TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Glasstråden
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »
88`an är en klassiker, sedan är lakritsglass gott.
Det bästa av allt är dock sorbe imo.
tiptop vare ju jag sökte.......tiptop hade visst en stor fet nougatkula i mitten....jag e aldeless hundra på det.....ruggigt god glass de där 
Re: hohoh, vikken diskssion d blev
| quote: |
| Originally posted by Glorie Vizay, va snackar du i? Inge händer å fötter här inte.. hehe.. du e kanske för ung för att minnas? Ja vet inte.. ska fixa en bild på den |
Här har vi BonBonsglassen me
92, minsann 
Förresten ja glömde säga att ja bojkottar Solero med.. larvigt iofs, men d var oxå p.g.a. en massa dumma saker i...
edit: nu ser ja att min goding Crispy e med 92 oxå
weeeeeeeeee
Just det, Tophat syftade jag på.. blandade ihop namnen.. 
hmmm....kom just å tänka på en av glassarna som e grymt underskattad....nogger e fan en klassiker som alltid funnits med...faktiskt jävligt god 
ja e glassexpert 
ja tror denna glasstråd kommer växa sig större än klotterplanket
det känns så
hahahhaa
| Originally posted by SteveTranz4ever Men brrrrr inte prata glass mitt i vintern... de e ju som att basta i sahara... Piggelin-4ever |
Re: hohoh, vikken diskssion d blev
| Originally posted by Glorie Aendy, fel fel fel... det e TOPhat du menar..??? |
| Originally posted by Glorie hmmz....Kommer ni håg bonbons-glassen? Ingen brukar komma ihåg den heller d var nån pappersstrut me glasspraliner i.. sjukt kladdigt ![]() |
inte konstigt att den inte höll så länge
spana in http://www.gb.se/nostalgi/ fett med gamla goda glassar alltså 
vad tycker ni av Hemglassbilen?
Hahaha!
Den här sommer när jag var i Sverige var den första jag hörde den ! Helvete vad en idiot låt spelar det haha 
| Originally posted by ScuL vad tycker ni av Hemglassbilen? Hahaha!Den här sommer när jag var i Sverige var den första jag hörde den ! Helvete vad en idiot låt spelar det haha |

har sia god glass? 
hemglass e en klassiker.. uppe i norrland hade vi en konkurrent (hade ni d me)? som hette glassbilen, kort å gott.. ja kan nynna på den låten me, den har etsat sig fast
hemglasslåten var mycke bättre 
| Originally posted by Glorie har sia god glass? ![]() |
<---wienernougat e jammijammi
| Originally posted by Nyx Så sant..den melodin är jäkligt irriterande. Speciellt när dem kör den på radion så att man tror att det står en hemglassbil utanför..när det i själva verket är radion som spelar den fula melodin. ![]() |
| Originally posted by Aendy Min familjs hund får damp-ryck när den hör den signalen, oavsett var. Vi får stänga av ljudet på tv:n när hemglass gör reklam. |

helt klart Texas Pican (hur det nu stavas)..
annars så e pigelin en underskatad glass
nu ska ni inte va så jävla tykna mot hemglass.....min mamma kör faktiskt ut aglass för dom flera dagar i veckan!!! 
å sen kan jag medela att klon eller ej så gör dom faktiskt flera glassar som är jäääävligt goda, plus att dom gör vissa snabbmatsrätter som funkar finfint också...deras snabb fiskgratänger e sjukt goda 
glassen "sky" kommer jag ihåg att jag älskade när jag var liten.. men nu finns den inte längre
så nu brukar jag ta magnum double (chocolate) lr cornetto soft i spaninen

Pigelin är enormt gott när man är e:ad, 
| Originally posted by WhiteRussian Pigelin är enormt gott när man är e:ad, |

| Originally posted by Vizay när vi ändå snackar isglass....vafan heter den där med två pinnar? |
| Hemglass-reklam förbjuds Hemglass förbjuds att använda sig av en reklamfilm som särskilt riktar sig till barn. Annars får bolaget betala vite på 400 000 kronor. Även TV4 riskerar vite om reklamen sänds igen. En hundliknande leranimerad figur som med ett tjenahejsan öppnar dörren till en lastbil full med Småstrutar och Snurris är tveklöst utformad för att tilltala barn, anser Marknadsdomstolen. |
Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram..