TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- trance4ever or not ?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by JayBee on Aug-12-2003 07:01:

hmmm jag misst�nker att man kanske tycker det �r jobbigt n�r man �r �ldre med musik som har h�gt tempo och s�nt. klassisk musik har ju funnits i m�nga hundra �r men �r fortfarande popul�rt bland �ldre.. kan knappast s�ga att det �r fr�n deras tid. tyv�r s� tror jag nog att n�r man blir typ 50 s� tycker man att man f�r mags�r och ont i �ronen av "trance"

bara en tanke.

Posted by St_Andrew on Aug-12-2003 15:25:

jag tror man kommer tr�ttna p� en viss sorts trance, den lite h�rddare. Men musiken utvecklas ju hela tiden o det vi tycker e h�rt idag tycker vi nog inte e det om 20 �r (det fanns en tid d� �ven mozart var h�rd :P) s� det e nog sv�rt att s�ga... jag tror jag kommer ha sv�rt att g� �ver och b�rja lyssna p� "musik" som mestadels bygger p� texter o s�ng och inte �r elektronisk... Jaja tiden f�r utvisa saken =)

Posted by dbl on Aug-12-2003 16:26:

jag kommer s�kert lyssna p� klassisk musik n�r jag blir �ldre... eller liknande saker... typ sarah brightman (lyssnar redan nu en massa )

gillar l�tar med gitarr i.... ska dock inte vara vocals och s�n skit i.... f�r er som spelat silent hill 2 och vet va "theme of laura" e f�r l�t s� e den hel bra... kanske kan ta och uppa den om n�n vill h�ra... hel sk�n l�t att relaxa till typ.

men gitarr e alltid trevligt... piano kan ocks� vara riktigt sk�nt.. speciellt lite klassiskt lagda slingor

hmmm... kanske b�rjar bli gammal
*springer och kollar efter gr�a h�rstr�n*

Posted by Glorie on Aug-12-2003 21:56:

Ghost Smilie beh�ver ID p� en gammal eurodancel�t!!!!

n�n som k�nner till en l�t som heter "Prisoner of your love" den kanske var poppis 95 eller n�t? me en m�rk tjej som sj�ng.. men ja kommer inte ih�g va hon hette.. � de e inte en l�t me yngve malmsteen eller mariah carey som enbart finns att uppbringa...

N�N m�ste ju komma ih�g den.. ja kan inte va den enda..
g�r inte att s�ka p� n�t filbytarprogram heller.. har provat det..

tack f�r svar!!!

Posted by dbl on Aug-12-2003 23:07:

Re: beh�ver ID p� en gammal eurodancel�t!!!!

quote:
Originally posted by Glorie
n�n som k�nner till en l�t som heter "Prisoner of your love" den kanske var poppis 95 eller n�t? me en m�rk tjej som sj�ng.. men ja kommer inte ih�g va hon hette.. � de e inte en l�t me yngve malmsteen eller mariah carey som enbart finns att uppbringa...

N�N m�ste ju komma ih�g den.. ja kan inte va den enda..
g�r inte att s�ka p� n�t filbytarprogram heller.. har provat det..

tack f�r svar!!!

kan det ha varit Tania Evans????
fr�n 97

Posted by Glorie on Aug-13-2003 15:33:

KarateKid

quote:
Originally posted by dbl
kan det ha varit Tania Evans????

St�mmer!!!

hoho... va seri�s ja e

Posted by dbl on Aug-13-2003 16:12:

quote:
Originally posted by Glorie
St�mmer!!!

hoho... va seri�s ja e

VARS�GOOOOOD JENNY

Posted by Kongo_kim on Aug-13-2003 16:33:

Jenny och Daniel sitter i ett tr�d osv osv

Posted by dbl on Aug-13-2003 17:13:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Jenny och Daniel sitter i ett tr�d osv osv

hehehe :P

Posted by NooN on Aug-13-2003 17:20:

Gud va gulligt!

Posted by ExOn on Aug-13-2003 21:14:

Re: Re: trance4ever or not ?

quote:
Originally posted by fruktsoppa
Genre

och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer f�rmodligen byta till lugnare musik iaf.. l�gre bpm och softare toner..

Redan gjort.

Jag kommer aldrig �terv�nda till 140 bpm!

Posted by Vizay on Aug-13-2003 21:30:

Re: Re: Re: trance4ever or not ?

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Redan gjort.

Jag kommer aldrig �terv�nda till 140 bpm!

trooooligt, en dag kommer du inse hur mycket du saknar farten i musiken � d� kommer du tillbaka p� dina kn�n

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-14-2003 08:42:

Re: Re: Re: Re: trance4ever or not ?

quote:
Originally posted by Vizay
trooooligt, en dag kommer du inse hur mycket du saknar farten i musiken � d� kommer du tillbaka p� dina kn�n

Hehe precis.
Elektronisk musik i n�gon form har jag v�l lyssnat p�, tillsammans med "vanlig" musik, s� l�nge jag kan minnas (Kraftwerk, Jean-Michel Jarre, etc) men 92 b�rjade U96, LA Style, Pragha Khan och liknande g�ra intr�ng. 93 upt�ckte jag trance p� riktigt med Visions of Shiva, Age Of Love, 4 Voice 3, Cosmic Baby, Jones & Stephenson och alla de d�r. Sedan f�ljde en v�ldigt intensiv period med trance vars tempo l�g mellan 150-170bpm (Frankfurt Beat, HartHouse, Eye Q, etc).

Vilket leder mig till po�ngen. Sedan dess har ju hastigheten i "vanlig" trance g�tt ner betydligt men jag skulle fanimig inte banga om tempot �kade lite mer till de forna glansdagarna hehe

Hursomhelst, �n sak jag m�rkt under dessa 10-11 �r i trancesv�ngen. De flesta som uppt�cker trance vid 17-18 �rs �ldern slutar med det efter n�gra �r. Antingen f�r att de lyssnar sig tr�tta p� det eller f�r att det helt enkelt bara �r en liten fas i uppv�xten. Folk jag k�nner nu som fortfarande �r med sedan dessa tidigare �r kan jag r�kna p� mina fingrar. Majoriteten har f�rsvunnit.

Sj�lv �r jag nog fast 4 life eftersom min konsumtion av trance knappast har minskat under dessa �r. � andra sidan lyssnar jag p� allt m�jligt (�ven icke-elektroniskt) och kanske d�rf�r inte tjatar ut trance helt och h�llet.

Posted by Gate 42 on Aug-14-2003 12:03:

Jag har en k�nsla av att jag kommer lyssna p� den musik jag lyssnar p� nu �ven n�r jag blir �ldre. Med tanke p� att jag lyssnar p� allt, fr�n Brittan till DJ Scot.

Tror man m�ste lyssna p� olika saker f�r att inte tr�ttna p� en stil. Jag vet i alla fall att jag m�ste det.

Posted by Treo on Aug-14-2003 14:00:

Mm, jag b�rjade ox� lyssna p� elektronisk musik vid -92/93 n�n g�ng, eurodance, the prodigy, dune m.fl. och jag sitter fortfarande fast i det. Men jag lyssnar p� mycket annat ox� allt fr�n enya till roxette.. utom fame factory liknande musik, urrkk!
Troligen kommer jag �ven n�r jag blir �ldre h�ra p� n�n gammal trance l�t ibland och t�nka tillbax p� min ungdom med mondaybar kryssningar och allt m�jligt.

Posted by Pjox on Aug-21-2003 16:08:

Efter att suttit och l�st vad alla ni har skrivit b�rjar jag fundera p� va jag kommer lysna p� om ett par �r. Med tanke p� att jag bara tycker om snabbare och snabbare musik blir jag n�stan orolig n�r jag t�nker p� vart det kommer sluta En till sak jag har b�rjat fundera p� �r varf�r jag inte b�rjade lyssna p� mer elektronisk musik tidigare. F�rsta l�ten jag h�rde me Dune �lskade jag, det var n�n g�ng under 95 tror jag. Men sen blev det inte direckt n�ge mer med det f�rns n�n g�ng f�rra �ret n�r jag letade reda p� mer l�tar av Dune och lyssnade allt mer p� s�n musik. Men sj�lvklart slutatde jag ett tag pga av att jag tr�ttnade och inte hittade ny musik. Men det l�r inte bli n�tt problem i forts�ttningen

Pages (2): « 1 [2]