TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party knark
Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 »

Posted by Rikard on May-05-2004 20:45:

tittade precis p� en debatt om legaliseringen av marijuana/hasch

r�tt kul � se hur de som var emot det hela inte kunde h�lla sig till �mnet utan var tvugna att kritisera annat ocks�...

r�tt intressant grej! laddade ner den sj�lv s� om folk �r intresserade kanske dem kan s�ka efter "henrik alexandersson" p� dc eller liknande

Posted by Smekbar on May-06-2004 00:34:

skulle det kunna vara den h�r du menar?

http://www.svt.se/svt24/studio24_korseld_ingang_hi.ram

det �r iaf en debatt ang�ende legaliseringen av gr�s d�r ordf. f�r frihetsfronten (yey!) debatterar mot n�n fr�n SSU och n�n fr�n IOGT. Fr�gar du mig, s� �ger han upp dem r�tt h�rt, men det finns s�kert folk som inte h�ller med mig.. Det hade dock varit �nnu b�ttre om det varit Johan Norberg som debatterat eftersom han helt enkelt �r gud p� det

Posted by AC. on May-06-2004 10:03:

quote:
Originally posted by St_Andrew
okay, more than i knew

men helt seri�st kan jag s�ga att man m�rker p� personer som har vart borta vid medelhavet en vecka o semestrat tex och d�rf�r f�tt i sig massor av alkohol, p� dom m�rker man flera dagar om inte veckor att deras personlighet �r �ndrad... alts�, hur pass bevisat �r det att det inte har n�n effekt p� hj�rnan �ven fast det inte �r dom vanliga �mnena som �r d�r...?

Du kan nog r�kna upp fler anledningar �n vad jag har fingrar och t�r som inte ens har n�got i n�rheten av allt vad alkohol och droger heter som p�verkar ens personlighet efter en semester.

Posted by St_Andrew on May-06-2004 10:36:

quote:
Originally posted by AC.
Du kan nog r�kna upp fler anledningar �n vad jag har fingrar och t�r som inte ens har n�got i n�rheten av allt vad alkohol och droger heter som p�verkar ens personlighet efter en semester.

jo, fast rimligtvis borde dom inte vara sura och griniga efter en semester. tv�rtom.

Posted by Smekbar on May-06-2004 10:46:

quote:
Originally posted by St_Andrew
okay, more than i knew

men helt seri�st kan jag s�ga att man m�rker p� personer som har vart borta vid medelhavet en vecka o semestrat tex och d�rf�r f�tt i sig massor av alkohol, p� dom m�rker man flera dagar om inte veckor att deras personlighet �r �ndrad... alts�, hur pass bevisat �r det att det inte har n�n effekt p� hj�rnan �ven fast det inte �r dom vanliga �mnena som �r d�r...?

allts� n�n effekt har ju alkoholen p� hj�rnan, det �r knappast som att det inte �r skadligt att dricka. Vad du menar skulle jag nog dock mena mest beror p� mentalitet och inst�llning samt f�r mycket bakfylla (som ju till st�rst del beror p� vattenbrist) samt m�jligtvis saltbrist och s�nt som ju l�tt uppst�r efter ett tags tungt drickande...

Posted by Smekbar on Nov-06-2004 11:20:

intressant l�sning

Artikel i Svd

Posted by staz on Nov-11-2004 01:52:

visdom

Posted by Pjox on Nov-13-2004 14:27:

Det jag tycker �r lite komiskt n�r man l�ser s�nna eller h�r depater eller liknande om man ska vara mer eller mindre drogliberal �r att alltid s� f�rs�ker den drogliberala att f� det att framst� som att r�ka p� �r heeeeelt ofarligt, inget h�nder alla blir bara gladare, lugnare och m�r allm�nt b�ttre och att alkohol �r tokgiftigt. Medans den som �r anti droger f�rs�ker f� det att l�ta som att alla droger �r tokfarliga du kan d� av att bara se p� dom.
Okej lite �verdrivet men ni f�rst�r s�kert va jag menar.
Jag tycker bara det l�ter l�jligt, ingen l�ter ju s�rsilt trov�rdig, om man facktiskt t�nker efter lite p� vad dom s�ger.

Posted by InoX on Nov-21-2004 16:00:

www.knark�rnajs.nu

Posted by Funfrock on Dec-12-2004 20:32:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=272969

fest d�r gene6, eskimo mfl spelade

Posted by SteveTranz4ever on Feb-01-2005 23:39:

Artikel ur DN den 1 feb.

Chips? Bio? Knark? - Priset �r detsamma
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6

Posted by Kamelen on Feb-02-2005 10:52:

har inte orkat l�sa igenom allt men t�nkte bara s�ga ungef�r s�h�r..

man har anv�nt knark i indianstammar osv i �rhundraden.. f�r att ehm.. ja kunna komma i trans.. och de personerna m�dde ju inte d�ligt eller n�tt.. o den som ordnade "knarket" d� va alltid en shaman.. en "doktor" och han hade inte i syfte att tj�na n�got p� detta.. utan funkade som en "bra langare" .. dagens langare g�r ju det bara f�r pengarna.. inte f�r att andra ska m� bra =).. s� "dagens knark" suger =) ..

fast ni som s�ger att "varf�r ska folk knarka? n�r man kan dricka" .. alkohol �r ocks� en drog bara att den �r s� accepterad i sverige o m�nga andra l�nder.. vissa l�nder ser fortfarande alkohol som en "drog" och f�rbjuden s�klart...

men men =) kramis!potatis!

Posted by Kvicket on Feb-02-2005 14:01:

quote:
Originally posted by AC.
Det klart v�ldigt kr�nkande att bli tvingad att drog testa sig ingen kan rimligen h�vda annat.
Inom vissa jobb �r det dock att anse som rimligt att vara beroendefri. I artikeln n�mns k�rnkaftverk som ett s�dant st�lle.
Men jag precis som Reavel vill kunna anst�lla vem jag vill p� de grunder jag vill. Jag hoppas d�r emot att vi slipper se att man ska beh�va genom g� olika personlighetskr�nkande tester f�r att f� ett jobb.

M�ste s�ga att �ven jag hade lite sv�rt att avg�ra om Andrew var sarkastisk eller inte

P� vilket s�tt �r det personlighetskr�nkande att bli drogtestad?

Posted by Laszlo on Feb-02-2005 14:37:

quote:
Originally posted by Kvicket

Jag blev indragen i ett tr�ngt litet rum av tv� civilsnutar senaste kryssningen. Vi satt i terminalen och drack lite b�rs med polarna i v�ntan p� att f�rjan skulle komma - sen kom jag p� att jag gl�mde ett par plattor i bilen som jag ville f� signerade av Picotto, s� jag sprang ner dit. P� v�g upp p� rulltrappan kom tv� nissar fram till mig, visade brickan p� riktigt FBI-man�r, och fr�gade om jag hade n�got emot att f�lja med. Like I had a choise liksom....jag traskade sn�llt med, och sen st�llde de en massa dumma fr�gor - visiterade mig, kollade upp om jag fanns med i brottsregistret osv...sen sl�ppte de mig. Antar att de blev suspekta f�r att jag kom traskandes fr�n bilen tomh�nt - sen var ju mina �gon lite blodspr�ngda efter en bilf�rd p� 50 mil och ytterst lite s�mn natten innan...jag hade g�rna kunnat pisa i en koppj�vel, men kruxet var att om de hade "misst�nkt" mig f�r att vara p�verkad och velat ta urinprov s� hade jag inte f�tt f�lja med p� b�ten...och det var DET som skr�mde skiten ur mig...efter en kvart fick jag hur som helst g�...jag blev dock f�rv�nad �ver att de faktiskt behandlade mig som en m�nniska....efter vad man h�rt av andra som blivit intagna av snutar f�r samma sak, inte minst p� Devotion, s� vart man ju lite orolig f�r hur det skulle g�, men jag blev bem�tt med respekt, vilket jag blev f�rv�nad �ver....det var min lilla historia det

Posted by mr_fisken on Feb-02-2005 15:57:

L�ste idag i DN om att det �r 50% billigare att vara narkoma nu p� 2000-talet �n mot slutet p� 80-talet. Dom fick naturligtvis med n�got ont mot trance/techno genom att under en bild p� en helt ok�nd grupp m�nniskor och lite discojus s�ga att det var en techno klubb och att dom hade pratat med en kille som inte ville s�ga vad han hade tagit f�rn�got.

edit: s�g att steve hade postat artikeln, dock f�r man v�l inte sett den bilden?

Posted by Smekbar on Feb-02-2005 16:24:

quote:
Originally posted by Kvicket

tja. Jag tycker till exempel att staten inte har n�got att g�ra med vad som finns i min kropp och f�r mig �r det d� kr�nkande. Skulle du tycka det var okej om en fr�mling p� stan kom fram och fr�gade om han kunde f� ta ett blodprov p� dig, eller om du kunde pissa i en kopp s� han kunde kolla vad du har f�r substanser i dig? Skulle inte tro det. Lika lite som han har att g�ra med vad som finns i dig har polisen med det att g�ra. Att skada sig sj�lv ska inte kunna vara ett brott, det �r helt absurbt.

Jag har redan f�rklarat min st�ndpunkt o�ndligt m�nga ggr s� det �r inte s�kert jag kommer palla svara mer, f�r folk orkar �nd� inte f�rs�ka f�rst� utan avf�rdar bara ens �sikter som idiotiska eftersom jag inte f�ljer den svenska normen. Kika bak�t i tr�den f�r mer info om vad som debatterats innan.

Posted by lonne on Feb-02-2005 16:27:

K�nns r�tt l�nl�st att forts�tta diskussionen, men jag h�ller med Smekbar till 110%. Din kropp, ditt liv, ditt ansvar!

Posted by staz on Feb-02-2005 21:44:

word !

Posted by reveal on Feb-03-2005 12:05:

quote:
Originally posted by Smekbar
f�r folk orkar �nd� inte f�rs�ka f�rst�

Jag f�rst�r dig, men h�ller helt enkelt inte med

Posted by St_Andrew on Apr-17-2005 05:05:

FYI: Jag har flip floppat i den h�r fr�gan!

Legalize pot! wohoo hehe

Posted by Hauken on Apr-20-2005 03:29:

Manne J�nsson (Beh�ver nog ingen n�rmare presentation i dessa kretsar ) �r ute och snackar skit igen!

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9570520.asp

"Vi ser hur vissa drabbas av psykoser och hur den mentala utvecklingen kan avstanna hos de som r�kt under en l�ngre tid.". Fram med ett dokumenterat fall av det du...

Posted by staz on Apr-20-2005 10:56:

quote:
kammar�klagare gunnar fjaestad: Det �r en underskattad drog och m�nga m�nni_skor m�r d�ligt av den.

att m� d�ligt, det �r v�l d�rf�r folk h�ller p�?

Posted by Smekbar on Apr-20-2005 11:10:

quote:
Originally posted by Hauken
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9570520.asp

quote:

Bj�rn Fries, regeringens narkotikasamordnare, betonar vikten av att ha en restriktiv syn p� cannabis.
�‑Det �r en av de farligaste drogerna i Sverige. Inte n�r det g�ller de fysiska konsekvenserna utan med tanke p� hur m�nga som anv�nder drogen och vad det kan leda till.

cannabis �r allts� inte farligt i sig, utan pga gateway-effekten? Grejen �r ju att den �r vetenskapligt motbevisad... S�, d� det e lugnt att r�ka gr�set.. g�tt g�tt g�tt

Posted by Hauken on Apr-20-2005 21:23:

Ja ungef�r

V�rlden krymper och m�nga b�rjar se igenom skitsnacket, vi �ppnar gr�nser mot andra l�nder och ja... lycka till Sverige! Dom kan ju inte ens kontrollera alkohol f�rs�ljningen l�ngre.

Posted by Laszlo on Apr-20-2005 23:14:

Mycket intressant l�sning om droger inom den svenska klubbkulturen:

http://www.mobilisera.nu/upload/5004/Rapport%205.pdf (72 sidor)

Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 »