det c.a 7300 paket ciggisar med 20 i varje som i sin tur gör 146 000 cigarettter. Om man sen räknar att ett paket i snitt kostat 20 spänn stycket genom åren så blir detta oxå just 146 000 kronor. Så är man bara inte korkad som röker skiten och försörjer ett stort multinationellt bolag med en sak i sikte att tjäna pengar på andras ohälsa,utan dessutom luktar som en gam i munnen och retar icke rökare runt omkring sig till vansinne så tycker jag att det är jävligt gott med en cigg till kaffet. Men kunde jag välja så skulle jag inte ta de där första ciggen. Så visst röka är dumt men jäkligt gott ibland. Men problemet är att det är lite många "ibland" ibland. Så efter att sett detta jag skrivit själv och förstått hur korkat det är så måsta jag ta en cigg och börja skära ner imorgon så har jag råd med en begagnad Volvo V70 om 20 år.
Tack för kaffet hälsningar Mats "the smoker" Stadin !
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew exactly! det är fortfarande "coolt" för sommliga att röka, även fast det står varningstext på dom, men med bilder kanske dom inser hur "ocoolt" det är... |
| quote: |
| Originally posted by Smekbar angående bilder på cigg-paketen.. Fy fan om det hade gått igenom. Förstår inte varför ni icke-rökare vill det så himla gärna..? Vill ni t.ex. att det ska finnas bilder av förstörda levrar och hjärnor på alla förpackningar alkohol som serveras/säljs? Hade det varit mysigt? Låt folk sköta sig själva ffs! |

Hmm , denna debatt vart intressant ! Så med andra ord borde man oxå sätta en sån här bild på varje vindruta på en bil oxå för att skrämma bilförare att köra saktare, försiktigare eller inte alls.
Jag vet inte men jag gillar inte varnings texterna heller. Den som röker skiter i det och den som vill veta kan få reda på det. Det står t.ex inte på alla smör paket att fetma dödar troligen fler varje år pga hjärt och kärl sjukdommar.
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.