TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
| quote: |
| Originally posted by michie NEE klopt niks van. het voelt pas echt goed bji de eerste GOEIE overgang die je maakt |
| Originally posted by michie NEE klopt niks van. het voelt pas echt goed bji de eerste GOEIE overgang die je maakt |
| Originally posted by New Wave Dus zo begint je leuke hobby: Met een kut gevoel zet je je net nieuw gekocht apparatuur neer en met een chagerijnige ogen kijk je naar je spullen. Je weet dat je pas over een maand je eerste goeie overgang zult maken. TUURLIJK VOEL JE JE GOED ALS JE NET JE SPULLEN HEBT GEKOCHT DROPLUL! Toen ik mijn decks had staan was ik zo gelukkig als een kind die met sinterklaas zijn eerste electrische trein kreeg! |
hmmm jah zo bedoelde ik het ook niet helemaal...
ik was natuurlijk ook blij toen ik ze gekocht had. Maar echt een lekker gevoel gaf het bij mij toen ik mee eerste lekkere overgang (vond ik zelf) had
| Originally posted by michie hmmm jah zo bedoelde ik het ook niet helemaal... ik was natuurlijk ook blij toen ik ze gekocht had. Maar echt een lekker gevoel gaf het bij mij toen ik mee eerste lekkere overgang (vond ik zelf) had |
Kortom alles van dit is leuk!!!
ook geld uitgeven voor vinyl
| Originally posted by dj pdv Ik ken dat gevoel sinds woensdag nu ook. Haha. Maar ik moet zeggen met veel hulp van Michie |
Ik hield al een tijdje echt super veel van trance en op 1 of andere dag dacht ik: he, ik wil ook draaien! Ik heb toen best wel impulsief besloten spullen te gaan kopen, ook al had iemand me maar 1 keer voor gedaan hoe het moest.
Ik ben wel meteen gegaan voor goede dingen, want ik voelde gewoon dat ik niet zomaar zou kappen met deze hobby en had dan geen zin om na een half jaar weer wat nieuws te moeten kopen, omdat ik mn spullen irritant zou vinden.
Maar ja, wel een verschil, ik had wat spaarcentjes. Nu ben ik verder ook niet een van de rijksten dus ik zeg altijd maar lang leve het rood staan
Alleen heb dus nooit spijt gehad. Ik geef gewoon wat minder geld uit aan kleding (is lastig voor n vrouw
) en probeer wat meer te werken. Waarom zoek je bijvoorbeeld geen werk?
Verder vind ik vinyl kopen echt bijna net zo leuk als draaien. Ik zoek nu meestal in iedere stad waar ik kom een platenzaak op en probeer er een leuke plaat te scoren, geeft wel leuke herinneringen vind ik.
Voor jou is het inderdaad misschien verstandig om te beginnen met cd's als je echt geen geld hebt, maar ik vind toch nog steeds dat er niets boven vinyl gaat 
| Originally posted by Endless_Trance ook geld uitgeven voor vinyl |

Vinyl verzamelen is een kick (voor mij dan). Ik zou ook nooit ��n van mn platen verkopen (ook al is het een rukplaat). Het mooie is gewoon om langzaam een collectie platen op te bouwen waar je echt trots op bent. CD�s kunnen mij daarom ook niet boeien omdat het dat tastbare niet heeft 
| Originally posted by TranceFool Vinyl verzamelen is een kick (voor mij dan). Ik zou ook nooit ��n van mn platen verkopen (ook al is het een rukplaat). Het mooie is gewoon om langzaam een collectie platen op te bouwen waar je echt trots op bent. CD�s kunnen mij daarom ook niet boeien omdat het dat tastbare niet heeft |
Toen ik vroegah op het Damrak werkte ging ik bijna elke dag naar de platenzaken. (groove connection, deep 'n dance, Outland, Rhythem Import). Allemaal minuutje van em werk vandaan
Was niet goed voor de bankrekening
Ik heb nu toch maar definitief de knoop doorgehakt en besloten om ook te gaan draaien. Ik merk gewoon dat muziek m'n grootste hobby is en waarom daar niet gewoon wat serieuzer mee aan de slag gaan
In tegenstelling tot een groot aantal mensen van hier wil ik alleen niet met vinyl gaan draaien, maar met cd's. Ik heb niet echt iets met vinyl en al helemaal geen verleden met vinyl, dus vandaar dat ik direct met cd's wil gaan draaien. Stuk goedkoper en het is beter voor je rug als je een map cd's mee kunt nemen i.p.v. een platenkoffer 
Maar ik zit nu wel te twijfelen wat voor soort spullen ik moet gaan kopen. Ik zit eigenlijk te denken aan de Pioneer CDJ-200 (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13639) om mee te beginnen. Die 1000's vind ik gewoon te duur om mee te beginnen. Maar misschien is die CDJ-800 ook nog een optie. Ik heb gewoon nog nooit met die spullen gedraaid, dus ik hoop dat ��n van jullie me hierover wat meer kan vertellen 
Ik zit eraan te denken om voor een bedrag van ongeveer 1500-1600 euro te investeren (moet nog wel even sparen alleen). Volgens mij moet je voor een bedrag van �400-500 ook wel een redelijk fatsoenlijke mixer kunnen bemachtigen. Om nou direct met bijv. een Dateq XTC of Pioneer DJM-600 te beginnen vind ik ook weer wat overdreven 
Kortom, kom maar op met info en advies 
| Originally posted by Djeebie Ik heb nu toch maar definitief de knoop doorgehakt en besloten om ook te gaan draaien. Ik merk gewoon dat muziek m'n grootste hobby is en waarom daar niet gewoon wat serieuzer mee aan de slag gaan ............. Kortom, kom maar op met info en advies |

Thanks voor de info! Het is inderdaad een behoorlijk bedrag wat je uitgeeft, maar dat heb ik er wel voor over. En hier heb ik zeker oren naar:
| Originally posted by tijs08 Als je ze nog een keer wilt testen of proberen voor je deze grote aankoop doet, je kan altijd een keer langs komen natuurlijk |
Djeebie tof dat jij de knoop hebt door gehakt. Ik zelf moet nog ff nadenken. Maar ik ga ook ckers voor cd's.
Denk er alleen wel aan dat je BIJNA alles wel illegaal moet copieren of downloaden qua muziek.
Maar dat wis je vast al wel
Advies:
Die Gemini Ps 626i gaat er wel uit , dus je moet snel zijn.
New-line heeft er nog wel een paar d8 ik.
wel grappig, veel mensen kopen snel een cdj800 of 1000, maar echt de functies gebruiken wat die tafel allemaal kan?? ho maar. meeste djs gebruiken als volgt: je koopt een mercedes met 400 pk, maar gaat vervolgens rustig aan 100 rijden op de snelweg.
Meeste mensen scratchen,loopen,hotcue'n toch niet. Koop dan een 100/200, veel goedkoper, en geen onnodige accesoires en doet het ook goed.
kan me daar trouwens mateloos aan ergeren, van die zogenaamde artiesten die in hun rider zetten, verplicht 2 x cdj1000, vervolgens zie je ze alleen een plaatje simpel mixen
. Als je gewoon straight wilt mixen, dan kan dat ook wel met een cdj100 o.i.d, die vinyl mode op een cdj800/1000 verschilt niks met een 100.
maja mensen willen tegenwoordig graag blingbling.
| Originally posted by Endless_Trance Denk er alleen wel aan dat je BIJNA alles wel illegaal moet copieren of downloaden qua muziek. |

| Originally posted by DJ_Siesta wel grappig, veel mensen kopen snel een cdj800 of 1000, maar echt de functies gebruiken wat die tafel allemaal kan?? ho maar. meeste djs gebruiken als volgt: je koopt een mercedes met 400 pk, maar gaat vervolgens rustig aan 100 rijden op de snelweg. Meeste mensen scratchen,loopen,hotcue'n toch niet. Koop dan een 100/200, veel goedkoper, en geen onnodige accesoires en doet het ook goed. |
| Originally posted by Djeebie Legaal downloaden kan heel goed hoor. Op sites als beatport.com kun je heel veel dingen betaald downloaden. Het lijkt me niet de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld op een feestje zou moeten draaien ik daar met een map illegale cd's sta. Misschien is de pakkans wel heel klein, maar ik vind het ook gewoon een stukje respect naar de producers toe ![]() Dat wil ik dus juist wel gaan doen. Die functies zitten er inderdaad niet voor niets op. Bot gezegd zal het vrijwel iedereen nog wel lukken om een plaatje fatsoenlijk in en uit te mixen, maar als je met effecten aan de gang kan is dat natuurlijk iets extra's. |
| Originally posted by Djeebie Lijkt me gezellig en dan weet ik precies wat ik zelf ga krijgen |
| Originally posted by DJ_Siesta Als je gewoon straight wilt mixen, dan kan dat ook wel met een cdj100 o.i.d, die vinyl mode op een cdj800/1000 verschilt niks met een 100. |
| Originally posted by tijs08 Hier ben ik het dus totaal niet mee eens! Bij die 100 en 200 moet je gewoon aan dat wiel slingeren om hem gelijk te leggen. In de Vinyl mode is het precies hetzelfde effect als bij een plaat. Zo wil je toch mixen... je doet het dan wel met cds, maar het is wel precies zoals iedere gerespecteerde dj het doet. CDs draaien met een 800 of 1000 is een totaal andere dimensie dan met 200s of met goedkope gemini cd splertjes... nogmaals een GROOT verschil dus! |
tot nu toe nooit echt de kans voor gehad, ding is alleen wel lomp groot!
| Originally posted by tijs08 Hier ben ik het dus totaal niet mee eens! Bij die 100 en 200 moet je gewoon aan dat wiel slingeren om hem gelijk te leggen. In de Vinyl mode is het precies hetzelfde effect als bij een plaat. Zo wil je toch mixen... je doet het dan wel met cds, maar het is wel precies zoals iedere gerespecteerde dj het doet. CDs draaien met een 800 of 1000 is een totaal andere dimensie dan met 200s of met goedkope gemini cd splertjes... nogmaals een GROOT verschil dus! |
Originally posted by Djeebie
Legaal downloaden kan heel goed hoor. Op sites als beatport.com kun je heel veel dingen betaald downloaden. Het lijkt me niet de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld op een feestje zou moeten draaien ik daar met een map illegale cd's sta. Misschien is de pakkans wel heel klein, maar ik vind het ook gewoon een stukje respect naar de producers toe
Zijn die downloads wel van goede kwaliteit dan ?????
Die downloads zijn daar juist geplaatst met toestemming van de producer, en bovendien moet je ervoor betalen, dus lijkt het me juist dat dat betere kwaliteit MP3s zijn (of tenminste gelijk) als die die je illegaal van het Internet afpeutert.
Beatport.com mp3s zijn 320kbps
| Originally posted by DJ_Siesta Pioneer 1000 vinyl mode, verschilt echt niet veel van een cdj100 apparaatje, gewoon ff wennen aan de jog wheel |