TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack: Spring Cruise 04
Pages (9): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 »
| quote: |
| Originally posted by reveal Jag tror att m�nga med mig �r av uppfattningen att det kommer att dr�ja ett (bra) tag innan vi f�r se en ny kryssning... Inte ens s�kert att det blir n�gon till Lucia k�nns det som... |
| Originally posted by St_Andrew varf�r inte? |
| Originally posted by reveal N�n annan som h�ller med mig? |
reveal: h�ller med dig personligen, som andrew sa s� tror jag dock inte mondaybar t�nker s�.
p.s. jag tycker inte du �r otrevlig, en aningen blyg kanske 
| Originally posted by Funfrock kommer inte missa en kryssning till i framtiden.. inte f�re jag fyller 75 i alla fall |
| Originally posted by reveal Med f�r m�nga kryssningar blir det f�r mycket av det goda. Mellan de tv� senaste kryssningarna var det bara cirka 3 m�nader. Folk b�rjar se kryssningarna som vardagsmat ist�llet f�r som specialtillf�llen. Det g�ller att inte �versv�mma marknaden med kryssningar s� att s�ga. P� denna kryssningen k�ndes det som att det hela hade avmattats en del. Dessutom b�rjade det dyka upp vanligt festfolk, det vill s�ga folk som inte specifikt gillar trance, utan folk som bara gillar att festa. P� sikt kan det leda till att trancefolket skiter i kryssningarna... Beh�vs en rej�l paus s� att man f�r ett stort sug efter att �ka p� ny kryssning. N�n annan som h�ller med mig? |
F�rst och framst:
Vi �r s�rskilt glad och V�LDIG tacksam att vi kunde stanna hos dig Stefan! 
F�rresten, det tog ett tag innan jag orkade och pallade med att l�sa genom allt h�r och �ven sitta bakom en dator 
Det var v�ldig trevlig med att tr�ffa nytt folk fr�n TA.
Ni vet vem ni �r, jag har postat allt i I.R.L. tr�den 
Den h�r kryssning g�r inte att j�mf�ra med en fest i Holland. St�mningen var absolut helt bra, och helt annorlunda som p� v�ra fester. Som Reveal redan sa, det verkar vara en 'specielltillf�lle' f�r er, och inte vardagsmat som det �r i Holland med stora fester.
Markus Schulz var bra men lite l�ngsamt, Armin b�rjade oxo lite seg men efter det blev det rej�lt bra. Jag har dansat en hel del trots att JayBee har kanske inte sett mig dansa hela tiden 
Det tog mig en stund innan jag uppt�ckte att MojjMojj och Vizay stod p� baksidan av golvet 
P� andra dagen var jag lite tr�tt i benerna men det lyckade Tall Paul verkligen att f�rs�tta goda st�mningen som det var p� kv�llen innan med Armin. Rej�lt grymmt resa, jag har festat mycket, snackat mycket, tr�ffat m�nga personer, sett mycket (Finland s�g ut som en pollandskap), och k�kat som en galning. (Buff�n var verkligen god!) 
Jag har ocks� tagit r�tt m�nga sk�na bilder, och jag ska iaf posta en hel del senare. (Kanske n�gra p� Liquidsunset, stefan?) 
Sm�tt besviken
Vart tog den underbart h�rda technon v�gen? Visste att jag inte kunde f�rv�nta allt f�r mycket denna g�ngen, men dock.. House f�r all del, men f�redrar techno! T�nk om Joel Mull hade spelat natten l�ng... - jag hade varit den lyckligaste!!!
(((Har r�jt till Armin 3 g�nger i Holland... Det var fantastiska tider, men det var d� det..))) Om man inte gillar Armin hade man inte att g�ra p� kryssningen! Kunde hetat A v B Spring Cruise ist�llet!!
haha.. nu ska jag inte s�ga kryssningen mer! Nu kan jag ta emot era s�gningar av mitt inl�gg ist�llet!
Men tack till v�rt lilla g�ng som �kte - ert s�llskap gjorde resan v�rd ALLES! - o Joel Mull!!!!
Tssss
;
H�ller med er ang. folket p� b�ten... 1:a kryssningen drog Stockholms supertrendiga innefolk = ganska kaxig och stel st�mning.. 2:a LuciaK f�ngade det r�tta glada folket- b�de trance, techno & house..
3:e.. Sopa!
H�ller med dig, f�rra kryssningen var mycket h�rdare och b�ttre
Av de tre jag varit p� (de tre senaste) s� var detta den s�msta...
Jag hade ocks� en f�rh�llandevis kul kryssning, men �r v�l egentligen ocks� besviken p� sj�lva st�mningen, det var lite f�r mycket bonnfylla helt enkelt. Har h�rt Armin s� m�nga g�nger och tyckte att det var hans absolut s�msta set jag n�gonsin h�rt. Kanske �r det f�r att man helt enkelt tycker om annan elektronisk musik b�ttre nu, eller s� var det f�r att Armin som alltid spelar lite prog. fick n�t ryck och lira mer eller mindre hardtrance, what the fuck was that about? 
Markus Shulz tyckte jag dock var grymt duktigt. J�vligt taskigt att s�tta en trance dj som uppv�rmning till en prog jock dock. Hade jag varit Markus hade jag fan blivit arg p� Mondaybar.
Men visst var det en kul kryssning, kul att tr�ffa en del av er andra TA ocks�, ni h�ller p� att bli s� j�vla m�nga att jag knappt pallar med att h�lsa p� alla l�ngre, 
haha du m�ste vara f�rsta personen whiterussian som jag h�rt kalla markus f�r trance jock och armin f�r prog jock, f�r mig �r det precis tv�rtom.
sen s� all �ra till musik, men mycket ragg m�ste det finnas ocks�, tycker det finns p� tok f�r lite s�nt i elektroniska dansmusik fester i allm�nhet 
sen s� kommer inte mondaybar k�ra n�n kryssning p� ett bra tag, och det har de sj�lva sagt.
heh klockren kommentar om Reavel, jaybee
Tr�ffade dock aldrig p� han s� jag vet inte vad jag ska s�ga mer om det.
Hoppas verkligen ingen tog illa upp av mitt kriteserande. Jag f�rs�ker bara s�ga vad jag tycker och t�nker till och med vara lite fin i kanten n�r jag g�r det
. �r iofs lite os�ker p� vad du syftar p� men i all fall 
Tall paul mixade skittr�kigt (Gjorde enklast m�jliga mixningar i slutet mot l�ten n�stan bara bassen tuggar tr�kigt fram�t). Jag noterade det f�r jag tyckte inte heller musiken han lirade var s� specielt bra. Det k�ndes mest som det var tr�kig bass i olika takter och utformningar han lirade. Jag tr�tta totalt n�r han lirade traffict faktiskt. D� gick jag och vila efter ett litet tag. Men sen s� kom ju Nothing av Agnelli & Nelson. D� var det upp och hoppa igen. Inte f�r att jag tycker den l�ten �r specielt bra men det var �nd� en l�t jag hade f�rv�ntat mig f� h�ra under b�tresan och s�g lite fram emot det.
Armin s�g jag inte heller specielt mycket av tror jag. Gick runt en heldel d� ocks� men det k�ndes inte som jag missade specielt mycket heller. Fick h�ra den l�ten jag mest ville h�ra, Mark Norman - Phantom Manor. Oj vad tung den var p� dansgolvet! R�jde som fan p� poidet
Jag saknade technon ocks�! Hade velat se Mull men det blev inte mycket av det dessv�rre.
| haha du m�ste vara f�rsta personen whiterussian som jag h�rt kalla markus f�r trance jock och armin f�r prog jock, f�r mig �r det precis tv�rtom. |
Satan.. �ngrar mig som satan att man inte hakade p� nu n�r man l�ser allas inl�gg (i alla fall dom flestas) om hur brutalt bra det verkade ha varit
Jag som gillar b�de Schulz och Armin rej�lt. Hoppas det blir en till kryssning inom kort som man kan haka med p�..
| Originally posted by staz Tror han menade att Jace v�rmde upp �t markus! |
AC.: det du s�ger om Tall st�mmer nog alts�, han mixade s�kert inte s� bra men jag var nog f�r tr�tt och dragen f�r att m�rka det. s� det �r inget fel p� lite kritiserande, jag �r sj�lv en expert p� att s�ga hollywood filmer 
FYYYY FAAAAAN VILKEN RESA!!
!
Allts�, n�r jag sitter och l�ser andras gn�ll(?) s� undrar jag om vi var p� samma b�t. Denna kryssningen var heeeelt fenomenal! Hade s� sjukt j�vla skoj s� det �r inte sant..! Joel Mull �r ta mig fan min nya idol - vilket j�����vla drag det var p� technogolvet d�r uppe allts�. Hade planerat att �sa till Armin i fyra timmar, men det fick i runda sl�nger bli en timma eller s�. Kunde helt enkelt inte slita mig d�r uppifr�n. Resan b�rjade lite knackigt d� polaren �kte p� b�ter f�r 1600 sp�nn f�r fortk�rning utanf�r J�nk�ping - och �ven allt annat som hade med hela den h�r resan att g�ra pr�glades av v�ran ofantliga otur - men vi hade j�vligt roligt �nd�
.
St�tte inte p� speciellt m�nga TA:s tyv�rr...traskade runt i korridorerna med Reveal och Smekbar i jakten p� n�gra andra, men utan n�gon st�rre lycka...
Tall Paul m�ste jag s�ga k�rde ett SJUKT bra pass - likas� Darren Christian innan honom. N�r Paul sl�ppte loss den d�r klassiska technod�ngan p� slutet som jag inte kan namnet p�, tillsammans med Tim Deluxe - It just won't do acapellan blev jag helt vild. Sista timman var jag n�r att svimma av utmattning och v�tskebrist.
Efter kryssningen sl�pade vi med oss ett flak �l, som vi tappade ut 57290 g�nger, checkade in p� hotellet - och efterf�rfestade ett par timmar - sedam begav vi oss till Diana's, och �ste d�r p� technogolvet till tre p� morgonen.
Personligen tyckte jag att hela resan var obeskrivligt underbar! (med undantag fr�n n�gra mindre miss�den som fortk�rningsb�ter, inl�st bil i parkeringshus etc etc, som vi iofs tog med en klackspark). 
Har ocks� 2 timmar film fr�n kryssen - ska f�rs�ka l�gga upp godbitarna fr�n det innan det blir inaktuellt.
Tack alla f�r en of�rgl�mlig resa!!
bra sagt laszlo, kul att n�gon annan h�r �n mig uppskattade resan
(inte f�r att jag hajar hur du kunde ha orkat med efterfest p� dianas)
ja som sagt var det trist att silja knasade v�ra hytter. det hadde varit kul att f� prata med alla TA's. det f�rs�kte man ju lite men det �r sv�rt att prata med folk n�r man st�r p� dansgolvet :P
| Originally posted by reveal Med f�r m�nga kryssningar blir det f�r mycket av det goda. Mellan de tv� senaste kryssningarna var det bara cirka 3 m�nader. Folk b�rjar se kryssningarna som vardagsmat ist�llet f�r som specialtillf�llen. P� denna kryssningen k�ndes det som att det hela hade avmattats en del. Dessutom b�rjade det dyka upp vanligt festfolk, det vill s�ga folk som inte specifikt gillar trance, utan folk som bara gillar att festa. P� sikt kan det leda till att trancefolket skiter i kryssningarna... Beh�vs en rej�l paus s� att man f�r ett stort sug efter att �ka p� ny kryssning. N�n annan som h�ller med mig? |
m�ste bara fr�ga om det var n�n ta som var p� golvet n�r jace spelade?
var n�mligen en liten speciell l�t som spelades typ n�st sist i hans set 
nja jag var bara d�r en stund.
satt mest vid buff�n.. som var f�r �vrigt verkligen mums
hehe
har k�kat som en galning som sagt.. 
Har lagt upp tre album fr�n kryssningen p� min stackars lilla server
http://www.congmongo.com/gallery/20...BarSpringCruise
F�r se om den pallar f�r trycket s� ta det lugnt med spridningen av l�nken utanf�r det h�r forumet.
Ja vart fan ska ja b�rja!!!
Orkar inte sitta � skriva en akademisk uppsats om kryssen �ven om ja L�TT skulle kunna fylla ut den m n�gra miljoner ord =)
J�vligt hype � flippa till Phantom Manor till � b�rja m! AC DU � JA!!!
Armin �gde!
AC ja � Amnezia �gde fr�n 7-9 i caf�et som sagt! Tack f�r alla sjukt grymma l�tar Omid � Can! � tack f�r att du sa till mig att ni skulle lira Omid!
Sjukt najzz � inte sova en blund oxx�! D e fan mkt b�ttre � va vaken m�ste ja s�ga! D� e man m om s� mkt mer!
Tall Paul va tuuuung! Vikket tryck!!!
Efterfesten �gde m! Fast f�rfesten p� efterfesten =P va b�ttre �n GK faktiskt!
�lskar v�rt g�ng! Hjortn, Mike Shiver, Macke, Johan, Brossan, Lina, Elin, Anna, Mackan, Filip, Gaphalsen, Skrylle!!! Vafan vikket j�����vla g�ng ass�!!!! Sjuuukt grymma polers!!!
Nu har ja kanske sovit 10-12h sen torsdags morse � min resa h�ller p� g� iland =)
Fyyyy faaaan f�r vardan!!!
M�STE DAAAANSAAAAAAA!!!!!!
Darren Tate � Askew n�sta feeeta fest! Men f�rst lille Envio =)
| Originally posted by Funfrock Har lagt upp tre album fr�n kryssningen p� min stackars lilla server http://www.congmongo.com/gallery/20...BarSpringCruise F�r se om den pallar f�r trycket s� ta det lugnt med spridningen av l�nken utanf�r det h�r forumet. |
| Originally posted by Funfrock Har lagt upp tre album fr�n kryssningen p� min stackars lilla server http://www.congmongo.com/gallery/20...BarSpringCruise F�r se om den pallar f�r trycket s� ta det lugnt med spridningen av l�nken utanf�r det h�r forumet. |
m�ttligt kul att man kan zooma in p� vartenda finne jag har.