TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fokused Scandinavian Tour 2003 - Sweden
Pages (9): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 »

Posted by zamson on Feb-20-2003 15:16:

inte f�r att flamea cool...men "fokused rave" skulle inte tro det... och �r helt �vertygad �ver att festen kommer bli riktigt bra! ses d�r...!

Posted by WhiteRussian on Feb-20-2003 16:10:

Fick panik imorse �ver att lillbrorsan inte skulle kunna f�lja med utan biljett eftersom som han �r 19, s� jag best�llde biljetter ist�llet f�r att v�nta till l�ning.
Eller, tja, jag ringde Singularity p� hans jobb och tjata p� honom att boka,

Visade sig att om man bokar idag, den 20:e, s� m�ste man pr�jsa och h�mta ut senast p� tisdag, allts� l�ning!
Ett hett tips �r allts� att boka nu,

Posted by dbl on Feb-20-2003 16:44:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Fick panik imorse �ver att lillbrorsan inte skulle kunna f�lja med utan biljett eftersom som han �r 19, s� jag best�llde biljetter ist�llet f�r att v�nta till l�ning.
Eller, tja, jag ringde Singularity p� hans jobb och tjata p� honom att boka,

Visade sig att om man bokar idag, den 20:e, s� m�ste man pr�jsa och h�mta ut senast p� tisdag, allts� l�ning!
Ett hett tips �r allts� att boka nu,

japp.. nog ganska planerat det d�ra
fast f�r mig blir det ist�llet att pappa sticker och h�mtar biljetten och pr�jsar och jag betalar honom n�n g�ng.. i framtiden.. eller n�tt

Posted by s-case on Feb-20-2003 17:11:

F�r alla tvivlare, h�r �r en film fr�n Fokused ny�rsfest.

"cool2002": Titta p� den , tror du kommer �ndra uppfattning.

http://www.actiontimes.com/clients/fokused.html

Posted by NordLight on Feb-20-2003 18:35:

Arrow

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
H�r ser ni en som har bokat klockan 9.00 i morse... De h�r blir skit bra ska ni se
Man f�r inte va bortsk�md med fester i Sverige... s�g ju Gielen f�r bara ett par dagar sen p� Trance Energy och det var AS BRA !!!!
E s�ker p� att lokalen duger till... som jag n�mt tidigare har jag vart d�r ett par g�nger med jobbet d� det vart uppdukat f�r julmiddag till 3000 pers + en stor scen med upptr�dande...

Sisten dit �r en radio NRJ lyssnare ha ha de vill ju ingen va

Bokade 10 biljetter 9.15 i morse. Jag orkar knappt v�nta med tanke p� hur h�rt Gielen �gde i helgen.
�ven jag har varit i lokalen tidigare och �tit julbord. Lokalen �r skitbra f�r Fokused. Jag har faktiskt undrat varf�r ingen haft fest d�r tidigare.
Ser ut att kunna bli b�sta tillst�llningen n�gonsin i stan...

Greetz
NordLight

Posted by Gaby on Feb-20-2003 18:51:

quote:
Originally posted by NordLight
Bokade 10 biljetter 9.15 i morse. Jag orkar knappt v�nta med tanke p� hur h�rt Gielen �gde i helgen.
�ven jag har varit i lokalen tidigare och �tit julbord. Lokalen �r skitbra f�r Fokused. Jag har faktiskt undrat varf�r ingen haft fest d�r tidigare.
Ser ut att kunna bli b�sta tillst�llningen n�gonsin i stan...

Greetz
NordLight

Va kul att f� se dig d�r!!!

Posted by NordLight on Feb-20-2003 19:02:

quote:
Originally posted by Gaby
Va kul att f� se dig d�r!!!

Jepp!
Jag f�r bara inte missa Tiesto och Gielen p� samma g�ng. Plus att hela TA's party-elit ska dit ...ska bli skitkul!

NL

Posted by Ravesquad on Feb-20-2003 19:06:

quote:
Jepp!
Jag f�r bara inte missa Tiesto och Gielen p� samma g�ng. Plus att hela TA's party-elit ska dit ...ska bli skitkul!

NL

Jepp! Jag ska ju dit jag funderar p� blonderat med bl�a spikes skulle va himla kul o tr�ffas Gaby o alla andra

Posted by lonne on Feb-20-2003 19:22:

Ja, d� f�r jag ta och g�ra som er andra. Fett nice med Tiesto!
Roligt att s� m�nga av er som ska dit. Ses d�r......

Posted by MiB on Feb-20-2003 20:46:

10 biljetter f�rdigbokade h�r med =)) (�rebro) men kommer nog bli en 14 i slut�nden lutar det �t..

n�n som vet n�t mer info om st�llet..?? r�ttigheter eftersom det �r 18 och konferenslokal m,m ...

Posted by NordLight on Feb-20-2003 22:27:

quote:
Originally posted by MiB
10 biljetter f�rdigbokade h�r med =)) (�rebro) men kommer nog bli en 14 i slut�nden lutar det �t..

n�n som vet n�t mer info om st�llet..?? r�ttigheter eftersom det �r 18 och konferenslokal m,m ...

Lokalen tycker jag �r skitbra f�r en s�nt party. Den enda nackdelen �r att det ligger lite "off". Kommunikationerna �r inte dom b�sta, s� n�r 3000 pers ska hem l�r det bli huggsexa om taxibilarna.

De borde ha utsk�nkningstillst�nd, men de kommer nog inte f� servera l�ngre �n till typ kl. 01 eller 02.

H�r f�r ni en liten k�nsla av hur lokalerna ser ut...
P� bilderna nedan syns ca. � av den stora hallen.

Greetz
NordLight

Posted by x-dream on Feb-20-2003 22:35:

Nu �r man bokad � klar....

Posted by s-case on Feb-20-2003 22:51:

quote:
Lokalen tycker jag �r skitbra f�r en s�nt party. Den enda nackdelen �r att det ligger lite "off". Kommunikationerna �r inte dom b�sta, s� n�r 3000 pers ska hem l�r det bli huggsexa om taxibilarna.

H�rde faktiskt att fokused kommer ha bussar som g�r till/fr�n festen fr�n Slussen f�r dom inte har m�jlighet att ta sig dit p� annat s�tt.
M�jligt att det g�r att ordna ett g�ng taxibilar i f�rskott ocks�

Posted by MiB on Feb-20-2003 23:46:

quote:

De borde ha utsk�nkningstillst�nd, men de kommer nog inte f� servera l�ngre �n till typ kl. 01 eller 02.

H�r f�r ni en liten k�nsla av hur lokalerna ser ut...
P� bilderna nedan syns ca. � av den stora hallen.

Greetz
NordLight

hehe tur man �ker bil d� d� =)))

tack f�r lite mer info alla fall NL

Posted by cool2002 on Feb-21-2003 00:38:

quote:
Originally posted by s-case
Som du skrev tidigare, du har aldrig varit p� n�got som Fokused arrangerar. Jag kan lova dig ljudet kommer vara det minsta problemet.
Fokused har full koll p� b�de lokalen och anv�nder sig enbart av proffsiga f�retag f�r att rigga ljud/ljus/laser. Det �r inte tal om att n�gon kille tar med sig sina h�gtalare hemifr�n.
Med n�gon form av verklighetsf�rankring s� borde du f�rst� att hyra globen skulle kosta mer pengar �n vad du n�gonsin kommer �ga sj�lv.
Dessutom finns det nog inte s� mycket mer �n 3000-4000 personer som �r aktiva klubbes�kare i Sverige inom denna Genre.
Att det kostar 400kr �r inget konstigt, Om du bara hade en aning om hur mycket det kostade att arrangera en fest av denna storlek s� skulle du t�nka annorlunda. Att boka Tiesto & Gielen + ett antal andra DJs �r inte direkt gratis. L�gg sen till kostnader f�r Ljud/ljus/laser/flyers/hotell/flyg/transporter/vakter/barpersonal/lokalen/mat m.m /okej jag fattar ocks� att det kostar att ha s� bra
dj som Tiesto & Gielen sammt ljus och ljud kostar r�tt mycket
p,s �r det nogon som vet om nogon fr�n tranceaddict kommer vara d�r?

Jag �r arbetar sj�lv inte med Fokused men vet hur h�rt dom grabbarna jobbar f�r att alla ska kunna g� p� bra fester, Tror dom flesta h�r kan intyga det ocks�. Ingenting �r gratis i den h�r v�rlden. S� s�nna h�r dumma inl�gg hoppas jag slippa se i forts�ttningen.

/va dumma inl�gg vad menar du med det? du skriver att du inte jobbar
f�r Fokused.
S� jag f�rst�r inte varf�r du blir s� uppr�d?
alla har v�l r�tt till det fria ordet eller?
tycker fortfarande att Fokused borde k�ra p� G�ta K�llare, Folkungagatan 45, eller Stacy (Regeringsgatan 61), Stockholm
eller M�nchenbryggeriet, Stockholm d�r dom har k�rt f�rut
och det har funkat i allla fall nu s�ger jag inte
att det inte kommer att funka i nacka
men t�nk alla platser jag har n�mt ligger i city och har b�tter
m�jlighter till att ta sig hem via buss eller tunelbanna
i nacka s� g�r det inte s� m�nga bussar vid 06 tiden
en buss i timman om jag inte minns fel r�tta mig om jag har fel
sk�ll inte tack, det r�cker med att s�ga att jag hade fel
ok?

Posted by SteveTranz4ever on Feb-21-2003 06:28:

Men med tanke p� den line-up.en dom har s� skulle det aldrig funka med s� sm� st�llen som M�nchen eller G.K.

Och som s-case sa s� kommer Fokused fixa med bussar till Slussen...

Som sagt, man ska inte va bortsk�md.... Fan Ti�sto och Gielen p� samma fest... Och s� kommer ju Gabys favvo.... Parham ja och jag s� klart ha ha

ps. ska h�ra med dom p� jobbet om vi inte har n�gra bra bilder jag kan skanna fr�n n�r vi var i lokalen ds.

Posted by Aendy on Feb-21-2003 08:12:

quote:
Kommunikationerna �r inte dom b�sta, s� n�r 3000 pers ska hem l�r det bli huggsexa om taxibilarna.

D� kanske man kan f� tillbaka hela intr�det n�r man ska k�ra hem *hosthosvarttaxisthost*

Posted by cool2002 on Feb-21-2003 11:16:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Men med tanke p� den line-up.en dom har s� skulle det aldrig funka med s� sm� st�llen som M�nchen eller G.K.
/sm� st�llen M�nchen? va jag har varit p� M�nchen och tycker att
det �r ett stort st�lle ytan allts�

Och som s-case sa s� kommer Fokused fixa med bussar till Slussen...
/coolt f�r dom som inte vet hur dom ska tag sig till nacka strand
sj�lve kommer jag att �ka t�g till j�rla sation och g� till nacka strand en liten promenad f�r mig tar typ knappt 20 min att komma till
st�llet,
Som sagt, man ska inte va bortsk�md.... Fan Ti�sto och Gielen p� samma fest... Och s� kommer ju Gabys favvo.... Parham ja och jag s� klart ha ha/jag �r inte bortsk�md jag vet vilka stora dj
som kommer och jag tycker om dom som ska komma till factory
o p,s ni vet v�l att polisen har sitt hq inte s� l�ngt i fr�n
factory,

nu ska jag g� ned till mitt atg ombud och h�mta ut billjeten

synes d�r p� factory 29 mars

ps. ska h�ra med dom p� jobbet om vi inte har n�gra bra bilder jag kan skanna fr�n n�r vi var i lokalen ds.

/jag vet inte om man kan ta med sig en digital cam och ta n�gra coola
bilder har en kodak dc 220 digital cam hemma

Posted by MiB on Feb-21-2003 11:38:

quote:
Originally posted by cool2002

klart som fan man ska ha det med sig =)))

ska ta upp ett 128 megs minne hahaha

Posted by SteveTranz4ever on Feb-21-2003 12:13:

quote:
Som sagt, med tanke p� line-upen s� �r nog M�nchen inte tillr�ckligt stort... menar inte att det �r litet

ps.snygg quote... not

Posted by lonne on Feb-21-2003 12:16:

Vet att det flesta av er har biljetter. Men f�r er som inte har, g�r det �ven bra att handla oss alla atg ombud.

Posted by P4z! on Feb-21-2003 12:21:

quote:

Det st�r p� biljetten att man inte f�r ta med in kameror...

Posted by jake on Feb-21-2003 12:34:

quote:
Originally posted by P4z!

Jod�, klart du kan ta med kamera.

/jake

Posted by MiB on Feb-21-2003 13:57:

quote:
Originally posted by P4z!

du m�ste sk�mta... det e ju ingen michael jackson direkt som ska komma =))

fan m����ste ha med mig kamera ass� =) smuggla in hehe

Posted by P4z! on Feb-21-2003 14:19:

Det st�r s� iaf p� biljetten, p� baksidan (disclaimer iofs, kanske inte g�ller f�r denna men men)

quote:
Arrang�ren meddelar f�ljande: Kamera, ljud- och bildinspelningsutrustning f�r inte medf�ras till arenan.

Hoppas p� att man �nd� f�r ta in kamera

Pages (9): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 »