TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hoe zie jij godsdienst?
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »

Posted by eXos on Dec-11-2002 13:17:

Ik ben volledig Atheist!

Ik 'geloof' eigenlijk nergens in maar zou t wel vreemd vinden als wij het enige stukje planeet in dit heelal zouden zijn waar iets van leven mogelijk is.

En wie zegt dat er maar 1 heelal is

Posted by Blik on Dec-11-2002 13:18:

Amen Donna

Posted by TimeportE on Dec-11-2002 13:41:

quote:
Originally posted by Rinus
Godsdiensten zijn naar mijn mening al lang achterhaald. Ik vind ze vooral niet geloofwaardig en daarom geloof ik er al niet in. Veel dingen in de bijbel zijn gewoon wetenschapelijk tegengesproken en dan zijn er toch nog mensen die zegen nee het is zo en zo gebeurd.

De wereld zal ook een stuk minder problemen hebben als er geen godsdiensten waren er zullen iig een heel stuk minder oorlogen zijn geweest.

Kijk mensen mogen er best in geloven maakt me echt helemaal niks uit. Ze moeten alleen mij er niet mee lastig vallen en andere mensen die er niet in geloven of in een andere geloof geloven voor bijv varkens uitmaken (Lees Koran).

Amen

kijk bij dit soort reacties komt erbij mij een soort ongeloof naar boven.. kunnen mensen echt zo naief zijn (sorrie hoor maar dit moet ik eff kwijt ) de bijbel is niet gebaseerd op feiten (gedeeltelijk) het is neit een boek dat alle regels en alle andwoorden op ieders vragen heeft.. het is min of meer een richtlijn! natuurlijk zijn dingen wetenschappelijk tegengesproken, duhh.. niemand kan een zee in 2 spleiten..

en je zal wel gelijk hebben dat er minder oorlogen zouden zijn geweest, maar als het niet geloof kwesties waren geweest dan zouden het al andere dingen zijn geweest!! en zoals jij het nu bekijkt, dat er minder geweld zou zijn op de wereld, bekijk je het erg negatief.. kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

en bij dat laatste, huh.. wie vallen jou lastig (behalve jehova gozers), wie noemen jou een varken omdat je niet in een god geloofd?..

Posted by Cosmic on Dec-11-2002 13:49:

Re: Hoe zie jij godsdienst?

quote:
Originally posted by DjSuez

In je signature staat trouwens wel de kern van het hele christelijke geloof.....Opzet of toeval?

PS> mn antwoord komt later

Posted by Teknikol on Dec-11-2002 14:16:

quote:
Originally posted by TimeportE
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

Om te beginnnen: Ik geloof in nix, dus athe�st.
Maar hier heeft mister TimeportE een punt waar ik nog nooit over nagedacht heb. En het is nog waar ook.
Dus er staat wel degelijk nuttige info in de bijbel, alleen er staat ook spul in dat mij er niet van overtuigd dat God bestaat. Daar wil ik harde bewijzen voor hebben. Ik heb God of de bijbel niet nodig voor steun. Daarvoor zijn familie en vrienden.
Na de dood is er nix. Er is geen hard bewijs d�t er iets is dus is er ook nix. Klinkt kortzichtig misschien, maar daar ga ik nou eenmaal vanuit.

Posted by kolkiewolkie on Dec-11-2002 15:06:

quote:
Originally posted by Teknikol

Na de dood is er nix. Er is geen hard bewijs d�t er iets is dus is er ook nix. Klinkt kortzichtig misschien, maar daar ga ik nou eenmaal vanuit.

nouuuuuuuu, d'r zijn dus van die mensen die zgn. bijna-dood-ervaringen hebben, en die zullen daar nog wel es een pittige discussie met je over aan willen gaan

kennis van ons heb dat gehad en dies sindsdien dus echt HEILIG overtuigd dat dr wel iets is... (kzal het hele verhaal je besparen (lees: het fijne weet ik er ook niet van, tis een kennis van me parents, nie van mij))

