TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hoe Lang Houden Ze Het Vol Bij Armada?
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »


Posted by Massive on Jan-06-2004 15:45:

quote:
Originally posted by Ferry 0
Mja

Dit loze gedrag hangt mij ook een beetje de strot uit. Ga eerst zelf maar eens een quality track maken voordat jij je iritante kut bek open trekt!



ey als je t er niet met iemand EENS bent hoef je niet gelijk te gaan schelden


Posted by Chicane on Jan-06-2004 15:47:

Evenmin kansloos is het veronderstellen dat ik het zelf beter kan allemaal. Dat kan ik niet en dat wil ik ook niet. Ik ben luisteraar en ik luister kritisch en soms te kritisch naar platen. Hedendaagse Trance is niet mijn straatje. Je remix van Indigo mag er zijn (en nee, niet omdat het op Tsunami is uitgekomen), ik heb die plaat ook gekocht omdat ik jouw remix mooi en goed te pruimen vind. Die Locust vs St John kan ik geen oordeel over vellen want die heb ik niet.

Bovendien is dit een forum om je mening te geven en niet om de meute te volgen in hun geblaat. Als mijn mening je niet aanstaat is er een ignore optie.


Posted by Partyhardy! on Jan-06-2004 15:49:

Lul niet Massive, Ferry heeft 100% gelijk! Chicane loopt alleen maar domme posts te maken, al maanden lang........


Posted by Chicane on Jan-06-2004 15:51:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Lul niet Massive, Ferry heeft 100% gelijk! Chicane loopt alleen maar domme posts te maken, al maanden lang........


Dat het dom is is omdat ik aan jullie heilige labeltje komt, ongeveer te vergelijken met op een christelijke forum 'godverdomme' posten. Ik lever overal duidelijk commentaar bij waarom ik iets vind.


Posted by Passiva on Jan-06-2004 15:53:

Jij snapt ook absoluut niet waar ik het over heb he? Ik heb hier geen comments gegeven over hoe commercieel Armada dan wel niet zou zijn. Meningen daarover zullen me een worst wezen. Ik heb dan ook gewacht met reply'n tot jij kwam met een opmerking over software. Dat vind ik kansloos.

Ignoren zou ik nooit doen want ik sta altijd open voor de mening van anderen.


Posted by Ferry 0 on Jan-06-2004 15:58:

Het schelden van mij sloeg opzich ook nergens op maar voordat ik het wist had ik al op reply gedrukt
Ik vind het software / hardware verhaal ook nergens op slaan voor mij is een TUNE een TUNE hardware of software.


Posted by Chicane on Jan-06-2004 16:00:



Screw you guys.. im going home

Ik laat het hierbij, jullie punt is duidelijk, mijne ook. Einde verhaal en ik trakteer op bier op een of ander feest dat ik ook niet zo'n kritische klootzak ben als dat ik voordoe


Posted by Massive on Jan-06-2004 16:04:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Lul niet Massive, Ferry heeft 100% gelijk! Chicane loopt alleen maar domme posts te maken, al maanden lang........


wat nou lul niet, dr wordt gewoon niet gescholden.. oke?
kan mij niet schelen of chicane al maandenlang domme posts maakt, want ik heb dr niet op gelet, zie alleen iemand lopen schelden..dus denk ik.. dat kan ook minder grof


Posted by Raymond on Jan-06-2004 16:11:

Ik moet Chicane wel een beetje gelijk geven......

De wanna-be producers schieten sneller uit de grond, dan Sars zich over de wereld verspreid!! De trance van tegenwoordig is gewoon anders, tja aan de ene kant is dat jammer, maar er zijn nog genoeg andere stromingen. Btw waarom denk je dat Ferry Corsten met electro aan de kutten is

Over het gedoe van software/hardware kan ik maar een ding zeggen. Laidbackluke werkt alleen maar met Fruittyloops en Logic, en moet je zien wat een kneiters er uit zijn laptop rollen!!!


Posted by TranceFool on Jan-06-2004 16:16:

Ik moet een beetje lachen om jou Chicane....
Je zegt dat je Armada commercieel vindt, maar aan de andere kant loop je ID&T te adoreren

Beetje tegenstrijdig vind je niet?


Posted by SnuggLe on Jan-06-2004 16:16:

quote:
Originally posted by azior
altijd dat gezeur ook... is er een label dat gewoon ontzettend veel succes heeft en goede nummers uitbrengt, zeurt iedereen dat het te commercieel is en de mainstream... en alle labels met ongehypte nummers zijn niet goed genoeg...

ik ken een aantal producers en remixers van armada, en dat zijn geen commercieel ingestelde mensen, maar maken gewoon de muziek waar zij van houden... net zoals elke producer willen ze graag hun muziek, waar ze hard voor gewerkt hebben, delen met mensen die daar ook van houden... hetzij op een groot label of op een klein label...


Zo he, zien mensen hier ook in dat de commercie gewoon RUK is en dat als het commercieel / een hype wordt het minder wordt? Dat zeg ik al TIJDEN!
Dood aan commercie en mainstream, dat is de dood van iedere housestijl!!

Oh en over de rest van de discussie: Mensen hier kunnen echt NIET discussieren. Donna, RV, jullie hadden een punt Kom er ook steeds meer achter.


Posted by Chicane on Jan-06-2004 16:39:

quote:
Originally posted by TranceFool
Ik moet een beetje lachen om jou Chicane....
Je zegt dat je Armada commercieel vindt, maar aan de andere kant loop je ID&T te adoreren

Beetje tegenstrijdig vind je niet?


Mag ik je erop wijzen voordat je jezelf echt voor 'fool' zet dat:
1) ID&T meer is dan alleen een label
2) ID&T net effe wat langer meedoet in de scene dan Armada


Posted by azior on Jan-06-2004 16:41:

noem me blind, stom of achterlijk, maar het maakt me echt helemaal niets uit op welk label een nummer uitkomt... armada zal een paar mindere tracks hebben, en black-hole released ook niet altijd kwaliteit (al wil men dat graag vergeten) maar waarom wil je daarover gaan zeiken?

quote:
Chicane: Ik ben geen producer en ook geen fan van Armada, ik vind het goedkope teringzooi heel dat Armada, wat jullie vinden kan mij m'n kont roesten.


*huil huil*

het maakt mij ook niet uit wat jij zegt, want het is duidelijk dat je een verwende dwaas bent, die dingen niet naar waarde weet te schatten...

quote:
Chicane: ...eenvoudig wegkomen met een simpel reason/fruityloop deuntje...


ja hee met 2 muisklikken kun je de volgende hit maken! zoals ik al zei ben je een dwaas, en dat blijkt hier nog meer... ik zal maar geen lijst maken met producers die ik ken die met reason of fruityloops een geweldig nummer hebben gemaakt, die lijst zou te lang worden...

quote:
Chicane: ...Ik lever overal duidelijk commentaar bij waarom ik iets vind...


als je weet dat je geen zinnige discussie kan voeren omdat je absoluut geen argumenten hebt, waarom probeer je dat dan? het enige wat je aan het doen bent is met loze termen smijten

quote:
Raymond: De wanna-be producers schieten sneller uit de grond, dan Sars zich over de wereld verspreid!! De trance van tegenwoordig is gewoon anders, tja aan de ene kant is dat jammer, maar er zijn nog genoeg andere stromingen.


alsof vroeger alles zo geweldig was... toen was men sneller tevreden met een nummer dat men tegenwoordig keihard zou afkraken... goedkoop excuus om beginnende producers op een beginnend label af te zeiken dus... en als je de trance van tegenwoordig niet kan waarderen, stap je toch over naar een andere stijl? dat is heus niet zo moeilijk, en dan klaag tenminste niet zo (of zou het niet anders zijn bij andere stijlen, wat denk je?)

en chicane: ik ben ook altijd heel kritisch als ik naar muziek luister, maar ik kan tenminste iets inhoudelijks zeggen over een nummer... wat ik dus onzin vind: het label aanwijzen als commerciele bende, de software degraderen tot prut-makerij, het gras op het voetbalveld niet groen genoeg vinden...

PLUR 2 passiva


Posted by Chicane on Jan-06-2004 16:58:

quote:
Originally posted by azior
noem me blind, stom of achterlijk, maar het maakt me echt helemaal niets uit op welk label een nummer uitkomt... armada zal een paar mindere tracks hebben, en black-hole released ook niet altijd kwaliteit (al wil men dat graag vergeten) maar waarom wil je daarover gaan zeiken?


