TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party report: Fokused Scandinavian
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by s-case on Mar-30-2003 17:09:

Det kanske �r "killen som jobbar p� pitch" ocks� =).
Andreas Hansson fr�n dj-duon Deep Nature

Posted by jake on Mar-30-2003 17:12:

Godmorgon! Eller kv�ll?

Vad kan jag s�ga? Bara att jag helt enkelt saknar ord. NI var s� fantastiska. Vilken st�mning, Damn vad ni k�mpade p� dansgolvet allihop.....!

Jag kan bara s�ga tack s� mycket f�r att ni gjorde min 27-�rsdag till den absolut b�sta dagen i mitt liv! I owe you

Trance rule!

Ps. Om jag ska vara helt �rlig struntar jag i "chezzy" eller sopd�lig. Det har aldrig st�tt en Dj p� en svensk scen som gjort det Ti�sto gjorde ig�r...

Den utstr�lningen spann magi i luften

Posted by fede on Mar-30-2003 17:18:

quote:
Originally posted by s-case
Det kanske �r "killen som jobbar p� pitch" ocks� =).
Andreas Hansson fr�n dj-duon Deep Nature

lol, l�ste nyss p� flyern o d�r stod det "Deep Nature is Andreas Hansson and Ronny Elveeback - they are known for their work for pitch records and mixed feelings." har sett honom flera g�nger utan att ha vetat att han va dj n�ja d e ju bara house..

Posted by SWE_TRANCE on Mar-30-2003 17:43:

jaha, d� har man vaknat till liv n�gots�d�r iaf.

vart ska man b�rja.. Som det redan har sagts s� �r det j�vligt sv�rt att beskriva en s�dan h�r kv�ll i ord.

Anl�nde med trance.nu bussen runt 21.30, hade laddat upp i bussen med diverse sk�n trance och kollat p� TE videon.

Vid 22.00 drog jag mig bort till kuddberget f�r att tr�ffa lite TA's, men det hela verkade "rinna ut i sanden". Blev ingen riktig gathering, synd!

Vet iaf att jag h�lsade p� mind och sipowitz Verkar vara goa gubbar

Jag tycker att Orkidea och Gielen var h�jdpunkterna rent musikaliskt ig�r. Ti�sto k�rde ett par sk�na l�tar, southern sun bland annat!

Sista timmen var jag riktigt sliten, hade inga kontanter under hela kv�llen (Dundermiss) s� jag fick springa till WC och dricka hela tiden.. Den enda baren som tog kort st�ngde ju 02.00

N�r det st�ngde jag vi ut till platsen d�r t.nu bussen skulle h�mta upp oss. Stod och fr�s i t-shirt 45min i v�ntan p� bussen

I det stora hela var det en hellyckad kv�ll f�r min egen del, man �r inte bortsk�md med s�na h�r fester precis.

Fett med cred till Fokused!!

Posted by Kraith on Mar-30-2003 18:17:

Magiskt...

Jag droppade in fram�t 22:30, tr�ffade Mind, Aendy, Gaby och Steve efter ett tag. Kul att se er! Tack f�r drinken Mind! Missade tyv�rr din poi.

Ins�g ig�r att jag nog f�r skaffa namnskylt eller byta nickname. "Kraith" funkar bra skriftligen, men muntligen �r det v�rre, hehehe

Efter det gick jag in i min egen lilla v�rld och stod och pumpade framf�r h�gtalarna �nda till Parham drog ig�ng (han var ett riktigt s�mnpiller!).

Jag tyckte b�de Ti�sto och Gielen var mycket bra, men det kanske berodde p� den grymma st�mningen och att jag var p� superbra hum�r.
Sen s� gillar jag ju vocal/melodic trance...

M�nga glada m�nniskor!! Lite ovanligt, alla brukar vara s� coola och allvarliga nuf�rtiden. Hmm, l�ter jag gammal nu?

H�g volym p� ljudsystemet, men var var basen? Klent ljud om man inte stod v�ldigt n�ra en h�gtalare.

Hoppas alla hade lika kul som jag! B�sta festen p� l�nge!

Posted by x-dream on Mar-30-2003 18:47:

Nu har man vaknat till liv lite.....

Vart en mycket lyckad kv�ll imo....Tog ju t�get upp med christer vart ju d�r lite tidigt s� vi fick g�ra stan os�ker

Kom ju till nacka runt 2100 f�rsta man st�ter p� vart kenny....

Gick till technogolvet efter ett tag f�r att kolla om Grindvik lira men vart precis tyst..N�gon som har n�gon anning om varf�r han inte lira eller? Hade ju velat se han ju....

Men fick ju sk�n techno fr�n von hofsten � devilfish iaf...Dom vart helt Musik i min stil....

Synd att det inte vart s� m�nga TAs man tr�ffa p� men er man tr�ffa mycket trevligt att tr�ffas iaf � tack f�r drinkbiljetten Kenny

Tyv�rr s� tog jag ut mig alldeles f�r tidigt f�r nog b�ttra p� min kondis lite om jag ska orka dansa lite mera....

Tiesto set vart helt okej....Gielen lira h�rt � bra l�tar ox�....

S� st�tte man p� folk fr�n sin egna stad ox� blev �nna chockad �ver detta....

Snart dax att l�gga sig igen....Blev inte mycket s�mn f�rut....

Posted by sipowitz on Mar-30-2003 19:00:

Ig�r kv�ll

Tjo!

D� �r man ig�ng igen, vaknade inte f�rr�ns typ 17.30 idag S�ndag hos steve. Vilken kv�ll det var allts�!

B�sta p� kv�llen var... Orkidea, Gielen och Devilfish...

Kul att f�tt tr�ffa s� m�nga ta:ansikten! Stora h�lsningar till alla er!

Posted by reveal on Mar-30-2003 19:21:

quote:
Originally posted by x-dream
Men fick ju sk�n techno fr�n von hofsten � devilfish iaf...Dom vart helt Musik i min stil....

e dom bra? de ska komma p� kryssningen n�mligen

Posted by sipowitz on Mar-30-2003 19:29:

quote:
Originally posted by reveal
e dom bra? de ska komma p� kryssningen n�mligen

Devilfish g�r ju inte musik i den genren som vi brukar gilla du och jag, men de rockade faktiskt rej�lt! Cool uppvisning d�r de spelade live, 3 killar, en p� keyboard, en som k�rde med pitch, och olika loopar, och s� en tredje kille... vet inte riktigt vad han gjorde, men han rattade p� lite rattar... kanske varifr�n ljudet skulle komma :-)

Posted by reveal on Mar-30-2003 19:58:

quote:
Originally posted by sipowitz
Devilfish g�r ju inte musik i den genren som vi brukar gilla du och jag, men de rockade faktiskt rej�lt! Cool uppvisning d�r de spelade live, 3 killar, en p� keyboard, en som k�rde med pitch, och olika loopar, och s� en tredje kille... vet inte riktigt vad han gjorde, men han rattade p� lite rattar... kanske varifr�n ljudet skulle komma :-)

l�ter fint ska bli sp�nnande att se vad den tredje killen h�ll p� med

jag ser fram emot n�r snacket om fokused lugnat sig lite, och snacket om kryssningen kommer ig�ng

Posted by WoberT on Mar-30-2003 20:48:

jahopp d� kanske man skulle summera helgens begivenheter.. HELT J�VA UNDERBART .. fy fasiken s� skoj det va.. skitkul o tr�ffa lite TA folk.. kommer inte ih�g vilka men det va en hel del.. =)
lite reflektioner �ver tillst�llningen:

ti�sto va en stor besvikelse faktiskt.. riktigt lamt set.. orkidea har jag aldrig h�rt f�rut men det va riktigt schysst.. men kv�llens absoluta favorit va ju s� klart GIIIEEEEEELEEENNN.. fan s� underbar han �r.. r�jde loss som en galning n�r han lirade.. fick en hel del bra bilder ox�..

tyv�rr s� missade jag ju poi:en fan ox�.. kanske va o drack vatten d�

Posted by tommie on Mar-30-2003 21:07:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
N�r det st�ngde jag vi ut till platsen d�r t.nu bussen skulle h�mta upp oss. Stod och fr�s i t-shirt 45min i v�ntan p� bussen

En liten planeringsmiss fr�n v�ran sida, hoppas det inte f�rst�rde din upplevelse fr�n kv�llen.

sorry

Posted by mindshooter on Mar-30-2003 22:05:

Alla diggade drinkbiljetter allts� Tacka Jake fan! det var han som gav dom till mig

Kraith: haha jag fick nog skrika dig "vaaa!!!" i �rat 5 ggr innan jag h�rde vad du sa...

Det �r faktiskt en konst att introducera medlemmar f�r varandra p� golvet framf�r h�gtalaren. Jag minns n�r jag skulle "l�nka" Zamson och Kraith tror jag det var... Man f�r f�rst skricka "KRAITH" i �rat p� zamson och peka p� kraith medans han st�r som ett f�n. Sen f�r man skrika "ZAMSON" i �rat p� kraith medans zamsons st�r och tittar p�...undrar hur det skulle se ut utan musik

Var som vanligt skitm�nga som missa Poi:en.....vi poiade non-stop i 20 minuter till Tiesto...fattar inte hur man kan missa s� mycket tiesto Kv�llens stora fundering �r hur steve kunde vara inne p� golvet under hela upptr�dandet med kameran och �nd� lyckas missa v�rt upptr�dande....ni som stod p� golvet vet hur tydligt vi syntes...shame on steve

Posted by Kraith on Mar-30-2003 23:31:

quote:
Originally posted by mindshooter
Var som vanligt skitm�nga som missa Poi:en.....vi poiade non-stop i 20 minuter till Tiesto...fattar inte hur man kan missa s� mycket tiesto Kv�llens stora fundering �r hur steve kunde vara inne p� golvet under hela upptr�dandet med kameran och �nd� lyckas missa v�rt upptr�dande....ni som stod p� golvet vet hur tydligt vi syntes...shame on steve

Hmmm, jag m�ste allts� ha varit inne i min egen lilla v�rld mer �n jag trodde. Jag missade inte n�got av Ti�sto, men jag var l�ngst fram precis framf�r en h�gtalare och studsade hela tiden.

Posted by zamson on Mar-31-2003 00:24:

har klippt ihop en liten teaser nu... me bilder fr�n ig�r...har dock problem me o f� ned den i filstorlek...har ju aldrig redigerat film os � f�rut... k�r adobe premiere.. any suggestions?

Posted by SWE_TRANCE on Mar-31-2003 06:17:

quote:
Originally posted by tommie
En liten planeringsmiss fr�n v�ran sida, hoppas det inte f�rst�rde din upplevelse fr�n kv�llen.

sorry

Nah, det �r lugnt tommie..
Var mest busschaffisen jag vart f�rbannad p�
F�r jag fr�s verkligen s� in i hel***e!

Idag �r jag f�rkyld som bara den, tjock i halsen och ont i �ronen!
Men det �r det v�rt

S� inga negativa saker om trance.nu's "arrangemang", man ska fan vara glad att det anordnas s�na h�r resor!

Posted by Gaby on Mar-31-2003 10:23:

Kan bara tacka Fokused!!! S� bra, s� underbart, ni �r proffs helt enkelt. Tyv�rr Parham s� missade jag din spelning...

Jake grattis �nnu en g�ng!!

Tiesto var ok, men den st�mning det var han han lira *finns inte ord*
Gielen ---> UNDERBART!!
Orkidea ---> B�ST B�ST B�ST B�ST!!!

Jag drog vidare och kollade andra golven under Gielen o vet inte riktigt vad som h�nde...*ups inte bra p� min tranceimage* men fy fan vad Deep Nature va bara s� BRA!!! Vet inte vilka som spelade innan men jag fastnade helt enkelt d�r!

Synd att jag inte fattade att det var bland kuddarna vi skulle tr�ffas... h�ll mig l�ngts bak o v�ntade..tr�ffade vara n�gra av er
---> KUL!!! Tyv�rr s� gick det ju inte att prata men nu har man fler ansikten Sen tappade jag helt enkelt bort alla!

Mindshoter: Missade er n�r ni k�rde?? Vart n�r hur?
Tommie: Hittade inte er i slutet f�r att f� filmen

Posted by doter on Mar-31-2003 10:52:

blygt!!!

D va helt klart den b�sta festen ja n�nsin vart p� i Sverige!!!
Sjuuuukt bra!!!

Ja diggade Ti�sto mest!!! FYYYY FAAAA-AAAAAN, s�ger ja bara!!!

Gielen d�dade han m!!!

Synd bara att ja bara hann h�ra slutet p� Orkidea...
Resten av Dj'sen missa ja men d va avsiktligt...

Sk�nt att s� m�nga kunde komma p� v�r f�rfest m!!! Fick ju upp alla p� "dansgolvet" redan vid 9 tiden =P

GRYMMASTE HELGEN

Posted by mindshooter on Mar-31-2003 12:33:

quote:
Originally posted by Gaby
Mindshoter: Missade er n�r ni k�rde?? Vart n�r hur?

n�r tiesto lirat ett tag gled vi upp..

00.55 - 01.15 ungef�r....under Southern sun bland annat

Posted by Trance Christer on Mar-31-2003 13:01:

jag tyckte det var helt underbart under hela festen d�r jag stog 10 meter fr�n tiesto ungef�r s� stog alla och sj�ng med i sothern sun helt otroligt n�r den kom p� skit lyckad fest kul att tr�ffa n�ra av er tack f�r drinken d�r ocks� kenny

Posted by Trance Christer on Mar-31-2003 13:15:

en polare som ocks� var d�r sa just till mig att p3 hade varit d�r och spelat in settet n�r tiesto � gilen k�rde. Nice det is�fall vore kul � h�ra det igen, var m�nga nya l�tar f�r mina �ron som man gj�rna vill h�ra igen. Hade varit kul med playlist till hela tillst�lningen ocks�

Posted by SWE_TRANCE on Mar-31-2003 14:27:

quote:
Originally posted by Trance Christer
Hade varit kul med playlist till hela tillst�lningen ocks�

Det diskuteras f�r fullt p� http://trance.nu/v3/forum_viewtopic...=48751&forum=10

Posted by dj_hysterix on Mar-31-2003 14:46:

Hehe..det verkar som ni hade det skitbra ...

Posted by Aendy on Mar-31-2003 14:46:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Det diskuteras f�r fullt p� http://trance.nu/v3/forum_viewtopic...=48751&forum=10

Men detta �r TA!

Posted by mindshooter on Mar-31-2003 15:17:

quote:
Originally posted by Aendy
Men detta �r TA!

�fan...�r det sant? j�vlar...

Fick 31 eldbilder fr�n l�rdagen idag Gurra fr�n TC �r en riktigt bra fotograf...d� vart det en ny signatur ox�, s� slipper ni bli skr�mda av mina skidglas�gon

Pages (3): « 1 [2] 3 »