TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest #2
Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 »
| quote: |
| Originally posted by The Freezzz Bij mij gingen Push en Real juist door. Maar de setjes die door zijn, waren technisch wel beter, maar qua flow en concept minder. |
Wat natuurlijk totaal niet erg is

vermoed een serieus spannende finale, aan de overblijvers te zien
succes aan iedereen
| Originally posted by Real Skye - Love Show (Tom Novy's Club Dub) |
en een hele goeie afsluiter ook
Ik wist eigenlijk echt niet wat te mixen. Ik had al een tijdje m'n collectie niet geupdate; en voor zuivere nieuwe trance had ik niet genoeg platen meer (en ook de zin niet). Dus kheb wat ISOS plaatjes en wat meer housey gepakt enzo 
Achja, contest sets moeten natuurlijk perfect zijn h�, en technisch ben ik lang niet het sterkst hier 
Hier zijn dan eindelijk de comments van de juryleden van poule 2, minus BZRK. Ik moet zeggen dat iedereen echt goed werk geleverd heeft met het jureren, ik ben onder de indruk! 
BETA DJ-Contest beoordeling ronde 2
JASPEROVITSJ
Mix e
Techniek
De technische kwaliteit van deze mix komt ongeveer overeen met die van mix f. Het beat- en phasematchen is meestal goed, maar in vergelijking met de andere mixes niet goed genoeg om door te gaan. Er zijn nog net iets te veel kleine oneffenheden in je mix, en de harmonics zijn ook niet altijd optimaal. En je speelt ook af en toe met je equaliser, maar dat klonk meestal toch niet echt op z�n plaats jammer genoeg. Deze plaats in de halve finale was zeker terecht, maar voor een finaleplaats schiet deze mix volgens mij net iets te kort op technisch gebied. 20/25
Structuur
Qua structuur zat deze mix best goed in elkaar. Je begint rustig met wat fluffy trancetracks met veel vocals. Naar mijn smaak zelfs net iets te veel vocals achter elkaar, maar dat is persoonlijke smaak. Daarna drijf je het tempo langzaam op met iets energetischer en melodischer werk. Voices From The Inside vond ik niet helemaal passen na Havannah, omdat het contrast tussen beide platen toch redelijk groot is. Daarna werk je redelijk snel naar een stevige climax toe met pure techtrance platen. De meeste mixes die dit patroon volgen eindigen ook met techtrance, maar je trapt gelukkig niet in die val en bouwt terug �af� naar gewoon uplifting werk. Dat is zeker een pluspunt. Toch denk ik dat je misschien net iets t� abrupt naar steviger werk wou opbouwen. Als je de mix iets langer had gemaakt had je die overgang ook iets geleidelijker kunnen maken. 11,5/15
Concept
Ik denk niet dat er echt een speciaal concept achter deze mix schuilging. Het leek me gewoon een standaard trancemix uit het boekje met een klassieke opbouw van zacht naar hard. Op zich heb je dat best goed gedaan, maar het is natuurlijk minder origineel dan een mix met een afwijkende opbouw. Je gebruikt ook redelijk veel oudere tracks, wat zeker niet slecht is. Want een goed geplaatste classic kan een meerwaarde aan een set meegeven. Maar je gebruikt veel oudere platen die toch geen classics zijn, en je mixt ze dan met recente platen die niet altijd even sterk zijn. Dus je mix zit zo�n beetje tussen een classics mix en een mix met recent werk in, en op die manier heb ik niet echt een idee over waar je nu juist naartoe wil met je mix. En daarbij is je trackkeuze redelijk wisselvallig, wat de sfeer van de mix ook niet ten goede komt. Er zaten naar mijn mening weinig standout platen tussen, en de platen hingen ook niet echt samen qua sound. Dus er zat niet echt een bepaalde �vibe� in de mix. 6/10
Totaal: 37,5/50
Mix f
Techniek
Ik had deze set al beoordeeld in de vorige ronde, maar waar ze toen technisch de sterkste was is ze nu technisch middelmatig in vergelijking met de andere sets in deze poule. Het beatmatchen is net iets te wisselvallig om de finale te bereiken vrees ik. Er zitten heel sterke overgangen tussen, maar die worden dan weer teniet gedaan door andere overgangen waar het beatmatchen of de harmonics minder zijn. Je corrigeert de fouten wel meestal goed, en je begint ook niet paniekerig te mixen. Maar op technisch gebied moet je het voor een finaleplaats toch afleggen tegen de andere mixes uit deze poule. 20/25
Structuur
Deze set is erg sterk opgebouwd! Je begint rustig met progressive breaks en bouwt dan langzaam op met goeie en meeslepende zomerse proggy plaatjes. Moonlight Party had ik persoonlijk iets later in de mix gezet, maar het staat hier nu ook niet echt verkeerd hoor. Je drijft het tempo lekker op, maar ik denk dat je na La Noche net een stapje te ver gaat. De plaat die je daar inmixt is steengoed (ID?), maar t� stevig en t� funky zodat ze vloekt met de vorige plaat. Zeker omdat je na die technoplaat weer een iets diepere plaat inmixt hapert de flow in dat deel wel redelijk. Volgens mij had het al veel beter geklonken als je die laatste 2 platen omgewisseld had. De rest van de set is ook sterk omdat je de energie meer en meer opbouwt en met platen als Oz ook een echte climax in de set inbouwt, zonder die funky en zomerse vibe te verliezen. 12,5/15
Concept
Bij het beluisteren van deze mix kreeg ik een sterk ISOS-gevoel, en ik vermoed dat dat ook het gevoel was dat je met deze mix wou oproepen bij de luisteraar? Dat ISOS-gevoel komt niet alleen door stand door het soort tracks dat je gebruikt, maar ook door het feit dat je zeker 4 tracks gebruikt die ook effectief op ISOS staan. En op een totaal van 11 vind ik dat net van het goede te veel. Er is niks mis mee om een ISOS-gevoel proberen te cre�ren, maar het getuigt van weinig inventiviteit en originaliteit als je dat gevoel probeert te verkrijgen door de tracks te gebruiken die ook op de originele cd�s staan. Als je 1 of 2 tracks had gebruikt zou dat nog goed zijn geweest, want dan geef je de mix wel wat herkenbaarheid. Maar dit was naar mijn gevoel te veel een gemakkelijkheidsoplossing.
De tracks die je daarna gebruikt in het 2de deel zijn dan weer w�l origineel, en bovendien heel sterk omdat ze allemaal een min of meer gelijke zomerse en funky ondertoon hebben. Dus in zijn geheel is de mix zeker geslaagd omdat er doorheen de hele set eenzelfde onderliggende vibe terug te vinden is. En het is niet evident om dat te bereiken. Alleen jammer dat je daarvoor in het eerste deel van de mix t� veel gingen lenen bij iemand anders, want nu klinkt je mix niet helemaal origineel. Je meer dan uitstekende trackkeuze in het 2de deel van de mix laat me trouwens vermoeden dat je meer in je mars hebt dan je hier laat zien, en dat je diezelfde vibe ook had kunnen bereiken zonder terug te hoeven grijpen naar de ISOS-plaatjes� 7,5/10
Totaal: 40/50
DIDDI
Mix E
Mixtechniek
Beatmatching loopt perfect. Je hebt zeker niet de makkelijkste nummers gekozen. Af en toe heb ik een kleine correctie gehoord, maar die waren niet storend. Soms kan de phase-mixing nog iets beter, maar nu zijn we over details bezig. 20/25
Structuur
Originele nummers gekozen, met af en toe een klassieker er tussen. De mix bouwt stilaan op naar een meer zweef-sfeer in de laatste 10 minuten. Op 36� wordt de opgaande sfeer doorprikt. Daarna gaat de mix lekker door en je sluit af met een lekkere klassieker. 12.5/15
Concept
Je hebt gekozen voor originele nummers. Toch ben ik niet altijd overtuigd van de
kwaliteit van sommige nummers. Je mix kon me wel bekoren.
7.5/10
Mix F
Mixtechniek
No Comments: benadert perfectie, zowel beat als phase. 22/25
Structuur
Steeds de tracks goed aangevoeld en op het juiste moment ingemixt. Je hebt gekozen voor een Ibiza-style. Niet te hard, lekker chill... Lekkere opbouw tot 33�, en dan ineens een andere toon, meer een housy toon in je mix, die de mix wat breekt. Na 52� pak je de draad weer op...
11/15
Concept
Deze mix zou als naam kunnen hebben: �ISOS 5: hoe het beter kan?�. Je laat op verschillende momenten een sublieme mix-techniek zien, vooral de phase-mixing is uitstkeend. Een uitsekende mix, spijtig van dat house-intermezzo.
8.5/10
CONFIG
Mix E:
Mixtechniek: 21/50
Was dik in orde hoor. Heel deftige transitions, en meer moet ik daar eigenlijk niet over vertellen. De transitions waren zoals ze moesten zijn. Alleen merkte ik bij de overgang van de 2de naar de 3de track toch precies wat moeilijkheden, leek niet perfect in key en zorgde eigenlijk voor een kleine strubbeling. Een paar overgangen volgens mij wat te vroeg of te ruw ingemixed.. (stoorde me niet). Verder geen opmerkingen. Was gewoon heel deftig. Punt.
Structuur: 11/15
Eerste 3 tracks: Er was toch iets mis mee imo.. ik vond within or without you hier eigenlijk niet passen tussen track 1 en 3. Het leek me gewoon geen moment om deze track erin te gooien. Na within or without you gaan we terug naar een proggy track en daarom begrijp ik de keuze niet echt. Na de 3de track komt dan terug een lekker gouwe ouwe plaat.. misschien had je het dan ook beter die tracks van plaats verwisseld, zodat track 2 naar 3 kwam of nog verder in de mix. vanaf de 4de plaat (Havannah - Havannah) was de opbouw echt dik in orde.. lekker uplifting weg op, even wat techy sounds erop om dan af te sluiten met Fire & Ice - Lost Emotions 2001 , dat is echt een prachtplaat om mee af te sluiten, dus vanaf Havannah was de opbouw voor mij echt dik in orde. Wel veel classics in de set.. Misschien een beetje te veel.. als ik effe snel denk dacht ik er al zeker 4 gehoord te hebben. Weet niet of het echt 'nodig' was om er zoveel te draaien, aangezien de recentere platen die draaide echt geen classics nodig hebben om er wat sfeer in te krijgen, maar natuurlijk is het altijd plezant om eens wat oudere platen terug te horen.
Concept: 7/10
Meer een 'luisterset' imo, vooral de eerste tracks.. maar het 2de deel van deze set zou het ook zeker niet slecht doen op de dansvloer. Het concept is eerder een mixture van verschillende concepten, maar zonder echt te storen daarin.
Overall: 39 / 50
Had ook graag de tracklist eens gezien: Die openingsplaat was echt heel vet 
Mix F:
Mixtechniek: 23/25
Tja, valt weinig over te zeggen, kvond de transitions zo goed als perfect, altijd lekker passend op de vorige, lekker lang aangehouden..Alleen bij de transition naar Moonlight party waren er effe wa kleine probleemkes dacht ik, en ook bij het begin van je eerste transition imo, maar voor de rest was dit gewoon erg goed, een plezier om naar te luisteren 
Structuur: 12/15
Zat duidelijk wel een structuur in de set. lekkere openingstrack moet ik zeggen.. als 2de track verwacht je dan dat er wat op verdergeborduurd wordt en dat was in deze set ook het geval, mooie opbouw.. Beetje verrast wat moonlight party daarin kwam doen, misschien niet 100% op zijn plaats, maar de tracks na moonlight party pasten dan alleszins wel lekker daarop. Aan 45 minuten dacht ik effe dat de set aant afbouwen was, enkele minuten een track gehoord die voor mij persoonlijk effe de flow uit de set haalde, maar vanaf die track werd er weer opgebouwd naar een -voor mij dan- 2de climax. Mooie tracks om mee te af te sluiten, dit zat echt wel goed. Redelijk wat bekende tracks gehoord maar ook wat nieuwe, denk dat dit een ideale mix was tussen bekend en minder bekend werk.Na La Noche opeens een meer 'darkere' track, of die echt op zijn plaats was daar heb ik toch nog wat twijfels over. Leuke Classic btw, The Ambush - Everlast, het was lang geleden dat ik deze nog gehoord had.
Concept: 8/10
Valt redelijk goed op. lekker setje op op te chillen, wat ook gelukt is, zelfs al zat ik op school toen ik de set beluisterde voor de eerste keer..En van deze wil ik de tracklist ook wel es zien.
Overall: 43 / 50
Comments over poule: Vergeleken met de vorige poule uit de eerste ronde was
dit een wereld van verschil. Ik heb erg genoten van alle sets dus proficiat
aan allen!
THE FREEZZ
Mix E
Techniek : 18 /25
Flow : 13,5 /15
Concept : 8,5 /10
Totaal : 40 /50
Techniek:
Technisch gezien is deze set over het algemeen goed verzorgd maar zeker niet de sterkste. Er zijn een aantal overgangen waarbij het nog wel eens licht clashed of de beats licht uit elkaar lopen. Vaak wordt dat dan wel weer goed gecorrigeerd.
Flow:
De flow van deze set was zeer sterk. In minder dan een uur komt een groot stuk van het trancespectrum langs beginnend bij prog(-trance) en eindigend bij stevigere tech-trance. De tracks passen afzonderlijk goed bij elkaar en de maker weet heel knap bij elke track het energieniveau een trapje omhoog te gooien, waardoor ik me als luisteraar me geen moment heb verveeld. Dit heeft een hoge score tot gevolg.
Concept:
Ook qua concept en uitvoering daarvan zit deze set goed in elkaar, zoals ook al blijkt bij de flow. De tracks, die de maker heeft gekozen, zijn een goede balans van klassiekers en nieuwere nummers.
Mix F
Techniek : 19 /25
Flow : 12 /15
Concept : 8 /10
Totaal : 39 /50
Techniek:
Technisch gezien zit deze set goed elkaar. Een aantal zeer goede overgangen worden afgewisseld met een aantal mindere, waar de timing niet helemaal goed is of er sprake is van een lichte clash.
Flow:
De flow van deze set was goed. De nummers passen allemaal goed bij elkeer en door de hele set blijft die zomerse In Search Of Sunrise vibe duidelijk aanwezig. Ik heb hier verder eigenlijk niet veel op aan te merken.
Concept:
Deze set heeft een groot In Search Of Sunrise/Tiesto gehalte en is perfect als warm-up set of als eerste uur van een tranceset. De invulling van dit concept had misschien wel iets origineler gekund. Op sommige punten was het precies de HMH-set van Tiesto afgelopen december. Maar ik heb zeker genoten van deze set. Een goede degelijke set.
TOR
Mix E
Techniek: 15/25
Concept: 5/10
Structuur: 7,5/15
Vreemde set, up en down qua structuur en te aarzelend/onzeker gemixt.
Mix F
Techniek: 18,5/25
Concept: 8,5/10
Structuur: 11/15
Opwarmingsset voor een grote naam en in dat opzicht goed uitgewerkt met een ruime waaier aan stijlen. Op sommige ogenblikken toch een té grote stijl-switch misschien, maar uiteindelijk zijn er slechts zestig minuten voorzien. De technische kant van de set is ok, afgezien van een paar lange overgangen met platen die daarvoor eigenlijk niet bestemd zijn (Incident, om maar één voorbeeld te nemen). Hou de zachte overgangen voor luister-progressive. ;-)
Jasper,
Sorry dak den uitslag toch via pm heb gestuurd. Had je post hier niet gelezen.
Ik zou toch eens wat meer uitleg willen krijgen of de flow en wat voorbeelden van de verschillende types die jullie onderscheiden... 
Totnutoe verloopt alles vrij vlotjes eigenlijk. Op naar de finale dan kennen we ook de winnaar
Ik stel mij terug kandidaat als jurylid.
JURY:
Bertn
Zet mij ook maar weer tussen de jury. Ik heb iets meer tijd nu, dus ik kan weer wat gedetailleerder tewerk gaan.
JURY FINAL
Bertn
TOR
diddi

JURY FINAL
Bertn
TOR
diddi
MikeVee
Ik zal deze keer maar passen zeker 
| Originally posted by Jasperovitsj Ik zal deze keer maar passen zeker |

Zo, heb net de comments gelezen en kga er eigenlijk volledig mee akkoord 
Alle comments sluiten ongeveer aan op mekaar, dat wil zeggen dat de jury er degelijk werk in heeft gestoken. Merci dus daarvoor 
edit: kzal zorgen dat tegen morgen de FTP in orde is voor ronde 3
Heb hier ff niet meer gevolgd had hele weekend geen tijd om iets door te geven. Ben wel content dat de mixen A en B doorgingen, die mixen zijn heel sterk en heb ik al meermaals beluisterd.
oja schrijf mij maar op voor de finalejury
| Originally posted by The Freezzz Helaas ![]() Juryleden in ieder geval bedankt voor het jureren. Ik zou graag nog de comments uit ronde 1 horen en misschien nog een paar comments van de andere juryleden. Succes aan de finalisten. TRACKLIST: 01 Jask feat. Jocie - Beautiful (Jocie In My Room Mix) [SOULFURIC DEEP] 02 Castelli & Perazzoli - On The Road [ALTERNATIVE ROUTE] 03 Squareface feat. Dani G - Red Sunset (Tim Scott's Original Vox) [COLDTAP RECORDINGS] 04 Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Remix) [LOST LANGUAGE/SONGBIRD] 05 Sublunar - Sanctuary (Antidote's Tech Mix) [PROGREZ] 06 Hammer & Funabashi feat. Angie Hedman - Moments [CAPTIVATING] 07 Leon Bolier presents Surpresa - Back In The Days [A STATE OF TRANCE] 08 Solar Express - Magma [FUNDAMENTAL] 09 Fable - Nightshift [INTUITION] 10 Paul Oakenfold feat. Carla Werner - Southern Sun (Tiesto Remix) [MAVERICK] [[ LINK REMOVED ]] |
En er zit toch progressive in
![]()
| Originally posted by The Freezzz Helaas ![]() Juryleden in ieder geval bedankt voor het jureren. Ik zou graag nog de comments uit ronde 1 horen en misschien nog een paar comments van de andere juryleden. Succes aan de finalisten. TRACKLIST: 01 Jask feat. Jocie - Beautiful (Jocie In My Room Mix) [SOULFURIC DEEP] 02 Castelli & Perazzoli - On The Road [ALTERNATIVE ROUTE] 03 Squareface feat. Dani G - Red Sunset (Tim Scott's Original Vox) [COLDTAP RECORDINGS] 04 Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Remix) [LOST LANGUAGE/SONGBIRD] 05 Sublunar - Sanctuary (Antidote's Tech Mix) [PROGREZ] 06 Hammer & Funabashi feat. Angie Hedman - Moments [CAPTIVATING] 07 Leon Bolier presents Surpresa - Back In The Days [A STATE OF TRANCE] 08 Solar Express - Magma [FUNDAMENTAL] 09 Fable - Nightshift [INTUITION] 10 Paul Oakenfold feat. Carla Werner - Southern Sun (Tiesto Remix) [MAVERICK] [[ LINK REMOVED ]] |
^ Ik hoop dat deze je ook bevalt 
| Originally posted by The Freezzz ^ Ik hoop dat deze je ook bevalt |
| spijtig die had ik in de eerste ronde 47 / 50 gegeven, vond et de beste set ! |
hier is eindelijk mijn tracklist...
01) Star - Rock rose (Chab remix)
02) Gold digger - trailer trash
03) Tekara feat Xan - wanna be an angel (Art of Trance vs DBA mix)
04) Haris C - Momente
05) Adam White & Anthony Dean - out of knowwhere
06) ID - ID
07) Erik de Koning - clear skies
08) Mr Sam - lyteo (rank 1 remix)
09) BK vs Vinylgroover & the Red Hed - unfinished sympathy
10) Arctic Quest - renaissance
11) Sharaku - god does not play dice
12) MIB - keep pushin
13) Michael de Hey - oil and vinigare (Dj Preach mix)
voila
Jury Finale:
Bertn
TOR
diddi
MikeVee
Cresto
De sets mogen afgehaald worden. Indien je de gegevens verloren bent moet je me maar een seintje geven dan PM ik ze wel. Wie er nog bij wil, feel free to join (maar laat het hier wel weten).
De sets staan in 2 mappen omdat ik niet weet hoeje ze samenvoegt zonder een shitload aan bandbreedte te verspillen

Deadline: Vrijdag 1 December
| Originally posted by Push2005 De sets staan in 2 mappen omdat ik niet weet hoeje ze samenvoegt zonder een shitload aan bandbreedte te verspillen ![]() Deadline: Vrijdag 1 December |
Thx 
Is dat al van juryleden
Teleurstellend 
dacht dak mij ook had opgegeven.. ![]()