TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat is jouw klassieker of choice?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by magrec on Apr-05-2003 16:31:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Allemaal stuk voor stuk ECHTE classix (van voor 94 dus). Dat is waar de house is ontstaan, dat is waar de hele scene van nu vandaan komt. Deze nr's zou eigenlijk iedereen moeten kennen.

Als je zo begint dan zou ik zeggen laat iedereen ook maar alle nummers van kraftwerk, moroder en jean michel jarre kennen. Daar is het pas echt mee begonnen.

Posted by Switch on Apr-05-2003 16:37:

quote:
Originally posted by franzelare
mijn nummer:

King B - Back by dope the man

't is Back by dope demand

Posted by SnuggLe on Apr-05-2003 17:53:

quote:
Originally posted by magrec
Als je zo begint dan zou ik zeggen laat iedereen ook maar alle nummers van kraftwerk, moroder en jean michel jarre kennen. Daar is het pas echt mee begonnen.

Das bull, want in Nederland is het meer met dit begonnen, dat is HouseParty 1 en 2-werk. Dat noem ik het begin. Kraftwerk enzo was nog inderdaad van ver daarvoor, maar dat kent echt bijna niemand. Dat ken ik ook niet, en dat zal niemand hier kennen (nah behalve jij misschiendan ).

Posted by raoel on Apr-06-2003 10:52:

Ik heb al een hele hoop klassiekers gezien in deze topic, maar niet allemaal:

Mario Piu - Serendipity (Mass Mix)
Dj Ti�sto - Theme From Norefjell (Magikal Remake)
Rank 1 - Airwave
Cosmic Gate - Fire Wire (DJ Scott Project Remix)
Cosmic Gate - Mental Atmosphere (Midnight Remix)

Posted by Disney on Apr-06-2003 12:01:

Misschien nog niet oud genoeg... maar

Nalin & Kane - Open Your Eyes

is wel een klassieker to be!

Posted by New Wave on Apr-06-2003 12:09:

quote:
Originally posted by Chicane
RTC - Poing

Wadie van Rotterdam Terror Corps ? sodeju mwhehe.
trouwens, heeft iemand dat nummer op mp3?
Heb hem alleen op bandje

Posted by mr.marcello on Apr-06-2003 12:10:

quote:
Originally posted by Switch
Felix - Don't You Want Me

The one and only!!

Posted by Chicane on Apr-06-2003 12:27:

quote:
Originally posted by New Wave
Wadie van Rotterdam Terror Corps ? sodeju mwhehe.
trouwens, heeft iemand dat nummer op mp3?
Heb hem alleen op bandje

Rotterdam_Termination_Source_-_Poing_Remixes-CDM-1992-***

heb ik eventueel voor je

Posted by -TAIS- on Apr-06-2003 13:58:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Das bull, want in Nederland is het meer met dit begonnen, dat is HouseParty 1 en 2-werk. Dat noem ik het begin. Kraftwerk enzo was nog inderdaad van ver daarvoor, maar dat kent echt bijna niemand. Dat ken ik ook niet, en dat zal niemand hier kennen (nah behalve jij misschiendan ).

Da's ook niet helemaal waar . Ik weet wel zeker dat er wel meer mensen muziek van Jean Michel Jarre kennen (Oxygen's etc), alleen al omdat de melodieen later vaak gejat zijn.
De Houseparty, iT etc. series zijn meer het begin van de commerciele house in NL (bij het grote publiek, niet per se negatief!!!). Kraftwerk, JMJ (Jean Michel Jarre, niet Jam Master Jay ), Moroder is de echt basis van de house.

Posted by Djeebie on Apr-06-2003 14:14:

quote:
Originally posted by -TAIS-
Kraftwerk, JMJ (Jean Michel Jarre, niet Jam Master Jay ), Moroder is de echt basis van de house.

Klopt inderdaad. En ook de New Wave en Synth Pop van eind jaren '70 en begin jaren '80 heeft een grote rol gespeeld. Bands als New Order (Blue Monday), Depeche Mode (Just Can't Get Enough, Enjoy The Silence), Duran Duran (Save A Prayer), Eurythmics (Sweet Dreams) enz. hebben een soort blauwdruk achtergelaten voor de huidige electronische muziek.

Posted by Cosmic on Apr-06-2003 17:02:

Ik kom toch terug op me oude keus. Ik ga nu voor Push - Universal Nation. Vanmiddag gehoord onder t werken en hij blijft goed.

Posted by Pjotr G on Apr-06-2003 17:13:

Farley Jackmaster Funk....Franky Knuckles....Derrick May

kom op jongens, Chicago, Detroit.....Belgie (front 242)

Grote respect voor de mannen die toch ooit op t idee zijn gekomen om een 909 (met onrealistische drumkits!) te gebruiken op deze manier

En zelfs voor mensen als James Brown....waarbij t al veel meer draaide om "flow" als om melodie en de gangbare structuur van popliedjes

Posted by SnuggLe on Apr-06-2003 18:23:

quote:
Originally posted by -TAIS-
Da's ook niet helemaal waar . Ik weet wel zeker dat er wel meer mensen muziek van Jean Michel Jarre kennen (Oxygen's etc), alleen al omdat de melodieen later vaak gejat zijn.
De Houseparty, iT etc. series zijn meer het begin van de commerciele house in NL (bij het grote publiek, niet per se negatief!!!). Kraftwerk, JMJ (Jean Michel Jarre, niet Jam Master Jay ), Moroder is de echt basis van de house.

Moroder is echt fout Lachen muziek.

Posted by mantisnl on Apr-06-2003 18:47:

jones & stephenson - the first rebirth

lekkol

[edit]

uit `92 ofzo al, erg goed voor die tijd!

[/edit]

Posted by Rinus on Apr-06-2003 19:24:

Speedy J - Pullover
Underworld - Born slippy
Prodigy - smack my bitch upp

1voor1 clasics en nog steeds steengoed

Posted by New Wave on Apr-08-2003 14:34:

quote:
Originally posted by Chicane
Rotterdam_Termination_Source_-_Poing_Remixes-CDM-1992-***

heb ik eventueel voor je

Mwhehe, echt een toeval.
Ik was vandaag effe langs Midtown (vraag niet6 waarom) en daar lag hij

Rotterdam Termination Source - Poing

op vinyl.......dus ik effe vragen of ie echt was "ja dat is de originele, Rotterdam records 004"

WTF.jammer dat ik geen cash heb anders had ik hem meegenomen

Posted by Ding Chavez on Apr-08-2003 15:13:

quote:
Originally posted by Pjotr G
Farley Jackmaster Funk....Franky Knuckles....Derrick May

kom op jongens, Chicago, Detroit.....Belgie (front 242)

Grote respect voor de mannen die toch ooit op t idee zijn gekomen om een 909 (met onrealistische drumkits!) te gebruiken op deze manier

En zelfs voor mensen als James Brown....waarbij t al veel meer draaide om "flow" als om melodie en de gangbare structuur van popliedjes

Idd en daarvoor nog disco, en daarvoor, en daarvoor... Beetje moeilijk om het begin van house aan te geven.
Vergeet trouwens francis grasso niet, zo'n beetje de eerste man die platen aan elkaar mixte. Respect! en dat zonder pitch.

GreetZ, DC

Posted by Chicane on Apr-08-2003 15:15:

Hij is weer opnieuw in omloop gebracht, dit mailtje kreeg ik van Recess Records:

code:
----------------------------------------------- New Added Classics: The Ultimate Seduction - The Ultimate Seduction Rotterdam Termination Source - Poing Lenny Dee vs. Dj Paul - Round One Darrien Kelly vs. The Stunned Guys - Part 3 E.P. Dj Paul Elstak - Luv U More Bald Terror - Rotterdam -----------------------------------------------

Posted by Hitman on Apr-08-2003 16:28:

quote:
Originally posted by Disney
Misschien nog niet oud genoeg... maar

Nalin & Kane - Open Your Eyes

is wel een klassieker to be!

idd Wout

mijn favoriet blijft Push - Universal nation

Pages (2): « 1 [2]