TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest #2
Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 »

Posted by Push2005 on Oct-29-2006 18:12:

quote:
Originally posted by domineesje
wie zegt dat er nbiemand een beatmatcher gebruikt (ook al loopt die niet 100% juist)

Omdat je oren beter zijn dan al die rommel... Alleen ableton kan daaraan tippen.

Maar ff een vraagje Jack: als je mixed met Live kunnen de transities toch ook automatisch gebeuren ? Dat is toch bvb wat Airwave doet dacht ik

Met Live heb je ook alweer ergens een voordeel op de anderen, of heb ik het mis ? Je hebt 3 pioneers, gebruik je die niemeer ofzo ?

Posted by domineesje on Oct-29-2006 18:18:

Luc, je hebt het u ooit aangekocht he

mij geven ze de raad, leert niet mixen met zo'n ding

Posted by dj Elof on Oct-29-2006 21:08:

Oh leuk, een discussie weer over mp3 software. Daar MOET ik mij gewoon mee moeien!

Ableton, Virtual DJ, PCDJ, je kan er fantastsche loepzuivere mixen mee maken. D'er is maar ��n probleem: je moet feeling voor muziek hebben. No feeling = no good mix. Muziek is meer dan beatmatchen, of key phasing.

En wie zijn eerste stapjes zet in mixen, raad ik af om met zo'n programma's te starten. Muziek 'leren' mixen is nog altijd het beste met CD's of met vinyl. Tenzij je een wizz kid bent

Posted by Phortastic on Oct-29-2006 21:12:

quote:
Originally posted by dj Elof
Ableton, Virtual DJ, PCDJ, je kan er fantastsche loepzuivere mixen mee maken. D'er is maar ��n probleem: je moet feeling voor muziek hebben. No feeling = no good mix. Muziek is meer dan beatmatchen, of key phasing.

.

Posted by The Freezzz on Oct-29-2006 21:16:

quote:
Oh leuk, een discussie weer over mp3 software. Daar MOET ik mij gewoon mee moeien!

En wie zijn eerste stapjes zet in mixen, raad ik af om met zo'n programma's te starten. Muziek 'leren' mixen is nog altijd het beste met CD's of met vinyl. Tenzij je een wizz kid bent

Ik denk dat t juist goed is om met die programma's te beginnen. Zo ben ik begonnen en ben later overgestapt op vinyl. Zo heb ik het phrasematching en de andere aspecten geleerd. Je hoeft geen rekening met beatmatchen te houden en kan zo juist de andere aspecten van het mixen leren.

Ik vind andersom eigenlijk een meer degressieve ontwikkeling.

Posted by Bertn on Oct-29-2006 21:20:

de nummers in ableton moeten "prerendered" zijn. als je ze wil mixen, moet je hier en daar al vooraf instellen waar de beats juist liggen (niet overal, maar toch vaak, zeker als er breakbeats bijkomen). met ableton kan je live mixen maar ook elke overgang volledig vooraf instellen. een maat van mij doet zelfs ganse livesets in clubs met ableton live. hij zegt dat dat progje extreem krachtig is: live loops leggen, halve nieuwe tracks maken met eigen materiaal, en ge moet ni knn beatmatchen dus ge kunt u als producer op andere dingen concentreren tijdens uw optreden.

Posted by Phortastic on Oct-29-2006 21:29:

quote:
Originally posted by Bertn
de nummers in ableton moeten "prerendered" zijn. als je ze wil mixen, moet je hier en daar al vooraf instellen waar de beats juist liggen (niet overal, maar toch vaak, zeker als er breakbeats bijkomen). met ableton kan je live mixen maar ook elke overgang volledig vooraf instellen. een maat van mij doet zelfs ganse livesets in clubs met ableton live. hij zegt dat dat progje extreem krachtig is: live loops leggen, halve nieuwe tracks maken met eigen materiaal, en ge moet ni knn beatmatchen dus ge kunt u als producer op andere dingen concentreren tijdens uw optreden.

Yep, feit. En zoals the freezzz al zei: eerst gewoon mixen en dan pas met ableton slaat eigenlijk nergens op. Andersom is veel logischer. En dan heb je ook al direct door of je feeling voor muziek hebt ja dan nee, vooraleer je peperdure hardware zou gaan aanschaffen. Alhoewel mixen in ableton zonder hardware ook pokkemoeilijk is.
Veel mensen vergissen zich compleet over Ableton en denken dat dat alles doet terwijl jij lekker ligt te luieren met een joint in je bek. Not really

Posted by dj Elof on Oct-29-2006 21:34:

Dat is de grootste misvatting die er momenteel circuleert... "met al die software moet je niet meer kunnen mixen, alles gebeurt automatisch".

Nu, 'k sta versteld over jullie positieve reacties hierover. Twee of drie jaar geleden zag ik het nut er al van in en plotseling was het van "goh, dienen dj Elof met zijn pruts computerke en mp3's". Strange how things can evolve...

