TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party knark
Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 »

Posted by psystamp on Feb-03-2004 19:37:

quote:
Originally posted by Virus
N�nting s�ger mig att du inte kommer f� n�got svar av honom

n�t s�ger mig att jag bryr mig inte.. lol

Posted by Virus on Feb-03-2004 20:15:

quote:
Originally posted by psystamp
n�t s�ger mig att jag bryr mig inte.. lol

N�nting s�ger mig att du g�r r�tt i det.

N�nting s�ger mig ocks� att den h�r tr�den �r inne p� sitt 35:e varv

Posted by staz on Feb-03-2004 21:21:

quote:
det �r mitt motiv till att ta alkohol. att njuta mer utav kv�llen f�r jag kan inte fokusera enbart p� musiken.
( d� kanske dem som tar droger anv�nder droger som ett alternativ till att jag tar alkohol, dock tycker jag personligen det �r dumt med droger n�r det �nd� finns alkohol)

Etanol vs. MDMA = Lerigt grus vs. Slipade guldklimpar.
Somliga n�jer sig med gruset.

sv�r p� goldi, det beh�vs lite attityd h�r !

Posted by psystamp on Feb-03-2004 22:25:

quote:
Originally posted by Virus
N�nting s�ger mig att du g�r r�tt i det.

N�nting s�ger mig ocks� att den h�r tr�den �r inne p� sitt 35:e varv

hahah.. s� sant s� sant..
vad�.. s�ger du att denna tr�d b�rjat lite f�r l�ngt.. n����..hehe

Posted by St_Andrew on Feb-03-2004 22:44:

"A single joint is composed of more than 400 different chemicals, all of them toxic. On combustion these multiply into about 2,000 equally poisonous chemicals. Cannabis is different from alcohol, heroin or other drugs because it is fat-soluble."

Posted by AC. on Feb-04-2004 00:18:

quote:
Originally posted by Goldiluxe
Typ sisadar 75% av svenska folket tycker att, JA dra in Passet.
Fan vad korkat.
Lat ungjavlarna prova sa vet dem vad det handlar om.
Antingen fastnar dem i det, eller sa far dem se nagon raka illa ut, och bli skramda av det, eller sa tycker dem inte att det var intressant.
VAD AR PROBLEMET MED SVERIGE??
naiva skitland.
Inte fan knullar dem alla med kondom bara for att det finns HIV eller andra sunkiga sjukdomar.
Det kanske inte ar sa satans kul att fa nat kli eller svid pa muttan eller snorren.
Lat dem prova och ha lite kul, sa far dem se vart det leder.
Eller jag vet!
Dra in passet! det haller dem nog pa mattan ett tag.
SUCK ....

"l�t de prova p� droger! L�t de hoppa fr�n en h�g byggnad! L�t de sl� ner en gammal tant p� gatan! L�t dem g�ra vad de vill, skit i allt och alla!" �r det s� du resonerar?
Du missar ocks� att motivera varf�r sverige �r ett naivt skitland i detta samanhang.

Och f�r�vrigt s� �ven i sverige �r sj�lvmord vanligare d�dsorsak �n trafikolyckor.Faktum �r faktiskt att det �r den vanligaste d�dsorsaken bland m�n mellan 15-44 �r.

Posted by AC. on Feb-04-2004 00:25:

quote:
Originally posted by psystamp
quote:

Originally posted by [A|ienFactory]
Jag tycker att de som beh�ver knark f�r att uppleva den b�sta effekten inte riktigt har k�nsla f�r trance, och inte kan uppfatta det p� r�tt s�tt. En person som verkligen njuter av trance beh�ver egentligen inget knark f�r att hamna i extas. De flesta som beh�ver knark till hj�lp, g�r det kanske bara f�r knarkandets skull, men INTE alla. sj�lv tar jag inget, det beh�vs inte. Musiken r�cker f�r mig f�r att uppleva den totala tillfredsst�llelsen.

jag kan inte s�ga mer �n att jag h�ller med dig till 100%

D� m�ste jag fr�ga om ni sj�lva verkligen n�gon g�ng tagit droger samtidigt som ni varit ute p� "trance-fest"?

Posted by reveal on Feb-04-2004 00:28:

Bara s� att alla vet s� bannades [A|ienFactory] f�r flera �r sedan, s� hans inl�gg �r inget man beh�ver citera/svara p�

Posted by JayBee on Feb-04-2004 07:17:

quote:
Originally posted by reveal
Bara s� att alla vet s� bannades [A|ienFactory] f�r flera �r sedan, s� hans inl�gg �r inget man beh�ver citera/svara p�

hmm sjukt, men han kanske har kommit tillbaks i formen utav ett nytt nickname? eller vart han bannad p� ip nummer osv?

EDIT: iof�rsig vem skulle villja h�nga p� ett forum d�r man var bannad? :P

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 09:02:

quote:
Originally posted by AC.
"l�t de prova p� droger! L�t de hoppa fr�n en h�g byggnad! L�t de sl� ner en gammal tant p� gatan! L�t dem g�ra vad de vill, skit i allt och alla!" �r det s� du resonerar?
Du missar ocks� att motivera varf�r sverige �r ett naivt skitland i detta samanhang.

Och f�r�vrigt s� �ven i sverige �r sj�lvmord vanligare d�dsorsak �n trafikolyckor.Faktum �r faktiskt att det �r den vanligaste d�dsorsaken bland m�n mellan 15-44 �r.

Vad jag sager och skrivit verkar ju vara det som sverige star for, tydligen.
Ar inte det naivt enough att tro att manniskor inte gor det anda?
Vem bryr sig? Lat dem prova pa vad dem vill, men rakna med att fa skit tillbaka.
FOLK BOR fran sin familj lart sig vad som ar RATT och FEL!
Jag skyller allt pa foraldrarna anda, det ar dem som satter grunden.
Ungarna borde fa prova knark i skolan och polisen borde starka regler o straff for ackliga langare och skit istallet.

sa tycker jag se duuu.....

Posted by Smekbar on Feb-04-2004 12:26:

quote:
Originally posted by AC.
"l�t de prova p� droger! L�t de hoppa fr�n en h�g byggnad! L�t de sl� ner en gammal tant p� gatan! L�t dem g�ra vad de vill, skit i allt och alla!"

men allts�, att j�mst�lla att sl� ner en tant o att r�ka en joint �r v�l relativt idiotiskt? I alla fall enligt mig... Att r�ka en joint inneb�r att du f�r i dig lite tj�ra som skadar lungorna, vilket endast skadar dig sj�lv. Att sl� ner en tant skadar n�gon annan och �r d�rf�r givitvis fel...

Posted by St_Andrew on Feb-04-2004 13:32:

quote:
Originally posted by Smekbar
men allts�, att j�mst�lla att sl� ner en tant o att r�ka en joint �r v�l relativt idiotiskt? I alla fall enligt mig... Att r�ka en joint inneb�r att du f�r i dig lite tj�ra som skadar lungorna, vilket endast skadar dig sj�lv. Att sl� ner en tant skadar n�gon annan och �r d�rf�r givitvis fel...

att r�ka en joint o sedan d�rf�r sl� ner en tant d�?

Posted by staz on Feb-04-2004 13:34:

apapapap.. nu tar vi det lungt h�r va? weed �r trots allt en peace drug. lyssna bara p� bob-mon's texter. Inga tantnedslagningar av det d�dsknarket.

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 13:51:

Dunno

Att roka en joint ar ganska trakigt.
Att sla ned en tant kanske ar ganska roligt enligt vissa sadistiska typer.

