TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Posted by The Freezzz on Mar-02-2006 21:53:

Nie moeilijk doen... Gewoon 3 rondes en dan in de eerste ronde maar een poule met 5 of anders maar 2 met 5 in geval van 18

Posted by MikeVee on Mar-02-2006 22:06:

OK, we zijn er dus uit: 3 poules; 2 van 6 en 1 van 5.

De rest ook even samenvatten dat we morgen kunnen beginnen dl ipv verder te discussieren over praktische zaken.

Even de juryleden lijst van een paar pagina's geleden overgenomen en aangepast, 3 poules dus 5 juryleden / poule:

Bertn
Shadowkid
Bunz
Aur�lie
BZRK

TOR
Anthony
MikeVee
domineesje
Synthesia

Magistrate
Bl@ckout
Zehra
djCresto
Speentje

Tijdslimiet jury ronde 1: Ik stel voor zondagavond 19 maart punten binnen, das 2 weken/3 weekends wat meer dan genoeg tijd moet zijn voor iedereen om 6 mixen te beluisteren.

Posted by Push2005 on Mar-02-2006 22:14:

quote:
Originally posted by MikeVee
OK, we zijn er dus uit: 3 poules; 2 van 6 en 1 van 5.

De rest ook even samenvatten dat we morgen kunnen beginnen dl ipv verder te discussieren over praktische zaken.

Even de juryleden lijst van een paar pagina's geleden overgenomen en aangepast, 3 poules dus 5 juryleden / poule:

Bertn
Shadowkid
Bunz
Aur�lie
BZRK

TOR
Anthony
MikeVee
domineesje
Synthesia

Magistrate
Bl@ckout
Zehra
djCresto
Speentje

Tijdslimiet jury ronde 1: Ik stel voor zondagavond 19 maart punten binnen, das 2 weken/3 weekends wat meer dan genoeg tijd moet zijn voor iedereen om 6 mixen te beluisteren.

Ok, dat lijkt me erg redelijk en een goede bijdrage. Bedankt hiervoor.

Als Belgian Bonzai zo ongeveer afgerond heeft (hij moet nog een paar last-minute-ingezonden mixes verwerken); moet hij anders maar at random wat letters aan de juryleden doorgeven met pm ofzo

edit: Maar persoonijk zou ik er 3 laten overgaan naar de volgende ronde uit de poules van 6 en er 2 laten overgaan uit de poule van 5. Zo kunnen toch tenminste nog 8 mixes doorgaan naar ronde 2. Da wordt dan verdeeld in 2x4 mixes en de eerste 2 gaan door. En de finale (ronde 3) bestaat dan uit de 4 eindmixes.

Is dit goed ?

Posted by Real on Mar-02-2006 22:18:

sjoor

Posted by Moondust on Mar-02-2006 22:26:

quote:
Originally posted by Push2005

edit: Maar persoonijk zou ik er 3 laten overgaan naar de volgende ronde uit de poules van 6 en er 2 laten overgaan uit de poule van 5. Zo kunnen toch tenminste nog 8 mixes doorgaan naar ronde 2. Da wordt dan verdeeld in 2x4 mixes en de eerste 2 gaan door. En de finale (ronde 3) bestaat dan uit de 4 eindmixes.

Is dit goed ?

vind ik ook een prima idee

...komt net weer van de nachtwinkel met een nieuwe zak dorito's...

Posted by Eagle` on Mar-02-2006 22:31:

En tijger, is er een kansje voor de 2de ronde ?

Posted by DJ Sid on Mar-02-2006 22:34:

ik vind het idee van Push2005 wel goe

anyway, ik heb de volgende weke blok en exames, dus kga hier minder zijn wss

dus: veel luisterplezier aan de juryleden

grtz

Posted by Jasperovitsj on Mar-02-2006 22:46:

quote:

Is dit goed ?

Super

Is er ook al een soort van scoreformulier voorzien voor de juryleden met daarop de categorie�n waarop ze moeten beoordelen enzo?

Posted by Real on Mar-02-2006 22:48:

Gewoon rangschikken van goed naar slecht is de eenvoudigste oplossing me dunkt.

Maak het niet moeilijker dan het al is.

Posted by Jasperovitsj on Mar-02-2006 22:52:

Mjah, uit de NLBETA contest is gebleken dat de dj's graag feedback krijgen, en ik eigenlijk ook wel. Een simpele "ge zijt er ni bij" is zo hard en zegt compleet niks, dus je hebt ook geen idee waarom je er niet bij zit. En het lijkt me ook niet veel werk als jurylid om in een paar regeltjes te zeggen waarom je een mix minder goed vond, niet? Punten op verschillende categorie�n hoeft voor mijn part ook niet hoor, maar een motivatie lijkt me toch het minste dat ze kunnen doen?

Posted by Push2005 on Mar-02-2006 22:54:

Hm; een 'scoreformulier' kan werken maar dan wordt het allemaal wel wa technisch.

Rangschikken van goed naar slecht per jurylid kan ook goed zijn; en dan worden alle results van 1 poule samengesmeten en zo het gemiddelde berekend ?

Alleszinds zou het toch min of meer gemotiveerd moeten kunnen, en een scoreformulier met enkele parameters zoals vroeger in de thread vermeld zou daar wel bij kunnen helpen...

Posted by Real on Mar-02-2006 22:56:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Mjah, uit de NLBETA contest is gebleken dat de dj's graag feedback krijgen, en ik eigenlijk ook wel. Een simpele "ge zijt er ni bij" is zo hard en zegt compleet niks, dus je hebt ook geen idee waarom je er niet bij zit. En het lijkt me ook niet veel werk als jurylid om in een paar regeltjes te zeggen waarom je een mix minder goed vond, niet? Punten op verschillende categorie�n hoeft voor mijn part ook niet hoor, maar een motivatie lijkt me toch het minste dat ze kunnen doen?

Begrijpelijk, maar je moet daar niet pers� de jury mee lastigvallen.

Als de mixjes afvallen, kan al die commentaar rustig op het forum gezet worden. Of niet soms?

Posted by MikeVee on Mar-02-2006 22:59:

Idd, feedback is een vereiste, je moet toch kunnen zegen waarom je een bepaalde set minder/beter vond.Kost niet veel moeite.

Opbouw/platenkeuze en mixtechniek zijn misschien de belangrijkste punten om te oordelen. En met platenkeuze bedoel ik niet genre.

Punten:
1 - 10
2 - 8
3 - 6
4 - 4
5 - 3
6 - 2

Zoiets?

Posted by Push2005 on Mar-02-2006 23:02:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Qua categorie�n, how about :

- Mixtechniek: vooral beatmatchen, phasematchen, toongebruik enzo
- Opbouw/flow: is de mix goed opgebouwd, passen de nummers goed achter elkaar, zit er een verhaal in, wordt er niet te ruw of op de verkeerde momenten gemixt,...
- Trackkeuze: hangt wat samen met het vorige natuurlijk, en is ook wel de meest subjectieve component. Maar hier kan het vooral gaan over: worden er originele tracks gebruikt of altijd dezelfde hitjes, zijn het aantrekkelijke platen (zeker belangrijk om hier wat objectief over te oordelen als het niet je stijl van muziek is ),...

En een goeie motivatie erbij moet toch ook wel kunnen uitsluiten dat er persoonlijke belangen te hard meespelen in het oordeel.

Dit postte Jasper eerder en lijken me zowat de meest aanvaardbare criteria; der moeten op deze 3 categorie�n elk dan puntjes op 10 worden gegeven

Posted by MikeVee on Mar-02-2006 23:06:

Ook goed.

Zet jij alles info anders in de eerste post? Dan kan er daar naar verwezen worden bij het versturen van de ftp-gegevens naar de jury? Want nu staat alles op verschillende pagina's en niet iedereen leest alles.

Posted by Jasperovitsj on Mar-02-2006 23:07:

quote:

Rangschikken van goed naar slecht per jurylid kan ook goed zijn; en dan worden alle results van 1 poule samengesmeten en zo het gemiddelde berekend ?

Het kan werken, maar als je met zulke kleine getallen werkt (1 tot 6), dan is de kans wel redelijk groot dat er ex aequo's zullen optreden denk ik, en dan moeten de juryleden al onderling gaan discussi�ren om tot een concensus te komen ofzo? En zulke rangordes kan je trouwens in feite niet zomaar behandelen als gewone scores, want ze zijn niet noodzakelijk even dicht of ver van elkaar. Een mix kan heel nipt op een 3de plaats belanden ten voordele van een andere mix op de 2de plaats.
Dat is natuurlijk het handige van een scoreformulier: je kan de resultaten echt gewoon kwantitatief benaderen en vergelijken. Dus misschien toch een scoreformuliertje invoeren, maar het dan redelijk simpel houden? Uiteindelijk kennen de juryleden toch stuk voor stuk een hoop van muziek, dus ze kunnen wel horen of een setje goed gemixt is of niet, of de tracks goed gekozen zijn en hoe de set over het algemeen in elkaar zit? En dat is toch makkelijk te vertalen in scores.

Enfin, het kan natuurlijk allemaal wel meevallen en redelijk duidelijk zijn welke mixen afvallen en welke doorgaan Maar in de 2de en 3de ronde zijn het natuurlijk allemaal sterke mixen bij elkaar, dus dan wordt het al moeilijker om te beslissen gewoon op basis van rangorde :s

EDIT: Deze post was dus eigenlijk niet meer nodig, gezien de vorige replies die ik nog niet gelezen had

Posted by Jasperovitsj on Mar-02-2006 23:10:

quote:
Originally posted by Real

Als de mixjes afvallen, kan al die commentaar rustig op het forum gezet worden. Of niet soms?

Yup
Elk jurylid zet gewoon zijn of haar commentaar bij elke mix uit de groep die niet naar de volgende ronde is doorgegaan in deze thread. Tenzij dat de dj's vinden dat die commentaar liever niet publiek gemaakt wordt?

En het zou ook leuk zijn als elke dj die afvalt daarna zijn mix ergens upt en hier sharet

Posted by Real on Mar-02-2006 23:11:

Ik heb ook helemaal niks tegen quoteren per onderdeel, alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.
Maar dat valt allemaal wel best mee zeker?

Posted by BZRK on Mar-02-2006 23:15:

quote:
Ik heb ook helemaal niks tegen quoteren per onderdeel, alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.
Maar dat valt allemaal wel best mee zeker?

Uiteraard

Posted by Push2005 on Mar-02-2006 23:16:

quote:
alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.

Tja, je zal met de frustraties moeten leren leven h� da gij nie wint

Posted by Jasperovitsj on Mar-02-2006 23:16:

Bwah, ik denk inderdaad dat de bekwaamheid van de jury meer dan voldoende zal zijn. En met 6 juryleden per groep is een echte biased mening niet echt van invloed op het totale resultaat normaal gezien.

Posted by diddi on Mar-03-2006 08:29:

Let the game begin...

Posted by domineesje on Mar-03-2006 09:24:

quote:
Originally posted by diddi
Let the game begin...

3 2 1

huh hoor geen start

Posted by Bl@ckOut on Mar-03-2006 09:59:

Ik zou eigenlijk ook gewoon liever quoteren op een aantal categorie�n. Als elke jurylid dat doet krijg je per mix wel een goede weergave denk ik. Als iedereen van elke mix gaat zeggen "'t was goe" of "'t was ni zo goe", hoe gaat ge da in totaal in ne ranglijst zetten??? En uiteraard moet iedereen zijn cijfer per onderdeel wel kunnen verantwoorden.

Posted by Xilver on Mar-03-2006 10:04:

Just
start
already!

Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »