TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »
hmm en hjälptråd vad bra.
har lite problem med få ut ljud ur mina skivspelare via stereon.
vad behövs egentligen.
jag kopplar sladdar via CD/Aux på skivspelarna in i AUX på stereon men ingenting. Är inte det rätt eller har jag föststått fel eller.
| quote: |
| Originally posted by Kongo_kim hmm en hjälptråd vad bra. har lite problem med få ut ljud ur mina skivspelare via stereon. vad behövs egentligen. jag kopplar sladdar via CD/Aux på skivspelarna in i AUX på stereon men ingenting. Är inte det rätt eller har jag föststått fel eller. |
| Originally posted by SteveTranz4ever Du menar antaglien en vinylspelare ? Den måste du koppla in via phono Vinyl spelare har så låg volym/signalspänning att den har en egen ingång som är kännsligare kan man säga |
| Originally posted by Kongo_kim vad måste jag köpa för att koppla in phono. jag köpte en massa phono sladdar sist och det var dom jag försökte koppla in i stereon |
| Originally posted by SteveTranz4ever Det står på stereon "phono", har du ingen sån ingång kan du alltid köpa en billig (DJ)mixer där det finns minst 2 ingångar för phono (vinylskivspelare) |
| Originally posted by Kongo_kim Nej en sådan ingång har jag inte. usch knepigt det här |
| Originally posted by SteveTranz4ever Här har du exempel på en billig mixer iaf. http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/onl...174%20&cart_id= Finns säkert nån slags adapter för att kunan lösa ditt problem... |
har du en AUX ingång på din stereo kan du köpa en RCA förstärkare (en liten förförstärkare) som du kopplar in mellan skivspelaren och AUX ingången
kostar inte mer än typ 200kr tror jag...
| Originally posted by Smekbar har du en AUX ingång på din stereo kan du köpa en RCA förstärkare (en liten förförstärkare) som du kopplar in mellan skivspelaren och AUX ingången kostar inte mer än typ 200kr tror jag... |
nu skrev jag iofs förstås fel, det heter RIAA förförstärkare..
men här kan man till exempel köpa en sån för 29 euro
http://www.vekoy.com/product_info.p...d4fd833cabf30a9
om man inte vill beställa från Finland så finns dem på Teknikmagasinet 
http://www.teknikmagasinet.com/shop...roductID=190206
| Originally posted by P4z! om man inte vill beställa från Finland så finns dem på Teknikmagasinet ![]() http://www.teknikmagasinet.com/shop...roductID=190206 |
Allt som säljs på sidan ska finnas i butiken
| Originally posted by SteveTranz4ever Nån som vet om Café Svaj har nån hemsida så man kan kolla vad som spelas framöver... Inte för man känjner till nån DJ som brukar lira där men man brukar ju kunna se vilken genre dom spelar. |
ja får så mycke spammail å virusmail tror jag det är.. (såna som är 25 kb stora) så jag blir alldeles less på ögat. vad ska man göra åt det egentligen? :/
| Originally posted by Glorie ja får så mycke spammail å virusmail tror jag det är.. (såna som är 25 kb stora) så jag blir alldeles less på ögat. vad ska man göra åt det egentligen? :/ |
den där lilla förförstärkaren fungerar bra. tack
bara att om jag lirar basen på mitten så blir det en enorm jävla thunderdome bas hur högtalarna så jag får lira på minimal bass för att det ska låta normalt. men den fungerar fint och 329 kr vilket kap.
Tack 
Vad finns det för bra wav->mp3 och CD->wav/mp3 converterare ?
Söker dom som e lite bättre än alla andra 
den bästa som finns är LAME
använd RazorLame frontend för lätt processing.
för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC.
| Originally posted by ScuL den bästa som finns är LAME använd RazorLame frontend för lätt processing. för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC. |
| Originally posted by ScuL den bästa som finns är LAME använd RazorLame frontend för lätt processing. för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC. |
osso e det ju freeware..
Vad jag har hört så är EAC, Exact Audio Copy, det bästa programmet för att rippa cd-spår. Vidare har jag också hört att LAME är bäst på att encoda, och det verkar ju folk här vara överens om 
Jag behöver fett me hjälp! Min dator e sjukt jobbig.
Som några vet så stängdes jag av från mitt internet av telia p.ga nån fil på min dator som skickar SPAM mail till andra personer, utan att jag vet det. Jag har nu försökt att göra allt för att bli av med detta "virus".... men nu vet jag verkligen inte vad mer jag kan göra!
Detta har jag gjort:
1.Flyttat datorn till en kompis med BBB
2.Bytt IP en extra gång
3.Formaterat alla hårddiskar och installerat om windows
4.Innan jag kopplade upp mot internet hade jag virus,anti-spyware och brandvägg installerat.
Allt va satt på full security.
5. Det första jag gjorde var att installera alla windows säkerhetsuppdateringar och service pack.
Och nu när jag startar upp datorn så är den där igen och skickar SPAM...brandväggen blockar en massa utgående grejor...och en hel del intrång..ungefär 1000 i timmen in och ut. Hur kan den vara kvar!!!???
Snälla bullen hjälp mig
Har du verkligen formaterat ALLA diskar?
Det som nu orsakar det här har gott om tid på sig medans du installerar de senaste säkerhetsfilerna från winupdate.
| Originally posted by SWE_TRANCE Har du verkligen formaterat ALLA diskar? Det som nu orsakar det här har gott om tid på sig medans du installerar de senaste säkerhetsfilerna från winupdate. |