TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Goeie films
Pages (142): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 »
Vrijdag nog naar the bourne supremacy gaan zien. Film op zich viel wel mee. De achtervolgingsscene in Moskou was er inderdaad serieus over.
| quote: |
| Originally posted by djcresto Vrijdag nog naar the bourne supremacy gaan zien. Film op zich viel wel mee. De achtervolgingsscene in Moskou was er inderdaad serieus over. |
Dit weekend was 't Hannibal. Hoewel hij het niveau van z'n voorganger niet haalt, vond ik het toch een goed filmke. Enkel tegen het einde aan begon hij een beetje naar 't belachelijke te neigen.
Ow ja, and there's only one Clarice, and that's Jodie Foster.
Woet woet!
Ik heb vandaag K3 en het Magische Madaillon gezien!!!! OMFGG!!!111!!1one
Nou ja, voor een deel dan hehe...
| Originally posted by Xilver Dit weekend was 't Hannibal. Hoewel hij het niveau van z'n voorganger niet haalt, vond ik het toch een goed filmke. Enkel tegen het einde aan begon hij een beetje naar 't belachelijke te neigen. Ow ja, and there's only one Clarice, and that's Jodie Foster. |
Verleden week 'The Big Kahuna' en 'Starship Troopers 2' gezien.
Waren me dat ff h����l slechte films
Star ship troopers 1 was nochtans redelijk goed, ma de tweede film was echt derover 
The big Kahuna, starring Kevin Spacey en Danny Devito was a total waste of time imo... Toen de film gedaan was, had ik eigenlijk geen idee wat the f*** message moest voorstellen. Echt wel 
Gister dan nog 'Kill Bill2' en 'Out of time' gekeken.
Joa, ik vond de tweede film van Kill Bill ni pers� slechter als de 1e film (had dat nogal vaak gehoord van mensen).
Out of time had een chic verhaal en kon ik wel appreci�ren
white chicks, damn da is zo hilarisch als zo zo "mandinges" doen als terwijl ze in 2 blonde bimbos zijn verkleed 
daarstraks 'Collateral' gaan zien. matige film (mss iets beter dan ne gewone actiefilm). alleen leuk om Cruise als bad guy te zien. Had er meer van verwacht.
| Originally posted by lievez white chicks, damn da is zo hilarisch als zo zo "mandinges" doen als terwijl ze in 2 blonde bimbos zijn verkleed |
| Originally posted by Gladius daarstraks 'Collateral' gaan zien. matige film (mss iets beter dan ne gewone actiefilm). alleen leuk om Cruise als bad guy te zien. Had er meer van verwacht. |
13 going on 30 es gedownd en bekeken
off course wel voorspelbaar verhaal, de grappige stukjes die je in de trailer kon zien, zijn ook meteen de beste eruit (logisch)
op zich was de film ni slecht, ma qua originaliteit ist ni echt WOW
wat ik vooral leuk vond was de muziekkeuze, een flashback naar de 80's
(f.e. thriller en love is a battlefield)
en de acteur die in LOTR gollum speelde, als baas van jennifer garner te zien, was ook wel es ff wennen ( ma wel totally gay, not?
)
ma toch een schoon meisje, ni?

| Originally posted by CygnusX Ik lag helemaal strike tijdens die openingsscene |

| Originally posted by Nyah Gister blood in, blood out gezien. Een film van 1993, ma ik had er al veel goede dingen over gehoord. Deze film is imo echt wel een aanrader. |

| Originally posted by CygnusX Man On Fire (2004) Een dikke aanrader, stukken beter dan ik had verwacht. Denzel Washington acteert super zoals gewoonlijk. Hij speelt Creasey, de koele, aan alcohol verslaafde, bodyguard van een klein meisje, Pita. De film speelt zich af in Mexico City, waar 24 kinderen zijn gekidnapt in een week tijd. Meer zeg ik niet Ik vond vooral de stijl van de film en het verhaal sjiek. De film deed me een paar keer denken aan 'City Of God'. Zeker het kijken waard, tenzij je niet van lange films (bijna 2 en een half uur) of van veel geweld houdt (zoals 'City Of God'). Ik geef de film een 8/10, imdb geeft een 7.1/10.(imdb link) |
Zal ook eens wat films posten 
Heb de laatste tijd wat filmpjes gezien:
House of Sand and Fog (2003)
2 people can't share the same dream
Beetje een mix tussen the hours en requiem for a dream...
Tis maar hoe je het bekijkt eigenlijk 
Vond het een zeer goede film, wat traag opbouwend, maar hartbrekend naar het einde toe.
2 mensen hebben een droom en willen deze kost wat kost bereiken, enkel pushen ze elkaar naar de afgrond, zonder hetzelf te beseffen, zeer goede acteerprestaties van Ben Kingsley en Jeniffer Connelly (requiem for a dream)
8.5/10 aanrader!
The hidden fortress (Akira Kurosawa)
Eerste film die ik van deze Japanse Legende zie
Had gelezen op imdb dat het een van zen meest commerciele films was.
Vond het ook vrij licht en luchtig, maar wel entertaining.
Een avonturenfilm/comedy met een flinterdun verhaal.
Film wordt wat boring in het eerste deel, maar pakt dan de draad weer op en is eigenlijk verrassend goed.
Deed me een beetje denken aan the good the bad the ugly, maar dan niet zo goed 
Moet je zeker eens gezien hebben, echt een film voor op een zondagnamiddag te kijken.
Ben nu zeker beniewd naar het echte werk van Kurosawa
7.5/10 aanrader
Gothika
Ondanks de slechte rating 5.8 op imdb toch maar gekeken omdat een vriend me deze had geleend.
Verwachte er eigenlijk niet veel van, maar met mijn home cinema van 500W rms vond ik het toch wel een vrij sfeervolle film.
Het verhaal was niet echt fantastisch, maar ik vond de sfeer wel beklemmend, hoewel ik denk dat als ik em op een gewone huiskamer-tv had gezien dat em nie echt geboeid had, maarya...
Not bad at all....
6/10
Heb ondertussen wat nieuwe dvdtjes aangekocht:
het beter werk
Alien: special edition voor 13� (fnac Antwerpen, groene prijs
, dacht dat ik deze toch niet mocht laten gaan)
Taxi Driver: ligt nu voor 19� in de mediamarkt, en zag em toevallig in de bijenkorf in Maastricht voor 8�, meenemen die handel dacht ik !
A clockwork Orange: ook voor 8� in de bijenkorf!
Mean streets: nog nie gezien maar I loved taxi driver zodus...voor 5� kon ik em niet laten liggen
Rebecca: Hitchcock! Voor 1� weggekaapt in de Carrefour lol
Samen met The paradine Case ook van Hitchcock
Amadeus: Ook nog niet gezien wel veel van gehoord.
Psycho: Hitchcock, nog nooit gezien
Amores Perros: ongelofelijk goeie film, net als 21 grams!
voila, rate my newest dvd's! 
Ahja, bijna vergeten
Gegen die wand verleden maand gezien.
Zeer goede duitse film vond ik wel, pakkend en Boeiend tot het einde
Zeker een kijken als je de kans hebt!
Voor de rest ben ik wel benieuwd naar opkomende films
Oldboy
Eternal sunshine of the spotless mind
Before sunset
Alexander
The aviator (Scorsese)
Un long dimanche de fian�ailles (2004) (van de maker van amelie)
The machinist
etc....
Shaun of the dead
Open water lijkt me wel wat omdat ik the blair witch zo goed vond indertijd, nouja, de hype erond heeft het em gedaan toen
en alles da ik nog vergeten ben 
Merci voor de tips, TranceSeeker 
| Originally posted by TranceSeeker Eternal sunshine of the spotless mind Shaun of the dead Open water lijkt me wel wat omdat ik the blair witch zo goed vond indertijd, nouja, de hype erond heeft het em gedaan toen |

tx tranceseeker. i like your style btw =)
gegen die wand staat bovenaan m'n lijstje en ga ik zeker 1 vd dagen zien.
andere films die ik zeker nog wil zien:
-motorcycle diaries
-old boy
-clean
-ae fond kiss
-Michael Blanco (belgisch)
-bourne supremacy
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind heb ik paar dagen geleden voor den 2de keer gezien en vind hem nu nog beter. (waren nogal wat dingen die ik niet snapte)
Voor iedereen die van films houd raad ik de volgende websites aan:
www.rottentomatoes.com
Naast imdb de beste filmsite, ik ben ook geregistreerd op de forums daar, meer dan 300000 threads, dus da zit wel goed qua volk 
Je leert heel veel bij van films, ook kom je enorm veel tegen waar je nog nooit van gehoord hebt, dan even naar imdb en kopieer je die titel, en kan je je een beetje plaatsten (zo doe ik het toch
)
100 great movies by roger ebert
's werelds bekendste filmreviewer.
Hij reviewed bijna alles wat nieuw en oud is...
Zeer interessant om te zien wat een echte criticus van een film denkt...
Ook heb je daar de beroemde 100 great movies by Roger Ebert (waar ondertussen al een boek van uit is)
Kom je veel ouwe films tegen die je nog niet kende!
En regelmatig ook nieuwe columns, zodus je zal je er niet vervelen
http://www.germanhollywood.com/noir.html
Alles over het ontstaan en evolueren van de film-noir
Aangezien ik van film-noir neo-noir hou vond ik dit zeer interessant en er staan een redelijk aantal titels, dus nog meer filmpjes om te kijken!
http://www.filmsite.org/
Wil je weten hoe de film is ontstaan?
Wil je weten wat de meest invloedrijke films waren in hun genre....
Zeer uitgebreide site VOL met films....
Horror-comedy-drama-avontuur-thriller-scifi
Elk genre apart belicht van het begin tot 2004
Zeer goeie site met massa's films en hype-jezelf-op stuff 
| Originally posted by CygnusX - Alien vs. Predator (altijd een fan geweest van beide series, maar ik vrees ervoor dat deze gaat tegenvallen) |
tx voor de zeer interessante links tranceseeker!
| Originally posted by TranceSeeker Voor de rest ben ik wel benieuwd naar opkomende films Oldboy |
Een weekje geleden was ik op de avant-premiere van 'The Machinist' op het filmfestival in Gent. They promised me a mind******, and a mind****** it was.
Het gaat over een kerel die al een jaar niet meer geslapen heeft, en dat speelt serieus met zijn hoofd. Je weet doorheen de film niet wat echt is, en wat zijn verbeelding is. Naar het einde toe krijgt de kijker meer hints naar wat er eigenlijk gebeurd is.
De film is zo wat in het genre van de films van David Lynch. Als je Mulholland Drive of Lost Highway hebt gezien, weet je waar je je aan kan verwachten, hoewel hij toch minder zwaar is dan die van Lynch. Bij de films van Lynch versta ik na het einde nog altijd maar de helft van de film, maar hier had ik het al door voor het einde.
Aanrader, komt een van de dagen uit dacht ik.
Afgelopen week Spiderman 2 en Dodgeball gekeken. Spiderman 2 is echt de moeite, een pak beter dan de eerste en die was al verre van slecht. Dodgeball ga ik nog vaak zien, samen met 'Shaun Of The Dead' de grappigste film van 2004 imo 
Gisterenavond 2 films gaan zien (eerst cartoons, dan ugc):
-Ae fond kiss: Drama. Gaat over een pakistaanse familie die in Glasgow woont. Casim moet normaal worden uitgehuwelijkt, maar hij wordt verliefd op een blank (en katholiek) meisje. Troubles! =)
Degelijke film, goed acteerwerk en vooral realistisch imo, maar wel beetje voorspelbaar...
-Old Boy: wow heavy stuff. Zeeeer originele film, maar soms er net iets over vind ik. Tis wel zone film die ge ECHT moet gezien hebben. Aanrader!