TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Mysteryland 2003
Pages (15): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
Jag �r ox� v�ldigt intresserad av detta ox�....
S� att man kommer med p� n�got denna sommarn...
| quote: |
| Originally posted by Glorie avis tror ja har en s�n bil ![]() ja e liteeee emot � �ka i minibuss men ja skulle kunna t�nka mig det VORE FETT ass�.. �tta pers ner till ML-03!!!!! |
| Originally posted by Glorie avis tror ja har en s�n bil ![]() ja e liteeee emot � �ka i minibuss men ja skulle kunna t�nka mig det VORE FETT ass�.. �tta pers ner till ML-03!!!!! |
10 pers! d� kan vi k�ra vanliga bilar ner ist�llet
mycke b�ttre
amnezia.. aaa okej d�...men ja tror d var avis iaf serru... 
steve.. aaaa du har massa r�tt.. inte s� sk�nt att �ka s� m�nga i en bil,.. plus.. att de ska ju rymmas bagage! det g�r d ju inte alls i en s�n bil..
hborg-sthlm.. mer �n fyra timmar? haha.. aaa okej d�

de var bara ja som k�rde 160 hela v�gen mellan jkpg � lkpg � d var d�rf�r d gick s� fort.. iofs..vare natt ox� s� de var inga andra bilar ute...
men d tar runt 2 timmar lkpg -sthlm.. � 1,5 till j�nk�ping.. sen kanske 3 till helsingborg d�? de e drygt sex timmar
hehe
ja kan �ka om ja har cash!
Jag ser jag e inr�knad... jag �r inte s�ker men jag ska absolut fundera �ver det hela...
Som vanligt h�nger det p� tid & Pengar 
ok nu vart det fler intresserade...men vi m�ste r�kna med att folk hoppar av...blir alltid s�...men kan alla som visat intresse verkligen kolla upp att dom kommer ha ekonomin och att datumet fungerar....s� blir det l�ttare?
e m�jligt d va avis glorie..s�g ut som en taxibuss typ..fast sportigare
jag kan datumet � har ett muckbidrag � anv�nda mig av...
om inte linan blir helkass s� e jag helt med....

Vi t�ltade f�rra �ret! s� vi kom r�tt billigt undan..
Vi hade iof ca 6km att g� till Mysteryland.
J�vla tur att det sladdade upp en galen holl�ndare med en
sk�pbil som vi fick lifta med...Satan vad vi fl�g runt
bak i den bilen...Vi �ker nog tv� bilar ifr�n Jkpg och bos�tter
oss p� n�rmaste camping i �r m�.....
Jre
om tid � pengar finns: r�kna in mig p� en SweTA-resa!
| Originally posted by reveal om tid � pengar finns: r�kna in mig p� en SweTA-resa! |
det enda som g�r att vi inte bokar upp detta p� en g�ng �r juh risk f�r en massa avhopp
Pengar �r inga problem, m�ste bara kolla upp med jobbet s� att det i "krockar" med n�t... F�r besked utav mig p� m�n 
jag noterar ocks� intresse om det finns plats kvar... pengar och tid �r inga problem
ja h�ller som l�ttast p� att kolla upp lite motell i trakten, s� vi/ni har n�nstans att bo. ja kommer inte kunna s�ga �n p� ett bra tag heller om ja kan �ka eller inte..
just nu har n�stan allt som skulle kunna g� snett i mitt liv, g�tt snett k�nns det som. 
hur m�nga av de intresserade har k�rkort d�? e ju en v�sentlig del av planerandet
ja har de iaf 
sipo tror ja f�rresten vi kan locka med
kanske.. om han inte drar p� Nature, som han talat sig varm om...
I aug. kostar f�rjebiljetterna 1800 tur � retur f�r en bil med fem personer i.. ja t�nkte bara om n�n ville ha en prisupplysning 
tr�kigt att de ska va s� dyrt, men jaja 
och just det.. n�r det och OM det b�r v�g,.. s� tycker ja vi/ni ska spika en rutt � inte �ka � h�mta folk � grejor
allts� ta s�na avstickare till �rebro, gbg som det blev f�r oss sist.. (inge ont menat, men de tar tid i anspr�k)
en bil g�r ev. fr�n sthlm VIA e4:an NER.. me inge avstickare p� 20 mil hit � dit) s� f�r de som intebor l�ngs v�gen ta sig till l�mplig p�stigningsplats..
en bil kanske g�r fr�n Malm� typ.. � d� f�r folk ta sig dit ner? eller va tycker ni?
vart g�r f�rjan...bara ist�llet f�r bron eller? l�ter juh skitdyrt?
bra att du kolla motell....
jag har inte k�rkort 
....bah
Om man tar en f�rje �r den 'fogelfl�glinien' det b�sta alternativ .. allts� Helsingborg-Helsing�r o R�dbyhavn-Puttgarden
Men snabbaste �r �resundsbron o R�dbyhavn-Puttgarden. Avst�ndet �r liten l�ngre (typ 5mil), men d� beh�ver man inte k�ra genom Helsing�r och K�penhamn.
Dessutom beh�vs det inte att v�nta p� f�rjen och i hamnen.
| Originally posted by ScuL Men snabbaste �r �resundsbron o R�dbyhavn-Puttgarden. Avst�ndet �r liten l�ngre (typ 5mil), men d� beh�ver man inte k�ra genom Helsing�r och K�penhamn. Dessutom beh�vs det inte att v�nta p� f�rjen och i hamnen. |

aja fixar en bild nu
F�r jag hj�lpa dig ur illusionen? 
De koster alla detsamma.
Jag har faktiskt gjort en ber�kning i fjol.
Om man ber�knar alla f�rjer o broer inklusiv bensinkostnad �r alla samma priset 
Det finns bara en skillnad. Vill du ta en paus p� f�rjen lr vill du k�ra hela tiden. (Det sista �r m�jligt om man k�rer med flera personer).
Att k�ra �ver Jylland �r ungef�r en timme l�ngre, men du vinner tid f�r att det koster s� mycket tid att lada f�rjen osv.
Jag har bara ber�knat alla broer och f�rjen mellan Puttg.-R�dby o H-H linien. De andra (Trelleborg, G�teborg-Frederikshavn, Gbg-Kiel, osv.) �r alla dyrare 
F�r att skapa liten sf�r postar jag tv� bilder h�r som jag gjorde f�rra �ret 

hmmmm
ok scul, ja antar att du har r�tt d� eftersom du gjort research...
vad kostar broarna inom danmark? allts� de �ver stora � lilla b�lt?
f�r en resa mellan r & p kostar 870 kr, tur � retur! det plus 600 som bron kosta e cirkus 1500 kr.. kostar broarna i dk mindre �n 300 kr tur � retur....s� e de ju bra d� 
| Originally posted by Glorie vad kostar broarna inom danmark? allts� de �ver stora � lilla b�lt? |
hohoho, nu l�g du p� gr�nsen precis..
ok, 245 dkk e 297 sek..
allts�.. endera tar man f�rja hela v�gen f�r 1800 kr
eller s� tar man f�rst bron, 580 (t&R)
Broarna i dk (300 kr t&R)
� f�rja R-P (870 kr)
vilket blir 1750.. isf bet. ja g�rna 50 kr extra tror ja.. aja..
k�nns som f�rja hela v�gen g�r snabbare iaf..
om man planerar sin resa beh�ver man inte v�nta s� l�nge p� demheller... de g�r ju fresten tv� ggr i timmen 
��������h
om man tar b�da broar beh�ver man inte tar en f�rja
allts� 580 + 297 = 877 kronor.
d� k�rer man via malm� <�resundsbron> k�penhamn, E45 
gl�m inte en timme extra och bensinkostnad.
| Originally posted by ScuL ��������h |
haha du vinner!!!!! ja b�rjar bli tr�tt tror ja
dags � g� � l�gga sig
ok, hur m�nga mil r�r det sig om extra??? nu kan vi ju komma ner till riktiga fyndpriser ass�!!!
jag ska f�rs�ka och fixa kartan..
f�rresten tror jag att priset f�r storeb�ltsbron var inte tur & retur men bara en g�ng. men d� �r det �nnu billigare
jag e ledsen men siden var ju dansk 
kartan:

OBS! priset av HH-linien �r inklusiv Puttgarden-R�dbyhavn 
Alla priser �r tur & retur.
�resundsbron + Storeb�ltsbron = 550 + 594 = 1144 SEK
HH-linien + Puttgarden-R�dbyhavn = 148 � = 1346.80 SEK
�resundsbron + Puttgarden-R�dbyhavn = 94 � (855.40 SEK) + 550 = 1405.40 SEK
allts� nu f�r man konkludera att b�da broar �r billigare men koster mer tid och bensin.
skillnad mellan HH+P&R o bron+P&R �r inte s� stor men den f�rsta v�g tar mer tid.
och sista m�jlighet �r faktiskt snabbast men ocks� dyrast 
NU ska jag sova 
hej 
| Originally posted by Glorie just nu har n�stan allt som skulle kunna g� snett i mitt liv, g�tt snett k�nns det som. ![]() |