't grappige is nu wel dat ik terug gekeerd ben naar CD's. Met uw computer toekomen in clubs is niet zo evident. Om het simpel te zeggen: ge moet maar eens een pries zoeken in de meeste discotheken. Plus, vaak zitten mengpanelen ingebouwd en vastgeschroefd. Als je dan afkomt met uw 4 tulp stekkertjes zie je de technieker fronsen dat 'm er zeer van krijgt. And last, but not least: trilling. De meeste clubs zijn zeer slecht geisoleerd op de discobar. Als uw computer staat mee te springen op de beats durft er wel al eens iets gebeuren.

Posted by Phortastic on Oct-29-2006 21:55:

quote:
Dat is de grootste misvatting die er momenteel circuleert... "met al die software moet je niet meer kunnen mixen, alles gebeurt automatisch".

Ik dacht dat vroeger ook hoor. Tot je het zelf eens doet, dan ga je ogen open
Mja, dat is zo met alles int leven

Posted by Eagle` on Oct-29-2006 23:03:

Proficiat aan alleman die door is en het werk van de jury

Posted by Bertn on Oct-30-2006 09:43:

quote:

Nu, 'k sta versteld over jullie positieve reacties hierover. Twee of drie jaar geleden zag ik het nut er al van in en plotseling was het van "goh, dienen dj Elof met zijn pruts computerke en mp3's". Strange how things can evolve...

't grappige is nu wel dat ik terug gekeerd ben naar CD's. Met uw computer toekomen in clubs is niet zo evident. Om het simpel te zeggen: ge moet maar eens een pries zoeken in de meeste discotheken. Plus, vaak zitten mengpanelen ingebouwd en vastgeschroefd. Als je dan afkomt met uw 4 tulp stekkertjes zie je de technieker fronsen dat 'm er zeer van krijgt. And last, but not least: trilling. De meeste clubs zijn zeer slecht geisoleerd op de discobar. Als uw computer staat mee te springen op de beats durft er wel al eens iets gebeuren.

plus: veel pc's zijn niet bestand tegen de hitte en vochtigheid in zo'n clubs. zelfs dave clarke zijn PC haperde af en toe op grote festivals.

Posted by Jasperovitsj on Nov-08-2006 23:22:

Even een heads up voor de juryleden in mijn poule: deze zondag is de deadline, gaat iedereen dat halen?

Posted by djcresto on Nov-09-2006 07:27:

ik niet

dit weekend absoluut geen tijd.

Weet wel welke mixen ik nr de finale wil maar gn tijd om nog scores te geven.

Posted by Jasperovitsj on Nov-09-2006 08:12:

Ik zal zien hoeveel beoordelingen ik binnen krijg, en hoe duidelijk de verschillen al zijn. Als er al duidelijke afscheiding is en uw beoordeling bevestigt die alleen maar, dan zijn punten (of een uitgebreide beoordeling tenminste) niet pers� nodig denk ik?
Als er nog juryleden de deadline niet halen, dan moeten we die natuurlijk een paar dagen verplaatsen...

Posted by Config on Nov-09-2006 08:56:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Even een heads up voor de juryleden in mijn poule: deze zondag is de deadline, gaat iedereen dat halen?

zondag? oef , dan ga ik het zeker wel halen

Posted by domineesje on Nov-09-2006 11:02:

Bert ik haal het niet vrees ik, ik doe mijn best, het geen ik heb mail ik wel

Posted by BZRK on Nov-09-2006 18:35:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Van morgen tot zaterdagavond niet thuis, maar ik probeer zondag de rest nog te beluisteren.

Posted by Jasperovitsj on Nov-09-2006 18:52:

Woops, de deadline was dus inderdaad vrijdag, niet zondag

Nu ja, ik krijg mijn beoordeling tegen morgen ook niet klaar, en ik ben morgen ook niet thuis 's avonds. Dus voor mijn part leggen we de deadline voor onze poule (en de andere?) op zondagavond 20u. Dan kan ik na de zaalvoetbal alles verzamelen en rond 21u � 22u posten.

Posted by Push2005 on Nov-09-2006 18:56:

Doe maar zondag dan

Posted by DJ Sid on Nov-10-2006 09:17:

ik ga er eens werk van maken!

Posted by The Freezzz on Nov-10-2006 12:23:

Lastig jureren. Het zit weeral dicht bij elkaar

Posted by Jasperovitsj on Nov-10-2006 14:14:

quote:
Originally posted by The Freezzz
Lastig jureren. Het zit weeral dicht bij elkaar

.

Ik verwacht dan ook resultaten die niet zo veel van elkaar gaan verschillen. Dus gelukkig zijn we met genoeg juryleden

Posted by Real on Nov-10-2006 19:42:

Pronostiek: ik speel iedereen naar huis.

Posted by Push2005 on Nov-10-2006 20:00:

Vanaf dak eruit lig sluit ik dees thread

(nog 2 dagen te gaan dus )

Posted by Jasperovitsj on Nov-10-2006 22:47:

quote:
Originally posted by Real
Pronostiek: ik speel iedereen naar huis.

Lierse-style zeker

Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 »