TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- de pc-problemen thread 2
Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 »


Posted by The_G0dfather on Jul-16-2007 22:02:

'k wil een checkdisk doen van m'n HD en blijkbaar moet je daarvoor via een soort van bootdisk werken, in mijn geval dus bootstick.

Laptop start niet meer op, daarom. Zels niet lang genoeg om in DOS te geraken.

Fucking eh, 'k vin 't maar niet h� om da via usb te doen, al uren ah zoeken. Net prog gevonden om de bootsectoren van een opstartdiskette te kopieren op stcik maar hij zegt dat disk FAT is en stick FAT16 en hij 't dus ni kan kopieren... Nochtans allebei geformatteerd als FAT.


Posted by Dj LPG on Jul-17-2007 16:18:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
'k wil een checkdisk doen van m'n HD en blijkbaar moet je daarvoor via een soort van bootdisk werken, in mijn geval dus bootstick.

Laptop start niet meer op, daarom. Zels niet lang genoeg om in DOS te geraken.


Als je boot via je xp cd, kan je daarna kiezen voor "repair" of iets dergelijks en kom je in de dosprompt-achtige omgeving terecht. Als je daar dan eens de help oproept kan je vinden hoe je chkdsk enzo uitvoert...
En anders F8 al eens getest?


Posted by Loraine on Jul-18-2007 20:16:

Afgelopen weekend is mn laptop volledig gecrasht (is ook al van 2003) dus maandag laten fixen bij MyCom maar echt soepeltjes werkt het niet meer
Maandagavond dus volledige backup gemaakt op m'n externe HD in case het lappie het zometeen helemaal begeeft.
Nu dus me aan het orienteren op het huidige aanbod.
Toshiba (hoe tevreden ik tnt ook ben) valt af omdat bij de nwe uitvoeringen diverse aansluitingen aan de voorzijde zitten wat ik dus bijzonder onpraktisch vind...

Ik hoor erg goede verhalen over de ASUS laptops, vooral die met een AMD Turion processor (dual core uiteraard) aangezien die meer steady zouden draaien en in tegenstelling tot Intel minder snel warm worden (handig als je met de laptop op schoot wilt werken).
Een betaalbare uitvoering van de Vaio zou ook een optie zijn. De volgende merken vallen voor mij iig per definitie al af: Dell (relatief duur, geen winkel) en Acer (hoor ik enkel negatieve dingen over van gebruikers).
Iemand tips? Ben ook benieuwd wat de opvattingen zijn over AMD vs Intel processoren.


@ The Godfather: op I-net zijn genoeg sites waar boot disks te vinden zijn van diverse besturingssystemen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q...k+windows&meta=Gewoon even op een CDtje branden indien de install-CD van Windows niet bij je pc is geleverd (maar dus door de fabrikant al erop gezet is) en je repair CD van de fabrikant niet opstart...
Als het goed is zal je peecee de bootdisk "autorunnen" indien je de optie in je BIOS zo geconfigureerd hebt dat bij opstarten ook de CD-DVD drive meegepakt wordt. Anders ff direct tijdens opstarten F6+F8 in blijven toetsen en opstarten in de Safe Mode.. Vanuit daar verder aanpakken.


Posted by Bertn on Jul-18-2007 21:35:

ik heb anders al behoorlijk goeie dingen over acer gehoord ook hoor...

op het vlak van defecte modellen en zo, zie ik het eigenlijk zo: uiteindelijk is al die electronica aan elkaar gewaagd, welk merk je ook koopt. je moet gewoon geluk hebben dat jouw model niet stuk gaat, ongeacht het gekochte merk.


Posted by The_G0dfather on Jul-19-2007 21:04:

quote:
Originally posted by Dj LPG
Als je boot via je xp cd, kan je daarna kiezen voor "repair" of iets dergelijks en kom je in de dosprompt-achtige omgeving terecht. Als je daar dan eens de help oproept kan je vinden hoe je chkdsk enzo uitvoert...
En anders F8 al eens getest?


via die repair ging 't ook niet

ben er ondertss in geraakt, via ander progje dat bootsector op usb stick kan plaatsen

checkdisk werkt echter niet, vreemd genoeg, noch via de command in dos nog via de file die 'k op m'n usb stick gezet heb...

en voor alle duidelijkheid, via F8 kon 'k ook niet in dos raken


Posted by BZRK on Aug-06-2007 20:18:

quote:
Originally posted by Real
n�g


Zijn er hier nog mensen die met Firefox surfen en sinds een tijdje rare zwarte vierkantjes met vraagtekens erin zien verschijnen? Telkens er een speciaal karatker als ò of ó gebruikt wordt. Vreemd genoeg zie ik ze in mijn eigen posts wel correct, maar bij bvb Real zijn post niet.
En nog beter, heeft er iemand een oplossing voor?


