TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- :Dutch Online Tranceaddict.com PRODUCER Contest
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by Freezel on Jan-07-2003 11:26:

ff snel wat opgesteld

1. De producties moeten in mp3-vorm worden opgeleverd.
2. De productie mag geen rip-off zijn van een bestaand nummer.

commentaar en toevoegingen welkom

Posted by TimeportE on Jan-07-2003 11:30:

doen we remixes, samples van andere tunes.. of echt eigen nummers

ben zelf meer voor remix, kunnen meer mensen denk ik mee doen omdat remix beter te doen is dan een heel nieuw nummer, imo

Posted by Freezel on Jan-07-2003 11:36:

quote:
Originally posted by TimeportE
doen we remixes, samples van andere tunes.. of echt eigen nummers

ben zelf meer voor remix, kunnen meer mensen denk ik mee doen omdat remix beter te doen is dan een heel nieuw nummer, imo

Remix zat ik ook aan te denken, maar hij moet dan wel totaal anders zijn dan het origineel. Bepaalde samples moeten er dan wel in voorkomen (zang, strings e.d.). Vraag is, hoe kom je aan die samples?

(ik ben niet zo thuis in het produceren)

Posted by Teal'k on Jan-07-2003 11:37:

Ik heb wel eens gepielt met fruityloops.. wel geinig, alleen had niet echt zin om me er in te verdiepen.. Wel heb ik een paar vrienden die echt het programma door en door kennen, en echt goede produkties ermee gemaakt hebben.. Ik zou ze best willen laten horen, maar heb de mp3 nog niet echt in handbereik :]

Verder wel een leuk idee.. maar toch gaat er best veel tijd in zitten om een echte goede produktie te maken..

Posted by TimeportE on Jan-07-2003 12:16:

quote:
Originally posted by -=Freezel=-
Remix zat ik ook aan te denken, maar hij moet dan wel totaal anders zijn dan het origineel. Bepaalde samples moeten er dan wel in voorkomen (zang, strings e.d.). Vraag is, hoe kom je aan die samples?

(ik ben niet zo thuis in het produceren)

nou dat samples is voor ieder zelf aan te komen (denk ik), ben zelf bezig met een stuk piano opnieuw te maken tot sample, heb de noten gevonden op internet dus dat is wel goed.. verder heb ik eerder met mod plug tracker gewerkt maar wil me nu meer verdiepen in reason en fruity..

goede guides voor reason?..

Posted by Robert on Jan-07-2003 15:35:

ik heb zelf geen tijd om mee te doen maar ik ben wel benieuwd hoe de resultaten zullen zijn.

Posted by TimeportE on Jan-07-2003 16:30:

quote:
Originally posted by Robert
ik heb zelf geen tijd om mee te doen maar ik ben wel benieuwd hoe de resultaten zullen zijn.

sinds jij erg veel (zover ik weet) ervaring hebt met produceren: heb je wel tijd voor jureren?.. we hebben een jury nodig mensen. anders wil ik wel maar vind het wel jammer dan dat ik niet mee kan doen, dus anderen meld je aan!

Posted by Siesta on Jan-07-2003 16:39:

quote:
sinds jij erg veel (zover ik weet) ervaring hebt met produceren: heb je wel tijd voor jureren?.. we hebben een jury nodig mensen. anders wil ik wel maar vind het wel jammer dan dat ik niet mee kan doen, dus anderen meld je aan!

ik had al me al aangemeld

Posted by Robert on Jan-07-2003 20:59:

quote:

als ik tijd had om te jureren had ik waarschijnlijk ook tijd gehad om mee te doen.. ik zal nog niet nee zeggen tegen het jureren.. ligt er een beetje aan wanneer het is en hoeveel mixen het worden.

Posted by mantisnl on Jan-08-2003 18:49:

ik zou ook graag meedoen!

ik ben niet voor remix, en ook niet voor normale track, maar wat al gezegt is: iemand maakt n midi`tje.. en dat moet iedereen als "basis" nemen

ik produceer met fruity

oh en btw, zouden we t niet eens hebben over welke stijlen toegestaan zijn?

Posted by TimeportE on Jan-08-2003 19:11:

quote:
Originally posted by mantisnl
ik zou ook graag meedoen!

ik ben niet voor remix, en ook niet voor normale track, maar wat al gezegt is: iemand maakt n midi`tje.. en dat moet iedereen als "basis" nemen

ik produceer met fruity

oh en btw, zouden we t niet eens hebben over welke stijlen toegestaan zijn?

ik heb een vette midi!! woeii.. heb alleen dus andere piano nodig.. en alle stijlen is wel zo leuk (misschien moeilijker voor jury maar ja..)

Posted by Teknikol on Jan-09-2003 14:36:

GOED IDEE!

kwil wel meedoen hoor kan niet zo geweldig prodjoesen maar gewoon voor de fun meedoen is wel oke. Khoop dat allus beter gaat als in de amateur section..

Posted by mantisnl on Jan-09-2003 15:10:

quote:
ik heb een vette midi!! woeii.. heb alleen dus andere piano nodig.. en alle stijlen is wel zo leuk (misschien moeilijker voor jury maar ja..)

midi zijn alleen noten, dusseh, vanmij mag je um best es posten hier, dan kan iedereen zeggen wattie er van vind..

Posted by T.H.C. on Jan-09-2003 19:38:

Na wat gekloot te hebben met fruityloops ben ik toch niet helemaal tevreden.Je kan er makkenlijk en snel geinige deuntjes en ritmes mee maken maar verder... er staan ook wat covers van nummers,die lijken nergens op
Iemand misschien een tip welk programma ik moet gebruiken?

Posted by mantisnl on Jan-09-2003 20:21:

denk je nou echt dat je met n ander programma ineens een supergoeie tranceplaat kan maken?

nou, dan zal ik je een ding zeggen: begin niet aan produceren..

fruity is n heel goed programma, kijk naar mensen als Robstar (platencontract, werkt met fruity alleen) Lightworks (komt binnekort ook een plaat van uit, werkt ook met fruity)

het heeft gewoon veel tijd nodig voordat je goed bent.. andere programma`s zijn vaak nog moeilijker als fruity te leren.. en ik zie fruity daarom ook als HET programma voor beginners

je kunt andere programma`s uitproberen.. want het is nog altijd je eigen keuze.. maar ik zou aanraden om gewoon wat met fruity te blijven "kloten" dan wordt je vanzelf beter en beter

groeten,

dj mantis

Posted by DJ Bazz on Jan-09-2003 21:09:

er zijn heel veel producers die hun platen ermee maken, als je maar de juiste samples hebt en ze goed weet te gebruiken!

maareh niemand heeft er bezwaar tegen dat ik mee doe met m'n kameraad en die synthesizer?

Posted by mantisnl on Jan-09-2003 21:11:

ik iig niet.. is juist wel leuk, samenwerkinkje

Posted by T.H.C. on Jan-09-2003 22:00:

quote:
Originally posted by mantisnl
denk je nou echt dat je met n ander programma ineens een supergoeie tranceplaat kan maken?

Nee, ik probeer techno te maken.

quote:

je kunt andere programma`s uitproberen.. want het is nog altijd je eigen keuze.. maar ik zou aanraden om gewoon wat met fruity te blijven "kloten" dan wordt je vanzelf beter en beter

Ik ga fruityloops ook vast nog wel gebruiken...zoek alleen ook verder.

ik ben denk ik niet bezig voor die contest, of mag techno wel? anders doe ik ook wel trance
nee hoor ik ga jullie niet vermoeien met dit geratel...ik zal niks opsturen

Posted by mantisnl on Jan-10-2003 13:57:

quote:
Originally posted by T.H.C.
Nee, ik probeer techno te maken.

heh sorry, ik versprak me een beetje. maar daar geld het ook voor

Posted by DjRV on Jan-12-2003 06:37:

kleine tip.....;

ga niet regels opstellen over hoe er geproduceert moet worden en laat het sample gebruik vrij voor keuze..

mensen kunnen pas echt goed hun ding doen als je ze daar vrij in laat...

don't tell van gogh what brush he should use

Posted by Teknikol on Jan-14-2003 01:36:

kep accapella's van:
(coco) i need a miracle
02_inertia_blue_-_loss_of_control_(acapella)-tronik
03_lovesky_-_dark_veldt_(mad_angel_accapella)-tronik
ascension-Someone accapella
b2_kosheen-catch__acapella-ute
Celeda - The Underground (Accapella)
Palmer, Suzanne - I Hide You (accapella mix & kosheen)
Susan Vega - Toms Diner (accapella)

mja tis niet veel misschien, maar goeie accapella's zijn schaars of ik kijk op de verkeerde plekken. Kep ook nog van popnummers accapella's, in de hoop ooit nog een prog nummer daarvan te brouwen

Posted by TimeportE on Jan-14-2003 09:03:

okeej zal eff zeggen met welke sample ik bezig ben:

muse - sunburn

die piano is zoooooo lekker, maar ik heb de noten allemaal alleen niet een goede vleugel/piano wav. dus ik ben aan het zoeken naar zo'n wavje en proberen het origineel goed te rippen..

Posted by Opti on Jan-14-2003 10:08:

wat krijgt de winnaaar? een platencontract bij TA.com?

Posted by TimeportE on Jan-14-2003 10:55:

quote:
Originally posted by Optimus
wat krijgt de winnaaar? een platencontract bij TA.com?

nope, een een jaar voorraad loempia's gemaakt door onze ta-chinees

Posted by Pjotr G on Jan-14-2003 17:46:

Ik wil ook wel meedoen (met hardware als jullie t niet erg vinden )

Maar t is misschien wel handig als er duidelijkheid komt omtrent de volgende zaken:

a) een remix van een bestaande plaat
of
b) eigen producties

ad a) Beschikbaarstelling van vocal? Verder vond ik wat iemand stelde dat het string deuntje erin voor moest komen nogal limiterend. Dan krijg je dus alleen trance remixen die allemaal t zelfde gaan in de basis (is toch nie leuk?) Ik ben overigens zelf bijv ook meer techno georienteerd.

ad b) gebaseerd op midi? (- dan wie levert die midi aan? Of kan dit ook d.m.v. een poll geschieden zodat we niet straks met een ruk-midi zitten )
of
gebaseerd op samples? (- ook hier, wie levert de samples aan, of doen meerdere mensen dit en wordt met behulp van een gezamenlijke consensus hieruit een pakketje opgesteld?)

Nou ja hoe dan ook ik ben wel bereid uit te helpen mocht t op bijv samples uitkomen, hoewel mijn persoonlijke voorkeur, ook qua gemak, uitgaat naar een remix contestje, en dan zonder enige regels, zolang t maar een remix van de betreffende track is.

Wat vinden jullie?

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »