TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- :Dutch Online Tranceaddict.com PRODUCER Contest
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »
ff snel wat opgesteld
1. De producties moeten in mp3-vorm worden opgeleverd.
2. De productie mag geen rip-off zijn van een bestaand nummer.
commentaar en toevoegingen welkom 
doen we remixes, samples van andere tunes.. of echt eigen nummers
ben zelf meer voor remix, kunnen meer mensen denk ik mee doen omdat remix beter te doen is dan een heel nieuw nummer, imo
| quote: |
| Originally posted by TimeportE doen we remixes, samples van andere tunes.. of echt eigen nummers ben zelf meer voor remix, kunnen meer mensen denk ik mee doen omdat remix beter te doen is dan een heel nieuw nummer, imo |
Ik heb wel eens gepielt met fruityloops.. wel geinig, alleen had niet echt zin om me er in te verdiepen.. Wel heb ik een paar vrienden die echt het programma door en door kennen, en echt goede produkties ermee gemaakt hebben.. Ik zou ze best willen laten horen, maar heb de mp3 nog niet echt in handbereik :]
Verder wel een leuk idee.. maar toch gaat er best veel tijd in zitten om een echte goede produktie te maken..
| Originally posted by -=Freezel=- Remix zat ik ook aan te denken, maar hij moet dan wel totaal anders zijn dan het origineel. Bepaalde samples moeten er dan wel in voorkomen (zang, strings e.d.). Vraag is, hoe kom je aan die samples? (ik ben niet zo thuis in het produceren) |
ik heb zelf geen tijd om mee te doen maar ik ben wel benieuwd hoe de resultaten zullen zijn.
| Originally posted by Robert ik heb zelf geen tijd om mee te doen maar ik ben wel benieuwd hoe de resultaten zullen zijn. |
| Originally posted by TimeportE sinds jij erg veel (zover ik weet) ervaring hebt met produceren: heb je wel tijd voor jureren?.. we hebben een jury nodig mensen. anders wil ik wel maar vind het wel jammer dan dat ik niet mee kan doen, dus anderen meld je aan! |
| Originally posted by TimeportE sinds jij erg veel (zover ik weet) ervaring hebt met produceren: heb je wel tijd voor jureren?.. we hebben een jury nodig mensen. anders wil ik wel maar vind het wel jammer dan dat ik niet mee kan doen, dus anderen meld je aan! |
ik zou ook graag meedoen!
ik ben niet voor remix, en ook niet voor normale track, maar wat al gezegt is: iemand maakt n midi`tje.. en dat moet iedereen als "basis" nemen
ik produceer met fruity
oh en btw, zouden we t niet eens hebben over welke stijlen toegestaan zijn?
| Originally posted by mantisnl ik zou ook graag meedoen! ik ben niet voor remix, en ook niet voor normale track, maar wat al gezegt is: iemand maakt n midi`tje.. en dat moet iedereen als "basis" nemen ik produceer met fruity oh en btw, zouden we t niet eens hebben over welke stijlen toegestaan zijn? |
GOED IDEE!
kwil wel meedoen hoor
kan niet zo geweldig prodjoesen maar gewoon voor de fun meedoen is wel oke. Khoop dat allus beter gaat als in de amateur section..
| Originally posted by TimeportE ik heb een vette midi!! woeii.. heb alleen dus andere piano nodig.. en alle stijlen is wel zo leuk (misschien moeilijker voor jury maar ja..) |
Na wat gekloot te hebben met fruityloops ben ik toch niet helemaal tevreden.Je kan er makkenlijk en snel geinige deuntjes en ritmes mee maken maar verder... er staan ook wat covers van nummers,die lijken nergens op
Iemand misschien een tip welk programma ik moet gebruiken?
denk je nou echt dat je met n ander programma ineens een supergoeie tranceplaat kan maken?
nou, dan zal ik je een ding zeggen: begin niet aan produceren..
fruity is n heel goed programma, kijk naar mensen als Robstar (platencontract, werkt met fruity alleen) Lightworks (komt binnekort ook een plaat van uit, werkt ook met fruity)
het heeft gewoon veel tijd nodig voordat je goed bent.. andere programma`s zijn vaak nog moeilijker als fruity te leren.. en ik zie fruity daarom ook als HET programma voor beginners
je kunt andere programma`s uitproberen.. want het is nog altijd je eigen keuze.. maar ik zou aanraden om gewoon wat met fruity te blijven "kloten" dan wordt je vanzelf beter en beter
groeten,
dj mantis
er zijn heel veel producers die hun platen ermee maken, als je maar de juiste samples hebt en ze goed weet te gebruiken!
maareh niemand heeft er bezwaar tegen dat ik mee doe met m'n kameraad en die synthesizer?
ik iig niet.. is juist wel leuk, samenwerkinkje
| Originally posted by mantisnl denk je nou echt dat je met n ander programma ineens een supergoeie tranceplaat kan maken? |
je kunt andere programma`s uitproberen.. want het is nog altijd je eigen keuze.. maar ik zou aanraden om gewoon wat met fruity te blijven "kloten" dan wordt je vanzelf beter en beter |

| Originally posted by T.H.C. Nee, ik probeer techno te maken. |
kleine tip.....;
ga niet regels opstellen over hoe er geproduceert moet worden en laat het sample gebruik vrij voor keuze..
mensen kunnen pas echt goed hun ding doen als je ze daar vrij in laat...
don't tell van gogh what brush he should use
kep accapella's van:
(coco) i need a miracle
02_inertia_blue_-_loss_of_control_(acapella)-tronik
03_lovesky_-_dark_veldt_(mad_angel_accapella)-tronik
ascension-Someone accapella
b2_kosheen-catch__acapella-ute
Celeda - The Underground (Accapella)
Palmer, Suzanne - I Hide You (accapella mix & kosheen)
Susan Vega - Toms Diner (accapella)
mja tis niet veel misschien, maar goeie accapella's zijn schaars of ik kijk op de verkeerde plekken. Kep ook nog van popnummers accapella's, in de hoop ooit nog een prog nummer daarvan te brouwen
okeej zal eff zeggen met welke sample ik bezig ben:
muse - sunburn
die piano is zoooooo lekker, maar ik heb de noten allemaal alleen niet een goede vleugel/piano wav. dus ik ben aan het zoeken naar zo'n wavje en proberen het origineel goed te rippen..
wat krijgt de winnaaar? een platencontract bij TA.com?
| Originally posted by Optimus wat krijgt de winnaaar? een platencontract bij TA.com? |
Ik wil ook wel meedoen (met hardware als jullie t niet erg vinden
)
Maar t is misschien wel handig als er duidelijkheid komt omtrent de volgende zaken:
a) een remix van een bestaande plaat
of
b) eigen producties
ad a) Beschikbaarstelling van vocal? Verder vond ik wat iemand stelde dat het string deuntje erin voor moest komen nogal limiterend. Dan krijg je dus alleen trance remixen die allemaal t zelfde gaan in de basis (is toch nie leuk?) Ik ben overigens zelf bijv ook meer techno georienteerd.
ad b) gebaseerd op midi? (- dan wie levert die midi aan? Of kan dit ook d.m.v. een poll geschieden zodat we niet straks met een ruk-midi zitten
)
of
gebaseerd op samples? (- ook hier, wie levert de samples aan, of doen meerdere mensen dit en wordt met behulp van een gezamenlijke consensus hieruit een pakketje opgesteld?)
Nou ja hoe dan ook ik ben wel bereid uit te helpen mocht t op bijv samples uitkomen, hoewel mijn persoonlijke voorkeur, ook qua gemak, uitgaat naar een remix contestje, en dan zonder enige regels, zolang t maar een remix van de betreffende track is.
Wat vinden jullie?