Posted by diddi on Aug-13-2007 07:59:

Kent er iemand een Image writer die echt een volledige image maakt van een schijfje. Heb geprobeerd met Nero, maar die skipt 200 mb, hetzelfde verhaal met MagicISO


Posted by CygnusX on Aug-13-2007 10:03:

quote:
Originally posted by diddi
Kent er iemand een Image writer die echt een volledige image maakt van een schijfje. Heb geprobeerd met Nero, maar die skipt 200 mb, hetzelfde verhaal met MagicISO


Ik heb nog nooit problemen gehad met IsoBuster, zelfs niet met beschadigde cd's.


Posted by Dj LPG on Aug-13-2007 15:52:

iemand een idee waarom ik met m'n MIDI-controller in reason wel klanken hoor, maar het toch onmogelijk is om een melodietje op te nemen?


Posted by Freezel on Aug-13-2007 19:39:

quote:
Originally posted by Loraine
Afgelopen weekend is mn laptop volledig gecrasht (is ook al van 2003) dus maandag laten fixen bij MyCom maar echt soepeltjes werkt het niet meer
Maandagavond dus volledige backup gemaakt op m'n externe HD in case het lappie het zometeen helemaal begeeft.
Nu dus me aan het orienteren op het huidige aanbod.
Toshiba (hoe tevreden ik tnt ook ben) valt af omdat bij de nwe uitvoeringen diverse aansluitingen aan de voorzijde zitten wat ik dus bijzonder onpraktisch vind...

Ik hoor erg goede verhalen over de ASUS laptops, vooral die met een AMD Turion processor (dual core uiteraard) aangezien die meer steady zouden draaien en in tegenstelling tot Intel minder snel warm worden (handig als je met de laptop op schoot wilt werken).
Een betaalbare uitvoering van de Vaio zou ook een optie zijn. De volgende merken vallen voor mij iig per definitie al af: Dell (relatief duur, geen winkel) en Acer (hoor ik enkel negatieve dingen over van gebruikers).
Iemand tips? Ben ook benieuwd wat de opvattingen zijn over AMD vs Intel processoren.


@ The Godfather: op I-net zijn genoeg sites waar boot disks te vinden zijn van diverse besturingssystemen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q...k+windows&meta=Gewoon even op een CDtje branden indien de install-CD van Windows niet bij je pc is geleverd (maar dus door de fabrikant al erop gezet is) en je repair CD van de fabrikant niet opstart...
Als het goed is zal je peecee de bootdisk "autorunnen" indien je de optie in je BIOS zo geconfigureerd hebt dat bij opstarten ook de CD-DVD drive meegepakt wordt. Anders ff direct tijdens opstarten F6+F8 in blijven toetsen en opstarten in de Safe Mode.. Vanuit daar verder aanpakken.



APPLE! Heb er zelf ook een Macbook en bevalt echt prima


Posted by Gladius on Aug-16-2007 13:36:

"Je hebt het maandelijks basisvolume van je verbinding overschreden. Het volume dat je verder verbruikt tot 18 augustus 2007 wordt niet aangerekend.
Op 18 augustus 2007 wordt de snelheid van je verbinding hersteld.
Dan wordt je verbruik terug op nul gezet."

En ik zit blijkbaar toch nog op volle snelheid. Tot den 18de download ik dus gratis! goe bezig telenet =>.
en maar sets van CC downloade


Posted by The_G0dfather on Aug-16-2007 17:40:

go for it


Posted by Gladius on Aug-16-2007 20:40:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
go for it

hmm ze hadden het blijkbaar snel door. Een paar uur geleden vloog ik vooralsnog op smallband. ah well, toch even van kunnen profiteren, made my day =)


Posted by DJ Zetski on Sep-10-2007 17:19:

Als ik mixen wil onderverdelen in verschillende nummers doe ik dat voorlopig met cooledit via opslaan van selectie. Als ik die dan schrijf op CD met Nero, en pauze op 0 seconden zet zit daar toch nog altijd een korte stop tussen.
Ik weet alleszins dat je dat moet kunnen schrijven zonder pauzes ertussen. Ik ken daar helemaal niets van maar 'k zou die pauzes willen wegkrijgen...
Wie kan er mij hiermee helpen?
Groeten


Posted by De Geert on Sep-10-2007 17:55:

quote:
Originally posted by DJ Zetski
Als ik mixen wil onderverdelen in verschillende nummers doe ik dat voorlopig met cooledit via opslaan van selectie. Als ik die dan schrijf op CD met Nero, en pauze op 0 seconden zet zit daar toch nog altijd een korte stop tussen.
Ik weet alleszins dat je dat moet kunnen schrijven zonder pauzes ertussen. Ik ken daar helemaal niets van maar 'k zou die pauzes willen wegkrijgen...
Wie kan er mij hiermee helpen?
Groeten


Heb net vandaag zelf ook dit probleem opgelost...

je kan gewoon je volledige mix als 1 nummer in Nero laden, dan (via rechtermuisknop op de track) eigenschappen en als 2e tab krijg je hier "Indices, begrenzingen, splitsen" (althans bij mij toch, in Nero 6)...
Hier kan je de volledige mix beluisteren en op bepaalde plaatsen, waar je wilt splitsen bv, nieuwe indexen zetten. Uiteindelijk kan je dan via "splitsen bij indexposities" de mix opdelen in verschillende tracks. Het enige wat je dan nog moet doen is inderdaad die pauze tussen de tracks op 0 seconden zetten.

Ik heb vandaag zo een cd geschreven en reeds afgespeeld, er waren geen pauzes te horen


Posted by Haroddin on Sep-11-2007 20:24:

quote:
Originally posted by DJ Zetski
Als ik mixen wil onderverdelen in verschillende nummers doe ik dat voorlopig met cooledit via opslaan van selectie. Als ik die dan schrijf op CD met Nero, en pauze op 0 seconden zet zit daar toch nog altijd een korte stop tussen.
Ik weet alleszins dat je dat moet kunnen schrijven zonder pauzes ertussen. Ik ken daar helemaal niets van maar 'k zou die pauzes willen wegkrijgen...
Wie kan er mij hiermee helpen?
Groeten

Met een *.cue file werken. 'k Zou zeggen, google eens, er staan massa's tutorials op't net die dit schoon uitleggen


Posted by DJ Zetski on Sep-13-2007 08:21:

quote:
Originally posted by De Geert
Heb net vandaag zelf ook dit probleem opgelost...

je kan gewoon je volledige mix als 1 nummer in Nero laden, dan (via rechtermuisknop op de track) eigenschappen en als 2e tab krijg je hier "Indices, begrenzingen, splitsen" (althans bij mij toch, in Nero 6)...
Hier kan je de volledige mix beluisteren en op bepaalde plaatsen, waar je wilt splitsen bv, nieuwe indexen zetten. Uiteindelijk kan je dan via "splitsen bij indexposities" de mix opdelen in verschillende tracks. Het enige wat je dan nog moet doen is inderdaad die pauze tussen de tracks op 0 seconden zetten.

Ik heb vandaag zo een cd geschreven en reeds afgespeeld, er waren geen pauzes te horen


Inderdaad, zo ist gelukt, thx


Posted by FenixStyle on Oct-30-2007 19:47:

Ik heb hier een klein probleempje met Winamp.. Sinds een tijdje is de volumeregelaar van Winamp blijkbaar "gekoppeld" aan de volumeregeling van Windows (meer bepaald het 'Wave-kanaal' in de Windowsvolumeregeling). Indien ik nu dus het volume in Winamp dichtdraai, wordt meteen ook het volume op heel m'n pc dichtgedraaid.. Tot voor kort daarentegen had het volume van winamp echter geen invloed op het volume van bijv Youtube, Msn,...

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?


Posted by BZRK on Oct-30-2007 20:07:

quote:
Originally posted by FenixStyle
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?


http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=278134


Posted by FenixStyle on Oct-30-2007 20:13:

quote:
Originally posted by BZRK
http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=278134


Thanks


Posted by Jasperovitsj on Nov-19-2007 21:31:

Firefox-probleempje:


Ik heb m'n laptop terug van vandaag, en firefox werkte nog perfect. Hij vraagt om een update te installeren (zoals dat maandelijks wel een paar keer gebeurt), wat ik dus ook doe. Firefox herstart, en dan opeens kan ik met geen enkele website meer verbinding maken, alsof er geen connectie met het internet is. Maar die is er wel, want MSN en IE en dergelijke werken allemaal nog perfect. Wat kan er aan de hand zijn?


Posted by BZRK on Nov-19-2007 21:41:

Klinkt alsof uw firewall Firefox blokkeert. Daar als eens naar gezien?


Posted by Push2005 on Nov-19-2007 22:37:

http://www.microsoft.com/netherland...ie/default.mspx


Posted by Jasperovitsj on Nov-19-2007 22:44:

Ik dacht het niet




En het probleem heeft zichzelf opgelost blijkbaar, begrijpe wie begrijpen kan.


Posted by Antony on Feb-27-2008 20:56:

Hoe neem ik juist een print screen van een draaiend filmke in media player 11? Of is mijn manier van PrtSc 's nemen op zich al fout... Plak die namelijk in Paint. Maar krijg telkens een zwarte vlek bij het opslaan enzo. Mss al iemand ervaring mee?


Pages (27): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.