TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Dutch TranceAddict.com DJ Contest v2?
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by TimeportE on Feb-28-2003 09:45:

mmm.. misschien wil ik wel weer jury zijn,

was vorige keer erg leuk maar nam ook extreem veel tijd in

Posted by New Wave on Feb-28-2003 10:45:

Er wordt niet gekeken naar welke style je draait.
Er wordt gekeken naar :

De opbouw
De overgangen

Toch jury?

Posted by TimeportE on Feb-28-2003 10:54:

quote:
Originally posted by New Wave
Er wordt niet gekeken naar welke style je draait.
Er wordt gekeken naar :

De opbouw
De overgangen

Toch jury?

nou vorige keer keken wij naar de bankafschriften!

Posted by robin on Feb-28-2003 10:54:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
nouja ik ben iig niet de enige die dat beslist, maar ik ben tegen

als ie t maakt met zo'n real-time mix programma heb ik geen bezwaar, niet met weet ik veel wat voor andere shit, dat ie t steeds kan editen tot t presies goed zit, daar ben ik wel tegen

k doe hier niet aan mee, waarom niet. geen spullen en me "goede" waar ik zo real time mix programma op heb staan is best wel een beetje gecrasht, als jullie nog iemand voor de jury zoeken, ik wil graag helpen

mzl

robin

Posted by Passiva on Feb-28-2003 10:59:

quote:
Originally posted by Switch
and your point is?

Lijkt me toch wel duidelijk
Geen MP3, wel CDs/Platen

Maar goed, de stijl van de mix maakt toch niet veel uit? Als het maar onder house valt toch?

Posted by Siesta on Feb-28-2003 11:08:

quote:
Originally posted by robin
als ie t maakt met zo'n real-time mix programma heb ik geen bezwaar, niet met weet ik veel wat voor andere shit, dat ie t steeds kan editen tot t presies goed zit, daar ben ik wel tegen

k doe hier niet aan mee, waarom niet. geen spullen en me "goede" waar ik zo real time mix programma op heb staan is best wel een beetje gecrasht, als jullie nog iemand voor de jury zoeken, ik wil graag helpen

mzl

robin

dan wel een programma waarbij je moet beatmatchen en niet zomaar ff de bpms gelijk zetten

en zo en zo ben ik er nog tegen

Posted by mantisnl on Feb-28-2003 11:53:

quote:
Originally posted by robin

mzl

robin

als hij t echt zou doen zou ik het best vinden, maar zoiets valt gewoon niet te controleren, kijk ik kan best zeggen dat ik een mix zonder die foefjes heb gemaakt, terwijl ik het toch eigenlijk stiekem wel heb gedaan

anywayz, ik doe wel mee aan deze, kheb ondertussen nog steeds geen nieuwe naalden (geldgebrek ) maar ik leen er wel van n vriend van me, dus dat moet wel lukken denk ik zo.
zijn het trouwens weer dezelfde regels als vorige keer?

greetz

Posted by robin on Feb-28-2003 12:11:

owkey ik ben wel redelijk overtuigt, dat kunnen we inderdaad niet controleren, en inderdaad, als je de bpm's gelijk zet klinkt het meeste gelijk al heel aardig, en kan iedereen mixen

enniway ik wil in de jury als dat kan

gr

robin

owja k luister nu naar die van dj siesta, van vorig jaar, erg goed trouwens

Posted by MorrisWest on Feb-28-2003 15:32:

Is het niet de eer van een DJ te na om te gaan cheaten bij zo'n contest als dit .... ?
Ikzelf zou er in ieder geval niet aan denken als ik mee zou doen. Dan zou ik mezelf tekort doen.

Voor mij geldt dat ik op de PC juist het vinyl-draaien zo dicht mogelijk probeer te benaderen. Ik heb met VTT twee "draaitafels", moet de tracks beatmatchen (op gehoor en niet met behulp van het programma), gebruik een extern mengpaneel en zoek een zo goed mogelijke playlist bij elkaar. Het enige verschil met een "echte" DJ is dat ik geen platenspelers heb en geen vinyl gebruik. Sterker nog, als ik geen mp3 zou draaien, maar cd-rom, zou ik op geen enkele wijze anders draaien dan een DJ die cd's gebruikt.

Behalve dan natuurlijk dat ik niet voor een menigte van tienduizend stampende en dansenden mensen sta te draaien ...

[huis, vrouw en kind staan MorrisWest helaas niet toe vinyl te gaan draaien]

Posted by Chicane on Feb-28-2003 15:55:

Zou tof zijn als de winnende mix op zilver uit kwam Ken iemand zo iets regelen eigenlijk?

Posted by Siesta on Feb-28-2003 16:43:

quote:
Originally posted by Chicane
Zou tof zijn als de winnende mix op zilver uit kwam Ken iemand zo iets regelen eigenlijk?

ja maar dan moet er wel een haalbaar rendement zijn, denk niet dat ze daarmee akkoord gaan. Of het moet knallerharde hardhouse mix zijn hehe, en dan nog weet ik niet of ze het wel doen

Posted by TranceFool on Feb-28-2003 17:26:

quote:
Originally posted by Chicane

Nou...je kan bij de frs een CD laten uitbrengen....500 exemplaren

Over de contest...ik wil dit keer eigenlijk ook wel meedoen Zal dan geen trance worden wat de meesten doen maar eerder een techhouse / techtrance setje. Maar eerst moet ik nog altijd de software van mn MD aan de praat krijgen

Posted by Switch on Feb-28-2003 19:06:

jezus wanneer komt het in jullie botte koppen op dat het om het resultaat gaat? en niet om hoe het gedaan wordt. en geloof me als ik zeg dat het helemaal niet zo makkelijk is zoals chicane zegt. met Traktor heb ik alle automatismes uitstaan, en ik doe alles manueel en realtime. niks geen geschaaf. jullie piepen te veel over de verkeerde dingen

Posted by Siesta on Feb-28-2003 19:56:

quote:
Originally posted by Switch
jezus wanneer komt het in jullie botte koppen op dat het om het resultaat gaat? en niet om hoe het gedaan wordt. en geloof me als ik zeg dat het helemaal niet zo makkelijk is zoals chicane zegt. met Traktor heb ik alle automatismes uitstaan, en ik doe alles manueel en realtime. niks geen geschaaf. jullie piepen te veel over de verkeerde dingen

hm

Posted by Chicane on Feb-28-2003 20:35:

Traktor is voor heikneuters

VTT is het meest realistische mixprogrammatje wat er te verkrijgen is en dat zou dan als enige mp3-mix meuktooltje gebruikt mogen worden omdat er totaal niks gesteggeld mee kan worden

Posted by tijs08 on Feb-28-2003 21:02:

lees ik dit nou goed??

word vinyl-mixen in 1 adem vergeleken met Mp3-mixen???

hahaha das wel erg om te lachen heee!!

Ik hou van mijn hobby (en geef er dan ook bijna al mijn wel verdiende centjes aan uit).... alles wat ik heb en doe is tastbaar. De sound enz. je moet het voelen! Vind dat dit dus niet te vergelijken valt met 8r je comp. ff met mp3s mixen

gaat me niet om het geld ofzo, maar de beleving is totaal anders!

Ben dus absoluut tegen Mp3 mixes!
Als er veel vraag naar is maak dan een aparte contest... beetje nepcontest dan

Posted by robin on Feb-28-2003 21:03:

jup dr moet bewezen kunnen worden dat het geen fake is, zit nog ff te denken of we ergens een screen shot van kunnen maken zodat dat duidelijk is of t geen fake shit is, sugesties

Posted by New Wave on Feb-28-2003 21:34:

MP3 mixen ben ik zwaar op tegen!!!!
Vinyl of cd's zijn best.
Met een screenshot kan je nog niets bewijzen dus dat is geen optie.
Tis gewoon een kwestie van vertrouwen.
Je wint er niets mee dus vals spelen doe je alleen voor jezelf.