Posted by JayBee on Feb-04-2004 13:53:

quote:
Originally posted by Goldiluxe
Att roka en joint ar ganska trakigt.
Att sla ned en tant kanske ar ganska roligt enligt vissa sadistiska typer.
hahaha.. you gotta love her!

Posted by AC. on Feb-04-2004 15:47:

Smekbar: Du missade po�ngen, jag j�mf�rde inte.

Helena: Jag vet inte om jag ska ta det du skriver p� allvar eller om du bara driver med oss

Hur som haver s� �r det inte alls p� n�got s�tt naivt att tro att folk f�ljer lagar.

Posted by mindshooter on Feb-04-2004 17:45:

Jaybee: Du undrade varf�r folk tar droger n�r det finns alkohol...
kanske f�r att alkohol �r gift? Jag tycker personligen inte att ruset av alkohol �r kul f�r 5 �re. och har d�rf�r druckit v�ldigt lite i mitt liv.
Dessutom skadar det b�de lever och hj�rna _tydligt_

Av alkohol blir du aggresivare, av en joint blir du allt annat �n aggresivare.

quote:

"A single joint is composed of more than 400 different chemicals, all of them toxic. On combustion these multiply into about 2,000 equally poisonous chemicals. Cannabis is different from alcohol, heroin or other drugs because it is fat-soluble."

Ok, jag vet itne vad fat-soluble betyder men jag �r kritiskt till det andra i det d�r citatet....hur kan dom l�gga fram fakta om en joint s�d�r? En joint �r som bekant inget som g�rs i fabrik och har d�rf�r ingen speciell m�ngd av n�n ingrediens. Du kan g�ra en joint p� hasch och mynta f�r fan.
Det d�r �r som att s�ga "En soppa innhe�ller 400 giftiga �mnen"
Det giftiga i en joint �r den eventuella tobak som folk v�ljer att blanda ut den med. Sen �r det ocks� alltid farligt att dra ner r�k i lungorna, vad den �r kommer ifr�n. D�rf�r s�ger jag igen, cannabis �r inte ett gift i sig! Det �r s�ttet du kan f�rt�ra det p� som kan g�ra det farligt, vilket j�mst�ller den med vad som hellst egentligen, en j�vla morot om du vill det.

Posted by staz on Feb-04-2004 17:57:

fat-soluble = fettl�slig.

Posted by MojjMojj on Feb-04-2004 17:59:

quote:
Originally posted by mindshooter
kanske f�r att alkohol �r gift? Jag tycker personligen inte att ruset av alkohol �r kul f�r 5 �re. och har d�rf�r druckit v�ldigt lite i mitt liv.

Ok, jag vet itne vad fat-soluble betyder men jag �r kritiskt till det andra i det d�r citatet....hur kan dom l�gga fram fakta om en joint s�d�r? En joint �r som bekant inget som g�rs i fabrik och har d�rf�r ingen speciell m�ngd av n�n ingrediens. Du kan g�ra en joint p� hasch och mynta f�r fan.
Det d�r �r som att s�ga "En soppa innhe�ller 400 giftiga �mnen"
Det giftiga i en joint �r den eventuella tobak som folk v�ljer att blanda ut den med. Sen �r det ocks� alltid farligt att dra ner r�k i lungorna, vad den �r kommer ifr�n. D�rf�r s�ger jag igen, cannabis �r inte ett gift i sig! Det �r s�ttet du kan f�rt�ra det p� som kan g�ra det farligt, vilket j�mst�ller den med vad som hellst egentligen, en j�vla morot om du vill det.

Undrat ett tag om det g�r att koka ren cannabis och inandas �ngorna ist.. :P kanske inte lika mkt snurr i skallen f�r pengarna d�.. �hh va fan! Bara k�ka upp skiten lr stoppa ut det d�r solen inte skiner!

Posted by St_Andrew on Feb-04-2004 18:03:

quote:
Originally posted by staz
fat-soluble = fettl�slig.

och med tanke p� att hj�rnan e fett s���.....

mind: har ingen aning om hur dom kommit fram till det, fick det bara av en kompis p� msn.. men n�tt m�ste det ligga i det

Posted by staz on Feb-04-2004 18:21:

vitamin E �r ocks� fettl�slig.

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 18:32:

Monkey Dancer 2

quote:
Originally posted by AC.
Helena: Jag vet inte om jag ska ta det du skriver p� allvar eller om du bara driver med oss

Jag menar, att jag tycker jointar ar trakiga att roka, och att vissa galna manniskor faktiskt ser nat lattjo lajjban i att sla gamla damer.
Sager dock inte att jag gillar vald.

Bara pa tv, om det ar Vinnie Jones. Han ar lacker som ett asssss! :P

Och det dar angaende lagar, har vi mindre kriminalitet i Sverige nowadays eller vad ar det fragan om?
Lagar pa lagar stiftas o inte fan ser jag att alla folk foljer dem, isafall skulle det ju inte finnas nagra kriminella.

Eller har jag helt fel nu?:

Posted by Smekbar on Feb-04-2004 19:42:

quote:
Originally posted by MojjMojj
Undrat ett tag om det g�r att koka ren cannabis och inandas �ngorna ist.. :P kanske inte lika mkt snurr i skallen f�r pengarna d�.. �hh va fan! Bara k�ka upp skiten lr stoppa ut det d�r solen inte skiner!

allts�... man kan r�ka cannabis i en vaporizer vilket inneb�r att du v�rmer upp gr�set till typ 2-300 grader s� att THC:et frig�rs men utan att det tar fyr vilket medf�r att man endast f�r i sig "drogen" och inte n�gra andra skadliga chemikalier... man kan �ven �ta det, vilket dock �r ganska ovanligt eftersom det kr�ver en ca. dubbelt s� stor dos och gr�s �r ju faktiskt ganska sv�rt att f� tag p� i sverige s� de flesta v�ljer att anv�nda det effektivt men om man v�ljer att �ta det s� har man minimerat skadeverkningarna till n�stan noll... (om inte noll)...

St_andrew: 1-3m�nader efter att man r�kt en joint s� har alla sp�r av THC:et l�mnat hj�rnv�vnaderna.. det �r inte heller, som s� popul�rt framst�lls av svenska staten, THC (dvs den aktiva substansen) som lagras utan en metabolit till den (dvs nedbruten form) som inte p�verkar en. D�rf�r �r s.k. flashbacks inte kemiskt m�jliga

(k�lla till det senare: kommer inte ih�g, men har f�tt det bekr�ftat av Christer Alling, professor i neurokemi vid Lunds Universitet)

Posted by SteveTranz4ever on Feb-17-2004 10:56:

quote:
Originally posted by mindshooter

H�ller med dig men l�ngt ifr�n alla blir agressiva av alkohol...
Ingen drog �r bra, s� kan man v�l s�ga kort och gott.

Vet inte om ni f�ljt diskussionen n�t p� TC d� polisen har dragit in tillst�nden f�r framtida "technofester" pga. droger som har f�rekommit i en liten utstr�ckning, det har vart en l�ng diskussion iaf. p� TC och h�r �r en artikel som har uppkommit i en tidning s�der�ver... l�s den.

http://www.ekstrom-productions.mine...cs/artikeln.jpg

Posted by mindshooter on Feb-17-2004 13:59:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
H�ller med dig men l�ngt ifr�n alla blir agressiva av alkohol...
Ingen drog �r bra, s� kan man v�l s�ga kort och gott.

och ingen blir aggresiv av cannabis i sig.

diskussionen �r juh inte huruvida drogen �r bra eller inte, utan om den �r skadlig och huruvida jag ska ha r�tten att ta den drog jag vill, precis som alla andra f�r ta drogen alkohol och drogen tobak om dom vill.

Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 »