TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- trance4ever or not ?
Pages (2): « 1 [2]
hmmm jag misst�nker att man kanske tycker det �r jobbigt n�r man �r �ldre med musik som har h�gt tempo och s�nt. klassisk musik har ju funnits i m�nga hundra �r men �r fortfarande popul�rt bland �ldre.. kan knappast s�ga att det �r fr�n deras tid. tyv�r s� tror jag nog att n�r man blir typ 50 s� tycker man att man f�r mags�r och ont i �ronen av "trance" 
bara en tanke.
jag tror man kommer tr�ttna p� en viss sorts trance, den lite h�rddare. Men musiken utvecklas ju hela tiden o det vi tycker e h�rt idag tycker vi nog inte e det om 20 �r (det fanns en tid d� �ven mozart var h�rd :P) s� det e nog sv�rt att s�ga... jag tror jag kommer ha sv�rt att g� �ver och b�rja lyssna p� "musik" som mestadels bygger p� texter o s�ng och inte �r elektronisk... Jaja tiden f�r utvisa saken =)
jag kommer s�kert lyssna p� klassisk musik n�r jag blir �ldre... eller liknande saker... typ sarah brightman (lyssnar redan nu en massa
)
gillar l�tar med gitarr i.... ska dock inte vara vocals och s�n skit i.... f�r er som spelat silent hill 2 och vet va "theme of laura" e f�r l�t s� e den hel bra... kanske kan ta och uppa den om n�n vill h�ra... hel sk�n l�t att relaxa till typ.
men gitarr e alltid trevligt... piano kan ocks� vara riktigt sk�nt.. speciellt lite klassiskt lagda slingor 
hmmm... kanske b�rjar bli gammal
*springer och kollar efter gr�a h�rstr�n*
beh�ver ID p� en gammal eurodancel�t!!!!
n�n som k�nner till en l�t som heter "Prisoner of your love" den kanske var poppis 95 eller n�t? me en m�rk tjej som sj�ng.. men ja kommer inte ih�g va hon hette.. � de e inte en l�t me yngve malmsteen eller mariah carey som enbart finns att uppbringa...
N�N m�ste ju komma ih�g den.. ja kan inte va den enda.. 
g�r inte att s�ka p� n�t filbytarprogram heller.. har provat det..
tack f�r svar!!!
Re: beh�ver ID p� en gammal eurodancel�t!!!!
| quote: |
| Originally posted by Glorie n�n som k�nner till en l�t som heter "Prisoner of your love" den kanske var poppis 95 eller n�t? me en m�rk tjej som sj�ng.. men ja kommer inte ih�g va hon hette.. � de e inte en l�t me yngve malmsteen eller mariah carey som enbart finns att uppbringa... N�N m�ste ju komma ih�g den.. ja kan inte va den enda.. ![]() g�r inte att s�ka p� n�t filbytarprogram heller.. har provat det.. tack f�r svar!!! |
| Originally posted by dbl kan det ha varit Tania Evans???? |

| Originally posted by Glorie St�mmer!!! ![]() hoho... va seri�s ja e |
Jenny och Daniel sitter i ett tr�d osv osv

| Originally posted by Kongo_kim Jenny och Daniel sitter i ett tr�d osv osv |

Gud va gulligt! 
Re: Re: trance4ever or not ?
| Originally posted by fruktsoppa Genre och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer f�rmodligen byta till lugnare musik iaf.. l�gre bpm och softare toner.. |
Re: Re: Re: trance4ever or not ?
| Originally posted by Dj_ExOn Redan gjort. Jag kommer aldrig �terv�nda till 140 bpm! |
Re: Re: Re: Re: trance4ever or not ?
| Originally posted by Vizay trooooligt, en dag kommer du inse hur mycket du saknar farten i musiken � d� kommer du tillbaka p� dina kn�n |

Jag har en k�nsla av att jag kommer lyssna p� den musik jag lyssnar p� nu �ven n�r jag blir �ldre. Med tanke p� att jag lyssnar p� allt, fr�n Brittan till DJ Scot.
Tror man m�ste lyssna p� olika saker f�r att inte tr�ttna p� en stil. Jag vet i alla fall att jag m�ste det.
Mm, jag b�rjade ox� lyssna p� elektronisk musik vid -92/93 n�n g�ng, eurodance, the prodigy, dune m.fl. och jag sitter fortfarande fast i det. Men jag lyssnar p� mycket annat ox� allt fr�n enya till roxette.. utom fame factory liknande musik, urrkk!
Troligen kommer jag �ven n�r jag blir �ldre h�ra p� n�n gammal trance l�t ibland och t�nka tillbax p� min ungdom med mondaybar kryssningar och allt m�jligt.
Efter att suttit och l�st vad alla ni har skrivit b�rjar jag fundera p� va jag kommer lysna p� om ett par �r. Med tanke p� att jag bara tycker om snabbare och snabbare musik blir jag n�stan orolig n�r jag t�nker p� vart det kommer sluta
En till sak jag har b�rjat fundera p� �r varf�r jag inte b�rjade lyssna p� mer elektronisk musik tidigare. F�rsta l�ten jag h�rde me Dune �lskade jag, det var n�n g�ng under 95 tror jag. Men sen blev det inte direckt n�ge mer med det f�rns n�n g�ng f�rra �ret n�r jag letade reda p� mer l�tar av Dune och lyssnade allt mer p� s�n musik. Men sj�lvklart slutatde jag ett tag pga av att jag tr�ttnade och inte hittade ny musik. Men det l�r inte bli n�tt problem i forts�ttningen