TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Voortaan ook urban op ID&T
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by Flipper01 on Nov-08-2003 15:45:

quote:
Originally posted by TranceFool
ID&T doet dit trouwens uit lijfsbehoud want het schijnt erg slecht te gaan met de luistercijfers

Dan vind ik dit toch een vreemde actie, want zo jagen ze veel mensen weg! Als ze overdag nou eens ASOT aflevering gaan herhalen (die enorm populair zijn over de hele wereld) of livesets. Ik denk dat ze daarmee meer mensen kunnen trekken..

Posted by Teknikol on Nov-08-2003 15:54:

Het staat me flink tegen dat ze dit gaan doen, als je de radio aanzet stel je je frequentie af op een zender waarvan je weet wat voor muziek ze draaien. Dance dus. En geen hiphop of rnb.

Er zit gewoon een veel te groot verschil tussen dance en hiphop of rnb. Kijk NATUURLIJK zijn er dj's die eens wat anders willen introduceren. Zoals Dave Clarke die ff hiphop dr op slingert. En wat Alferox(?) daarover zegt is eigenlijk een grote uitzondering.

Er zijn genoeg zenders waar je hiphop kan horen, laat dat aan die zenders over, is hun keus. Maar maak van je idee�n achter je zender geen vertroebelde cocktail.

Posted by AlFerox on Nov-08-2003 15:58:

quote:
Originally posted by basvh
Ik vind gewoon een dance station geen nelly achtige dingen moet draaien.

hehe, nee ok dat begrijp ik. maar wat ik meer wilde zeggen is dat ook binnen het hiphop-genre genoeg dingen te vinden zijn, die best interessant zijn om als afwisseling op een 'dance'-radio station te draaien.

maar het blijkt dus dat ze niet verder komen dan die nelly/big pimpin etc zooi bij ID$T

Posted by New Wave on Nov-08-2003 17:08:

Over het feit dat hip hop wellicht een grondlegger van de 'dance' is, blijft dance voor mij alsnog een totaal andere sound.
Combinatie van hip hop en dance, tja, dan kan je het inderdaad in de 'dance' plaatsen.
maargoed, hiphop is zo anders dan dance.
Als een bepaalde style uit een andere style voorvloeit hoeft het niet meteen OOK de naam van de eerste style te dragen (vat je hem)

De grondlegging van dave Clark zijn technostyle komt uit klassieke muziek.
Je gaat zijn techno dan toch ook geen 'klassiek' noemen omdat het daar uit gegroeit is.

Dave clark kan het dan wel gaan draaien maar voor mij blijft het een hele andere sound dan dance. Het gaat er bij mij dus niet om wie het draaid of wanneer het gedraaid wordt of op welk technoceedeetje het staat. hardcore op een Hardstylefeestje noem je ook geen Hardstyle.

Posted by AlFerox on Nov-08-2003 17:43:

quote:
Originally posted by New Wave
De grondlegging van dave Clark zijn technostyle komt uit klassieke muziek.
Je gaat zijn techno dan toch ook geen 'klassiek' noemen omdat het daar uit gegroeit is.

dave clarke heeft ooit een keer gezegd iets met klassiek te willen doen, maar daarop is zijn stijl niet gebaseerd.
clarke is ��n van de dj's die begonnen is met hiphop en dat is ook duidelijk terug te horen in zijn manier van draaien.

over wel of geen dance: aangezien er geen universele definitie bestaat voor 'dance' lijkt me dat iedereen voor zichzelf uit kan maken wat hij daaronder verstaat.

maar waar het mij meer om ging, is dat ik hiphop niet vind misstaan op een dance-zender als id$t-radio

Posted by New Wave on Nov-08-2003 17:53:

quote:
Originally posted by AlFerox

dave clarke heeft ooit een keer gezegd iets met klassiek te willen doen, maar daarop is zijn stijl niet gebaseerd.

Neenee pikkie Je hebt best verstand van zaken maar als jij naar zijn docu hebt gekeken dan gaat daar een heel sigment over zijn inspiratiebron.
Dan zegt hij zelf dat hij zijn inspiratie uit klassieke stukken haald.
Dan pakt hij een ouwe klassieke plaat van zijn ouders en dan gaat ie brainstormen als een ketter
Hij heeft zo'n draagbaar apparaat die hij overal mee naartoe neemt en dan gaat ie daar mee zitten kloten.

quote:

over wel of geen dance: aangezien er geen universele definitie bestaat voor 'dance' lijkt me dat iedereen voor zichzelf uit kan maken wat hij daaronder verstaat.

Mwjha, beetje zinloze discussie dus niemand kan niemand dus overtuigen

quote:

maar waar het mij meer om ging, is dat ik hiphop niet vind misstaan op een dance-zender als id$t-radio

mwjha, ik vind het niet kunnen
Dan wordt het weer zo'n afgetrapte 538 wannabe zender.
3FM gaat ook die richting op....niemand neemt meer risico vandaag der dag, wordt de orginaltiteit niet echt beter door.

Posted by Flipper01 on Nov-08-2003 17:54:

Ik denk dat op z'n minst 90% van de mensen hip hop niet onder dance vind vallen...

Je hebt (in mijn ogen):
Dance: Trance, Techno, Progressive, Hardstyle enz.
R&B: Rap, Hip hop enz.
Alternatief: Punk, metal enz.
Top 40: 13 in een dozijn plaatjes..

Deze genres overlappen elkaar natuurlijk, maar er blijven ook grote verschillen. Als ID&T radio zich wil identificeren met dance moeten ze hier niet vanaf wijken. Anders moeten ze maar een andere slogan verzinnen. Maar ik vind het erg triest dat er omwille van het geld ineens overgestapt gaat worden naar R&B. What's next? ID&Top40, ID&T-metal factory??

Posted by Blik on Nov-08-2003 17:57:

Alferox, ik ben het met je eens

maar denk je zelf dat ID-T "onbekende" hip-hop gaat draaien? Terwijl ze ook kunnen kiezen voor de mainstream bij hip-hop/rap/r&b/urban wat dan meer mensen kennen en meer luisteraars aan zal trekken, want ik denk eigenlijk dat ID-T dit doet om zo meer mensen aan te trekken

wat denk je?

Posted by New Wave on Nov-08-2003 18:02:

quote:
Originally posted by magrec

Beetje jammer timmie.

Beetje jammer? Beetje jammer in your own ass faQer!
Wat ik al zei,
Het gaat me niet om waar het vandaan komt of dat DJ's het draaien.
Ik vind het niet in het rijtje 'dance' passen omdat ik het totaal iets anders vind.
Dat Detroit techno misschien gebaseerd is op Hiphop dat zal me een worst wezen.
Ik vind het klotemuziek en totaal niet in het straatje passen van 'dance'.
Beetje jammer van jouw dus ouwe!

Posted by AlFerox on Nov-08-2003 18:12:

quote:
Originally posted by Blik
Alferox, ik ben het met je eens

maar denk je zelf dat ID-T "onbekende" hip-hop gaat draaien? Terwijl ze ook kunnen kiezen voor de mainstream bij hip-hop/rap/r&b/urban wat dan meer mensen kennen en meer luisteraars aan zal trekken, want ik denk eigenlijk dat ID-T dit doet om zo meer mensen aan te trekken

wat denk je?

nou ik zou me best voor kunnen stellen dat een dance-radiostation hiphop gaat programmeren. ik plaats hiphop namelijk in het rijtje van drum n bass/breakbeats/etc ensow.. beetje de alternatieve kant van de 'dance' zeg maar.

maar wanneer id-t van die plaatjes gaat draaien die je tot vervelens toe ook de hele dag op the box/tmf ziet, dan verliezen ze daarmee in mijn ogen een hoop geloofwaardigheid.

maar zoals eerder gezegd, ik luister nooit id&t-radio dus ik heb geen flauw idee wat hun achterliggende gedachte is, maar zo te horen zal het idd wel zijn om meer luisteraars trekken. net zoals die urbanzaal op innercity.

Posted by arj1o1 on Nov-08-2003 19:04:

quote:
Originally posted by magrec
HOHOHO weet jij wel hoe (detroit)techno is ontstaan???
Nog steeds heeft hip hop een grote invloed op een heleboel dj's (een heleboel dj's draaiden vroeger ook hip hop)
Beetje jammer timmie. Dance heeft zijn bestaan grotendeels te danken aan hip hop.

en aan de homos

Posted by Donna on Nov-09-2003 04:28:

Meid,wat ben je toch grappig "dolletjes"

Posted by JunKX on Nov-10-2003 11:50:

Hele vage actie dit van ID-T. Naar mijn mening profileren ze zich nu als een 2de 538. Iets wat volgens mij ook niet is toegestaan als ik kijken naar de verdeling van de frequenties destijds. ID-T is toen in een " alternatief" slot geplaatst. (Check de verdeling van de frequenties hier)

De vraag is natuurlijk in hoeverre je urban kan zien als commercieel. Naar mijn mening is het gewoon R&B, Hip&Hop en alle denkbare subgenres. Kan ID-T hierop worden aangepakt?

Posted by TranceFool on Nov-10-2003 12:24:

quote:
Originally posted by JunKX
Hele vage actie dit van ID-T. Naar mijn mening profileren ze zich nu als een 2de 538. Iets wat volgens mij ook niet is toegestaan als ik kijken naar de verdeling van de frequenties destijds. ID-T is toen in een " alternatief" slot geplaatst. (Check de verdeling van de frequenties hier)

De vraag is natuurlijk in hoeverre je urban kan zien als commercieel. Naar mijn mening is het gewoon R&B, Hip&Hop en alle denkbare subgenres. Kan ID-T hierop worden aangepakt?
Nou hier zitten ze volgens mij wel mee ja.....het Commisariaat voor de Media gaat binnenkort controleren of dit mag en kan, want dit staat idd niet in de clausule voor de frequentie.

Posted by SnuggLe on Nov-10-2003 12:58:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
ID&T weet uit ervaring met de hardcore dat het na het hoogtepunt (waar de dance commercieel nu toch wel zo'n beetje is) alleen maar minder kan gaan. Nou zal het niet zo kelderen als de hardcore denk ik, maar ID&T wil denk ik vast wat zekerheidjes inbouwen. Wel jammer dat eens te meer blijkt dat het ID&T niet om het publiek gaat, de filosofie erachter zal wel zijn dat het publiek toch wel komt.
Maar ID&T zal wel weer in een prachtig persbericht weten te melden dat urban wel degelijk onder dance valt en dat ze alleen maar een breder publiek tevreden willen stellen. :/

Misschien maken ze de urban / R&B wel commercieel en bekend, en willen ze het zo naar de klote helpen, misschien is dat hun strategie

Posted by basd on Nov-10-2003 13:04:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Misschien maken ze de urban / R&B wel commercieel en bekend, en willen ze het zo naar de klote helpen, misschien is dat hun strategie

Afgaande op de hitlijsten van dit moment zijn ze in het eerste gedeelte prima geslaagd (al heeft TMF / MTV hier ook wel een stevige hand in gehad)..

Het tweede gedeelte zie ik niet gebeuren voorlopig.

Het boeit me eerlijk gezegd ook niet, luister eigenlijk nooit naar ID&T..

Posted by Chicane on Nov-10-2003 15:57:

Nou het val allemaal heel erg mee, ik luister er soms 8 uur per dag naar als ik moet koerieren en die ene niet-dance plaat die ze in het uur draaien is welkome afwisseling soms.

Posted by total woot on Nov-10-2003 16:29:

Het valt me op dat niemand verschil maakt tussen "dance-music" en "dansmuziek".

De eerste is wat je -kort door de bocht- op bijvoorbeeld dancevalley zou kunnen horen, het 2e is muziek waar je op kunt dansen.

Om weer een discussie hierover te voorkomen: stel jezelf de vraag: Hoeveel puure R&B liefhebbers komen er op een feest af dat wordt aangekondigd als "dancefeest"? Precies helemaal nul niks nada noppes, daarom valt imo R&B niet onder "dance" en daarom moet ID-T gewoon opzouten met die takke-herrie.

[edit]
Ik heb id-t al een paar uur aanstaan, en ik moet zeggen dat het meer dan 1 nummer per uur is...

Daarnaast zit de stream 9 van de 10 keer dat ik probeer in te loggen, vol, dus met die tegenvallende luistercijfers zal t ook wel meevallen.

[/edit]

Posted by AlFerox on Nov-10-2003 19:16:

quote:
Originally posted by total woot

Om weer een discussie hierover te voorkomen: stel jezelf de vraag: Hoeveel puure R&B liefhebbers komen er op een feest af dat wordt aangekondigd als "dancefeest"? Precies helemaal nul niks nada noppes

daar zou ik niet eens zo zeker van zijn! 'dance-muziek' is de laatste jaren volledig maatschappelijk geaccepteerd en heeft tegenwoordig een uitermate breed draagvlak. ik kan me best voorstellen dat mensen die normaal rnb luisteren, in het weekend ook weleens de behoefte hebben om flink los te gaan op een 'dance-feest'.
ik zie de laatste tijd in ieder geval steeds meer mensen op feesten lopen, die niet zouden misstaan in de nieuwste clip van puff diddy!

op mysteryland stond dit jaar een tent van het cooldown-cafe toch?? en op innercity komt zelfs een urbanzaal.
nee, ik denk dat id$t-hiermee prima inspeelt op haar doelgroep en marketing-technisch een slim zet heeft gedaan!

Posted by total woot on Nov-10-2003 19:50:

quote:
ik kan me best voorstellen dat mensen die normaal rnb luisteren, in het weekend ook weleens de behoefte hebben om flink los te gaan op een 'dance-feest'.

Zie hier de bevestiging van mn punt: R&B is geen dance!

Posted by Three 'O Three on Nov-11-2003 21:39:

quote:
dave clarke, heeft pas geleden in las palmas het laatste uur alleen maar hip-hop staan draaien..

Ja dat was zoo kut! De zaal begon toen ook aardig snel leeg te lopen, gek he???

Posted by AlFerox on Nov-11-2003 23:23:

quote:
Originally posted by Three 'O Three
Ja dat was zoo kut! De zaal begon toen ook aardig snel leeg te lopen, gek he???

sjaa, of dat nou in positieve of negatieve zin iets over de muziek zegt, laat ik aan jou over.
las palmas staat nou eenmaal niet bekend om haar 'progressieve' publiek.

Posted by jp on Jun-28-2004 16:11:

review

quote:
Okee, Urban XXL zou dus helemaal da Shizzle zijn. Maar dit was dus echt zwaaar zwaaar zwaaar ruk.

Bij aankomst arena bleken zowel Kelis als DMX niet op te komen. Afin, als het goed is snel report op de voorpagina van phono dus lees dat maar.

Samenvatting: Kelis wist de organisatie al lang, stond niet vermeld op programma flyer en organisatie zou al het nieuws zodra bekend op de site zetten.

Begrijpelijk op hun site heel veel enorm negatieve reakties. En ik zie net dat ze alles weggeooid hebben zodat niemand meer kan reageren. Lekkere organisatie dus. ECHT NIET. Het feest was kut omdat iedereen zich beroofd voelde. De derde rangs artiesten die er wel waren waren boos omdat het publiek niet mee wou doen, neee echt gek.

Of ook wel, volgende keer denk ik van te voren wel heel erg na of ik een liegende organisatie als Urban Nation zal bezoeken. Die gasten hebben bij mij hun geloofwaardigheid verspeeld.

foei!

Pages (3): « 1 2 [3]