TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by St_Andrew on May-15-2004 21:59:

quote:
Originally posted by cviper
Hmm, konstigt. Senast winamp flyttade sig 200km utanför skärmen funkade det att ta bort config filen. Var iofs Winamp 2.x (om jag minns rätt).

är väl ändrat då i nya =)

quote:
Kör också gentoo, 2.4.22 kernel (orka uppgradera.) Det enda som är sunkigt med linux är att det inte släpps nya drivrutiner till t.ex. grafikkort (inte till ATI:s iaf; 3.7.6 saknar bl.a. glslang.)

asså seriöst, uppgradera till 2.6.x är ett jättelyft min dator blev iaf märkbart snabbare när jag uppdatera plus support för många nya roliga grejer

så gör en "emerge gentoo-dev-sources" nu

Posted by cviper on May-16-2004 09:01:

quote:
Originally posted by St_Andrew
asså seriöst, uppgradera till 2.6.x är ett jättelyft min dator blev iaf märkbart snabbare när jag uppdatera plus support för många nya roliga grejer

så gör en "emerge gentoo-dev-sources" nu

Jag tror jag väntar lite med det, iaf tills efter tentorna. Sen har jag hela sommaren till att kompilera om kernels (det brukar ta ett tag tills man får både SMP & FB-support att fungera).

För övrigt, vilken "stage" körde du under installationen?

Posted by St_Andrew on May-16-2004 11:22:

quote:
Originally posted by cviper
Jag tror jag väntar lite med det, iaf tills efter tentorna. Sen har jag hela sommaren till att kompilera om kernels (det brukar ta ett tag tills man får både SMP & FB-support att fungera).

För övrigt, vilken "stage" körde du under installationen?

SMP? vad har du för guld dator?

FB gick dock utan problem för mig

jag har två datorer med gentoo på, båda har jag installerat från stage 2, är för lat för att köra stage 1 men nästa gång jag installerar och har tid ska jag köra stage 1 bara för att lära mig det vilken stage kör du? kde/gnome/annat? jag kör gnome tycker kde är lite för windows likt med alla sina grafiska grejer

Posted by cviper on May-16-2004 22:03:

quote:
SMP? vad har du för guld dator?

P4 med hyperthreading. HT gör att det "ser ut" som om man har 2 CPUs.

quote:
FB gick dock utan problem för mig

Om jag startar med FB och SMP, hänger sig datorn bara vid startup. Har ingen aning varför det händer.

quote:
[...] vilken stage kör du? kde/gnome/annat? jag kör gnome tycker kde är lite för windows likt med alla sina grafiska grejer

Jag installerade från Stage 2. Just nu är det Gnome som gäller, men jag körde KDE ett tag - jag gillar KDE:s flashiga (och helt onödiga) saker, som transparenta menyer osv

Får väl se om man kommer orka fixa en stage 1 install nånstans; stage 2 tog tillräkligt lång tid Kanske om jag får tag i nån gammal 500 Mhz:are som man kan offra i några veckor

Posted by dbl on May-17-2004 16:49:

quote:
är det inte typ bara ljud i kontrollpanelen?

kollade där, men kunde inte hitta något :/

finns det inte en pluggin till winamp som gör så att man kan lägga in .cue filer i den????

enda jag hittar med cue på winamps hemsida är kösystem som jag inte har en aning om vad man ska ha till.. heh

Posted by Laszlo on May-17-2004 17:11:

quote:
Originally posted by dbl

finns det inte en pluggin till winamp som gör så att man kan lägga in .cue filer i den????

enda jag hittar med cue på winamps hemsida är kösystem som jag inte har en aning om vad man ska ha till.. heh

Det finns ett plugin som heter mp3cue, testa det - jag tror det är precis det du söker

Posted by dbl on May-17-2004 17:31:

quote:
Originally posted by Laszlo
Det finns ett plugin som heter mp3cue, testa det - jag tror det är precis det du söker

danke laszlo =)

Posted by reveal on May-17-2004 20:45:

quote:
Originally posted by dbl

Leta upp winamp-plugin-tråden här på SweTA, där är länk till den

Posted by GyLLe on May-20-2004 00:08:

tJOHO!!!

Har ett litet problem. Jag har hittat på en scaner som jag tänkte instalera... men jag har inge drivrutiner till den!!! Och jag hittar inget märke på den häller!! finns det något sätt att fixa fram drivisar?? typ nå program som känner av vilet märke de är på scannern..?? Å jag kör ju tuvär inte med XP..

tack!

Posted by dbl on May-20-2004 00:15:

quote:
Originally posted by GyLLe
tJOHO!!!

Har ett litet problem. Jag har hittat på en scaner som jag tänkte instalera..

tror jag har hittat problemet du.. hehe

Posted by GyLLe on May-20-2004 00:32:

haha

nä, scannern existerar faktiskt på riktigt, DET ÄR INGET JAG HITTAT PÅ!!!

Posted by St_Andrew on May-20-2004 00:41:

asså på nått ställe på den måste det stå nått serienummer eller märke elelr nått :S leta efer nått iaf :s

Posted by Kamelen on May-20-2004 09:04:

hum hjälptråden? =).. nån som vet om man kan byta namn på sitt konto här på TA? .. alltså nickname..

Posted by GyLLe on May-20-2004 09:32:

quote:
Originally posted by OracaZ
hum hjälptråden? =).. nån som vet om man kan byta namn på sitt konto här på TA? .. alltså nickname..

Man tar och skicka i väg ett PM till Swamper! Har jag gjort iaf!!

Posted by Jeremy H on May-20-2004 18:51:

quote:
Originally posted by GyLLe
Man tar och skicka i väg ett PM till Swamper! Har jag gjort iaf!!

Jag också...men inte fick jag något svar inte

Posted by reveal on May-20-2004 21:32:

Det är tydligen väldigt många som vill ändra sina namn, och jag är inte säker på att Swamper orkar göra det längre... Kanske kommer en förändring på detta område, men nu gäller det fortfarande att skicka pm...

Posted by Laszlo on May-20-2004 21:48:

quote:
Originally posted by jeremy1984
Jag också...men inte fick jag något svar inte

Jag skickade ett mess till honom då jag fortfarande hande DJ_Laszlo som nick. Det gick en vecka eller två, inget svar eller nåt från Swamper, så jag antog att han tröttnat på att ändra allas nicks, vilket är ganska förståeligt, så jag brydde mig inte om det mer - men rätt vad det var, en vacker dag, så var "DJ_"-et borta från mitt nick

Det kanske gäller att fråga honom snällt också, utan att fjäska allt för mycket...något säger mig att han redan har en del att göra, som det är

Posted by Glorie on May-21-2004 14:04:

Party Hat

Swamper e bra på att svara mig... har aldrig tagit mer än ett dygn men de kanske e för att jag har haft annorlunda ärenden ändra födelsedatum, fråga om moderator och fråga om paypal eller så är det för att han vet att jag e tjej

neeee felåt.. va ja retas.

varför kan inte jag kolla på quicktimefilmer på Internet? det står att jag inte har den senaste programvaran eller nåt.. men jag har ju spelaren på datorn.

Posted by jofawe on May-21-2004 14:38:

quote:
Originally posted by Glorie
varför kan inte jag kolla på quicktimefilmer på Internet? det står att jag inte har den senaste programvaran eller nåt.. men jag har ju spelaren på datorn.

man måste ha den senaste hela tiden .. tyvärr.

å mitt problem, jag har fått upp en massa fel när jag stänger explorer bland annat nått med visual c++ ... jävlig märkligt tycker jag.

Posted by Glorie on May-21-2004 14:45:

jofawe... hmmm... jaha... jobbit.

Nån som läst vetenskapsteori? I vilken mån kan tolkningar vara vetenskapliga?

Posted by Kamelen on May-23-2004 12:50:

quote:

vet inte om rebel9 har läst det..men tror han läser nått sånt.. du kan kolla med honom ialf =) jag kan fråga honom oxo iförsig =)

Posted by Glorie on May-23-2004 14:13:

quote:
Originally posted by OracaZ
vet inte om rebel9 har läst det..men tror han läser nått sånt.. du kan kolla med honom ialf =) jag kan fråga honom oxo iförsig =)

haha, de e lugnt.. jag har nåt på spåret nu.. jag tänkte bara ifall nån hade nån annan bra tråd som jag kan nysta lite på tack iaf

Posted by dj_hysterix on May-23-2004 18:29:

quote:

hmm du menar t.ex. om något är biologiskt konstruerat eller socialt konstruerat ?

Posted by Glorie on May-23-2004 21:12:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
hmm du menar t.ex. om något är biologiskt konstruerat eller socialt konstruerat ?

hmm, neee? nu e du ute på djupare vatten än vad jag e till och med mer vanliga teorier till vilket ämne som helst alltså. typ att min teori blir mer trovärdig (mer vetenskaplig) om andra forskare efter mig gör samma experiment och får samma resultat..typ

ahhhrg

det här är flum

från det ena till det andra.. ni stockholmers.. min brorsa ville att jag skulle köpa en sak till honom i en butik som ligger vid St:eriksplan. det tar 7 minuter med tunnelbanan.. men vad kostar det att åka 4 stationer och går det att åka på övergång tillbaka, eftersom jag ju bara e där i cirka 30 min. och hur lång tid tar det att gå?

Posted by Kaveh on May-23-2004 23:36:

quote:

En teori/tolkning tror jag anses vara vetenskaplig om den är falsifierbar.

Saxat från wikipedia: "Inom vetenskapsteori används falsifikation som metodologiskt krav för att en teori ska anses vara vetenskaplig - det ska gå att beskriva sammanhang då teorin är falsk för att man ska kunna bevisa att den är sann. T.ex. anses i allmänhet inte teorier om Guds existens eller det som möjligen existerade innan Big Bang vara frågor som vetenskapen ska handskas med eftersom deras sanningshalt inte går att verifiera."

Fast vet inte om det var just den aspekten du hade i åtanke.

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »