TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Bra böcker tack
Pages (2): « 1 [2]
gammal topic detta är ..
men mitt tips är Liftarens Guide till Galaxen .. 830 sidor är rätt lite för den boken =)
| quote: |
| Originally posted by Aendy Ett litet tips dock; "lilla dassaboken", känns som något i din stil... |
hohoho... va bra du är Aendy!
| Originally posted by dbl Dean Koontz - kall eld e också bra... har inte läst ut slutet på den ännu.. vet inte varför jag slutade läsa för när jag väl läste läste jag ett bra tag... rätt gammal e den visserligen. |
=) man får tacka för alla tips.. mera mera mera =) ingen som läst ondskan? låt tistlarna brinna? 3dagars kriget? osv =) (= =) (=
| Originally posted by Kamelen ingen som läst ondskan? låt tistlarna brinna? 3dagars kriget? osv =) (= =) (= |
Robert Jordan: "wheel of time"
Om du har ens en gnutta fantasi så kommer du älska den serien, så fruktansvärt bra 
Ondskan är som sagt bra också, det mesta från Jan är bra 
EDIT: glömde bort ALLt från Tom Clancy! Stephen King är bra också, dreamcatcher är den bästa hit tills för mig 
lär läsa den =) fantasi har jag gott om.. kan få hiphop-låtar att låta som trance i huvvet.. kan få tanter att se helt ok ut.. desutom har jag lyckats att tänka på färgen grön när jag såg ett rött äpple.. det ni! nu är ni impade? .. ja ni får röra mig.. kram!
Mitt lilla bibliotek
Dean Koontz:
Trasdockan
Demon Seed
Blixtsken
Nattfrossa
Draktårar
Midnatt
Mr. Murder
Hjärtats Mörka Flod
Viskningar
Cold Fire
Phantoms
Skuggeld
Falskt Minne
Vakande Ögon
Psykopaten
Isfällan
Fånga Natten
Frukta Ingenting
Himlen Är Nära
Tom Clancy:
Jakten På Röd Oktober
Hedersskuld
Patrioter
Utan Misskund
Presidentens Order Del 1
Presidentens Order Del 2
Kardinalen I Kreml
Summan Av Skräck
Påtaglig Fara
Jan Guillou:
Vägen Till Jerusalem
Tempelriddaren
Riket Vid Vägens Slut
Arvet Efter Arn
Häxornas Försvarare
En Medborgare Höjd Över Varje Mistanke
Den Enda Segern
I Hennes Majestäts Tjänst
Ondskan
John Grisham:
Det Målade Huset
Juryn
Firman
Partners
Brödraskapet
Testamentet
J.R.R. Tolkien:
Sagan Om Ringen
Sagan Om De Två Tornen
Sagan Om Konungens Återkomst
Silmarillion
Bilbo
Douglas Adams:
Liftarens Guide Till Galaxen (alla 5 böcker i en bok)
Jag rekommenderar alla 
tackar! 
Dessa böcker är riktigt bra!
Jag gillar att Arn sopar banan med Ivanhoe 
Jan Guillou:
Vägen Till Jerusalem
Tempelriddaren
Riket Vid Vägens Slut
Arvet Efter Arn
/ Jre
The Da Vinci code av Dan Brown
Bok som är svårt att lägga ifrån sig
lotr böckerna of course, riktigt bra.. Sen är också ondskan bra.
"Kapten Corellis mandolin" av Louis de Bernières (filmen är värdelös, se inte den, boken är däremot en av de bästa jag läst)
"Ciderhusreglerna" av John Irving. Hm det är också en film, den är visserligen ok, men boken är bättre.
"Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt.
"Den gröna milen" av Stephen King.
Sen har jag precis avslutat trilogin om Ringen samt Bilbo, så det är ett tips för den som inte läst dem
. Jag läste på svenska men nån gång i framtiden ska jag läsa dem på engelska. Jag tycker dock att den svenska översättningen är mycket bra och välskriven och väl värd att läsa för den som inte gjort det.
Det här är en lite kul bok som kan passa i hängmattan: "Adam och Eva" av Arto Paasilinna. Väldigt underhållande.
Jag gillar Jonas Gardells böcker också. T ex "Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter", samlingen "Mormor gråter" och den där hans mest berömda bok som jag inte kommer ihåg vad den heter nu. Den om Juha och Jenny, ja jag tror ni vet vilken jag menar. Fortsättningen "Ett ufo gör entré" är också mycket bra.
Hm vad mer... Just nu håller jag med Arundhati Roys "De små tingens gud" som jag hittills gillar, men jag har inte kommit så långt i den än.
Det var väl en del det...
God läsning!
| Originally posted by Aendy -- Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams ; helt skönt underbar. -- |
| Originally posted by tobo99 Bästa Koontz boken är Skymningsögon tycker jag, har läst de flesta... |
High Fidelity
skit bra bok..skulle kunna tänka mig läsa om den snart igen