TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- 22 Juni, Sunrise Breda, Tiesto e.a --FREE--
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »

Posted by MaGiK54 on May-29-2003 21:38:

Errug jammer, leek me wel gezellig. Maar ja de 19e juni ook al Tiesto, skip dit feessie maar lekker. Kan ik zondag lekker bijkomen van Panama en Armin Solo.

Posted by Teal'k on May-30-2003 06:00:

Ti�sto draait niet op 'Sunrise

Door Rob Musters

Vrijdag 30 mei 2003 - BREDA - Dj Ti�sto draait op 22 juni niet op de grote danceparty Sunrise op het parkeerterrein bij het stadion van NAC. Het Prime Time Management van de Bredase diskjockey vreest dat de Dordrechtse organisatie Boulevard of Dance niet de kwaliteit kan bieden die vereist is voor een concert van een dj van het kaliber Ti�sto.

Volgens Wilfried Dam van Prime Time is het geen kwestie van onwil. Dam: "Ti�sto wil heel graag in Breda optreden. Hij zal het enorm vervelend vinden als hij dit hoort. Tijs weet het nog niet, want hij is nu voor zeven weken op tournee door de Verenigde Staten."
"Wij hebben echter de knoop doorgehakt. Als Ti�sto in zijn eigen stad draait, dan wil hij knallen. Alles moet gewoon superprofessioneel geregeld zijn. Nu de locatie is verplaatst van het Chass�veld naar het parkeerterrein bij het stadion van NAC, moet de organisatie van het festival gaan improviseren. Op deze korte termijn hebben wij er geen vertrouwen in dat het festival aan de verwachtingen van het publiek en van ons zal kunnen voldoen."
Het management van dj Ti�sto heeft wel toegezegd dat er plannen gesmeed gaan worden om de populaire diskjockey op een later tijdstip alsnog in Breda te laten optreden.
Dam: "Het verwachtingspatroon bij het publiek voor een optreden van Tijs is hoog. Daarom gaan we op zoek naar een andere manier om een show van hem in Breda te realiseren." Met het afhaken van de grote publiekstrekker lijkt het erop dat nu het hele festival, waar ook dj's als Dazzle, Cor Fijneman en Ton T.B. zouden draaien, niet doorgaat.
Gisteren was hierover echter nog geen duidelijkheid te krijgen, omdat zowel de organiserende stichting Boulevard of Dance als de subsidieverstrekker, de gemeente Breda, niet voor commentaar bereikbaar was.

quote:
Originally posted by Partyhardy!
echt SUPER slap van Ti�sto!!!!!

Tiesto weet dus nog niet eens dattie niet gaat draaien.

Posted by Flipper01 on May-30-2003 07:12:

Ik hoop dat de gemeente Breda nu inziet dat ze het beter wel op het Chass�veld kunnen houden en dit, hetzij op een latere datum, alsnog door laten gaan...

Posted by Flipper01 on May-30-2003 21:06:

Het is niet de organisatie zelf die het management van Ti�sto niet vertrouwd. Het gaat erom dat ze denken dat door de verplaatsing van het Chass�veld naar de parkeerplaats van NAC de kwaliteit achteruit gaat. Hoe ze dit in gedachten hebben weet ik niet, maar jammer is het wel...

Posted by Asperge on May-30-2003 21:11:

Erg jammer was een goed initiatief! Maar ja nu kunnen ze het maar beter opdoeken!

Posted by Jesse on May-30-2003 22:29:

quote:
Originally posted by Flipper01
Het is niet de organisatie zelf die het management van Ti�sto niet vertrouwd. Het gaat erom dat ze denken dat door de verplaatsing van het Chass�veld naar de parkeerplaats van NAC de kwaliteit achteruit gaat. Hoe ze dit in gedachten hebben weet ik niet, maar jammer is het wel...

ALs je de 2 plaatsen met elkaar vergelijkt is het NAC terrein gewoon veel slechter. Het biedt wel ruimte maar het is buiten de stad. Midden in de stad spreekt gewoon meer aan.

De gemeente zal trouwens niet ineens van hun standpunt afstappen en toch weer toestemming verlenen om het feest bij Chass� te houden.

Erg jammer...fijn ook dat mensen beslissingen nemen voor Ti�sto zonder dat even te overleggen...lijkt me ook sterk...

Posted by DJ D-Man on May-31-2003 09:22:

Vandaag in BN/De Stem:

quote:
Kleine kans voor Sunrise-Festival

Door Rob Musters

Zaterdag 31 mei 2003 - BREDA - Ti�sto wil niets liever dan in Breda optreden, maar dan wel goed. Het management van de Bredase dj heeft geen vertrouwen meer in de aanpak van de danceorganisatie uit Dordrecht die op 22 juni een grote danceparty op het parkeerterrein bij het stadion van NAC willen neerzetten. "Die jongens voelen niet aan hoe belangrijk dit concert in zijn eigen stad is voor Tijs", meent Ti�sto's manager Wilfried Dam.

Het valt niet mee om de beste deejay van de wereld in zijn geboorteplaats te laten optreden. De vooruitzichten waren twee weken geleden nog goed. Ti�sto had er zin in, de subsidie en de vergunningen waren volgens de gemeentewoordvoerder een formaliteit en de locatie midden in de stad leek perfect. Niets stond een Bredaas volksfeest rond haar beroemde zoon in de weg.
Totdat de gemeente na het Gelredome-concert van Ti�sto wakker schrok en zich realiseerde dat dertig- tot veertigduizend bezoekers op het Chass�veld de nodige logistieke problemen op kon leveren. Het Sunrise Festival opgezet door de Dordrechtse organisatie Boulevard of Dance (B.O.D) moest uitwijken naar het parkeerterrein bij NAC.
Afgelopen woensdagavond werd bekend dat het management van Ti�sto had besloten om van de hele zaak af te zien. Volgens Wilfried Dam had dat niet eens zoveel te maken met het verplaatsen van het festival. Dam: "Tot mijn schrik kwam ik er begin deze week achter, dat er bijna niets geregeld was voor het optreden van Ti�sto. Er was alleen een podium van vijf bij vijf meter en een geluidsinstallatie. Wij waren er van uit gegaan dat de organisatie uit Dordrecht wel begreep dat een concert van Ti�sto dertig- tot veertigduizend mensen trekt en dat je dan op zijn minst een videoscherm en een lichtshow nodig hebt. Iedereen wil het toch goed zien."
Volgens Magchiel Koekkoek van B.O.D. is daar nooit over gesproken. Koekkoek: "Wij waren uitgegaan van een normaal dance-festival. Het Prime Time Management van Ti�sto wil het concert meer uitstraling geven met allerlei speciale effecten. Kortom een duurdere productie. Daar hadden wij niet op gerekend. We vinden het erg jammer voor Breda."
Dam: "Als Tijs in zijn eigen stad gaat optreden, dan wil hij wat laten zien. Dat voelen die jongens niet helemaal goed aan. Ti�sto is een perfectionist. Als hij in Breda draait, wil hij goed voor de dag komen. Wij beseffen heel goed, dat het geen tweede Gelredome kan worden, maar het moet niet te karig worden. Tijs is ten slotte wel de nummer ��n van de wereld."
Volgens Ad Bayens, hoofd communicatie van de gemeente Breda, komt het afzeggen van Ti�sto als een donderslag bij heldere hemel.
"Wij gingen er van uit dat de organisatie uit Dordrecht en het management van Ti�sto een goed contact hadden. Als blijkt dat er hogere eisen gesteld worden aan het festival, had de B.O.D. gerust bij de gemeente kunnen aankloppen. Niet voor meer subsidie, maar samen hadden we wel kunnen bekijken of er andere mogelijkheden waren. De organisatie had na zware toetsing aan alle strenge eisen van de politie en de brandweer voldaan, dus hadden we deze problemen wellicht ook op kunnen lossen."
Of het Sunrise Festival misschien toch doorgaat, wordt volgende week duidelijk als de B.O.D. met de gemeente heeft vergaderd. Volgens Koekkoek is er nog een kleine kans. "In principe is bijna alles geregeld. Wij hoeven alleen maar een andere hoofdact te strikken. We denken bijvoorbeeld aan Tom Harding. Daar hebben we uitstekende contacten mee."

Als je dit zo leest wordt het allemaal wel een stuk duidelijker. Als B.O.D inderdaad niet meer geregeld had dan een klein podium en een geluidsinstallatie... Het idee dat het een Tiesto-waardig festival moet zijn is op zich wel goed.

Nou maar hopen dat het zonder Tiesto toch door kan gaan. Tom Harding zou ook best leuk zijn.

Posted by Ding Chavez on May-31-2003 09:44:

Ik vind dat dan weer bullshit. Waarom moet ie ineens een hele show eromheen hebben nu hij nummer 1 van de wereld is. Het zou ook nog eens gratis zijn geweest dus zoveel geld voor een show hadden ze niet eens.
Naar mijn mening is het nog altijd gewoon plaatjesdraaien wat ie doet en dan hoeft er dus eigenlijk alleen maar een goede geluidsinstallatie te staan...
Beetje jammer

Posted by Flipper01 on May-31-2003 11:13:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik vind dat dan weer bullshit. Waarom moet ie ineens een hele show eromheen hebben nu hij nummer 1 van de wereld is. Het zou ook nog eens gratis zijn geweest dus zoveel geld voor een show hadden ze niet eens.
Naar mijn mening is het nog altijd gewoon plaatjesdraaien wat ie doet en dan hoeft er dus eigenlijk alleen maar een goede geluidsinstallatie te staan...
Beetje jammer

Tja, zoals in het artikel staat, Ti�sto is een perfectionist..
Ik kan best begrijpen dat als hij wil optreden voor zijn eigen stad, dat hij de mensen een mooie herinnering mee kan geven. Ik stel voor dat Breda de komende jaren wat minder geld uitgeeft aan allemaal onzinnige culturele onzin en BOD wat extra subsidie geeft. Als Tijs dan ook niet moeilijk doet en gewoon voor een paar biertjes gaat draaien dan kan zijn honorarium ook weer besteed worden aan wat lampjes en een TV scherm

Zo moeilijk is het toch niet? Waar een wil is, is een weg!

Posted by Partyhardy! on May-31-2003 11:31:

quote:
Beetje jammer

Amen! 100% mee eens. Dit was ook het eerste wat in mij op kwam na het lezen van dat stukje.
Laat Ti�sto nou maar schitteren door zijn lekkere tunes die door de boxen knallen i.p.v. allemaal lichtjes en schermen....
Dus het lag toch aan het management van Ti�sto en ik wil eigenlijk zelfs wel zeggen aan Ti�sto zelf want als hij daar wil draaien dan draait hij daar, groot scherm of niet, dus ik kom terug op wat ik al eerder zei; "laffe actie van Tijs!"
Trouwens toen hij vorig jaar gratis in Eindhoven draaide op koninginnedag waren er ook geen groot scherm of lichtjes.......

Posted by Kakao on May-31-2003 16:47:

Ze zijn blijkbaar bang dat de verhuizing grote gevolgen heeft voor de kwaliteit van het feest. Omdat nu alles haastig in elkaar gezet moet worden. Best te begrijpen opzich, wel erg jammer dat het nu niet doorgaat.

Posted by John on May-31-2003 17:58:

hmm erg jammer... vind de grote schuldige de gemeente breda en tiesto zn management..pleur op met je videoschermen ik wil danse, anders gak wel naar de bioscoop en een leuke lichtshow zie je overdag toch geen fuck van.. naja.. geen sunrise breda voor mij

Posted by Teal'k on May-31-2003 19:48:

Totdat er pas echt staat dat TIJS heeft gezegd dat het een TOPfeest moet worden, met veel aankleding en lasers en weetikveelallemaalnogmeer, geloof ik pas dat hij dat zelf vind.. Je moet niet vergeten dat 'het' management veel te zeggen hebben, die bepalen een hoop dingen zonder dat tijs er uberhaupt er iets van hoort, en naar mijn mening heeft tiesto nog nooit een feest afgeslagen omdat er geen lichtjes en groote schermpjes waren.. Naar mijn mening hebben we dit dus te danken aan het management.. Dit klinkt niet echt naar bredase mentaliteit namelijk...
Volgens dit management mag dus bijvoorbeeld een directeur van een bedrijf dus niet met zijn klanten praten, maar moet dit via werknemers van hem, omdat hij te goed is voor die taak.. Wat een onzin...

Posted by M_Peror on Jun-02-2003 07:48:

Vind-t een beetje dubbel, aan de ene kant beetje zwak dat-ie niet komt o.a. "omdat er geen videoschermen zijn". Dat klinkt namelijk naar een overdosis sterallures. Aan de andere kant, als er werkelijk 30.000 mensen op af komen MOET je wel zo iets doen. Anders zijn er 29.500 die geen f*ck zien en achteraf gaan lopen klagen dat het zo'n slecht georganiseerd feest was, "want ik heb Tijs niet eens gezien".

Ik kan me voorstellen, dat als hij dan na zoveel tijd weer een keer terugkomt naar Breda, dat hij het ook GOED wil doen. Al ben ik het met iedereen eens die twijfelt wat in deze discussie nu precies de mening is van Tijs zelf en wat van z'n management.

Blijft staan dat ik er ongelooflijk van baal dat hij niet komt want hij was wel de nr. #1 reden dat ik wilde gaan. Nu zijn Cor Fijneman en consorten ook wel de moeite waard, maar toch...

Posted by Engeltje on Jun-02-2003 17:42:

vind 't ook wel errug jammer dat ie niet komt... beetje zwak...
was inderdaad ook wel mijn idee om erheen te gaan, tiesto is toch wel vettt... nou ja... wie weet, maartei kan ik met jou meerijden

Posted by M_Peror on Jun-02-2003 17:44:

quote:
Originally posted by Engeltje
maartei kan ik met jou meerijden

Tuurlijk!

Ben ook wel benieuwd wie ze als vervangende hoofd-act proberen te regelen (als het ze lukt uiteraard). Als ze nou Armin of zo weten te strikken ...

Posted by Jesse on Jun-02-2003 18:02:

Nou B.O.D. had geloof ik al gezegd goede contacten te hebben met Tom Harding...

Hoop maar dat ze Armin boeken want Tom Harding hoef ik niet te zien!

Posted by Ding Chavez on Jun-03-2003 13:39:

Om nog meer olie op het vuurtje te gooien.
Met de vierdaagse feesten in Nijmegen komt Ti�sto op dinsdag op het Matrixx podium op de waalkade draaien.
Punt 1: Op de Waalkade kun je ook maar ong 5,000 man kwijt zonder dat het echt uit de hand gaat lopen.
Punt 2: Daar hing vorig jaar ook geen groot video scherm of een redelijke lichtshow. Maar wie weet dit jaar dan wel.

Ik blijf het nog altijd vaag vinden waarom hij afgezegd heeft en volgens mij is er dan ook wel wat meer aan de hand. Maarja, speculatie he

Posted by Ding Chavez on Jun-16-2003 18:29:

Nog niks over gehoord, behalve dan dat de gemeente eens goed ging kijken of het wel doorgang kan gaan vinden...

Posted by arj1o1 on Jun-16-2003 19:01:

quote:
Nog niks over gehoord, behalve dan dat de gemeente eens goed ging kijken of het wel doorgang kan gaan vinden...

zal wel niet vorig jaar bij blof kwamen er ook duizenden mensen op af en konden ze de veiligheid niet goed in bedwang houden waardoor mensen niet meer werden toegelaten

Posted by Insigma on Jun-17-2003 17:22:

Hello!

hi to all Dutch tranceaddicts.

Excuse me for my english...Dutch, i don't try

I come from France this weekend and I want to go to Matrixx with Armin, saturday evening and I want to go too @ Sunrise Breda sunday. I know Tiesto has been cancelled... bull Shit.
I would know what the definitive lineup...

Anyone could help me ?

Thx to all mates who will want answer to me and thx to nederland for his GREAT trance music !

Posted by arj1o1 on Jun-17-2003 17:26:

quote:
Originally posted by stanymi
hi to all Dutch tranceaddicts.

Excuse me for my english...Dutch, i don't try

I come from France this weekend and I want to go to Matrixx with Armin, saturday evening and I want to go too @ Sunrise Breda sunday. I know Tiesto has been cancelled... bull Shit.
I would know what the definitive lineup...

Anyone could help me ?

Thx to all mates who will want answer to me and thx to nederland for his GREAT trance music !

Sunrise Breda is cancelled!

Posted by Insigma on Jun-17-2003 17:33:

quote:
Originally posted by arj1o1
Sunrise Breda is cancelled!

Right ?
Omg, I cry....

Why is it cancelled ?
a free party it was too beautiful

So just come for Matrixx I don't think if I will come...

Not lucky man I am

is there any others parties the sunday afternoon I don't think so but I ask

Posted by Insigma on Jun-17-2003 18:23:

quote:
Originally posted by FunkySimon
a party Sunday afternoon is very rare...You could go to the beach in Bloemendaal, with ID&T and Q-dance beachbars if that is your style..but it's not really a party.

Ok thx for the infos.
I stay in my country then :'(

Posted by Jesse on Jun-26-2003 06:46:

quote:
Originally posted by FunkySimon
jammer maar Sunrise gaat zeker niet door...
Gaat Tiesto in Nijmegen wel door?

nee, gemeente Nijmegen heeft het optreden verboden, om dezelfde reden als Breda dat gedaan heeft...teveel publiek zou gevaarlijke situaties opleveren...

stond in BN/De Stem vanochtend.

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »