TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
Nie moeilijk doen... Gewoon 3 rondes en dan in de eerste ronde maar een poule met 5 of anders maar 2 met 5 in geval van 18
OK, we zijn er dus uit: 3 poules; 2 van 6 en 1 van 5.
De rest ook even samenvatten dat we morgen kunnen beginnen dl ipv verder te discussieren over praktische zaken.
Even de juryleden lijst van een paar pagina's geleden overgenomen en aangepast, 3 poules dus 5 juryleden / poule:
Bertn
Shadowkid
Bunz
Aur�lie
BZRK
TOR
Anthony
MikeVee
domineesje
Synthesia
Magistrate
Bl@ckout
Zehra
djCresto
Speentje
Tijdslimiet jury ronde 1: Ik stel voor zondagavond 19 maart punten binnen, das 2 weken/3 weekends wat meer dan genoeg tijd moet zijn voor iedereen om 6 mixen te beluisteren.
| quote: |
| Originally posted by MikeVee OK, we zijn er dus uit: 3 poules; 2 van 6 en 1 van 5. De rest ook even samenvatten dat we morgen kunnen beginnen dl ipv verder te discussieren over praktische zaken. Even de juryleden lijst van een paar pagina's geleden overgenomen en aangepast, 3 poules dus 5 juryleden / poule: Bertn Shadowkid Bunz Aur�lie BZRK TOR Anthony MikeVee domineesje Synthesia Magistrate Bl@ckout Zehra djCresto Speentje Tijdslimiet jury ronde 1: Ik stel voor zondagavond 19 maart punten binnen, das 2 weken/3 weekends wat meer dan genoeg tijd moet zijn voor iedereen om 6 mixen te beluisteren. |

sjoor
| Originally posted by Push2005 edit: Maar persoonijk zou ik er 3 laten overgaan naar de volgende ronde uit de poules van 6 en er 2 laten overgaan uit de poule van 5. Zo kunnen toch tenminste nog 8 mixes doorgaan naar ronde 2. Da wordt dan verdeeld in 2x4 mixes en de eerste 2 gaan door. En de finale (ronde 3) bestaat dan uit de 4 eindmixes. Is dit goed ? |
En tijger, is er een kansje voor de 2de ronde ? 
ik vind het idee van Push2005 wel goe 
anyway, ik heb de volgende weke blok en exames, dus kga hier minder zijn wss 
dus: veel luisterplezier aan de juryleden 
grtz
| Originally posted by Push2005 edit: Maar persoonijk zou ik er 3 laten overgaan naar de volgende ronde uit de poules van 6 en er 2 laten overgaan uit de poule van 5. Zo kunnen toch tenminste nog 8 mixes doorgaan naar ronde 2. Da wordt dan verdeeld in 2x4 mixes en de eerste 2 gaan door. En de finale (ronde 3) bestaat dan uit de 4 eindmixes. Is dit goed ? |

Gewoon rangschikken van goed naar slecht is de eenvoudigste oplossing me dunkt.
Maak het niet moeilijker dan het al is.
Mjah, uit de NLBETA contest is gebleken dat de dj's graag feedback krijgen, en ik eigenlijk ook wel. Een simpele "ge zijt er ni bij" is zo hard en zegt compleet niks, dus je hebt ook geen idee waarom je er niet bij zit. En het lijkt me ook niet veel werk als jurylid om in een paar regeltjes te zeggen waarom je een mix minder goed vond, niet? Punten op verschillende categorie�n hoeft voor mijn part ook niet hoor, maar een motivatie lijkt me toch het minste dat ze kunnen doen? 
Hm; een 'scoreformulier' kan werken maar dan wordt het allemaal wel wa technisch.
Rangschikken van goed naar slecht per jurylid kan ook goed zijn; en dan worden alle results van 1 poule samengesmeten en zo het gemiddelde berekend ?
Alleszinds zou het toch min of meer gemotiveerd moeten kunnen, en een scoreformulier met enkele parameters zoals vroeger in de thread vermeld zou daar wel bij kunnen helpen...
| Originally posted by Jasperovitsj Mjah, uit de NLBETA contest is gebleken dat de dj's graag feedback krijgen, en ik eigenlijk ook wel. Een simpele "ge zijt er ni bij" is zo hard en zegt compleet niks, dus je hebt ook geen idee waarom je er niet bij zit. En het lijkt me ook niet veel werk als jurylid om in een paar regeltjes te zeggen waarom je een mix minder goed vond, niet? Punten op verschillende categorie�n hoeft voor mijn part ook niet hoor, maar een motivatie lijkt me toch het minste dat ze kunnen doen? |
Idd, feedback is een vereiste, je moet toch kunnen zegen waarom je een bepaalde set minder/beter vond.Kost niet veel moeite.
Opbouw/platenkeuze en mixtechniek zijn misschien de belangrijkste punten om te oordelen. En met platenkeuze bedoel ik niet genre.
Punten:
1 - 10
2 - 8
3 - 6
4 - 4
5 - 3
6 - 2
Zoiets?
| Originally posted by Jasperovitsj Qua categorie�n, how about : - Mixtechniek: vooral beatmatchen, phasematchen, toongebruik enzo - Opbouw/flow: is de mix goed opgebouwd, passen de nummers goed achter elkaar, zit er een verhaal in, wordt er niet te ruw of op de verkeerde momenten gemixt,... - Trackkeuze: hangt wat samen met het vorige natuurlijk, en is ook wel de meest subjectieve component. Maar hier kan het vooral gaan over: worden er originele tracks gebruikt of altijd dezelfde hitjes, zijn het aantrekkelijke platen (zeker belangrijk om hier wat objectief over te oordelen als het niet je stijl van muziek is ),...En een goeie motivatie erbij moet toch ook wel kunnen uitsluiten dat er persoonlijke belangen te hard meespelen in het oordeel. |
Ook goed.
Zet jij alles info anders in de eerste post? Dan kan er daar naar verwezen worden bij het versturen van de ftp-gegevens naar de jury? Want nu staat alles op verschillende pagina's en niet iedereen leest alles.
| Originally posted by Push2005 Rangschikken van goed naar slecht per jurylid kan ook goed zijn; en dan worden alle results van 1 poule samengesmeten en zo het gemiddelde berekend ? |

Maar in de 2de en 3de ronde zijn het natuurlijk allemaal sterke mixen bij elkaar, dus dan wordt het al moeilijker om te beslissen gewoon op basis van rangorde :s
| Originally posted by Real Als de mixjes afvallen, kan al die commentaar rustig op het forum gezet worden. Of niet soms? |

Ik heb ook helemaal niks tegen quoteren per onderdeel, alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.
Maar dat valt allemaal wel best mee zeker? 
| Originally posted by Real Ik heb ook helemaal niks tegen quoteren per onderdeel, alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken. Maar dat valt allemaal wel best mee zeker? |
| Originally posted by Real alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken. |
Bwah, ik denk inderdaad dat de bekwaamheid van de jury meer dan voldoende zal zijn.
En met 6 juryleden per groep is een echte biased mening niet echt van invloed op het totale resultaat normaal gezien.
Let the game begin...
| Originally posted by diddi Let the game begin... |
Ik zou eigenlijk ook gewoon liever quoteren op een aantal categorie�n. Als elke jurylid dat doet krijg je per mix wel een goede weergave denk ik. Als iedereen van elke mix gaat zeggen "'t was goe" of "'t was ni zo goe", hoe gaat ge da in totaal in ne ranglijst zetten??? En uiteraard moet iedereen zijn cijfer per onderdeel wel kunnen verantwoorden.
Just
start
already!