Posted by DjSuez on Dec-11-2002 15:08:

he Donna, je bent zeker wel helemaal verkoold onder die zonnebank?

wel mooi gezegd!

quote:
In je signature staat trouwens wel de kern van het hele christelijke geloof.....Opzet of toeval

toeval..t was een grapje van een huisgenoot, vandaar, ik heb em al veranderd..

quote:
kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..

maar diegene die extreem zijn, de fundamentalisten dus, die zorgen wel voor veel leed, en zonder godsdienst was dat er niet geweest, maar ja, deze uitspraak dient wel genuanceerd te worden

quote:
Ik 'geloof' eigenlijk nergens in maar zou t wel vreemd vinden als wij het enige stukje planeet in dit heelal zouden zijn waar iets van leven mogelijk is.

das natuurlijk weer iets heel anders...

Posted by Jappio on Dec-11-2002 15:24:

quote:
he Donna, je bent zeker wel helemaal verkoold onder die zonnebank?

wel mooi gezegd!

toeval..t was een grapje van een huisgenoot, vandaar, ik heb em al veranderd..

maar diegene die extreem zijn, de fundamentalisten dus, die zorgen wel voor veel leed, en zonder godsdienst was dat er niet geweest, maar ja, deze uitspraak dient wel genuanceerd te worden

das natuurlijk weer iets heel anders...

Lol steeph... deze wijsheden heb je niet van de heer Schep toch?

Posted by total woot on Dec-11-2002 15:30:

quote:
Originally posted by Donna
Ik vind dat een godsdienst mensen armer dan rijker maakt,dit hoort zo en dat hoort zo,das een zonde etc etc.
Says fuckin who?!

Maar als mensen zo'n iets nodig hebben in hun leven mogen ze van mij,maar ga dan niet lopen oordelen dat mensen die niet geloven "arm" zijn,want diegenen kiezen er gewoon voor hun leven zelf te leven en t lot voor ze te laten bepalen.
Ze proberen te leven zoals zij zichzelf t prettigst voelen,zoals t hoort imo.
Wat niet mag,wordt je vanzelf voor bestraft,en als je wat ergs overkomt,so be it,zo fungeer je als voorbeeld voor een ander die weer wat anders overkomt,elk mens is een leerschool voor de ander,simple as that.

Life is learning,en leren is accepteren en incasseren en datgene eruit oppakken wat usefull voor je is.

valt niets meer aan toe te voegen

Posted by @ddicted on Dec-11-2002 15:40:

Ik geloof alleen in mezelf.

Posted by TimeportE on Dec-11-2002 15:49:

quote:
Originally posted by @ddicted
Ik geloof alleen in mezelf.

TJAKKA!

suez.. je zegt dus nu dat omdat er een groep is die extremistisch is dus daarom kun je maar beter niet geloven hebben?... beetje generalisatie, zie je veel in deze thread, mensen die tegen godsdienst zijn zien alleen de slechte kant en beoordelen een hele groep aan een kleine groep "slechterikken"

Posted by DjSuez on Dec-11-2002 16:19:

quote:
Lol steeph... deze wijsheden heb je niet van de heer Schep toch?

ja tuurlijk wel, k heb em weer ns opgebeld..

quote:
nouuuuuuuu, d'r zijn dus van die mensen die zgn. bijna-dood-ervaringen hebben, en die zullen daar nog wel es een pittige discussie met je over aan willen gaan

nou, die discussie zou k graag aangaan, want ik hjeb me daar vroeger ook redelijk in verdiept, maar ik geloof daar dus ook helemaal niks van...ik zou me wel weer eventjes in moeten lezen, en die spullen liggen bij me ouders thuis, maar het is chemisch te verklaren..

quote:
suez.. je zegt dus nu dat omdat er een groep is die extremistisch is dus daarom kun je maar beter niet geloven hebben?... beetje generalisatie, zie je veel in deze thread, mensen die tegen godsdienst zijn zien alleen de slechte kant en beoordelen een hele groep aan een kleine groep "slechterikken"

daarom zei ik ook dat deze uitspraak genuanceerd moest worden, het is natuurlijk niet zo dat er geen godsdienst moet zijn op basis van deze kleine groep. Je kunt het vergelijken met een jongetje in een klas die iets stouts heeft gedaan en het niet wil zeggen, waardoor de hele klas moet nablijven; een kleine groep verpest het (imago) voor de rest. En ik weet niet of het nut van godsdienst dezer dagen nog wel opweegt tegen de doden die het kost.

