TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by Kongo_kim on Apr-12-2004 09:28:

hmm en hjälptråd vad bra.

har lite problem med få ut ljud ur mina skivspelare via stereon.
vad behövs egentligen.

jag kopplar sladdar via CD/Aux på skivspelarna in i AUX på stereon men ingenting. Är inte det rätt eller har jag föststått fel eller.

Posted by SteveTranz4ever on Apr-12-2004 09:47:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
hmm en hjälptråd vad bra.

har lite problem med få ut ljud ur mina skivspelare via stereon.
vad behövs egentligen.

jag kopplar sladdar via CD/Aux på skivspelarna in i AUX på stereon men ingenting. Är inte det rätt eller har jag föststått fel eller.
Du menar antaglien en vinylspelare ? Den måste du koppla in via phono
Vinyl spelare har så låg volym/signalspänning att den har en egen ingång som är kännsligare kan man säga

Nån som vet om Café Svaj har nån hemsida så man kan kolla vad som spelas framöver... Inte för man känjner till nån DJ som brukar lira där men man brukar ju kunna se vilken genre dom spelar.

Posted by Kongo_kim on Apr-12-2004 09:53:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Du menar antaglien en vinylspelare ? Den måste du koppla in via phono
Vinyl spelare har så låg volym/signalspänning att den har en egen ingång som är kännsligare kan man säga

vad måste jag köpa för att koppla in phono. jag köpte en massa phono sladdar sist och det var dom jag försökte koppla in i stereon

Posted by SteveTranz4ever on Apr-12-2004 09:59:

quote:
vad måste jag köpa för att koppla in phono. jag köpte en massa phono sladdar sist och det var dom jag försökte koppla in i stereon

Det står på stereon "phono", har du ingen sån ingång kan du alltid köpa en billig (DJ)mixer där det finns minst 2 ingångar för phono (vinylskivspelare)

Posted by Kongo_kim on Apr-12-2004 10:04:

quote:
Det står på stereon "phono", har du ingen sån ingång kan du alltid köpa en billig (DJ)mixer där det finns minst 2 ingångar för phono (vinylskivspelare)

Nej en sådan ingång har jag inte.
usch knepigt det här

Posted by SteveTranz4ever on Apr-12-2004 10:06:

quote:
Nej en sådan ingång har jag inte.
usch knepigt det här

Här har du ett par exempel på billiga mixers iaf.
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/onl...174%20&cart_id=
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/onl...168%20&cart_id=

Finns säkert nån slags adapter för att kunna lösa ditt problem...

Posted by Kongo_kim on Apr-12-2004 10:09:

quote:
Här har du exempel på en billig mixer iaf.
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/onl...174%20&cart_id=

Finns säkert nån slags adapter för att kunan lösa ditt problem...

min nuvarande ser ju nästan indentisk ut. har iallafall lika många hjul occh skruva på.

men jag måste väl ändå fixa en ny stereo om jag vill få ut ljudet ur högtalare

eller vänta här sder jag att den har 2 line ingångar. min stereo hgar lineout ingångar. ska man koppla därifrån

Posted by Smekbar on Apr-12-2004 10:21:

har du en AUX ingång på din stereo kan du köpa en RCA förstärkare (en liten förförstärkare) som du kopplar in mellan skivspelaren och AUX ingången kostar inte mer än typ 200kr tror jag...

Posted by Kongo_kim on Apr-12-2004 10:32:

quote:
Originally posted by Smekbar
har du en AUX ingång på din stereo kan du köpa en RCA förstärkare (en liten förförstärkare) som du kopplar in mellan skivspelaren och AUX ingången kostar inte mer än typ 200kr tror jag...

åhh fan. vad köper man den

Posted by Smekbar on Apr-12-2004 12:36:

nu skrev jag iofs förstås fel, det heter RIAA förförstärkare.. men här kan man till exempel köpa en sån för 29 euro

http://www.vekoy.com/product_info.p...d4fd833cabf30a9

Posted by P4z! on Apr-12-2004 12:45:

om man inte vill beställa från Finland så finns dem på Teknikmagasinet

http://www.teknikmagasinet.com/shop...roductID=190206

Posted by Kongo_kim on Apr-12-2004 14:56:

quote:
Originally posted by P4z!
om man inte vill beställa från Finland så finns dem på Teknikmagasinet

http://www.teknikmagasinet.com/shop...roductID=190206

säljer dom såna i butiken eller måste man beställa via nätet

Posted by dj_hysterix on Apr-12-2004 15:25:

Allt som säljs på sidan ska finnas i butiken

Posted by keddo on Apr-12-2004 15:33:

quote:

Nån som vet om Café Svaj har nån hemsida så man kan kolla vad som spelas framöver... Inte för man känjner till nån DJ som brukar lira där men man brukar ju kunna se vilken genre dom spelar.

hmm, http://www.svaj.com/ ? :>

Posted by Glorie on Apr-12-2004 19:36:

ja får så mycke spammail å virusmail tror jag det är.. (såna som är 25 kb stora) så jag blir alldeles less på ögat. vad ska man göra åt det egentligen? :/

Posted by St_Andrew on Apr-12-2004 19:41:

quote:
Originally posted by Glorie
ja får så mycke spammail å virusmail tror jag det är.. (såna som är 25 kb stora) så jag blir alldeles less på ögat. vad ska man göra åt det egentligen? :/

* skaffa ny mail med en krånglig mailadress eller anorlunda domän (tex inte hotmail)
* lämna inte ut din mail till mer folk än nödvändigt.
* Skaffa flera mail, tex en för alla sidor du signar upp för, och en för privata grejer. tex
* skaffa filter

Posted by Kongo_kim on Apr-13-2004 09:49:

den där lilla förförstärkaren fungerar bra. tack

bara att om jag lirar basen på mitten så blir det en enorm jävla thunderdome bas hur högtalarna så jag får lira på minimal bass för att det ska låta normalt. men den fungerar fint och 329 kr vilket kap.

Tack

Posted by SteveTranz4ever on Apr-17-2004 10:58:

Vad finns det för bra wav->mp3 och CD->wav/mp3 converterare ?

Söker dom som e lite bättre än alla andra

Posted by ScuL on Apr-17-2004 11:04:

den bästa som finns är LAME
använd RazorLame frontend för lätt processing.

för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC.

Posted by St_Andrew on Apr-17-2004 11:13:

Love Poundin' Sensation

quote:
Originally posted by ScuL

open source

Posted by Smekbar on Apr-17-2004 12:38:

quote:
Originally posted by ScuL

japp, LAME är absolut bäst av vanlig encoders och Razorlame är ett fantastiskt frontend helt enkelt osso e det ju freeware..

Posted by reveal on Apr-17-2004 18:08:

Vad jag har hört så är EAC, Exact Audio Copy, det bästa programmet för att rippa cd-spår. Vidare har jag också hört att LAME är bäst på att encoda, och det verkar ju folk här vara överens om

Posted by mindshooter on Apr-18-2004 19:34:

Jag behöver fett me hjälp! Min dator e sjukt jobbig.

Som några vet så stängdes jag av från mitt internet av telia p.ga nån fil på min dator som skickar SPAM mail till andra personer, utan att jag vet det. Jag har nu försökt att göra allt för att bli av med detta "virus".... men nu vet jag verkligen inte vad mer jag kan göra!
Detta har jag gjort:

1.Flyttat datorn till en kompis med BBB
2.Bytt IP en extra gång
3.Formaterat alla hårddiskar och installerat om windows
4.Innan jag kopplade upp mot internet hade jag virus,anti-spyware och brandvägg installerat.
Allt va satt på full security.
5. Det första jag gjorde var att installera alla windows säkerhetsuppdateringar och service pack.

Och nu när jag startar upp datorn så är den där igen och skickar SPAM...brandväggen blockar en massa utgående grejor...och en hel del intrång..ungefär 1000 i timmen in och ut. Hur kan den vara kvar!!!???
Snälla bullen hjälp mig

Posted by SWE_TRANCE on Apr-18-2004 20:07:

Har du verkligen formaterat ALLA diskar?
Det som nu orsakar det här har gott om tid på sig medans du installerar de senaste säkerhetsfilerna från winupdate.

Posted by mindshooter on Apr-18-2004 20:25:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Har du verkligen formaterat ALLA diskar?
Det som nu orsakar det här har gott om tid på sig medans du installerar de senaste säkerhetsfilerna från winupdate.

Ja..men några viktiga filer har jag sparat som jag flyttat mellan två diskar....

skulle vara om viruset la sig i en mp3 fil?

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »