TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by Laszlo on Jun-06-2004 23:24:

NÅGON SOM VET HUR I H*****E JAG LÄGGER IN EN TEXTREMSA PÅ EN FILM I ADOBE PREMIERE?!

Gör all min editing där, men när jag ska lägga in min hemsideadress i hörnet så att ingen idiot snor min film så måste jag göra det i Ulead för jag har faaaaaaaan inte lyckats komma på hur i helsike jag kan göra detta i Premiere.

Jag har testat att skapa en transparent .pdf-fil och importera men det fungerar fan i mig inte. Bildfan syns inte.

Anybody?

Posted by Smekbar on Jun-06-2004 23:54:

hmm e själv käss på premiere men just det där tror jag jag vet hur man gör
det översta bideolagret får du ha tomt från andra grejer och där slänger du in din PSD fil. den har för övrigt förslagsvis samma format som resten av filmen. sen väljer du nån form av layproperties för den och ställer in så att bakgrunden i bilden blir transparent (enkelt fixat, du lär se det ). Sen är det bara att sträcka ut bilden så att den blir lika lång som resten av filmen, så ska den va med hela tiden hoppas du fattade något av detta, endast hämtat från minnet så nått kan ha blivit knas

Posted by Kamelen on Jun-07-2004 00:17:

behöver ni få era filmer fixade/redigerade med musik..3d intro..osv.. så säg till.. har ni sjyst o roligt material så kan jag göra =)

Posted by Laszlo on Jun-07-2004 01:12:

fixade title-mojjen. Det fanns visst en inbyggd liten grej där man kunde göra just titlar och fan vet vad... Tog lite tid innan jag fick det som jag ville....

Någon gång om tvåhundra år om jag pallar kanske jag sätter mig ner och redigerar en festfilm på RIKTIGT. Då får Stiiiv och de andra nissarna på Liquid banne mig se upp

Posted by Scintilla on Jun-09-2004 15:56:

Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...

Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.

(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.)

Posted by Laszlo on Jun-09-2004 16:06:

quote:
Originally posted by Scintilla
Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...

Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.

(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.)

Yes box - du har hittat rätt tråd

Tyvärr så går det inte att ändra färgerna på forumet. Tycker också att de hade kunnat välja en annan färg på texten - därför jag alltid skriver i vitt

Många forum har ju olika "themes" man som användare kan välja bland - www.graphic-forums.com är ett bra exempel på det. Tyvärr finns det i dagsläget bara ett "skal" på TA.

Posted by jofawe on Jun-09-2004 16:10:

quote:

Min skärm är också sämst.. Men den brukar rätta till sig med en rak höger i sidan ..

Posted by Scintilla on Jun-09-2004 16:18:

Laszlo: Okej, jag misstänkte det Jag följer ditt exempel med att skriva i vitt Men det vore ju bäst om man kunde ändra överallt. Nåja, man kan ju, om man orkar, markera texten också så ser man.

Jofawe: Om det ändå vore så väl med min skärm Ingenting hjälper mot mörkheten... ibland får jag kisa och gissa vad som händer på den

Posted by SteveTranz4ever on Jun-09-2004 16:21:

quote:

Kan nog fixa nåt billigt från jobbet om du vill... Ända är att du bor långt bort så frakten blir ett problem men har du vägarna förbi Sthlm så...
Ska höra vad dom ska ha för en bättre begagnad 17tummare eller nåt...

Posted by St_Andrew on Jun-09-2004 16:22:

quote:

hehe, har typ två gamla skärmar som står o skräpar, synd att du inte bor i örebro då hade du kunna fått en

testat att avmagnisera typ 100ggr? funkade för en skärm jag hade en gång i tiden som blev för svart... typ inte ha högtalarna för nära skärmen heller

Posted by n0bben on Jun-09-2004 16:58:

quote:

testat powerstrip? där kan du ställa in gamman precis hur du vill , vad du än sysslar med (kanske inte mpeg-filer osv dock) bara en enkel knapptryckning höjer/sänker gamman

Posted by cviper on Jun-09-2004 18:59:

quote:
Originally posted by n0bben-
testat powerstrip? där kan du ställa in gamman precis hur du vill , vad du än sysslar med (kanske inte mpeg-filer osv dock) bara en enkel knapptryckning höjer/sänker gamman

Problemet med 'gamma' är att den inte påverkar väldigt mörka/ljusa färger lika mycket som färger i mitten av skalan. På min gamla skärm blev det lätt att mörka saker fortfarande var för mörka, samtidigt som allt annat var väldigt ljust.

Men om du har ett nyare grafikkort (ATI/nVidia) kan du ju alltid försöka leka med inställningarna där.

Posted by Scintilla on Jun-09-2004 22:01:

Tack för alla tips för skärmen, men det är tyvärr så att jag nog verkligen provat allt... Powerstrip har jag testat och min skärm ändrade sig inte nånstans hur mycket jag än ändrade och startade om datorn och höll på. Mitt grafikkort är rätt gammalt och sunkigt det med (men, iofs, jag kunde försöka ladda hem nya drivrutiner, men åh, då ska man veta vad man har för kort och version och fan och hans moster och det vet inte jag, och sen ska man dessutom hitta drivrutinerna och det är inte det lättaste det precis, och dessutom tror jag att jag har de senaste...) Och vad gäller beg skärm, så tror jag att jag ska satsa på en ny, plattskärm ist. Det är jobbigt att hålla på och flytta så mkt som jag gör nu med en 20-kilos koloss liksom
Kort sagt behöver det mesta i min dator bytas ut, hehe
Men som sagt tack ändå

Posted by Try on Jun-10-2004 00:08:

quote:
Originally posted by reveal
Varit reggad minst 6 månader, samt skrivit minst 500 inlägg är det som gäller

Vilka olika "steg" går man igenom på trappan upp? och vad är kraven för dem?

F-n att jag bytte nick genom att regga ett nytt. Hade ju vart medlem i ett år och postat... nästan inget. Men isåfall hade jag kunnat posta som maaassssoooorrr i en vecka och sen fått egen text

Scintilla: Är du redan junior? damit! förresten, löste det sig med DC? annars kanske du kan ringa mig, eller msna mig eller nått

Posted by reveal on Jun-10-2004 00:41:

quote:
Originally posted by Try
Men isåfall hade jag kunnat posta som maaassssoooorrr i en vecka och sen fått egen text

Ja, för det är ju extremt uppskattat av övriga medlemmar, spam tycker vi om

Posted by Laszlo on Jun-10-2004 00:44:

quote:

Såg en tråd i den australienska sektionen (om jag inte minns fel) för länge sedan där en snibbe hade skapat en "spam"-tråd för just detta ändamål. Tråden var väl öppen en sisådär 5-20 minuter en gång varje vecka, och den som hade tur nog att upptäcka då den inte var stängd kunde spamma på så inuta helvete, så det var ju vissa snubbar som gjorde en sisådär 100 inlägg under de korta minuterna

Posted by Try on Jun-10-2004 09:40:

quote:
Tack för alla tips för skärmen, men det är tyvärr så att jag nog verkligen provat allt... Powerstrip har jag testat och min skärm ändrade sig inte nånstans hur mycket jag än ändrade och startade om datorn och höll på. Mitt grafikkort är rätt gammalt och sunkigt det med (men, iofs, jag kunde försöka ladda hem nya drivrutiner, men åh, då ska man veta vad man har för kort och version och fan och hans moster och det vet inte jag, och sen ska man dessutom hitta drivrutinerna och det är inte det lättaste det precis, och dessutom tror jag att jag har de senaste...) Och vad gäller beg skärm, så tror jag att jag ska satsa på en ny, plattskärm ist. Det är jobbigt att hålla på och flytta så mkt som jag gör nu med en 20-kilos koloss liksom
Kort sagt behöver det mesta i min dator bytas ut, hehe
Men som sagt tack ändå

Du, jag funderade på varför din dators skärm är så suddig.
Testa detta (på eng, jag har inte sweXP så jag har ingen aning om vad det heter där):
Högerklicka på din bakggrungdsbild - Properties - Apperance - Effects... - Nu ska du se en klickruta som heter "Use the following method to smooth edges of screen fonts" Sen kan du välja på Standard och Cleartype. Det bästa kanske vore att inte välja nåtta alls? D.V.S. ta bort Krysset före Use?

Get it? Fråga annars /Try

Kan tillägga att det är dubbla grafikkkort i din dator Scintilla. Ett "vanligt" och ett med 3dgrafik. Har dock glömt vad det vanliga heter men det andra var ett 3dfx Voodoo2... Ifall nån annan haj datanisse här inne vet nått om 3dfx Voodoo2-grafikkort? Jag har aldrig ägt något sådant...

quote:

Nä ok, då var det ju tur att det inte så var fallet. Nu kan jag ta det lugnt och bara lägga 2,739726027397260273972602739726 poster per dag. Eller 19,230769230769230769230769230769 poster per vecka...

Posted by Kamelen on Jun-10-2004 13:09:

ingen tycker om mig, ingen vill ha mig..bara för jag äter mask =) nån som har den låten? så bra låt =).. fick sjunga den när jag va nyinflyttad till sverige.. jag tyckte ni va skumma då =) ialf när jag började förstå texten.. åt ni mask? =)

Posted by SteveTranz4ever on Jun-10-2004 13:54:

quote:
Originally posted by Kamelen
ingen tycker om mig, ingen vill ha mig..bara för jag äter mask =) nån som har den låten? så bra låt =).. fick sjunga den när jag va nyinflyttad till sverige.. jag tyckte ni va skumma då =) ialf när jag började förstå texten.. åt ni mask? =)
Tror inte ens sången är Svensk från början utan bara tagen och översatt... CP låt kan jag bara säga om den

Posted by GyLLe on Jun-10-2004 13:56:

vad äre för låt????

Posted by SteveTranz4ever on Jun-10-2004 13:59:

quote:
Originally posted by GyLLe
vad äre för låt????

BETARVISAN

Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig,
därför att jag äter mask.
Stora och slemmiga, härliga och klibbiga,
ligger de i min ask.

Biter av dem huv'et, suger ur dem musten,
kastar se'n skalet bort.
Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig.
Oj, vad mask är gott!

Posted by jofawe on Jun-10-2004 15:02:

quote:
Originally posted by Try
Kan tillägga att det är dubbla grafikkkort i din dator Scintilla. Ett "vanligt" och ett med 3dgrafik. Har dock glömt vad det vanliga heter men det andra var ett 3dfx Voodoo2... Ifall nån annan haj datanisse här inne vet nått om 3dfx Voodoo2-grafikkort? Jag har aldrig ägt något sådant...

jag är iofs ganska övertygad om att det är fel på Annas skärm

Posted by St_Andrew on Jun-10-2004 21:36:

nån som vet nått sätt att identifiera ett grafikkort utan att behöva skruva isär datorn?

är fööör lat just nu... hehe.. o jo jag har testat si soft sandra...

Posted by Scintilla on Jun-11-2004 11:43:

quote:
Originally posted by jofawe
jag är iofs ganska övertygad om att det är fel på Annas skärm

Jag med... Men skärmproblemet kommer lösas i slutet av sommaren eftersom jag har fått erbjudande om att köpa en bättre begagnad... himla bra =) Så tills dess får jag väl fortsätta kisa & gissa

Posted by GyLLe on Jun-11-2004 11:52:

quote:
Originally posted by St_Andrew
nån som vet nått sätt att identifiera ett grafikkort utan att behöva skruva isär datorn?

är fööör lat just nu... hehe.. o jo jag har testat si soft sandra...

detta programet är bra

Ladda Hem

AIDA32 heter det

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »