TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Reclaim Law And Order !
Pages (3): « 1 2 [3]
Jag finner mycket av vad du s�ger v�ldigt farligt och hotande mot den frihet och demokrati vi faktiskt har i Sverige idag.
Man ska inte beh�va �ka p� stryk bara f�r att man r�kar vara vid fel plats vid fel tillf�lle. Jag tror du missar hela po�ngen med mitt urdrag fr�n expressens artikel. Jag jag ville framh�va var att polisen vid minst fem tillf�llen agerat utanf�r sina befogenheter, vilket leder mig in p� det sista du sa i ditt inl�gg. Polisen misst�nks vid minst fem tillf�llen INTE haft r�tt att tillgripa det v�ld som gjordes.
�ter igen, det finns inget som heter olagligdemonstration. vem som helst var som helst (p� allm�n plats) f�r demonstrera, ovads�t hur mycket eller lite tillst�nd man har f�tt fr�n polisen f�r det. T�nk efter sj�lv vad det skulle inneb�ra om polisen, ett av satens s�kallade maktorgan styde vilka grupper som f�r demonstrera och om vad.
Jag kan tycka mig finna vissa likheter med vad du s�ger och det gamla kommunistiska kina.
| quote: |
| Originally posted by AC. Jag finner mycket av vad du s�ger v�ldigt farligt och hotande mot den frihet och demokrati vi faktiskt har i Sverige idag. |
| Man ska inte beh�va �ka p� stryk bara f�r att man r�kar vara vid fel plats vid fel tillf�lle. Jag tror du missar hela po�ngen med mitt urdrag fr�n expressens artikel. Jag jag ville framh�va var att polisen vid minst fem tillf�llen agerat utanf�r sina befogenheter, vilket leder mig in p� det sista du sa i ditt inl�gg. Polisen misst�nks vid minst fem tillf�llen INTE haft r�tt att tillgripa det v�ld som gjordes. |
| �ter igen, det finns inget som heter olagligdemonstration. vem som helst var som helst (p� allm�n plats) f�r demonstrera, ovads�t hur mycket eller lite tillst�nd man har f�tt fr�n polisen f�r det. T�nk efter sj�lv vad det skulle inneb�ra om polisen, ett av satens s�kallade maktorgan styde vilka grupper som f�r demonstrera och om vad. |
| Jag kan tycka mig finna vissa likheter med vad du s�ger och det gamla kommunistiska kina. |
Det skapas ju arbetstillf�llen f�r allt klotter som ska bort. Det �r ju bra.
| Originally posted by Icarus Det skapas ju arbetstillf�llen f�r allt klotter som ska bort. Det �r ju bra. |
.......
Jag tycker det �r mycket klagande f�r ingenting i m�nga fall. Om jag befinner mig mitt bland stenkastande huliganer s� agerar jag medg�rligt och g�r som polisen s�ger om jag inte vill bli f�rknippad med dom. �ven fast polisen r�kar vara h�rdh�nt s� har jag f�rst�else f�r det eftersom man inser vilken sv�r situation det �r f�r dom att hantera. Poliser �r inte mer �n m�nniskor. Med det sagt s� hade inte jag g�tt hem till mamma eller till pressen � gr�tit f�r att jag r�kat f�tt ett batongslag p� mig. Man f�r �nd� inse hur sv�r situation det handlar om f�r polisen.
| Originally posted by AC. Sju poliser var efter demonstrationen anm�lda f�r misshandel. i samtliga fall, utom ett har chefs�klagare Christer Ekelund beslutat om att g� vidare med f�runders�kning |
| Originally posted by Aendy �terigen. Varf�r �r det bara n�r detta packet �ker p� d�ng som det anm�ls en massa. �terigen, varf�r anm�ler inte fotbollsupportrarna polisen efter de blivit rej�lt m�rbultade. D�RF�R ATT DE VET ATT GER MAN SIG IN I LEKEN F�R MAN LEKEN T�LA. Ge faen i att r�ra er med s�dana grupper s� undviker ni att f� stryk av polisen. Enkel matematik! |
| Originally posted by Aendy �terigen. Varf�r �r det bara n�r detta packet �ker p� d�ng som det anm�ls en massa. �terigen, varf�r anm�ler inte fotbollsupportrarna polisen efter de blivit rej�lt m�rbultade. D�RF�R ATT DE VET ATT GER MAN SIG IN I LEKEN F�R MAN LEKEN T�LA. Ge faen i att r�ra er med s�dana grupper s� undviker ni att f� stryk av polisen. Enkel matematik! |
| Originally posted by Vizay ...f�r att kunna h�lla rent i sina egna led (vilket dom uppenbarligen inte klarar just nu) |
I den artikeln du f�rmodligen snabbt skummat ignom, nordlight. D�re kan du l�sa om en reporter fr�n aftonbladet som helt oskylldigt blivit utsatt f�r v�ld av en polisman.
Det finns inget dsom juridiskt s�tt heter olaglig demonstration. Du kan inte och kommer f�rhoppningsvis inte kunna bli d�md f�r olgademonstration alt. f�rs�kt till. Det �r inget att disskutera, s� �r det bara.
Nordlight, du hade g�rna s�tt att man g�tt h�rdare �t dessa demonstranter och omh�ndertagit hela bunten. Visste ni att de som f�rs�kte starta en demonstration 1:a maj i kina (tror det var s� sent som f�rra �ret) inte �nns hann h�lla p� i 40 sekunder(!) innan en polis kom och tog dem.
Polisen �r utbildad f�r s�dana h�ra situationer. det �r deras jobb! det SKA kunan hantera s�dana h�ra situationer utan att en massa saker g�r fel!
jag f�rst�r verkligen inte var fotbollssupportrarna komemr in i bilden men okej. F�r det f�rsta s� anm�ler dem visst polisen. Detta gjorde tex Djurg�rdens fotbollsupporterf�rening j�rnkaminerna n�r de var i danmark och ans�g sig blivit or�ttvist behandlade. (notera att de anm�lde den danska polisen, man kan tycka att man �r mera tolerant utomlands utan att g� in p� varf�r. trotts detta s� anm�lde dem polisen. de fick till och med Aftonbladet att be om urs�kt och skriva en r�ttelse i sin tidining f�r att de g�tt en skev bild om vad som igentligen h�nde i sommras.) F�r det andra s� har fotbolls supportrarna inte n�got politiskt aspekt n�r de 'br�kar med polisen'. reclaim the street �r trotts allt i grund och botten en politiskt grupp, de komemr darf�r anv�nda politiska medel f�r att kunna h�vda sig. d�r har du din enkla mattematik. f�r�vrigt vill jag kunna umg�s med vilka jag vill utan att beh�va bli nedslagen, specielt av polisen.
och bara f�r sakens skull. fasaderna klottras ner och f�nstrerna krossas. underh�llnignsfirmorna anst�ller tv� nya medans butiken f�r sparka en, lika s� f�rs�kringsbolaget f�r l�ta en ur sin personal g� f�r att t�cka up f�rlusterna. ingen tj�nade p� det i slut�ndan.
| Originally posted by AC. Nordlight, du hade g�rna s�tt att man g�tt h�rdare �t dessa demonstranter och omh�ndertagit hela bunten. Visste ni att de som f�rs�kte starta en demonstration 1:a maj i kina (tror det var s� sent som f�rra �ret) inte �nns hann h�lla p� i 40 sekunder(!) innan en polis kom och tog dem. |
| Originally posted by AC. jag f�rst�r verkligen inte var fotbollssupportrarna komemr in i bilden men okej. F�r det f�rsta s� anm�ler dem visst polisen. Detta gjorde tex Djurg�rdens fotbollsupporterf�rening j�rnkaminerna n�r de var i danmark och ans�g sig blivit or�ttvist behandlade. (notera att de anm�lde den danska polisen, man kan tycka att man �r mera tolerant utomlands utan att g� in p� varf�r. trotts detta s� anm�lde dem polisen. de fick till och med Aftonbladet att be om urs�kt och skriva en r�ttelse i sin tidining f�r att de g�tt en skev bild om vad som igentligen h�nde i sommras.) F�r det andra s� har fotbolls supportrarna inte n�got politiskt aspekt n�r de 'br�kar med polisen'. reclaim the street �r trotts allt i grund och botten en politiskt grupp, de komemr darf�r anv�nda politiska medel f�r att kunna h�vda sig. d�r har du din enkla mattematik. f�r�vrigt vill jag kunna umg�s med vilka jag vill utan att beh�va bli nedslagen, specielt av polisen. |