TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »


Posted by basd on Nov-13-2003 07:44:

quote:
Originally posted by basvh
Typisch weer een duitser om meteen in het duits te lullen. Ook niet eerst vragen of er iemand engels spreekt ofzo, of zeggen dat je slecht engels praat en dat er iemand misschien duits kan. Ik ga in het duitsland forum toch ook geen nederlands praten.

Tsja, aan de andere kant spreken er genoeg Nederlanders Duits (zeker in het oooooooooooooosten), dus lekker boeiend


Posted by MennoB on Nov-13-2003 15:15:

Ik vind het maar irri als een plaat krom is. Dan ligt ie veel te los op de slipmat. Hoe kan ik een plaat weer recht maken??

Ik had iets gehoord over strijken, maar ik wil het eerst zeker weten voor ik het doe


Posted by basd on Nov-13-2003 15:20:

quote:
Originally posted by MennoB
Ik vind het maar irri als een plaat krom is. Dan ligt ie veel te los op de slipmat. Hoe kan ik een plaat weer recht maken??

Ik had iets gehoord over strijken, maar ik wil het eerst zeker weten voor ik het doe

Een tijdje tussen een paar grote, zware boeken (atlassen ofzo) leggen zou moeten kunnen helpen.. Heb ik tenminste wel eens gelezen.

En dan is er nog dit trucje (al zou ik dat zelf nooit doen) :

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=141034

Wel oppassen, anders zit je met gefrituurde platen. Misschien wel lekker, maar zeker niet wenselijk


Posted by basvh on Nov-13-2003 16:59:

quote:
Originally posted by basd
dus lekker boeiend
ach jah mevrouw hendriks op de middelschool heeft het kleine beetje duitse taal intresse nooit kunnen opwekken. Sterker nog, elk duits woord associer ik nu met haar en ik kan jullie verzekeren dat is geen pretje


Posted by Asperge on Nov-13-2003 18:00:

Vette setup snitz!!!


Posted by snitz on Nov-13-2003 22:06:

quote:
Originally posted by basvh
ach jah mevrouw hendriks op de middelschool heeft het kleine beetje duitse taal intresse nooit kunnen opwekken. Sterker nog, elk duits woord associer ik nu met haar en ik kan jullie verzekeren dat is geen pretje


Hou op schei uit! Da wijf is,toen wij in de klas kwamen bij haar, overspannen geworden en ik denk da ze daar nooit meer vanaf komt

quote:
Vette setup snitz!!!


Dank U! Ben er ook zeer tevreden mee


Posted by raoel on Nov-14-2003 17:24:

Ik had het boekje "How to DJ right" bij bol.com besteld en vandaag binnen gekregen.

FF gebladerd en wat gelezen en het lijkt me een erg interessant boekje. Ga ik de komende week toch maar is doornemen.


Posted by MennoB on Nov-16-2003 10:39:

quote:
Originally posted by raoel
Ik had het boekje "How to DJ right" bij bol.com besteld en vandaag binnen gekregen.

FF gebladerd en wat gelezen en het lijkt me een erg interessant boekje. Ga ik de komende week toch maar is doornemen.


Vertel er maar een keertje over dan..


Posted by smoking-joe on Nov-16-2003 13:57:

sorry, but my english is not werry good !
i thaught that jp can translate my question...
so take it easy !


Posted by basd on Nov-17-2003 07:49:

quote:
Originally posted by MennoB
Vertel er maar een keertje over dan..

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=138719


Posted by Ding Chavez on Nov-17-2003 09:29:

Zoals beloofd dan toch nog pics van mijn opstelling. Niet heel veel bijzonders maar wel praktisch opgesteld in mijn toch al kleine kamertje al zeg ik het zelf Oh ja let maar niet op de zooi, ik ga niet opruimen voor een paar fotootjes







2x Technics SL 1210M3D
1x Numark DM-3001X
1x Sony MDR-V700


Posted by DjRV on Nov-17-2003 11:52:

zal soon ff fototjes maken..
heb thuis staan een Dateq XTC,2 x Technics sl1210 en 1 pioneer cdj100s.


Posted by Donna on Nov-18-2003 02:00:

zooi?:P
Xie alleen een paar technics die staan te glimmen like ze de showroom in moeten


Posted by MennoB on Nov-20-2003 08:11:

Af en toe hoor ik als ik 2 platen in elkaar mix de bas niet meer. Volgens mij komt dit doordat de platen echt precies gelijk lopen. Wat moet je dan doen als op een feest ofzo zoiets voorkomt?? Want op livesets heb ik dit nooit gehoord en in de plaatselijke discotheek ook nie...


Posted by Ding Chavez on Nov-20-2003 09:05:

Wat je dan volgens mij het beste kan doen is van een van de platen de lage tonen wat weg draaien. Het zal denk ik ook alleen voorkomen als je 2 platen met flinke bassen in elkaar mixt of niet?


Posted by basd on Nov-20-2003 09:12:

Dat komt omdat die bassen elkaar uitdoven als ze precies gelijk lopen, zeker als je ze op vol open hebt allebei.. Wat je ertegen kan doen is inderdaad zoals Ding zegt niet de bas van allebei vol open hebben (vind ik sowieso vaak matig klinken), mocht dat niet werken dan kun je een van de twee een HEEL klein tikje geven, zodat ze niet meer helemaal precies gelijk lopen. Uiteraard wel zo dat het niet klinkt als Jean op GHB en coke.

Dit is prima te doen zonder dat het opvalt, wanneer de bassen niet helemaal meer gelijk lopen zul je ze allebei weer horen.


Posted by DjRV on Nov-20-2003 09:37:

he hey halllllllllllow check wel ff je feiten wil je??????




JEAN DOET GEEN GHB



tis nog altijd coke!


Posted by basd on Nov-20-2003 10:04:

Sorry Ruben

Ik zal het even editen


Posted by MennoB on Nov-20-2003 19:40:

Oke bedankt voor de info, ik zal wat beter op de knoppen moeten letten. Ik liet je meestal niet allebij open staan, maar allebij half open en ze liepen ook precies gelijk...


Hahahaha, wat ik zaterdag toch weer mee maakte. Amateur dj-en...

Ik was bij een vriend van mijn zus die ook dj is. Hij is al een keer met mij platen gaa kopen enzo, en ik had een paar platen geleend van hem. Die moest ik nog terug brengen dus hadden we afgesproken een keer met z'n 2en te gaan draaien (een set). Hij heeft een hoop platen en er veel geld in gestopt, maar hij weet echt helemaal niks van de maten...

Dat vind ik opzich wel jammer. Hij kan de platen goed gelijk houden enzo, maar toen ik hem vroeg of hij dit niet een beetje raar vond klinken zei hij, hoezo lopen toch gelijk. Ik had zoiets van, laat hem maar, want als hij het al niet snapt (eigenlijk niet naar wil luisteren, eigenwijs) dan kan ik er ook beter niet over beginnen...


Posted by raoel on Nov-20-2003 21:38:

IDD Menno, ik ken het.

Zelf heb ik toen ik dit jaat begon met draaien wat "tuts" doorgenomen op I-net. Opzich lette ik al wel een beetje op de maten; De plaat er in gooien na een roffel, een flinke hi hat of als er een deuntje weg valt. Maar dat is bijna altijd om de 8 (of 4) maten.
Maar het is vooral om 16 of 32 maten. Als je dat bij beide platen zo aanhoudt klinkt het bijna altijd beter.

Mijn buurjongen en goede vriend komt hier best vaak wat mee draaien maar wil dat gewoon niet aannemen. Hij mikt de plaat er heel vaak in als er van de uitgaande plaat alweer 1 maat voorbij is.
Als ik er dan iets van zeg dan maakt het natuurlijk niet uit want zo kan het ook.
IDD, maar het klinkt gewoon niet....


Posted by MennoB on Nov-21-2003 08:35:

Ja ligt ook aan de plaat die je hebt. Neem nou DJ Albert vs. Presicion - Say yes (Katana Mix). Die heeft in het begin 80 maten en als je je dan aan de 32 maten houd, kom je niet goed uit. Ik snapte eerst ook nooit, toen ik deze plaat erin gooide, waarom hij niet klonk (nu gelukkig wel). Ik daar meestal wel om de 32 maten en kijk dan of het klinkt. Of ik moet 32 maten terug of verder, maar meestal nooit om de 16 maten.

Ik weet wel dat Ti�sto vaak bij de 16 maten z'n platen erin gooit. Soms vind ik dit wel klinken, maar soms ook weer niet .


Posted by TranceFool on Nov-21-2003 08:45:

Nu we het toch over maten hebben. Bij sommige technoplaten vind ik het erg moeilijk om de maten te herkennen. Een goed voorbeeld voor mezelf is Marco Carola - Diapason (denk dat veel mensen dit nummer wel kennen). Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor?
Ik heb het idee dat het nogal een domme vraag is, maar ik vroeg het me al een tijdje af


Posted by basd on Nov-21-2003 09:14:

quote:
Originally posted by TranceFool
Nu we het toch over maten hebben. Bij sommige technoplaten vind ik het erg moeilijk om de maten te herkennen. Een goed voorbeeld voor mezelf is Marco Carola - Diapason (denk dat veel mensen dit nummer wel kennen). Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor?
Ik heb het idee dat het nogal een domme vraag is, maar ik vroeg het me al een tijdje af

Ik neem aan dat je bedoelt dat je wel het begin en einde van bars (= 4 beats) herkent, maar niet van phrases (= 4 bars, dus 16 beats). Heb ik zelf ook wel eens, bij sommige platen is dat nou eenmaal lastig.

Het enige dat je echt kan doen is:

- als je de plaat erop legt even goed luisteren voordat je meteen gaat beatmatchen en proberen de structuur van een phrase te herkennen (maar ja, dat helpt dus ook niet altijd)

- zeggen: f*ck it, zolang de bars maar aligned zijn.. dat hoor je wel vaker, zeker bij techno valt het niet zo heel erg op..


Posted by TranceFool on Nov-21-2003 09:18:

ja dat bedoelde ik ja, ben niet echt thuis in al die termen , de bars herken ik altijd wel ja. tis iig weer een stukkie duidelijker


Posted by New Wave on Nov-21-2003 17:01:

quote:
Originally posted by basd
Ik neem aan dat je bedoelt dat je wel het begin en einde van bars (= 4 beats) herkent, maar niet van phrases (= 4 bars, dus 16 beats). Heb ik zelf ook wel eens, bij sommige platen is dat nou eenmaal lastig.

Het enige dat je echt kan doen is:

- als je de plaat erop legt even goed luisteren voordat je meteen gaat beatmatchen en proberen de structuur van een phrase te herkennen (maar ja, dat helpt dus ook niet altijd)

- zeggen: f*ck it, zolang de bars maar aligned zijn.. dat hoor je wel vaker, zeker bij techno valt het niet zo heel erg op..



gewoon hardcore gaan draaien, heb je nergens last van


Pages (36): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.