Posted by ScuL on Dec-11-2002 16:47:

ik twijfel of ik hier wel oprecht moet antwoorden maar toch.
van mij mogen alle boeken die bijbel, koran of thora genoemd worden per direct de prullenbak in.
veel van de argumenten die ik hiervoor heb worden al genoemd in deze thread. god bestaat niet, allah ook niet en 'bewijs maar eens dat ze niet bestaan' is altijd het antwoord dat een gelovige geeft. ontkenningsfase misschien? we zijn ontstaan uit bacteri�n en stammen af van apen. geen ��n oppermachtige vent die daar aan te pas komt door mensen te kneden uit klei of uit te braken zoals ik ooit eens bij godsdienst op school heb gehoord. grotere lariekoek bestaat er niet.
wees 's realistisch en kijk om je heen. in slechte tijden moet je sterkte zoeken bij je medemens en niet bij een of andere heilige uit een fabeltje. grow up

Posted by DjSuez on Dec-11-2002 16:54:

quote:
van mij mogen alle boeken die bijbel, koran of thora genoemd worden per direct de prullenbak in.
veel van de argumenten die ik hiervoor heb worden al genoemd in deze thread. god bestaat niet, allah ook niet en 'bewijs maar eens dat ze niet bestaan' is altijd het antwoord dat een gelovige geeft. ontkenningsfase misschien? we zijn ontstaan uit bacteri�n en stammen af van apen. geen ��n oppermachtige vent die daar aan te pas komt door mensen te kneden uit klei of uit te braken zoals ik ooit eens bij godsdienst op school heb gehoord. grotere lariekoek bestaat er niet.
wees 's realistisch en kijk om je heen. in slechte tijden moet je sterkte zoeken bij je medemens en niet bij een of andere heilige uit een fabeltje. grow up

los van of je gelijk hebt...je hebt het wel over een gevoelig onderwerp...en je praat er niet erg zachtzinnig over.

En nu of je gelijk hebt.. ik studeer biologie dus ik hoor er van alles over, en ik ben aanhanger van de evolutietheorie, maar waarom zou God geen evolutie kunnen zijn? want daar heeft niemand nog wat over gezegd. Het is wel de kracht geweest die ervoor heeft gezorgd dat we zijn wie we zijn, dus waarom niet? en hoe graag ik het ook bewezen zou zien, het is nog steeds niet zeker of we wel van bacterien afstammen. De moleculaire en de histologische taxonomen zijn het nog steeds niet met elkaar eens...

Posted by ScuL on Dec-11-2002 16:57:

quote:
los van of je gelijk hebt...je hebt het wel over een gevoelig onderwerp...en je praat er niet erg zachtzinnig over.

in mijn ogen is er niets gevoeligs aan en het enige wat ik erover te melden heb is mijn mening.. daar zijn fora voor.

Posted by Rinus on Dec-11-2002 17:01:

quote:
kijk bij dit soort reacties komt erbij mij een soort ongeloof naar boven.. kunnen mensen echt zo naief zijn (sorrie hoor maar dit moet ik eff kwijt ) de bijbel is niet gebaseerd op feiten (gedeeltelijk) het is neit een boek dat alle regels en alle andwoorden op ieders vragen heeft.. het is min of meer een richtlijn! natuurlijk zijn dingen wetenschappelijk tegengesproken, duhh.. niemand kan een zee in 2 spleiten..

en je zal wel gelijk hebben dat er minder oorlogen zouden zijn geweest, maar als het niet geloof kwesties waren geweest dan zouden het al andere dingen zijn geweest!! en zoals jij het nu bekijkt, dat er minder geweld zou zijn op de wereld, bekijk je het erg negatief.. kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..

en bij dat laatste, huh.. wie vallen jou lastig (behalve jehova gozers), wie noemen jou een varken omdat je niet in een god geloofd?..