Posted by Spinnin Jack on Feb-28-2003 21:53:

Doe dan een mp3-contest en een Vinyl/cd-contest.

Ben je meteen van het gezeik af

Deze 2 kan je niet met elkaar verglijken, dus kan je ze ook niet samen in 1 contest doen.

Posted by Passiva on Feb-28-2003 21:58:

Screenshots zijn inderdaad te faken. Je kan wel proberen om een needlejump te maken als je een MP3 mix maakt .
Maar zoals Spinnin Jack zei, we kunnen ook 2 contests doen. Alleen weet ik niet of er wel genoeg aandacht voor een MP3-mix is.

[EDIT]
Misschien een idee om dit keer met een thema te werken?

Posted by Chicane on Feb-28-2003 22:25:

quote:
Originally posted by -=Re-GrOoVeD=-
[EDIT]
Misschien een idee om dit keer met een thema te werken?

Limiteerd dat niet een beetje de creativiteit? Niet iedereen heeft platen in een bepaalde categorie en je limiteerd daarmee ook je stijl keuze denk ik.. alhoewel het best wel een phat idee is

Posted by eieregooie on Mar-01-2003 05:16:

quote:
Originally posted by MorrisWest
ik ben een mp3jay (and I'm proud of it )

Een wat???

Hebben ze daar ook al een naam voor joh... Ik geloof best dat je voor jezelf het vinyl draaien zo dicht mogelijk probeert te benaderen, maar het is gewoon geen vergelijk...

En wat betreft huis, vrouw en kinderen... da's natuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen... (hoe lullig dat ook klinkt)...

Posted by MorrisWest on Mar-01-2003 08:13:

Hehe, kende je die nog niet (mp3jay), vond 'm wel grappig.

Tuurlijk, het draaien met vinyl is het echte werk. Wat mij betreft ook geen twijfel over mogelijk. Wie ook maar enigszins DJ wil worden (en dan heb ik het niet over bedroom DJ's, zoals zovelen van ons, maar over DJ's die in clubs en op feesten draaien), zal met vinyl moeten werken.

Daarentegen: vijf jaar geleden was het draaien met cd's volledig not done. En moet je nu eens kijken: een of andere Tiesto (en met hem vele andere prof DJ's) draaien met cd en sommigen zeggen zelfs dat cd de toekomst heeft. In het licht daarvan vraag ik je: wat is het verschil tussen een cd en een mp3?

Ergens in mijn leven heb ik de keus gemaakt niet met vinyl te gaan draaien. Was een hele makkelijke keuze om te maken, inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen (niets lulligs aan hoor).
Ik weet niet wat jouw levenssituatie is, maar ik vermoed dat je zelf ook nog wel eens op dat punt komt te staan: word ik DJ en doe ik het goed, dus geef ik al mijn geld daaraan uit, of zijn er andere dingen in het leven die (ook) heel belangrijk zijn?

Enne voor mij is het 'maar' een hobby. Een heeeeeele leuk!!!

Trouwens erg goeie mix in de laatste contest Eieregooie. Genieten!

[MorrisWest biedt zich trouwens aan als jurylid: lijkt hem leuk]

Posted by basd on Mar-01-2003 15:28:

Ik zou ook wel weer mee willen doen maar ik vind het wel een beetje erg snel.

Inmiddels is er een aparte contest voor mp3 gestart zie ik, dus daar hoeven we ons ook niet meer druk om te maken

Maarre ik hoor het wel, ik denk wel dat het beter nog weer even uitgesteld kan worden (tot mei ofzo)

Posted by Siesta on Mar-02-2003 19:45:

quote:
Originally posted by basd
Ik zou ook wel weer mee willen doen maar ik vind het wel een beetje erg snel.

Inmiddels is er een aparte contest voor mp3 gestart zie ik, dus daar hoeven we ons ook niet meer druk om te maken

Maarre ik hoor het wel, ik denk wel dat het beter nog weer even uitgesteld kan worden (tot mei ofzo)

ach ja totdat het zover is

Pages (3): « 1 [2] 3 »