TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Godistråden!
Pages (2): « 1 [2]

Posted by lonne on Dec-12-2002 12:53:

Sitter och käkar djungelvrål atm, en av favoriterna faktiskt...annars

diggar jag kryptoniter, all chocklad och sura och salta prylar.

Posted by dbl on Dec-12-2002 15:22:

quote:
Originally posted by lonne
Sitter och käkar djungelvrål atm, en av favoriterna faktiskt...annars

diggar jag kryptoniter, all chocklad och sura och salta prylar.

djungelvrål e ju också en favorit.. brukade käka typ minst 4 påsar i veckan när jag praktiserade i 3:an.. praktiserade nämligen 2 dagar i veckan under hela 3:an

Posted by Glorie on Jul-21-2003 09:12:

Smiling Frog

quote:
Originally posted by robstar

Kolaflaskor e oxo gott!

på tal om colaflaskor så har ja en bekant som hade en fix ide av att hon måste "låtsas-dricka" colaflaskan... så för varenda godis hon åt bet hon av korken... "låtsas-halsade" hon i sig det obefintliga innehållet (i.e cola) å sen slängde hon i sig resten av godisen tur att hon har släppt det där nu

men jag funderade på om NÅN här.... kommer ihåg en slags godis.. som låg på kexhyllan.. på vissa speciellt utvalda affärer...typ tidigt 80-tal skulle ja gissa på.. Typ när ja var 7-8 år fanns det ... tror ja... sen försvann de från S-vall.. sen såg ja en förpackning, typ 93 eller nåt. å sen har ja inte sett det nå mer.. men ja minns att det var sååå gott..

iaf. så vare.. en liten avlång förpackning me som. runda... kexpinnar i.. som man kunde doppa i chokladkräm, som låg bredvid, så att säga kommer inte ihåg vad det heter eller nåt Nån som känner igen beskrivningen å vet vart det finns anno 2003??

Posted by chjo on Jul-21-2003 12:12:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
precis men det lät mycke roligare med hallonvårtor... ha ha

Gelehallon/hallonvårtor = "Jungfrubröst" (enl. min mamma)

Min favorit är Toblerone

Posted by GyLLe on Jul-21-2003 22:27:

oj viken gammaltråd!!!

men malaco cola flaskor.. å ferarribilar

i mars, snickers, twix klassen så blir d nog LION

Posted by NooN on Jul-22-2003 00:10:

Juicy Fruit.
Iofs ett tuggummi, men räknas inte det som godis?

Posted by impulze on Jul-22-2003 06:17:

godis är inte till för att ätas, nemen vad ska man säga? vanlig marabou mjölkchoklad på rulle, helst iskall :P

Posted by Kongo_kim on Jul-22-2003 08:29:

Colaflaskor och gelehjärtan och gele grodor mums

Posted by reveal on Jul-22-2003 16:05:

quote:
Originally posted by NooN
Juicy Fruit.

jag visste inte ens att det fanns längre... inom tuggummi är ju den solklara favoriten, som barn då alltså, hubba bubba

Posted by ExOn on Jul-24-2003 15:12:

Reisen är fortfarande min favvo godis. Iofs så är chocklad rätt gott oxå.

Milka chocklad med Jordgubbsyogurt fyllning!
God damn!

Posted by NooN on Jul-24-2003 18:13:

quote:
Originally posted by reveal
jag visste inte ens att det fanns längre... inom tuggummi är ju den solklara favoriten, som barn då alltså, hubba bubba

Hubba Bubba var en höjdare, fanns reklamserier på baksidan av serietidningar ibland
Man skulle tydligen kunna blåsa riktigt stora bubblor med dom, men jag lyckades fan aldrig...

quote:
Originally posted by impulze
godis är inte till för att ätas, nemen vad ska man säga?

Vad har man det till då?

Posted by DylanSwe on Jul-25-2003 16:18:

vet inte om de går under Snacks...men sötsaker som godis som snacks...

vilket fall så är det bara CHIPS som gäller...vet att jag kommer vara svårt motsägelsefull här men det är så enformigt att äta godis!! ..."som om inte chips är det då??"..får man alltid höra...vet inte varför men tröttnar med en gång på smågodis/choklad...det ÄR gott...men inte i längden..chips håller däremot alltid hela vägen...ostbågar e fint de osså...

Posted by XLA on Jul-26-2003 01:23:

FAN TA den här tråden
Nu måste jag gå till 7-Eleven ju

Bamsemums = Kung av godis

Posted by JayBee on Jul-26-2003 07:52:

quote:
Originally posted by Glorie
på tal om colaflaskor så har ja en bekant som hade en fix ide av att hon måste "låtsas-dricka" colaflaskan... så för varenda godis hon åt bet hon av korken... "låtsas-halsade" hon i sig det obefintliga innehållet (i.e cola) å sen slängde hon i sig resten av godisen tur att hon har släppt det där nu

hihi det där brukade jag oxo göra typ

hmm favvo godis, svårt att säga. egentligen käkar jag inte så mkt godis dör det är inte bra för.... tänderna men ferrari bilar e soft. vingummin oxo fast det måste vara typ bassets old english winegums för de där som man köper billigt på lösvikt är as äckligt. vanlig mkölk choklad funkar oxo. djungel vrål är oxo soft. sura godisar är fan gotti gott oxo. äsh allt e typ gott, därför det heter godis :P

Posted by keddo on Jul-26-2003 15:07:

Daim,
och dill chipps me dipp + cola e nog fan de godaste som finns, vene om de klassas som godis, men gott ere !

Posted by JayBee on Jul-26-2003 18:26:

quote:
Originally posted by Powell
Daim,
och dill chipps me dipp + cola e nog fan de godaste som finns, vene om de klassas som godis, men gott ere !

MMM!! vad kan vara godare än att vakna upp på en främmande plats med en okänd hund som slickar dig i ansiktet och med avslagen läsk och sura chips som fruckost?

Posted by Amnezia on Jul-27-2003 20:32:

choklad e grymt...åt typ flera kilo i fält under lumpen tiden..mår ill bara jag tänker på d nu i efterhand men tvunghen å tröstäta jue...

smågodis e en svårslagen sort oxå..helt plötsligt får man bara tokbegär å e helt enkelt tvungen å gå å handla om man vill överleva dagen.....illa yummy

Posted by Glorie on Aug-12-2003 19:29:

Cool

quote:
Originally posted by Powell
Daim,

haha... jag är med i en anti-daimklubb (fast daimglass går bra) tycker det är förrädiskt för tänderna och det smakar blaj

quote:
Originally posted by Amnezia

choklad e grymt...åt typ flera kilo i fält under lumpen tiden..

fick man gratis choklad i lumpen? de var inte marabou va? utan äcklig mörk blockchoklad eller har ja fattat fel?

Jaybee.. haha

Posted by dbl on Aug-12-2003 20:08:

quote:
Originally posted by Glorie
haha... jag är med i en anti-daimklubb (fast daimglass går bra) tycker det är förrädiskt för tänderna och det smakar blaj

fick man gratis choklad i lumpen? de var inte marabou va? utan äcklig mörk blockchoklad eller har ja fattat fel?

Jaybee.. haha

fick faktiskt god chocklar... fick en massa kexchocklad under slutövningen..... har banne mig för mig att vi fick marabou chocklad också

fast man behövde banne mig den chockladen för att palla hela dagarna.
va hel jobbigt i värmen... och knappt nån vila heller :/
men lite roligt då och då va det faktiskt

Pages (2): « 1 [2]