TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 »

Posted by benni on Jul-08-2006 21:15:

jag var varit besviken p� portugal p� sistone s� jag h�ll med tyskland idag.. dom f�rj�nade helt klart bronsen.. congrats

Klinsmann verkar ocks� vara en duktig coach

Posted by RebeL9 on Jul-08-2006 21:40:

DEUTSCHLAND �BER ALLES!!!

En av de b�sta matcherna i detta VM. Det blev n�stan aldrig l�ngsamt och tr�kigt. Snabba kontringar och v�ndningar hela tiden.
Trots att jag tyckte att Tyskland f�rtj�nade en vinst s� tyckte jag ocks� att Portugal f�rtj�nade ett m�l. De hade verkligen fina chanser ocks�. Men Kahn var ju som en v�gg! Att inte Klinsmann tog in honom tidigare! Helt galet.

Ironiskt att de gamla r�varna Nuno Gomes och Figo var de som r�ddade Portugals ansikte. Jag tror Portugal saktades ner pga Deco. V�rdel�st passningsspel och som ofta bromsade ner snabba kontringar.

Ser med stor f�rtjusning fram mot finalen imorgon och hoppas att Zidane �n en g�ng blir hj�lte!!

Posted by Laszlo on Jul-09-2006 03:22:

Ska bli j�vligt intressant hur detta m�sterskap och denna framg�ng p�verkar omv�rldens syn p� Tyskland och inte minst deras flagga. Som m�nga g�nger n�mnts under VM har det ju varit i det n�rmaste tabu att vifta med den tyska flaggan, n�got som ju fortfarande f�rknippas med Hitler, nazismen och hela den tr�kigheten. Det blir intressant att se om detta tyska flaggviftandet kommer att avta och �terg� till det som var innan m�sterskapet - jag hoppas dock inte det. Fakum �r att jag inte skulle bli det minsta f�rv�nad om vi kommer se tykslands f�rger anv�ndas inom mode, precis p� samma s�tt som Storbritanniens och till viss del den amerikanska flaggan varit en ikon f�r modev�rlden. Jag hoppas n�stan det, det �r tyskarna v�rda. Det �r s� j�vla f�rlegat att leva kvar i "de har ju startat tv� v�rldskrig, d�rf�r ska de hatars f�r all framtid"-mentaliteten. Jag menar, vafan finns det inte att gilla med Tyskland? De har billig sprit, BMW, Mercedes, Autobahn, en enormt bred klubbkultur samt n�gra av v�rldens b�sta DJ:s, Heidi Klum och i allm�het ett land med mer liberal politik, vilket jag personligen f�respr�kar. Precis som Rebel sa, Deutschland �ber alles!

Vad som �r sm�tt ironiskt �r v�l att den amerikanska flaggan numera har den status som den tyska flaggan hade efter andra v�rdlskriget...och det amerikanska folket har v�l ingen annan �n tjugohundratalets Hitler att tacka f�r det...

Posted by Christian �. on Jul-09-2006 10:08:

quote:
Originally posted by Laszlo
Fakum �r att jag inte skulle bli det minsta f�rv�nad om vi kommer se tykslands f�rger anv�ndas inom mode, precis p� samma s�tt som Storbritanniens och till viss del den amerikanska flaggan varit en ikon f�r modev�rlden. Jag hoppas n�stan det, det �r tyskarna v�rda.

Det �r n�got kl�dm�rke som redan k�r med ett litet "army" stuk d�r flaggan �r p�sydd p� �rmen. Det �r inte n�got huligan eller underground kl�desm�rke, kl�derna �r riktigt snygga.
Joe nas kanske vet vilket m�rke jag snackar om?

Posted by Kongo_kim on Jul-09-2006 18:49:

V�rldens b�sta straff n�gonsin

Posted by Laszlo on Jul-09-2006 20:20:

what the fuck,,,vad �r det som h�nder?

hade gett ett halvt lillfinger f�r att f� veta vad som sades nere p� plan innan zidanes skalle. S� j�vla tr�kigt - vilken match han har gjort annars...g�r detta till straffar s� �r frankrike utan tv� av sina b�sta straffl�ggare....och vilken syndabock zidan kommer bli, ist�llet f�r att kunna avsluta som hj�lte...h�gintressant uppl�sning...

Posted by Kongo_kim on Jul-09-2006 20:42:

Idag v�rldsm�stare . snart i Serie B/C

Posted by Kongo_kim on Jul-09-2006 20:50:

Posted by Jeremy H on Jul-09-2006 21:35:

Sad

.......................................

Posted by benni on Jul-09-2006 21:49:

GIA AZZURRI!!!

Jag h�ller med Laszlo, jag vill f� veta vad han sa till Zidane som gjorde honom s� J�vligt pissed! ... MYCKET tr�kigt f�r honom dock... hans sista VM i karri�ren, och frankrike hade �ven kunnat vunnit om inte zidane hade reagerat p� det s�ttet... jag hade ju s� mycket respekt f�r honom, f�r han hade verkligen spelat bra i detta VM, och s� kommer den shocken ... fast �nd� s� tycker man ju synd om honom

f�r �vrigt en v�ldigt bra match med bra fart..

och vilket j�vla fotbollsstadium ocks�..

(nu k�r italienarna tutande med flaggan ur bilf�nstret igen h�r i omr�det )

Posted by fede on Jul-09-2006 22:07:

woho!!!
Henry fick inte guldet, s� j�kla glad �ver det '

o grattis Italien !

Posted by Vizay on Jul-09-2006 22:43:

J�vligt trist att domaren inte tog tag i situationen p� ett bra s�tt tyv�rr.

Tittar man p� Zidanes bakgrund s� finns det inte m�nga incidenter alls att tala om, alltid varit diplomatisk och i stort sett aldrig gjort bort sig med br�kigheter osv.

Italienarna �r n�got av k�nda f�r att vara stora i k�ften och f�rs�ka provocera fram s�danna situationer som den idag.

Att sen l�ta italienaren g� helt fri och bara plocka Zizou av banan �r i mina �gon helt bef�ngt. Jag f�rsvarar inte Zizous agerande p� n�got s�tt f�r du har aldrig r�tt att g�ra s�d�r men vet man n�got om den mannen (vilket jag antar att domaren b�r g�ra om han kan n�got om fotboll) s� b�r han f�rst� att italienaren sagt n�got som absolut inte h�r hemma p� en fotbollsplan imo den annars s� lugne zizous agerande.
Sen har man mig vete heller ingen som helst r�tt att provocera fram ett s�dant agerande...

Jag s�ger plocka av b�da eller ingen, b�da var lika goda kolsupare imo!

jag hoppas verkligen italienaren f�r n�gon form av straff i efterhand f�r s�nt skitsnack som han uppenbarligen m�ste h�vt ur sig h�r inte hemma p� en fotbollsplan!

Sen att dom fick guldet...tjae jag kan v�l inte s�ga att jag sympatiserade mer med n�got av lagen egentligen. � ena sidan fanns min favorit Ribery som har gjort riktigt stort framsteg i mina �gon i den h�r turneringen. � andra sidan fanns Cannavaro som verkligen visat varf�r han klassas som v�rldens b�sta back p� m�nga m�nga �r. Han har i mina �gon varit outstanding i de flesta matcherna (f�r att inte tala om finalen d� han g�ng p� g�ng satte stopp f�r det franska maskineriet i straffomr�det)!!!

Posted by fede on Jul-09-2006 22:51:

quote:
Originally posted by Vizay
J�vligt trist att domaren inte tog tag i situationen p� ett bra s�tt tyv�rr.

Tittar man p� Zidanes bakgrund s� finns det inte m�nga incidenter alls att tala om, alltid varit diplomatisk och i stort sett aldrig gjort bort sig med br�kigheter osv.

Italienarna �r n�got av k�nda f�r att vara stora i k�ften och f�rs�ka provocera fram s�danna situationer som den idag.

Att sen l�ta italienaren g� helt fri och bara plocka Zizou av banan �r i mina �gon helt bef�ngt. Jag f�rsvarar inte Zizous agerande p� n�got s�tt f�r du har aldrig r�tt att g�ra s�d�r men vet man n�got om den mannen (vilket jag antar att domaren b�r g�ra om han kan n�got om fotboll) s� b�r han f�rst� att italienaren sagt n�got som absolut inte h�r hemma p� en fotbollsplan imo den annars s� lugne zizous agerande.
Sen har man mig vete heller ingen som helst r�tt att provocera fram ett s�dant agerande...

Jag s�ger plocka av b�da eller ingen, b�da var lika goda kolsupare imo!

jag hoppas verkligen italienaren f�r n�gon form av straff i efterhand f�r s�nt skitsnack som han uppenbarligen m�ste h�vt ur sig h�r inte hemma p� en fotbollsplan!

Sen att dom fick guldet...tjae jag kan v�l inte s�ga att jag sympatiserade mer med n�got av lagen egentligen. � ena sidan fanns min favorit Ribery som har gjort riktigt stort framsteg i mina �gon i den h�r turneringen. � andra sidan fanns Cannavaro som verkligen visat varf�r han klassas som v�rldens b�sta back p� m�nga m�nga �r. Han har i mina �gon varit outstanding i de flesta matcherna (f�r att inte tala om finalen d� han g�ng p� g�ng satte stopp f�r det franska maskineriet i straffomr�det)!!!

seri�st...

dessa spelare �r PROFFS dom f�r h�ra skit varje match, hur m�nga �r har zidane spelat proffsfotboll? minst 10 iaf. Jag f�rsvarar inte Materazzi alls, han skulle h�llt tyst... Men det var helt r�tt att Zidane fick g� av plan, bra att huvuddomaren diskuterade med assisterande domare som ledde till detta beslut.

Posted by Vizay on Jul-10-2006 00:31:

quote:
Originally posted by fede
seri�st...

dessa spelare �r PROFFS dom f�r h�ra skit varje match, hur m�nga �r har zidane spelat proffsfotboll? minst 10 iaf. Jag f�rsvarar inte Materazzi alls, han skulle h�llt tyst... Men det var helt r�tt att Zidane fick g� av plan, bra att huvuddomaren diskuterade med assisterande domare som ledde till detta beslut.

absolut r�tt att han �kte av, men att matterazzi g�r helt fri ur situationen �r skrattretande. Varf�r ska fotboll befinna sig p� fem�ringars niv�? "de va han som b�rjade!" "de va han som gjorde si och s�!"

I den verkliga v�rlden �r b�da parter i de flesta fallen skyldiga, varf�r kan man inte f�lja det resonemanget i fotboll?

Posted by RebeL9 on Jul-10-2006 09:09:

H�ller med. B�da borde l�mnat planen. S� som det �r nu kan ju en spelare provocera en annan spelare under hela matchen f�r att f� honom att sl� till en s� att han f�r r�tt kort medan man sj�lv g�r fri.
Ska det vara fair play s� ska det vara nolltolerans mot fula ord av det slaget.

Posted by Jeremy H on Jul-10-2006 09:16:

quote:
Originally posted by RebeL9
H�ller med. B�da borde l�mnat planen. S� som det �r nu kan ju en spelare provocera en annan spelare under hela matchen f�r att f� honom att sl� till en s� att han f�r r�tt kort medan man sj�lv g�r fri.
Ska det vara fair play s� ska det vara nolltolerans mot fula ord av det slaget.

Bra sagt Peter o Rebel9.

Tycker dock det var synd att Frankrike inte avgjorde matchen tidigare med tanke p� vilken grym press dom hade i andra halvlek och f�rl�ngningen. Speciellt f�rsta kvarten av 2a...

Posted by benni on Jul-10-2006 16:44:

konversationen mellan metarazzi och zidane (kopierat fr�n WC forumet)

quote:

This courtesy of a French news agency (make of that what you will);

Zidane holding his shirt says to to Materazzi:

ZZ: "Ordinanza de tirare il costume!" (Stop pulling on my shirt!)

MM": "Taciti, enculo, hai solamente cio che merite..." (Shut up ******, you only get what you deserve...)

ZZ: "Si e cio..." (Yes, sure...)

While Zidane starts to move away, Materazzi goes:

MM: "Meritate tutti ci?, voi gli enculato di musulmani, sporchi terroristici" (All of you deserve that, fucking Muslims, terrorist bastards)

metarazzi

Posted by Vizay on Jul-10-2006 18:22:

s�g det d�r p� aftonbladet att den teorin florerar...

st�mmer det s� bekr�ftar det bara min tidigare tanke om att �ven han borde plockats av...

som rebel9 sa, ska det vara nolltollerans s� ska det banne mig vara fullst�ndig nolltollerans.

Posted by Jeremy H on Jul-10-2006 18:25:

Det jag alltid tyckt varit underligt inom idrottsv�rlden �r att kr�nkningar och verbal misshandel som �r straffbar ute i samh�llet verkar till�tas. Det �r skillnad p� psykning och psykning..

Posted by Vizay on Jul-10-2006 18:27:

quote:
Originally posted by Jeremy H
Det jag alltid tyckt varit underligt inom idrottsv�rlden �r att kr�nkningar och verbal misshandel som �r straffbar ute i samh�llet verkar till�tas. Det �r skillnad p� psykning och psykning..

absolut, �r det inte konstigt?

Sen �r det absolut skillnad ocks�, jag har v�l egentligen inget emot att man psykar varandra s� l�nge man inte g�r f�r l�ngt och t.ex. tar till personangrepp.

Det kan ju va okej � j�vlas lite ang�ende just fotbollen men d�r m�ste gr�nsen s�ttas. Fast helt klart b�st vore ju om alla spelade sitt eget spel...

Posted by SWE_TRANCE on Jul-10-2006 18:35:

Hur skulle det se ut om domarna skulle b�rja plocka bort b�da spelarna som �r inblandade i n�gon incident bara f�r att "med tanke p� den enes agerandet s� m�ste dom vara skyldiga b�da tv�". Det h�ller inte!
Skulle domare h�ra n�gra "p�hopp" s� plockar han spelaren av banan, problemet i detta fallet var ju att inte domaren h�rde vad som sades.

F�rj�vligt som ni s�ger, men man kan inte plocka av n�gon fr�n banan om man inte har bevis (att n�gon av domarna sett/h�rt n�got).
F�rsvarar inte Materazzi men det �r s�h�r det fungerar, och det vet Zidane om.
Han har rutinen, efter alla dessa �r s� han borde kunna kontrollera sig.
Kan ju garantera att det �r inte f�rsta g�ngen han f�r ta emot psykningar, �ven om det som sades kanske mer var ett grovt p�hopp som p�verkade honom kraftigt.

F�r�vrigt �r jag glad �t Italiens guld, det var deras tur i �r!

Posted by reveal on Jul-10-2006 19:38:

quote:
Den engelska tidningen The Guardian skrev att den italienska mittbacken skulle ha kallat Zidane f�r "terrorist" och anspelat p� hans muslimska tro och algeriska r�tter.

Franska tidningar skrev att Materazzi skulle ha sagt n�got nedl�tande om Zidanes sv�rt sjuka mor. En brasiliansk tidning anlitade en l�ppl�sare som tydde italienarens provokation som ett p�hopp p� Zidanes syster. Materazzi skulle ha kallat henne f�r "hora".

Fr�n http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_13164138.asp

Florerar allts� en massa rykten, lika bra att v�nta med spekulationerna till man verkligen vet. Enligt samma artikel ska han n�mligen ber�tta vad han sa inom de n�rmaste dagarna.

(Sen har jag allm�nt sv�rt att acceptera v�ldshandlingar, oavsett vad n�gon sagt. S� �ven i detta fallet.)

Posted by Braxen on Jul-10-2006 20:19:

E inne p� Swe_trance linje .. Varf�r tror ni Materazzi sa d han sa ? .. f�r � f� Zidane av planen, vilket han lyckades med, s�nt f�rekommer hela tiden i alla stora lagsporter, � s� l�nge inte n�gon dommare h�rt n�tt s� kan man sj�lvklart inte visa ut honom f�r att man 'antar' att han sagt n�tt.

Domaren ser alltid han som reagerar, inte agerar .. det f�r man l�ra sig redan p� pojklagsniv� .. jag �r nog den som tycker minst om Materazzi h�r inne men vad ska man g�ra .. att s�ga att han borde �kt ut f�r att han 'm�ste ju ha gjort n�tt' �r bara okunnigt.

F�r �vrigt h�ll jag p� Frankrike men kan unna spelare som Buffon, Zambrotta, Cannavaro & Del Piero ett VM-Guld.

Posted by benni on Jul-18-2006 23:25:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=559957

hejd� Henke!

Posted by Vizay on Jul-21-2006 01:07:

dommen har fallit, 3 matchers avst�ngning f�r zidane (3 dagar i FIFA's samh�llstj�nst i form av arbete med ungdomar) + b�ter

2 matchers avst�ngning + b�ter f�r materazzi

bra att dom tog tag i det hela och kom med en s� snabb dom, tycker straffen var passande, helt logiskt att materazzi fick n�got l�gre.

L�jliga summor dock, k�nns ju inte ens som en fis i rymden f�r dessa spelare. Jag ser fram emot den dagen d� en fotbollsspelare f�r en miljon i b�ter f�r ett snedsteg. D� l�r knappast n�gon annan ta efter.

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 »