TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »
en google sökning gav detta:
http://www.eo-video.com/
har dock ingen aning om om det funkar eller ej... =)
www.gromada.com
deras program VideoMach kan rätt mycket sånt, vet dock inte om det stödjer quicktime format.. du får prova helt enkelt..
gratis i 30dagar t.o.m.
va fan är ett fgt grafikkort?
tja allihopa!!!
finns nån sida med "mallar" som man kan använda som grund till sin hemsida???
Tror att det har postas nån länk nån gång här men men den hittar jag inte!
men nån måste väl veta?????
Vad ska du med en mall till? Latmask!
Hur svårt kan det vara att slänga ihop en hemsida? Tanka hem en 30-dagar trial på Dreamweaver MX - sen är det bara att sätta sig ner och snickra. Mor min skulle kunna göra en hemsida i Dreamweaver. 
Nu var det ju så att Gylle frågade efter mallar, å då får han svar på det 
www.freewebtemplates.com - Verkade rätt så vettig... (popup varning)
Tror att han känner till det där med Dreamweaver Laszlo 
| quote: |
| Vad ska du med en mall till? Latmask! |
| Tror att han känner till det där med Dreamweaver Laszlo |
| Originally posted by GyLLe hehe, jag är inte så duktig på Html å jag tycker frontpage verkar lite lamt.. så, jag tänkte ta en liten genväg=) bara lite.. har inte testat..... men ska göra det nu...hmm Dreamweaver MX... vilken version ska jag skaffa??? eller MX kanske ÄR en version??? |

| Finns nog MX 2004 också har jag för mig... |
Yupp. Stämmer fint. Det finns två MX versioner, den första är bara MX - tror det är version 6.0 - släpptes 2003, och den senaste är MX 2004. Version 7.0 
| Originally posted by GyLLe jepps de gör det.. *host* lasseman skickar nu!!! *host* |
| här försigår inga illegala aktiviteter vet ni |
vad är det för fel på frontpage?!
| Originally posted by jofawe vad är det för fel på frontpage?! |

| Originally posted by St_Andrew typ massor ![]() 1. går inte att göra nått seriöst med det 2. kolla koden den göra, ser helt cp ut (typ inte w3 kompitabel heller för fem öre...) etc |

| Originally posted by jofawe jag har använt frontpage sen 98:an kom ... det funkar finfint! Man gör grunden i FP och sen resten i notepad ![]() spana in www.ayianapa.tk , gjorde jag i fp/notepad ![]() (dock så har jag inte nått phpställe att ha den på, så den funkar ju som ett rövhål.. |
| Originally posted by St_Andrew hehe funkade ju utmärkt... kolla mitt screenshot får inte ens upp sidan |
| Originally posted by jofawe det var ju snuskigt lustigt hörrdudud... testa att växa upp å använd windows istället för linux så blir livet lättare, lovar.. (har dock testat sidan med linux (slackware 8) och det funkar strålande!) |
| Originally posted by St_Andrew bah kommer aldrig gå tillbaka till windows men detta är faktiskt ett utmärkt exempel på hur mycket frontpage suger... mozilla som följer w3c standarden mest av alla kan inte ens få upp den :S tesade med opera oxå, då fick jag upp sidan, men så fort jag klicka på en länk så blev det cp... =/ |
| Originally posted by jofawe men kör Netscape då åtminstånde! varför inte windows? får du allergiska utslag när du använder det? |
linux is tha ownzorz
Min personliga åsikt är att om man gör en hemsida, då ska man se till att den fungerar på så många plattformar som möjligt. Microsoft har petat in en hel del icke-standardiserat grejs i FrontPage, som säkert är praktiskt att använda, men som tyvärr gör att en sida skriven med FP endast är garanterad att visas i (senaste) Internet Explorer.
Ok, nu har jag fått olika svar på en fråga jag ställt och tänkte reda upp det här...
Är det någon som vet den exakta storleken på skivomslag? Jag skulle vilja veta i pixlar helst, men om ni vet i cm så är det lika bra. Jag behöver veta det eftersom jag vill ha rätt proportioner när jag gör skivomslag i framtiden. Behöver svar så snart som det är möjligt 
Fått olika svar som 18*12cm och 14*12cm. Någon som vet med säkerhet?
tacksam för hjälp.
du lär ju vilja ha måtten i centimeter eller millimeter antar jag eftersom pixelstorleken varierar beroende på hur hög upplösningen ska vara på trycket. har för mig att storleken är typ 12*12cm på fronten iaf... baksida vet jag inte.
http://ozo.am.ub.es/~picanyol/doc/carat.pdf
121 * 120