TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Leraar in Den Haag neergeschoten
Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »
Als ik eerste wil ik ff zeggen dat dit te gek voor woorden is, maar daar is iedereen het wel mee eens.
Ik wilde ff zeggen dat ik vind dat Blik wel een interessant punt heeft. Zodra hier het woord allochtoon valt (zoals Ding al zei) wordt je er meteen met vingertjes gewezen dat je geen vooroordelen mag hebben. En als er idd een vechtpartij is op een feest wordt er 9 van de 10x meteen gesuggereerd dat het een hardstyle feest is. Dan doe je dus precies hetzelfde. Sommige mensen moeten dus maar eens hun oogkleppen afzetten vind ik.
de docent is trouwens zojuist overleden......
| quote: |
| Originally posted by Ding Chavez Het is wat je er zelf voor conclusie aan verbind. Blik zegt niet het schijnt alweer een allochtoon te zijn of iets in die richting. Maar zo gauw ergens het woord allochtoon valt wordt blijkbaar gelijk gedacht dat ze achtergesteld worden of in hetspreekwoordelijke verdomhoekje worden gestopt. Wat je em zou kunnen verwijten is dat ie geruchten loopt te verspreiden, das waar, maar daarmee vergroot je niet ineens de kloof tussen allochtonen en autochtonen, dat is de conclusie die je er zelf aan verbindt. |
vind het overigens erg sneu voor de docent.. die mensen doen hun werk juist omdat ze er plezier in scheppen met jongeren te werken en jongeren te helpen in hun ontwikkeling. nou stank voor dank! 
| Originally posted by TranceFool Als ik eerste wil ik ff zeggen dat dit te gek voor woorden is, maar daar is iedereen het wel mee eens. Ik wilde ff zeggen dat ik vind dat Blik wel een interessant punt heeft. Zodra hier het woord allochtoon valt (zoals Ding al zei) wordt je er meteen met vingertjes gewezen dat je geen vooroordelen mag hebben. En als er idd een vechtpartij is op een feest wordt er 9 van de 10x meteen gesuggereerd dat het een hardstyle feest is. Dan doe je dus precies hetzelfde. Sommige mensen moeten dus maar eens hun oogkleppen afzetten vind ik. |
| Originally posted by AlFerox dit meen je niet? jij wil de allochtonenproblematiek gaan vergelijken met het hardstyle-gezever??? damn, dacht dat je toch wat meer inhoud had! |
| Originally posted by Jappio volgens mij maakt hij hier een vergelijking waarin 2 vormen van vooroordelen bestaan. Heeft verder nix met de inhoud te maken dus ik snap jouw probleem niet. Misschien eerst wat beter lezen voordat je post? |
Ik vind het zeer triest dat dit gebeurd is! Mensen die dit ondernemen hebben zo verschikkelijk veel haat in zich, echt bizar! Deze jongen (tenminste daar ga ik vanuit, don't flame me) moet toch wel ooit de gedachte hebben gehad dat hij na het neerschieten van zijn leraar gewoon zero toekomst voor zich heeft?? Je moet wel echt deeply sick in je hoofd zijn om dit te doen!
Het enige wat ik wil zeggen over het "allochtonen-verhaal" (losstaand van deze gebeurtenis) is dat er niet al teveel moet worden geluld over het wel of niet verkeerd gebruiken van het woord maar dat er moet gekeken worden naar het probleem!
Aangezien er ophef over is is er ook wel degelijk een probleem
| Originally posted by Rudy Het enige wat ik wil zeggen over het "allochtonen-verhaal" (losstaand van deze gebeurtenis) is dat er niet al teveel moet worden geluld over het wel of niet verkeerd gebruiken van het woord maar dat er moet gekeken worden naar het probleem! Aangezien er ophef over is is er ook wel degelijk een probleem |
| Originally posted by Blik Als we het hier over mensen die Lonsdale dragen hebben zit ook iedereen met z'n vooroordelen klaar. Hebben wij ook niet altijd ons woordje klaar als er op een hardstylefeest gevochten word? Of hebben wij ook niet onze denkwijzen over mensen die Fred Perry en Lonsdale dragen? |
| Originally posted by AlFerox om met jappio's gevleugelde woorden te spreken: ooit wel eens van een causaal verband gehoord? |
| Originally posted by Rudy Prachtige tekst! Precies wat ik bedoel! |
Originally posted by AlFerox alleen heb ik oorzaak - gevolg anders dan jij! |
| Originally posted by AlFerox buiten het feit dat vooroordelen sowieso slecht zijn en niet met elkaar vallen goed te praten |
off topic:
het valt me op dat hier op het moment dat discussies niet gewonnen worden mensen zoveel mogelijk met dure woorden gaan smijten om daar mee te imponeren 
| Originally posted by AlFerox sjezus, hoe meer ik terug lees in deze thread hoe meer ik mij verbaas over het volslagen gebrek aan verstand bij sommigen! mensen die lonsdale of fred perry dragen, hebben een bepaald gedachtengoed waar ze op aan worden gekeken. iemand die allochtoon is, wordt klaarblijkelijk aangekeken op zijn afkomst of huidskleur.. you do the math en dan zijn er nog mensen die de vergelijking tussen lonsdale-kneuzen en allochtonen durven goed te praten? ga je schamen man! |
| Originally posted by AlFerox buiten het feit dat vooroordelen sowieso slecht zijn en niet met elkaar vallen goed te praten |
| Originally posted by Blik wat zei je over vooroordelen? Zorg er eerst maar voor dat je je eigen vooroordelen over mensen uit de weg ruimt voordat je iemand anders aanvalt over hetzelfde punt... |
| Originally posted by DjRV off topic: het valt me op dat hier op het moment dat discussies niet gewonnen worden mensen zoveel mogelijk met dure woorden gaan smijten om daar mee te imponeren |
| Originally posted by Blik In feite heb jij dus vooroordelen over mensen die Lonsdale dragen (Lonsdalekneuzen, mensen die het dragen hebben een gedachtegoed) Er zijn genoeg mensen die het dragen zonder dat ze racist zijn, en zonder dat ze een bepaald gedachtegoed hebben |
| Originally posted by Ding Chavez Maar jij bent natuurlijk een prachtig voorbeeld in je dagelijks leven door iedereen exact gelijkwaardig te behandelen. |
Ik heb de thread niet gevolgd, maar begrijp wel waar het weer op uit draaid.
Ik denk er het volgende over: Den Haag + MBO school == Allochtoon 
Verder lees ik vandaag in de Spits en het AD dat de integratie volledig is mislukt volgens het CDA en de VVD, I rest my case!!!
Denk je nou echt dat als je uit een bergdorp uit een of ander Afrikaans land komt, dat je de kloof van zoveel eeuwen vooruitgang en een gigantisch cultuurverschil even kan overbruggen ?!! 
| Originally posted by Raymond Ik heb de thread niet gevolgd, maar begrijp wel waar het weer op uit draaid. Ik denk er het volgende over: Den Haag + MBO school == Allochtoon ![]() Verder lees ik vandaag in de Spits en het AD dat de integratie volledig is mislukt volgens het CDA en de VVD, I rest my case!!! Denk je nou echt dat als je uit een bergdorp uit een of ander Afrikaans land komt, dat je de kloof van zoveel eeuwen vooruitgang kan overbruggen ?!! |
Nouh,ookal brengt Blik t misschien wat ingeblikt,ik ben t dit keer zowaar s met m eens 
Want jullie kunnen enorm hard roepen van ga er maar weer vanuit dat t een buitenlander was (ws marrokaan oid)daar gaak idd vanuit jah.
Lekker belangrijk of iemand me daarvoor ophangt of nie,de totale straatmentaliteit word bepaald door die gasten,like dat niet zo is,wake the fuck up orso
| Gelul, als jij bv een sollicitatie gesprek hebt maak je je ook een voorstelling van wat voor kerel er tegenover je komt te zitten, dan loop je ook vooroordelen te maken en is niet per definitie slecht dacht ik zo. |
)
Ga weg met die 'dure woorden'. Dat jullie die nou niet begrijpen Ding/RV
Voor sommigen is dat misschien normaal taalgebruik. Geen off topic discussies houden.
Ach, de discussie gaat weer nergens heen. Tuurlijk weet iedereen dat het vooral de allochtonen zijn of dat het mensen van allochtone afkomst zijn. Maar eigenlijk zijn ze net zoveel NL als wij zijn. Vind het altijd gewoon zo overdreven dat het er meteen bij moet worden gezegd. Dat hele allochtonen gedoe is het probleem gewoon niet! Het gaat veel dieper, het gaat om respect etc.
Dat sommige mensen beginnen te blaten zo snel ze zoiets zien met "allochtoon dit, buitenlander dat" gaat gewoon nergens over.
Maar das dan mijn bescheiden mening.
Dat probleem is gewoon niet zo 123 op te lossen..... Gelukkig willen meerdere regeringspartijen de instroom beperken en huwelijken aan regels leggen.
Goed he, zonder dure woorden? Of is regeringspartijen moeilijk?

Greetz,
SnuggLe