TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- livet?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by dj_hysterix on Mar-17-2003 18:47:

Gaby det var mycket bra skrivet av dig...men �ven s� tycker jag att livet suger, har ingen aning om varf�r jag tycker s�....kanske �r det f�r att jag bara har samma rutiner framf�r mig varje dag? Ibland ser man att livet �r bra n�gra stunder, men mest ser man bara att det �r m�rkt (s� �r det f�r mig).

Livet har s� j�vla stora begr�nsningar/lagar/stopp

Posted by Vizay on Mar-17-2003 21:29:

ett tips f�r att f� ut lite mer ur livet kan ju vara att s�tta ut mindre m�l som man vill uppn�...jag tror de blir sv�rt � s�tta som m�l "jag vill bli rik eller jag vill hitta den r�tta eller jag vill bli framg�ngsrik" de e f�r stort f�r att bara ge sig p�...

man kanske ist�llet skulle f�rs�ka satsa lite mer p� mindre saker f�r stunden...t.ex. att man ska fixa ett n�gorlunda bra betalt jobb s� man f�r in lite pengar..eller kanske satsa p� att f� sitt f�rsta gig eller jaa..gud vet vad, ni f�rst�r s�kert vad jag menar

men de e klart, som en av v�ra k�ra norrm�n sa: varf�r kan inte livets mening vara att bara just leva livet

jag f�r en k�nsla av att man kommer n�gorlunda n�ra sanningen d�

Posted by mindshooter on Mar-17-2003 23:25:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Livet har s� j�vla stora begr�nsningar/lagar/stopp

Begr�nsningarna s�tter du sj�lv. Du har stora m�jligheter som individ...�r helt upp till dig sj�lv dock...

Precis som vizay s�ger, s�tt upp m�l och se till att uppfylla dom, m�nga b�ckar sm�.

Posted by reveal on Mar-17-2003 23:36:

mitt n�sta m�l �r att fixa en dator sen en digitalkamera... sen en mp3-spelare... ett tv-spel... m�ste ha en ny f�rst�rkare ocks�... p� sikt m�ste jag k�pa en grym bil... materialist? neeeejd�... �lskar saker

edit: mitt n�sta m�l �r f�rresten att �ta mat

Posted by Rikard on Mar-20-2003 21:49:

det enda en m�nniska vill g�ra �r att sprida gl�dje och k�rlek, samt d� f� k�rlek och gl�dje i retur.. varf�r fungerar inte folk s� �nd�? :/

dem f�r och f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r f�r
och ger kanske n�nting tillbaka

jag k�nner mig lurad och besviken!

Posted by mindshooter on Mar-20-2003 22:31:

N�r du l�r dig att ge och ge och ge utan att ta....d� kan du ox� beg�ra detta av andra...och sakta men s�kert kan andra ta efter...t�nk p� saken

Posted by Vizay on Mar-21-2003 20:50:

Reveal: det �r inget fel i att vara materialist s� l�nge det inte g�r �verstyr...f�r man n�got nytt �r det klart man blir lite gladare...men man ska vara beredd p� att efter en vecka s� e man tillbaka i det gamla vanliga m�nstret � vill ha n�got annat eller �nnu fetare...

n�r jag funderar p� att k�pa n�got lite dyrare s� t�nker jag n�stan alltid till 2-3 g�nger innan jag k�per det...�r det v�rt det osv..

men iaf de finns ju oolika s�tt att finna lycka � att k�pa sig nya fina grejer kan ju vara ett s�tt att f� lite lycka f�r stunden iaf �ven fast det kanske inte �r s� givande i det stora perspektivet

Posted by fede on Mar-25-2003 17:11:

H�rde ett 2 timmar l�ngt f�redrag om livets mening i skolan idag
det var ganska intressant faktiskt mycket att t�nka p� o fundera �ver...

Posted by Rikard on Mar-25-2003 17:38:

n�nting du vill dela med dig?

Posted by mindshooter on Mar-25-2003 22:40:

Har valt till 50 po�ng filosofi till 3:an...ska bli j�vligt intressant

Pages (2): « 1 [2]