Je bent stom blind en achterlijk..

quote:

*huil huil*

het maakt mij ook niet uit wat jij zegt, want het is duidelijk dat je een verwende dwaas bent, die dingen niet naar waarde weet te schatten...


Tuurlijk, jij kent me het beste

quote:

ja hee met 2 muisklikken kun je de volgende hit maken! zoals ik al zei ben je een dwaas, en dat blijkt hier nog meer... ik zal maar geen lijst maken met producers die ik ken die met reason of fruityloops een geweldig nummer hebben gemaakt, die lijst zou te lang worden...


Das mooi

quote:

als je weet dat je geen zinnige discussie kan voeren omdat je absoluut geen argumenten hebt, waarom probeer je dat dan? het enige wat je aan het doen bent is met loze termen smijten


Mag ik even toevoegen dat als je mij dwaas noemt dat je zelf dan ook niet al te overtuigend overkomt? Ik heb hier niemand uitgescholden of dingen verweten.

quote:

alsof vroeger alles zo geweldig was... toen was men sneller tevreden met een nummer dat men tegenwoordig keihard zou afkraken... goedkoop excuus om beginnende producers op een beginnend label af te zeiken dus... en als je de trance van tegenwoordig niet kan waarderen, stap je toch over naar een andere stijl? dat is heus niet zo moeilijk, en dan klaag tenminste niet zo (of zou het niet anders zijn bij andere stijlen, wat denk je?)


Vroeger wou iedereen piloot/brandweerman/astronaut worden, nu wil iedereen dj/producer worden. Dat hebben we vooral te danken aan heren Tiesto, Armin en Ferry Corsten in mijn bescheiden visie.

quote:

en chicane: ik ben ook altijd heel kritisch als ik naar muziek luister, maar ik kan tenminste iets inhoudelijks zeggen over een nummer... wat ik dus onzin vind: het label aanwijzen als commerciele bende, de software degraderen tot prut-makerij, het gras op het voetbalveld niet groen genoeg vinden...


Dat is helemaal jouw visie, niet de mijne iig. Ik respecteer de jouwe.


Posted by TranceFool on Jan-06-2004 16:59:

quote:
Originally posted by Chicane
Mag ik je erop wijzen voordat je jezelf echt voor 'fool' zet dat:
1) ID&T meer is dan alleen een label
2) ID&T net effe wat langer meedoet in de scene dan Armada

Neemt niet weg dat het argument over het commerciele gebeuren nergens op slaat, want als er hier iemand commercieel is is het wel ID&T


Posted by Opti on Jan-06-2004 17:00:

mwhehehe, komt er weer een discussie over commercie?


Posted by magrec on Jan-06-2004 17:08:

*pakt zak chips en een biertje*

Game on


Posted by Raymond on Jan-06-2004 17:53:

quote:
Originally posted by azior
alsof vroeger alles zo geweldig was... toen was men sneller tevreden met een nummer dat men tegenwoordig keihard zou afkraken... goedkoop excuus om beginnende producers op een beginnend label af te zeiken dus... en als je de trance van tegenwoordig niet kan waarderen, stap je toch over naar een andere stijl? dat is heus niet zo moeilijk, en dan klaag tenminste niet zo (of zou het niet anders zijn bij andere stijlen, wat denk je?)

Voelt meneer zich aangesproken ofzo ?!!

Ik had het niet over mezelf, ik luister al 2 jaar niet meer naar trance....
(Na ISOS2 heb ik geen trance cd meer gekocht!!)
Daarom heb ik ook in mijn betoog neergezet er zijn nog genoeg andere stijlen. /me Windmill Skill van Laidback Luke opzet.


Posted by Hitman on Jan-06-2004 19:25:

quote:
Originally posted by magrec
*pakt zak chips en een biertje*

Game on


neem voor mij ook een goudgele rakker mee


Posted by SnuggLe on Jan-06-2004 21:34:

Pak mij ook een biertje

Commercie ZUIGT gewoon..als mensen het geld ruiken, dan willen ze meer meer meer.... Ik kan over Armada niet oordelen, maar kaas zuigt gewoon!


Posted by raoel on Jan-06-2004 21:40:

Wanneer is iets goed?

Dat is voor iedereen anders, echter heb ik het idee! dat hier veel mensen posten die zijn mening vooral laten bepalen door de factor: "hoe commercieel is een nummer?" dan wel "hoe erg wordt het nummer gehyped?"

Kunnen jullie dan niet meer "stoer" doen tegen je vrienden omdat zij die plaat ook kennen van de radio of TV. Moeten jullie pers� platen laten luisteren aan je vrienden die ze niet kennen en dan lopen zwetsen over "de underground scene"?

Als iets uitkomt op Armada is het bij sommige al zowat per definitie niks. Mij maakt het als DJ, laat staan als liefhebber, helemaal niks uit op welk label een plaat uitkomt, ik let er bijna niet op. Alleen om te bepalen of het globaal gezien in mijn straatje past.
Als ik de plaat luister en ik vind het top, dan koop ik de plaat. Vin ik het niks, dan koop ik um niet.

Dat hier mensen zijn die het jammer vinden dat er steeds meer mensen naar een feest komen vanwege een bepaalde naam omdat die bekend is bij het grote publiek, dat snap ik best. Daar kun je ook over discussi�ren. Ik ben het daar ook mee eens.
Dat publiek komt op een naam af, gaan bijna alleen uit hun dak bij de nummers die ze kennen en de rest van de avond staan ze stil omdat ze verder weinig ge�nteresseert zijn in de nummers die ze niet kennen.

Kennen ze die nummers niet omdat het niet commerci�el is?
Kennen ze die nummers niet omdat het niet gehyped is?
Of spreken die nummers het grote publiek gewoon niet?

Ik ben van mening dat het aan dat laatste ligt en is het voor platenlabels ook niet interessant omdat die nummers te promoten en natuurlijk is er ook de omgekeerde weg.

En dan kun je opnieuw de vraag stellen waarom dat sommige mensen hier die nummer niet meer goed vinden:
Komt het omdat dat soort nummers hen niet aanspreekt?
Komt het omdat het nummer commerci�el is (geworden)?
Komt het omdat de artiest in het verleden commerci�le hits heft gehad?
Komt het omdat het label veel commerci�le nummers uitbrengt?

In veel gevallen denk ik dat alles behalve het eerste op gaat.
Zeker gezien het feit dat mensen hier labels in de grond boren...

Het gaat toch om de kwaliteit van de muziek zelf en niet om wie het uitbrengt?
En als het je dan echt niet aanstaat koop of luister je het toch niet en neem dan een voorbeeld aan Raymond.


Ik betrek in mijn stuk ook de feesten van vandaag de dag. Voor velen misschien ook een reden om hekel te hebben alles wat commerci�el is of wordt.


Posted by raoel on Jan-06-2004 21:48:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Commercie ZUIGT gewoon..als mensen het geld ruiken, dan willen ze meer meer meer.... Ik kan over Armada niet oordelen, maar kaas zuigt gewoon!


Bij jou is commercie dus per definitie fout?
Waarom?

Mijn smaak is erg breed, special D en co verafschuw ik ook omdat ik dat gewoon kutmuziek vind. Maar er zijn dit jaar enkele nummers in de top40 geweest die ik toch echt top dan wel lekker vind; oa venus, rock your body, traffic*...

En tja, doen ze het speciaal voor het geld?
Of maakt men nummers die er goed in gaan bij het grote publiek?

In dat laatste geval zou je dom zijn als je het geld niet verdient wat voor het grijpen ligt.


* Traffic
Dat is nou het nummer wat aangeeft hoe zielig sommige hier denken.
Na de TMF awards was hier een topic over dat openingsnummers.
Gaaf, geweldig, top was het toen nog.
Ik ben er zeker van dat er toen mensen enthousiast over waren terwijl ze inmiddels het nummer op dit forum af lopen te zeiken!


Posted by SnuggLe on Jan-06-2004 21:54:

quote:
Originally posted by raoel
1.
Mij maakt het als DJ, laat staan als liefhebber, helemaal niks uit op welk label een plaat uitkomt, ik let er bijna niet op. Alleen om te bepalen of het globaal gezien in mijn straatje past.


2.
Dat publiek komt op een naam af, gaan bijna alleen uit hun dak bij de nummers die ze kennen en de rest van de avond staan ze stil omdat ze verder weinig ge�nteresseert zijn in de nummers die ze niet kennen.

Kennen ze die nummers niet omdat het niet commerci�el is?
Kennen ze die nummers niet omdat het niet gehyped is?
Of spreken die nummers het grote publiek gewoon niet?

Ik ben van mening dat het aan dat laatste ligt en is het voor platenlabels ook niet interessant omdat die nummers te promoten en natuurlijk is er ook de omgekeerde weg.


3.
Het gaat toch om de kwaliteit van de muziek zelf en niet om wie het uitbrengt?
En als het je dan echt niet aanstaat koop of luister je het toch niet en neem dan een voorbeeld aan Raymond.



1. Nou, het label doet er ECHT wel toe, anders kan je ALLES kan luisteren. Hoe maak je anders je schifting van platen? Er komen er 100-en uit. Eerst kijk je naar de stijl, dan naar het label/de hoes/de artiest. Duh, anders kan je alles blijven luisteren.


2. Nee , ik geloof er geen zak van dat 'het ze niet aanspreekt'. Het is denk ik dat ze die nummers niet KENNEN. Vele mensen willen dingen horen die ze kennen, komen voor de algehele sfeer en om 'te zeggen dat ze er waren'. Laat die mensen andere muziek horen die ONBEKEND is, en dat vinden ze vaak ook gaaf. Als je weet hoevaak ik voor vrienden van mij muziek heb aangeraden / laten horen van "Luister hier ook eens naar!". 99% van de keren vonden ze het gaaf....allemaal mensen die weinig naar house luisterden.
Maybe vinden ze wel alles gaaf, maar is de kans dat ze takke commerciele herrie horen groter.


3. Deels waar. Het gaat OOK om diegene die het produceert. Als je weet/vind dat bv Armin 'kwaliteit' produceert, zal je eerder geneigd zijn hier naar te luisteren/kijken. Je zult die muziek eerder kwaliteit vinden omdat je het al kent/het jou stijl is. Zelfde punt als hierboven........anders kan je ALLES gaan luisterne. Het is net met welke muziek je in aanraking komt......


Posted by Chicane on Jan-06-2004 21:56:

Het wachten is op een officiele persverklaring van Donna of RV

Kan haast niet wachten al om het te lezen whehe


Posted by SnuggLe on Jan-06-2004 21:56:

quote:
Originally posted by raoel
Bij jou is commercie dus per definitie fout?
Waarom?

Mijn smaak is erg breed, special D en co verafschuw ik ook omdat ik dat gewoon kutmuziek vind. Maar er zijn dit jaar enkele nummers in de top40 geweest die ik toch echt top dan wel lekker vind; oa venus, rock your body, traffic*...

En tja, doen ze het speciaal voor het geld?
Of maakt men nummers die er goed in gaan bij het grote publiek?

In dat laatste geval zou je dom zijn als je het geld niet verdient wat voor het grijpen ligt.

* Traffic
Dat is nou het nummer wat aangeeft hoe zielig sommige hier denken.
Na de TMF awards was hier een topic over dat openingsnummers.
Gaaf, geweldig, top was het toen nog.
Ik ben er zeker van dat er toen mensen enthousiast over waren terwijl ze inmiddels het nummer op dit forum af lopen te zeiken!


Geld niet verdienen als het voor het grijpen ligt, oke. Maar muziek maken om het geld verdienen, NEE! Zo van *BRAAK* weer een hitje, weer veel geld. Je hebt ook een morele verplichting, een waarde in jezelf, een trots, niet? Het is heeeeeeeeeel makkelijk om een sellout te worden. Commercie (dus geld om het geld) is kut ja. Over de rug van anderen geld verdienen....teveel geld.
Maybe ben ik te ethisch, maar zo denk ik er over. Ergens heel hard voor werken en geld krijgen, oke...

Maarja, moeilijke discussie......

Traffic overigens vond ik in het begin niets, later pas leuk toen ik hem vaker hoorde in de top 40


Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.