TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Glasstråden
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by lonne on Dec-09-2002 19:30:

88`an är en klassiker, sedan är lakritsglass gott.

Det bästa av allt är dock sorbe imo.

Posted by Vizay on Dec-09-2002 19:31:

tiptop vare ju jag sökte.......tiptop hade visst en stor fet nougatkula i mitten....jag e aldeless hundra på det.....ruggigt god glass de där

Posted by Vizay on Dec-09-2002 19:33:

Re: hohoh, vikken diskssion d blev

quote:
Originally posted by Glorie
Vizay, va snackar du i? Inge händer å fötter här inte.. hehe.. du e kanske för ung för att minnas? Ja vet inte.. ska fixa en bild på den

jag vet inte jag bara chansade.....men asså de fanns nån glasspåse med händer å fötter i för några år sen...i typ tuttifruttismaker...minns inte vad den hette dock

brizz e som en läsk, som e en glass, som e en läsk, som e en glass, brizz e som en läsk, som e en glass *fade out*

ere nån mer än jag som kommer ihåg denna plåga till reklam?

Posted by Glorie on Dec-09-2002 19:33:

Party Hat

Här har vi BonBonsglassen me 92, minsann

Förresten ja glömde säga att ja bojkottar Solero med.. larvigt iofs, men d var oxå p.g.a. en massa dumma saker i...

edit: nu ser ja att min goding Crispy e med 92 oxå weeeeeeeeee

Posted by Virus on Dec-09-2002 19:35:

Just det, Tophat syftade jag på.. blandade ihop namnen..

Posted by Vizay on Dec-09-2002 19:36:

hmmm....kom just å tänka på en av glassarna som e grymt underskattad....nogger e fan en klassiker som alltid funnits med...faktiskt jävligt god

Posted by Glorie on Dec-09-2002 19:36:

Party Hat

ja e glassexpert

ja tror denna glasstråd kommer växa sig större än klotterplanket det känns så hahahhaa

Posted by SteveTranz4ever on Dec-09-2002 20:03:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Men brrrrr inte prata glass mitt i vintern... de e ju som att basta i sahara...

Piggelin-4ever

Posted by Aendy on Dec-09-2002 20:18:

Re: hohoh, vikken diskssion d blev

quote:
Aendy, fel fel fel... det e TOPhat du menar..???

Shit... jaja, det som står i mitt felaktiga inlägg stämmer förutom att man ska byta ut tip-top till tophat.

Posted by reveal on Dec-09-2002 20:30:

quote:
hmmz....Kommer ni håg bonbons-glassen? Ingen brukar komma ihåg den heller d var nån pappersstrut me glasspraliner i.. sjukt kladdigt

sjukt löjligt koncept inte konstigt att den inte höll så länge

Posted by reveal on Dec-09-2002 21:43:

spana in http://www.gb.se/nostalgi/ fett med gamla goda glassar alltså

Posted by ScuL on Dec-09-2002 21:45:

vad tycker ni av Hemglassbilen? Hahaha!

Den här sommer när jag var i Sverige var den första jag hörde den ! Helvete vad en idiot låt spelar det haha

Posted by Nyx on Dec-09-2002 21:54:

quote:
Originally posted by ScuL
vad tycker ni av Hemglassbilen? Hahaha!

Den här sommer när jag var i Sverige var den första jag hörde den ! Helvete vad en idiot låt spelar det haha

Hahaha

Så sant..den melodin är jäkligt irriterande. Speciellt när dem kör den på radion så att man tror att det står en hemglassbil utanför..när det i själva verket är radion som spelar den fula melodin.

Dessutom har dem inte lika god glass som sia och gb. Dem har istället en massa fula kloner av andra kända glassar från andra företag.

Posted by Glorie on Dec-09-2002 21:58:

har sia god glass?

hemglass e en klassiker.. uppe i norrland hade vi en konkurrent (hade ni d me)? som hette glassbilen, kort å gott.. ja kan nynna på den låten me, den har etsat sig fast hemglasslåten var mycke bättre

Posted by Nyx on Dec-09-2002 22:01:

quote:
har sia god glass?

ja.

Deras paketglassar är goda.

<---wienernougat e jammijammi

Posted by Aendy on Dec-09-2002 22:13:

quote:
Originally posted by Nyx

Så sant..den melodin är jäkligt irriterande. Speciellt när dem kör den på radion så att man tror att det står en hemglassbil utanför..när det i själva verket är radion som spelar den fula melodin.

Min familjs hund får damp-ryck när den hör den signalen, oavsett var. Vi får stänga av ljudet på tv:n när hemglass gör reklam.

Posted by ScuL on Dec-09-2002 22:35:

quote:
Originally posted by Aendy
Min familjs hund får damp-ryck när den hör den signalen, oavsett var. Vi får stänga av ljudet på tv:n när hemglass gör reklam.

muhaha
va fett

Posted by dbl on Dec-10-2002 09:49:

helt klart Texas Pican (hur det nu stavas)..

annars så e pigelin en underskatad glass

Posted by Vizay on Dec-10-2002 16:03:

nu ska ni inte va så jävla tykna mot hemglass.....min mamma kör faktiskt ut aglass för dom flera dagar i veckan!!!

å sen kan jag medela att klon eller ej så gör dom faktiskt flera glassar som är jäääävligt goda, plus att dom gör vissa snabbmatsrätter som funkar finfint också...deras snabb fiskgratänger e sjukt goda

Posted by fede on Dec-10-2002 17:44:

glassen "sky" kommer jag ihåg att jag älskade när jag var liten.. men nu finns den inte längre så nu brukar jag ta magnum double (chocolate) lr cornetto soft i spaninen

Posted by WhiteRussian on Dec-10-2002 19:12:

Pigelin är enormt gott när man är e:ad,

Posted by Vizay on Dec-10-2002 19:47:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Pigelin är enormt gott när man är e:ad,

du å dina "Lyckopiller"

när vi ändå snackar isglass....vafan heter den där med två pinnar?

Posted by reveal on Dec-10-2002 20:08:

quote:
Originally posted by Vizay
när vi ändå snackar isglass....vafan heter den där med två pinnar?

igloo
klassisk

Posted by reveal on Dec-10-2002 23:21:

quote:
Hemglass-reklam förbjuds
Hemglass förbjuds att använda sig av en reklamfilm som särskilt riktar sig till barn. Annars får bolaget betala vite på 400 000 kronor.

Även TV4 riskerar vite om reklamen sänds igen.

En hundliknande leranimerad figur som med ett tjenahejsan öppnar dörren till en lastbil full med Småstrutar och Snurris är tveklöst utformad för att tilltala barn, anser Marknadsdomstolen.

Posted by Virus on Dec-11-2002 05:41:

Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram..

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »