TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by St_Andrew on Apr-29-2004 17:21:

quote:
Originally posted by Glorie
hmmm, aha.. det e så alltså..jobbit. ok, då vet jag. tack

du kan ställa in hur IE ska assosiera saker oxå, tror jag :S kan iaf det på mozilla/firefox, så kör med det annars

Posted by dj_hysterix on Apr-30-2004 05:48:

Någon som vet hur man tar bort den där menyn i dos som kommer vid start? (där man kan välja vilket operativsystem man vill använda)

Posted by St_Andrew on Apr-30-2004 16:35:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Någon som vet hur man tar bort den där menyn i dos som kommer vid start? (där man kan välja vilket operativsystem man vill använda)

högerklicka på den här datorn oså väljer du uppstart där nånnstanns, oså kan du välja hur lång tid den ska vara på, då tar du 0 sek =)

Posted by keddo on May-01-2004 23:43:

quote:
Originally posted by St_Andrew
högerklicka på den här datorn oså väljer du uppstart där nånnstanns, oså kan du välja hur lång tid den ska vara på, då tar du 0 sek =)

nyttiga tips med andrew dator-doktor ska jag göra direkt..

Posted by dj_hysterix on May-02-2004 08:54:

quote:

sjyyyyyyyyyyyyyyyyyyyst

Posted by St_Andrew on May-02-2004 10:24:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
sjyyyyyyyyyyyyyyyyyyyst

np, snygg flagga btw

Posted by beaversweede on May-04-2004 16:19:

nu är det så att jag har en gjort en hyfsat klantig sak..

jag steg upp i morse kokade min gröt,åt upp, gick till köket och skulle ta fram en plastlåda med lock och lägger locket på spisplattan utan en tanke på att den var varm gick där ifrån några sekunder, kom tillbaks och det var plastsörja på hela spisplattan..

hur som helst, så är det en jäkel o ta bort all det där,,någon som har något tips hur man kan gå till väga??

Posted by jofawe on May-04-2004 16:25:

det är nog kört för din del.
Jag har bytt ut två spisplattor hos en kund pga just samma sak.

Fast du kan ju testa nått halvstarkt rengöringsmedel (som dock inte skadar emaljen)

Jag behöver hjälp med en sak.. hur jag än försöker så lyckas jag aldrig öppna estrella-påsarna med "estrella-rycket" ... det är hopplöst!!

Posted by Rikard on May-12-2004 08:58:

har ett problem med mitt explorer...

går inte att ändra startsidan för något djävulsprogram ändrar om det varenda gång jag går in i explorer.. "the omega search" heter det typ

PLUS! att den fixar sååå fina små ramar i explorer också som åker upp varje gång jag går in på en ny sida..

SJUKT JOBBIGT! ad-aware tar inte bort det, någon som vet hur jag ska gå till väga?

Posted by reveal on May-12-2004 09:55:

quote:
Originally posted by Dioxys
SJUKT JOBBIGT! ad-aware tar inte bort det, någon som vet hur jag ska gå till väga?

Låter som klassisk spyware, kör du senaste verionen av AdAware med den senaste referensfilen?

Posted by Rikard on May-12-2004 09:57:

japp, helt säker

sökt igenom disken 4ggr nu och den försvinner ändå inte

Posted by St_Andrew on May-12-2004 10:41:

quote:
japp, helt säker

http://mozilla.org/products/firefox/

Posted by Laszlo on May-12-2004 10:50:

FireFox roxxorz! Problemet är att det käkar upp allt för mycket av min datorkraft, varför tyvärr måste använda MISE lik förbaskat :|

Posted by SWE_TRANCE on May-12-2004 12:38:

quote:
japp, helt säker

Har du testat SpyBot - Search & Destroy?
jag använder det tillsammans med Adware. Funkar kanon!

Lycka Till!

Posted by dbl on May-12-2004 12:40:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Har du testat SpyBot - Search & Destroy?
jag använder det tillsammans med Adware. Funkar kanon!

Lycka Till!

borde funka med spybot S&D.. hade det så förut också.. men det försvann med det

Posted by Rikard on May-12-2004 15:33:

nope, funkade inte det heller

Posted by dbl on May-12-2004 15:59:

har du testat att ta bort adressen först och lägga dit nått annat och sen sökt o tagit bort.. eller du kanske inte ens hittar filen???

tänkte bara att om adressen ligger kvar och du går in på sidan igen så kanske filen kommer tillbaka

Posted by dbl on May-15-2004 15:37:

nån som vet om man kan ta bort klick ljudet i IE????
som när man klickar på en länk så kommer det ett ljud varje gång...
riktigt irriterande när man e inne på typ TC som updateras själv hela tiden.. så kommer det där jävla klickljudet hela tiden.. hel irriterande :/

Posted by St_Andrew on May-15-2004 16:45:

hmm okej, på min pappas dator har winamps playlist fönster lyckas hamna utanför själva skrivbordet... så det går liksom inte att få tag på.. jättejobbigt... speciellt eftersom man inte kan trycka visa/inte visa plalist så kommer det tillbaka igen... nån som lyckas med samma sak eller vet hur man får tillbaka det?

quote:
Originally posted by dbl
nån som vet om man kan ta bort klick ljudet i IE????
som när man klickar på en länk så kommer det ett ljud varje gång...
riktigt irriterande när man e inne på typ TC som updateras själv hela tiden.. så kommer det där jävla klickljudet hela tiden.. hel irriterande :/

är det inte typ bara ljud i kontrollpanelen?

Posted by P4z! on May-15-2004 16:57:

quote:
har ett problem med mitt explorer...

går inte att ändra startsidan för något djävulsprogram ändrar om det varenda gång jag går in i explorer.. "the omega search" heter det typ

PLUS! att den fixar sååå fina små ramar i explorer också som åker upp varje gång jag går in på en ny sida..

gå in på omega search hemsida och kolla där. De borde ha en uninstall-fil där som tar bort deras software. Jag hade samma problem fast med Lop.com och varken adaware eller spybot hjälpte, enbart deras uninstall kunde ta bort det.

Posted by P4z! on May-15-2004 16:59:

quote:
hmm okej, på min pappas dator har winamps playlist fönster lyckas hamna utanför själva skrivbordet... så det går liksom inte att få tag på.. jättejobbigt... speciellt eftersom man inte kan trycka visa/inte visa plalist så kommer det tillbaka igen... nån som lyckas med samma sak eller vet hur man får tillbaka det?

Kolla så att du inte har skärmen inställd på nView (tror jag det heter) som gör att skrivbordet ökas till en till skärm. Annars är det bara att installera om winamp.

Posted by St_Andrew on May-15-2004 17:52:

quote:
Originally posted by P4z!
Kolla så att du inte har skärmen inställd på nView (tror jag det heter) som gör att skrivbordet ökas till en till skärm. Annars är det bara att installera om winamp.

jo blir väl till att installera om... orkar bara inte var inget med nview iaf

Posted by cviper on May-15-2004 19:42:

quote:
jo blir väl till att installera om... orkar bara inte var inget med nview iaf

Ta bort config filen. Iofs har det ungefär samma effekt som att installera om winamp.

Tror filen heter winamp.ini, men kan inte testa nu, sitter i linux. För säkerhets skull testa först att ändra namn på filen istället för att ta bort

Posted by St_Andrew on May-15-2004 20:07:

quote:
Originally posted by cviper
Ta bort config filen. Iofs har det ungefär samma effekt som att installera om winamp.

Tror filen heter winamp.ini, men kan inte testa nu, sitter i linux. För säkerhets skull testa först att ändra namn på filen istället för att ta bort

smart config filen försökte först leta i den.. men hitta inget, sen bytte jag nman på den och en ny fil skapades, men ingen effekt... får la bli en ominstallation... fast nu har jag pajat den datorn lite allvarligare, kanske återkommer

så du kör linux du, najs vilken dist? själv kör jag oxå linux, typ enbart nuförtiden... gentoo

Posted by cviper on May-15-2004 21:35:

quote:
smart config filen försökte först leta i den.. men hitta inget, sen bytte jag nman på den och en ny fil skapades, men ingen effekt... får la bli en ominstallation... fast nu har jag pajat den datorn lite allvarligare, kanske återkommer

så du kör linux du, najs vilken dist? själv kör jag oxå linux, typ enbart nuförtiden... gentoo

Hmm, konstigt. Senast winamp flyttade sig 200km utanför skärmen funkade det att ta bort config filen. Var iofs Winamp 2.x (om jag minns rätt).

Kör också gentoo, 2.4.22 kernel (orka uppgradera.) Det enda som är sunkigt med linux är att det inte släpps nya drivrutiner till t.ex. grafikkort (inte till ATI:s iaf; 3.7.6 saknar bl.a. glslang.)

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »