TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 »

Posted by Rikard on Dec-22-2004 19:32:

visst �r han s�t?

Posted by fede on Dec-22-2004 19:43:

tack cloudburst o st_andrew

javisst e hon s�t ;D hehe

Posted by cviper on Feb-26-2005 19:14:

L�nge sen n�t h�nde h�r...

Har jobbat lite p� denna sida; jag st�r f�r kodningen av sidan, och en annan kille i v�r f�rening har skapat sj�lva designen/grafiken.

Det vore kul att f� lite feedback Framf�rallt om n�n har problem med att visa den (den anv�nder inte html rakt av). Sidan borde dock fungera i hyfsat nya firefox versioner och internet explorer.

Posted by Laszlo on Feb-27-2005 21:40:

quote:
Originally posted by cviper

Har jobbat lite p� denna sida; jag st�r f�r kodningen av sidan, och en annan kille i v�r f�rening har skapat sj�lva designen/grafiken.

Det vore kul att f� lite feedback Framf�rallt om n�n har problem med att visa den (den anv�nder inte html rakt av). Sidan borde dock fungera i hyfsat nya firefox versioner och internet explorer.

Se upp med titelbilden s� ni inte f�r skit f�r att ni snott den...(s�vida ni inte har till�telse att anv�nda den)

Posted by Vizay on Feb-27-2005 23:12:

quote:
Originally posted by cviper

ett tips kan ju vara att koda sidan enligt w3 standard, d� slipper ni m�nga problem med att webl�sare inte st�ds osv.

Kolla in h�r
fixa doctype, ett av dom vanligaste felen folk g�r.

k�r sidan genom deras validator lite d� och d� (efter att n�got kodats om allts�) s� kan du inte hamna fel s� att s�ga

Posted by cviper on Feb-28-2005 09:55:

quote:
Originally posted by Laszlo
Se upp med titelbilden s� ni inte f�r skit f�r att ni snott den...(s�vida ni inte har till�telse att anv�nda den)

Hmm, ok. Som sagt, inte jag som st�r f�r bilderna F�r v�l fr�ga varifr�n den kommer.

quote:
Originally posted by Vizay
ett tips kan ju vara att koda sidan enligt w3 standard, d� slipper ni m�nga problem med att webl�sare inte st�ds osv.

Kolla in h�r
fixa doctype, ett av dom vanligaste felen folk g�r.

k�r sidan genom deras validator lite d� och d� (efter att n�got kodats om allts�) s� kan du inte hamna fel s� att s�ga

Jo, den k�r enligt en lite nyare (och inte lika vanlig) standard (XSLT). S�vitt jag vet finns det ingen given doctype, utan vill man ange doctype, m�ste man skriva ett eget DTD (titta g�rna p� k�llkoden, s� kommer du nog se skillnaden ganska snabbt). Sen tror jag inte att det finns n�n validator som klarar av XML/XSLT, s� det kan vara lite problem p� den fronten.

Det �r just p.g.a. anv�ndingen av XSLT jag undrar hurvida webbl�sare klarar av sidan. XSLT �r mycket smidigare �n ren (x)html (IMHO), men om folk inte kan kolla p� sidan, s� �r det ingen id�e heller

Tack f�r feedbacken

Posted by Vizay on Mar-01-2005 00:36:

f�rst � fr�mst s� ska den d�r validatorn klara vanlig xml utan problem, v�gar dock inte svara p� om den klarar xslt.

Sen ang. doctype och en dtd, k�nns som att du tappar lite meningen med xml om du inte anv�nder en dtd ju dtd-filen �r ju sj�lva mallen f�r hur din xmlkod ska utformas om man nu kan beskriva det s� enkelt, en av baktankarna med x-spr�ken (xml, xhtml osv) �r ju just att det ska vara mer uppstyrt f�r att minska feltolkningar mellan olika webl�sare osv.

givetvis kan du ju skriva din xml utan en dtd men som den petkodare jag �r skulle jag personligen inte g�ra det

men men, e v�l som folk s�ger...everything's fine as long as it works

Posted by cviper on Mar-01-2005 13:56:

F�r v�l ta och fixa en DTD d�

Om inte annat, s� f�r jag l�ra mig hur man g�r... Och kolla vad validatorn s�ger om "min" xml.

Posted by Laszlo on Mar-19-2005 20:31:

Vi har pillat p� ett litet plattformsspel i en kurs jag nu l�ser - till detta sl�ngde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?

http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm

Posted by Jeremy H on Mar-19-2005 20:40:

quote:
Vi har pillat p� ett litet plattformsspel i en kurs jag nu l�ser - till detta sl�ngde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?

http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm

Hur startar man det? ;S
�r det min feber eller �r jag bara dum?

EDIT: Hahahaha, hittat nu!

