TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party knark
Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 »
tittade precis p� en debatt om legaliseringen av marijuana/hasch
r�tt kul � se hur de som var emot det hela inte kunde h�lla sig till �mnet utan var tvugna att kritisera annat ocks�...
r�tt intressant grej! laddade ner den sj�lv s� om folk �r intresserade kanske dem kan s�ka efter "henrik alexandersson" p� dc eller liknande 
skulle det kunna vara den h�r du menar?
http://www.svt.se/svt24/studio24_korseld_ingang_hi.ram
det �r iaf en debatt ang�ende legaliseringen av gr�s d�r ordf. f�r frihetsfronten (yey!) debatterar mot n�n fr�n SSU och n�n fr�n IOGT. Fr�gar du mig, s� �ger han upp dem r�tt h�rt, men det finns s�kert folk som inte h�ller med mig..
Det hade dock varit �nnu b�ttre om det varit Johan Norberg som debatterat eftersom han helt enkelt �r gud p� det 
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew okay, more than i knew ![]() men helt seri�st kan jag s�ga att man m�rker p� personer som har vart borta vid medelhavet en vecka o semestrat tex och d�rf�r f�tt i sig massor av alkohol, p� dom m�rker man flera dagar om inte veckor att deras personlighet �r �ndrad... alts�, hur pass bevisat �r det att det inte har n�n effekt p� hj�rnan �ven fast det inte �r dom vanliga �mnena som �r d�r...? |
| Originally posted by AC. Du kan nog r�kna upp fler anledningar �n vad jag har fingrar och t�r som inte ens har n�got i n�rheten av allt vad alkohol och droger heter som p�verkar ens personlighet efter en semester. |
| Originally posted by St_Andrew okay, more than i knew ![]() men helt seri�st kan jag s�ga att man m�rker p� personer som har vart borta vid medelhavet en vecka o semestrat tex och d�rf�r f�tt i sig massor av alkohol, p� dom m�rker man flera dagar om inte veckor att deras personlighet �r �ndrad... alts�, hur pass bevisat �r det att det inte har n�n effekt p� hj�rnan �ven fast det inte �r dom vanliga �mnena som �r d�r...? |
intressant l�sning 
Artikel i Svd
visdom
Det jag tycker �r lite komiskt n�r man l�ser s�nna eller h�r depater eller liknande om man ska vara mer eller mindre drogliberal �r att alltid s� f�rs�ker den drogliberala att f� det att framst� som att r�ka p� �r heeeeelt ofarligt, inget h�nder alla blir bara gladare, lugnare och m�r allm�nt b�ttre och att alkohol �r tokgiftigt. Medans den som �r anti droger f�rs�ker f� det att l�ta som att alla droger �r tokfarliga du kan d� av att bara se p� dom.
Okej lite �verdrivet men ni f�rst�r s�kert va jag menar.
Jag tycker bara det l�ter l�jligt, ingen l�ter ju s�rsilt trov�rdig, om man facktiskt t�nker efter lite p� vad dom s�ger.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=272969
fest d�r gene6, eskimo mfl spelade
Artikel ur DN den 1 feb.
Chips? Bio? Knark? - Priset �r detsamma
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6
har inte orkat l�sa igenom allt men t�nkte bara s�ga ungef�r s�h�r..
man har anv�nt knark i indianstammar osv i �rhundraden.. f�r att ehm.. ja kunna komma i trans.. och de personerna m�dde ju inte d�ligt eller n�tt.. o den som ordnade "knarket" d� va alltid en shaman.. en "doktor" och han hade inte i syfte att tj�na n�got p� detta.. utan funkade som en "bra langare" .. dagens langare g�r ju det bara f�r pengarna.. inte f�r att andra ska m� bra =).. s� "dagens knark" suger =) ..
fast ni som s�ger att "varf�r ska folk knarka? n�r man kan dricka" .. alkohol �r ocks� en drog bara att den �r s� accepterad i sverige o m�nga andra l�nder.. vissa l�nder ser fortfarande alkohol som en "drog" och f�rbjuden s�klart...
men men =) kramis!potatis!
| Originally posted by AC. Det klart v�ldigt kr�nkande att bli tvingad att drog testa sig ingen kan rimligen h�vda annat. Inom vissa jobb �r det dock att anse som rimligt att vara beroendefri. I artikeln n�mns k�rnkaftverk som ett s�dant st�lle. Men jag precis som Reavel vill kunna anst�lla vem jag vill p� de grunder jag vill. Jag hoppas d�r emot att vi slipper se att man ska beh�va genom g� olika personlighetskr�nkande tester f�r att f� ett jobb. M�ste s�ga att �ven jag hade lite sv�rt att avg�ra om Andrew var sarkastisk eller inte |
| Originally posted by Kvicket P� vilket s�tt �r det personlighetskr�nkande att bli drogtestad? |
L�ste idag i DN om att det �r 50% billigare att vara narkoma nu p� 2000-talet �n mot slutet p� 80-talet. Dom fick naturligtvis med n�got ont mot trance/techno genom att under en bild p� en helt ok�nd grupp m�nniskor och lite discojus s�ga att det var en techno klubb och att dom hade pratat med en kille som inte ville s�ga vad han hade tagit f�rn�got. 
edit: s�g att steve hade postat artikeln, dock f�r man v�l inte sett den bilden?
| Originally posted by Kvicket P� vilket s�tt �r det personlighetskr�nkande att bli drogtestad? |
K�nns r�tt l�nl�st att forts�tta diskussionen, men jag h�ller med Smekbar till 110%. Din kropp, ditt liv, ditt ansvar!
word !
| Originally posted by Smekbar f�r folk orkar �nd� inte f�rs�ka f�rst� |
FYI: Jag har flip floppat i den h�r fr�gan!
Legalize pot! wohoo
hehe
Manne J�nsson (Beh�ver nog ingen n�rmare presentation i dessa kretsar
) �r ute och snackar skit igen!
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9570520.asp
"Vi ser hur vissa drabbas av psykoser och hur den mentala utvecklingen kan avstanna hos de som r�kt under en l�ngre tid.". Fram med ett dokumenterat fall av det du...
| kammar�klagare gunnar fjaestad: Det �r en underskattad drog och m�nga m�nni_skor m�r d�ligt av den. |
| Originally posted by Hauken http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9570520.asp |
Bj�rn Fries, regeringens narkotikasamordnare, betonar vikten av att ha en restriktiv syn p� cannabis. �‑Det �r en av de farligaste drogerna i Sverige. Inte n�r det g�ller de fysiska konsekvenserna utan med tanke p� hur m�nga som anv�nder drogen och vad det kan leda till. |
Ja ungef�r 
V�rlden krymper och m�nga b�rjar se igenom skitsnacket, vi �ppnar gr�nser mot andra l�nder och ja... lycka till Sverige!
Dom kan ju inte ens kontrollera alkohol f�rs�ljningen l�ngre.
Mycket intressant l�sning om droger inom den svenska klubbkulturen:
http://www.mobilisera.nu/upload/5004/Rapport%205.pdf (72 sidor)