TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 »
visst �r han s�t?
tack cloudburst o st_andrew 
javisst e hon s�t ;D hehe
L�nge sen n�t h�nde h�r...
Har jobbat lite p� denna sida; jag st�r f�r kodningen av sidan, och en annan kille i v�r f�rening har skapat sj�lva designen/grafiken.
Det vore kul att f� lite feedback
Framf�rallt om n�n har problem med att visa den (den anv�nder inte html rakt av). Sidan borde dock fungera i hyfsat nya firefox versioner och internet explorer.
| quote: |
| Originally posted by cviper L�nge sen n�t h�nde h�r... Har jobbat lite p� denna sida; jag st�r f�r kodningen av sidan, och en annan kille i v�r f�rening har skapat sj�lva designen/grafiken. Det vore kul att f� lite feedback Framf�rallt om n�n har problem med att visa den (den anv�nder inte html rakt av). Sidan borde dock fungera i hyfsat nya firefox versioner och internet explorer. |
| Originally posted by cviper L�nge sen n�t h�nde h�r... Har jobbat lite p� denna sida; jag st�r f�r kodningen av sidan, och en annan kille i v�r f�rening har skapat sj�lva designen/grafiken. Det vore kul att f� lite feedback Framf�rallt om n�n har problem med att visa den (den anv�nder inte html rakt av). Sidan borde dock fungera i hyfsat nya firefox versioner och internet explorer. |
| Originally posted by Laszlo Se upp med titelbilden s� ni inte f�r skit f�r att ni snott den...(s�vida ni inte har till�telse att anv�nda den) |
F�r v�l fr�ga varifr�n den kommer.| quote: |
| Originally posted by Vizay ett tips kan ju vara att koda sidan enligt w3 standard, d� slipper ni m�nga problem med att webl�sare inte st�ds osv. Kolla in h�r fixa doctype, ett av dom vanligaste felen folk g�r. k�r sidan genom deras validator lite d� och d� (efter att n�got kodats om allts�) s� kan du inte hamna fel s� att s�ga |

f�rst � fr�mst s� ska den d�r validatorn klara vanlig xml utan problem, v�gar dock inte svara p� om den klarar xslt.
Sen ang. doctype och en dtd, k�nns som att du tappar lite meningen med xml om du inte anv�nder en dtd ju
dtd-filen �r ju sj�lva mallen f�r hur din xmlkod ska utformas om man nu kan beskriva det s� enkelt, en av baktankarna med x-spr�ken (xml, xhtml osv) �r ju just att det ska vara mer uppstyrt f�r att minska feltolkningar mellan olika webl�sare osv.
givetvis kan du ju skriva din xml utan en dtd men som den petkodare jag �r skulle jag personligen inte g�ra det 
men men, e v�l som folk s�ger...everything's fine as long as it works 
F�r v�l ta och fixa en DTD d�
Om inte annat, s� f�r jag l�ra mig hur man g�r... Och kolla vad validatorn s�ger om "min" xml.
Vi har pillat p� ett litet plattformsspel i en kurs jag nu l�ser - till detta sl�ngde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?
http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm
| Originally posted by Laszlo Vi har pillat p� ett litet plattformsspel i en kurs jag nu l�ser - till detta sl�ngde jag idag ihop en hemsida...kommentarer? http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm |

�r v�l ingen riktig datorgrafik jag sysslar med, men photshop anv�nds iaf f�r att kasta in f�rger. resten ritas med blyertspennor.

kraftigt modifierad version av nalle puh.
ifall n�gon k�nner f�r att f�rgl�gga originalet kan jag skicka scan-filen.
Originally posted by ShyTrance ![]() kommentarer �r v�lkomna |
tackar 
antingen s� tar du en pensel me f�rg, o sen st�nka p� ett papper sen scanna... eller s� tankar du som jag gjorde.. den enkla v�gen vill s�ga 
Jag lovade grabbarna d�r hemma i byn att f�rs�ka piffa upp fotbollslagets hemsida s� fort jag fick lite tid �ver.
Detta �r vad jag s� h�r l�ngt lyckats �stadkomma p� ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/
Duger den? Tips p� f�rslag och f�rb�ttringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut s�h�r: www.rydaholmsgoif.com

| Originally posted by Laszlo Jag lovade grabbarna d�r hemma i byn att f�rs�ka piffa upp fotbollslagets hemsida s� fort jag fick lite tid �ver. Detta �r vad jag s� h�r l�ngt lyckats �stadkomma p� ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/ Duger den? Tips p� f�rslag och f�rb�ttringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut s�h�r: www.rydaholmsgoif.com |
| Originally posted by Laszlo Jag lovade grabbarna d�r hemma i byn att f�rs�ka piffa upp fotbollslagets hemsida s� fort jag fick lite tid �ver. Detta �r vad jag s� h�r l�ngt lyckats �stadkomma p� ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/ Duger den? Tips p� f�rslag och f�rb�ttringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut s�h�r: www.rydaholmsgoif.com |
| Originally posted by St_Andrew i donno, k�nns lite B fortfarande, fattas n�ge du kan b�ttre |
| Originally posted by ShyTrance h�ller med.. f�rs�k o g�ra n�tt mer med headern, o dom starka f�rgerna bl�, vit o gul f�r d o se lite amat�raktigt :\ men om d e gratisjobb s� f�rst�r jag |
jag var lite rastl�s inatt s� klockan fyra p� morgonen pillade jag ihop denna:

Comments? F�rsta g�ngen jag g�r en affisch av denna "konstform", s� det �r v�l inget jag kommer f� pris f�r .. 
I dig it, speciellt f�rgerna.(hehe) rosa is my fav. Hela "konstformen" k�nns lite �ttiotal? Skulle det vara det eller? synd att namnet "Pump�ppning" ska f�rst�ra helhetsintrycket lite bara
jag har en fr�ga..
n�n h�r som best�llt konst fr�n deviants shop? Jag och en kompis planerar g�ra det och ville veta lite bara om det e bra kvalite p� grejorna man f�r, hur det funkar lite allm�nt och ja? s�na saker..
ihh...gammal fin tr�d som inte anv�nts p� l�nge...h�r �r en annan affisch jag pillade ihop ig�r:
vad g�ller deviantshopen s� �r det v�l olika fr�n objekt till objekt. Mycket av kvalit�n beror ju p� hur h�g uppl�sning respektive objekt finns i. Maila kreat�ren och fr�ga vettja 

oj hittade denna tr�d igen =) var e alla 3d-grafiker? (animationer) vem ska jag st�ra?
http://www.benkar.se/album/DetGlomdaRummet/index.html
hittade en hyfsat l�cker sida n�r jag googlade efter n�tt helt annat..
f�r oss foton�rdar finns ju alltid Lomography 
www.lomography.com
Spana in deras shop.. synd att det inte �r n�gra digitalkameror, men vissa av dem �r riiiktigt nice och sjukt p�hittiga.
Som h�rdvaru Photoshop ...
tror jag ska ta � sl�sa lite pengar nu thihi