EDIT2: G�r varken att se trailer eller ladda ner demot .. men presentationen �r ju snygg iaf

Posted by lacksesepsotygh on Mar-28-2005 20:05:

�r v�l ingen riktig datorgrafik jag sysslar med, men photshop anv�nds iaf f�r att kasta in f�rger. resten ritas med blyertspennor.

kraftigt modifierad version av nalle puh.
ifall n�gon k�nner f�r att f�rgl�gga originalet kan jag skicka scan-filen.

Posted by fede on Jun-09-2005 15:03:

kommentarer �r v�lkomna

Posted by Laszlo on Jun-09-2005 15:18:

quote:
Originally posted by ShyTrance

kommentarer �r v�lkomna

klockrent! hur g�r du de d�r bl�ckst�nken?

Posted by fede on Jun-09-2005 21:08:

tackar

antingen s� tar du en pensel me f�rg, o sen st�nka p� ett papper sen scanna... eller s� tankar du som jag gjorde.. den enkla v�gen vill s�ga

Posted by Laszlo on Jun-20-2005 01:28:

Jag lovade grabbarna d�r hemma i byn att f�rs�ka piffa upp fotbollslagets hemsida s� fort jag fick lite tid �ver.

Detta �r vad jag s� h�r l�ngt lyckats �stadkomma p� ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips p� f�rslag och f�rb�ttringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut s�h�r: www.rydaholmsgoif.com

Posted by zoric on Jun-20-2005 01:31:

quote:
Jag lovade grabbarna d�r hemma i byn att f�rs�ka piffa upp fotbollslagets hemsida s� fort jag fick lite tid �ver.

Detta �r vad jag s� h�r l�ngt lyckats �stadkomma p� ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips p� f�rslag och f�rb�ttringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut s�h�r: www.rydaholmsgoif.com

Ser v�l r�tt snyggt ut

Posted by St_Andrew on Jun-20-2005 01:45:

quote:

i donno, k�nns lite B fortfarande, fattas n�ge

du kan b�ttre

Posted by fede on Jun-20-2005 06:54:

quote:
Originally posted by St_Andrew
i donno, k�nns lite B fortfarande, fattas n�ge

du kan b�ttre

h�ller med..

f�rs�k o g�ra n�tt mer med headern, o dom starka f�rgerna bl�, vit o gul f�r d o se lite amat�raktigt :\

men om d e gratisjobb s� f�rst�r jag

Posted by Laszlo on Jun-20-2005 11:26:

quote:
Originally posted by ShyTrance
h�ller med..

f�rs�k o g�ra n�tt mer med headern, o dom starka f�rgerna bl�, vit o gul f�r d o se lite amat�raktigt :\

men om d e gratisjobb s� f�rst�r jag

Det �r tyv�rr dessa f�rger jag har att r�ra mig med eftersom det �r lagets f�rger...men jag ska s�tta mig och slipa lite p� den...detta gjorde jag som sagt p� n�gon timma...sen �r det gratisjobb :| P� sin h�jd f�r jag v�l gratis intr�de till deras hemmamatcher resten av s�sogen...

Posted by Laszlo on Jun-23-2005 16:30:

jag var lite rastl�s inatt s� klockan fyra p� morgonen pillade jag ihop denna:

Comments? F�rsta g�ngen jag g�r en affisch av denna "konstform", s� det �r v�l inget jag kommer f� pris f�r ..

Posted by Glorie on Sep-12-2005 22:00:

I dig it, speciellt f�rgerna.(hehe) rosa is my fav. Hela "konstformen" k�nns lite �ttiotal? Skulle det vara det eller? synd att namnet "Pump�ppning" ska f�rst�ra helhetsintrycket lite bara

jag har en fr�ga..

n�n h�r som best�llt konst fr�n deviants shop? Jag och en kompis planerar g�ra det och ville veta lite bara om det e bra kvalite p� grejorna man f�r, hur det funkar lite allm�nt och ja? s�na saker..

Posted by Laszlo on Sep-12-2005 22:08:

ihh...gammal fin tr�d som inte anv�nts p� l�nge...h�r �r en annan affisch jag pillade ihop ig�r:

vad g�ller deviantshopen s� �r det v�l olika fr�n objekt till objekt. Mycket av kvalit�n beror ju p� hur h�g uppl�sning respektive objekt finns i. Maila kreat�ren och fr�ga vettja

Posted by Kamelen on Jan-03-2006 15:51:

oj hittade denna tr�d igen =) var e alla 3d-grafiker? (animationer) vem ska jag st�ra?

Posted by jofawe on Feb-19-2006 02:39:

http://www.benkar.se/album/DetGlomdaRummet/index.html

hittade en hyfsat l�cker sida n�r jag googlade efter n�tt helt annat..

Posted by jofawe on Mar-04-2006 15:59:

f�r oss foton�rdar finns ju alltid Lomography

www.lomography.com
Spana in deras shop.. synd att det inte �r n�gra digitalkameror, men vissa av dem �r riiiktigt nice och sjukt p�hittiga.
Som h�rdvaru Photoshop ...

tror jag ska ta � sl�sa lite pengar nu thihi

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 »