Begin ten eerste geen woorden in mijn mond te leggen, want daar hou ik al helemaal niet van.

Ik bekijk het helemaal niet negatief, ik vind een godsdienst ook helemaal niet erg ofzo. Ik geloof er alleeen niet in. Ik heb ook niet gezegd dat een bijbel uit (alleen) feiten bestaat. Ook zeg ik helemaal niet dat er minder geweld op straat zal zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die jij zegt dat ik ze heb gezegd.

Ik zeg ook niet dat ze me lastig vallen, ik zeg alleen dat ze het niet moeten doen. Ze moeten het dus niet erg vinden dat andere er niet in geloven en mensen laten doen wat ze zelf het liefst willen. En dit doen ze wel soms, zoals jij bijv al zei door jehova's maar een andere voorbeeld is bijv ook de rooie jesus bus die je wel eens ziet bij grote feesten. Ze zeiden letterlijk tegen mij, Ga niet naar binnen Satan is daar.

Maar daar gaat het allemaal niet over. Iedereen moet doen wat ie moet doen en geloven waar hij of zij in wilt.

Ohja enkele imams hadden die uitspraak gedaan.

Posted by TimeportE on Dec-11-2002 17:24:

quote:
Originally posted by ScuL

ten eerste zal geen enkele gelovige (iig die ik ken) zeggen, bewijs maar eens dat ze niet bestaan!! dat is namelijk het domste wat je kan zeggen dus waar jij dat vandaan hebt?....
en zelfs alle geleerden weten op een gegeven moment niet hoe de eerste bacterien etc zijn ontstaan, er is een heel zwart gat aan info voor dat.. "op eens waren ze der" (daarvoor dus nix bekend)..

en ik ga verder nie in op domme uitspattingen zoals: grow up en grotere lariekoek..

het is wel degelijk een gevoelig onderwerp voor sommige misschien zou je eens meer respect over bepaalde dingen kunnen praten, zoek dat maar op in de bijbel

Posted by Raymond on Dec-11-2002 17:27:

Ja en jij kan es stoppen met dat opdringerige gedoe van je........

Steek je hand in eigen boezem!

Het is ZIJN visie op de kant van het verhaal en ZIJN mening, maar een eigen mening wordt niet zo op prijs gesteld in de kerk is het niet.......? CASE CLOSED!

Posted by TimeportE on Dec-11-2002 17:28:

quote:
Originally posted by Rinus
Begin ten eerste geen woorden in mijn mond te leggen, want daar hou ik al helemaal niet van.

Ik bekijk het helemaal niet negatief, ik vind een godsdienst ook helemaal niet erg ofzo. Ik geloof er alleeen niet in. Ik heb ook niet gezegd dat een bijbel uit (alleen) feiten bestaat. Ook zeg ik helemaal niet dat er minder geweld op straat zal zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die jij zegt dat ik ze heb gezegd.

ik wil je nix in de mond leggen (bah ) sorrie daarvoor..

quote:
De wereld zal ook een stuk minder problemen hebben als er geen godsdiensten waren er zullen iig een heel stuk minder oorlogen zijn geweest.

dit bedoelde ik met dat op straat gedeelte..

Posted by TimeportE on Dec-11-2002 17:31:

quote:
Originally posted by Raymond
Ja en jij kan es stoppen met dat opdringerige gedoe van je........

Steek je hand in eigen boezem!

Het is ZIJN visie op de kant van het verhaal en ZIJN mening, maar een eigen mening wordt niet zo op prijs gesteld in de kerk is het niet.......? CASE CLOSED!

ik wil helemaal nix opdringen.. ik verdedig alleen mijn punt (soms misschien aanvallend)..

maar ja.. ik zeg wel nix meer want dat word blijkbaar nie gewaardeerd door sommmige..

ps.. die laatste opmerking ...

Posted by T.H.C. on Dec-11-2002 17:44:

Ik heb net alles gelezen en heb een aantal reply's gezien waar ik het helemaal mee eens ben, heb geen zin om alles te quoten.
Ik ben ook athe�st, ben er wel van overtuigd dat het geloof zijn nut heeft gehad en misschien nu ook nog wel maar iig niet voor mij.
Ik werk sinds kort wel eens samen met een jehova, echt hele discussies met hem gehad maar hij lult zich er meestal wel redelijk uit. Het enige waar ik me echt kwaad om kan maken is dat hij zijn kinderen niet inent en ook geen donorbloed krijgen als ze dat nodig hebben,die kinderen hebben nooit kunnen kiezen. hier kan ik echt niet bij...erg ziek
ik heb ook nog een moslimcollega,Wel interessant om het eens van de andere kant te zien.

quote:
Originally posted by Donna

Ik geloof in t lot,t lot ruled life,en niemand ontkomt aan "Destiny"

Destiny vind ik een beetje klinken alsof het van te voren allemaal bepaald is, je lot...nee ik geloof ook niet in lot, ik denk dat het aan elkaar hangende toevalligheden of keuzes zijn...als ik 8 jaar geleden niet... enz enz.

edit:
quote:

en zelfs alle geleerden weten op een gegeven moment niet hoe de eerste bacterien etc zijn ontstaan, er is een heel zwart gat aan info voor dat.. "op eens waren ze der" (daarvoor dus nix bekend)..

Nee hoor die geleerden van je kunnen het alleen nog niet nabootsen in een lab. Er zijn genoeg theorien over hoe de eerste eencelligen zijn ontstaan en in ik vind de "god theorie" nog de meest ongeloofwaardigste.(no offence)

Posted by DjSuez on Dec-11-2002 18:06:

quote:

De wetenschap is inmiddels zeker wel zover dat ze weten hoe bacterien zijn ontstaan. Dr zijn namelijk eerst aminozuren ontstaan uit losse elementen (pure aantrekkingskracht), vervolgens stukjes membraan, die zijn in poeltjes terechtgekomen, ingedampt, en dan zijn ze gaan binden...zie o.a. de proef van Miller, en ik zou je plaatsjes kunnen laten zien van fossielen van een soort pre-bacterien.

quote:

in het geval van CASE CLOSED zou er geen discussie mogelijk zijn. Discussies zijn er op gericht info uit te wisselen, en daarbij hoort vaak proberen je 'tegenstander' te overtuigen van jou gelijk, dr mag dus zeker wel over gepraat worden. En niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn.

Nog een stellinkje dan:
Als er een God bestaat zoals deze beschreven wordt binnen het christendom, bestaat er geen eigen wil!

Posted by ScuL on Dec-11-2002 18:14:

quote:

en ik ga verder nie in op domme uitspattingen zoals: grow up en grotere lariekoek..

het is wel degelijk een gevoelig onderwerp voor sommige misschien zou je eens meer respect over bepaalde dingen kunnen praten, zoek dat maar op in de bijbel

daar is wel degelijk wat over bekend, zie replies hierboven.
spijtig dat je dat uitspattingen vindt, misschien zijn de mensen in de wat meer afgezonderde delen van het land kennelijk toch niet zo ruimdenkend als wij in de randstad.
respect komt best in mijn vocabulaire voor, maar ik geloof nou eenmaal niet in sprookjes.

Posted by DjSuez on Dec-11-2002 18:31:

ik vind dit echt interessant!

maar nou niet zo interessant dat k me date vanavond der voor ga afzeggen...

dus ik lees en reply vanavond laat wel, en als t n hele vruchtbare avond wordt morgenochtend..

Posted by Raymond on Dec-11-2002 18:32:

Een ding waar we wel zeker van kunnen zijn, is dat iedereen verschillend is en anders over dingen denkt......

Ik heb wel eens een boek gelezen "a strange new world" dan morgen we blij zijn met onze maatschappij.....

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »