TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiësto @ Slagthuset i Malmö den 15e maj
Pages (9): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 »

Posted by reveal on Apr-04-2004 21:00:

quote:
Originally posted by toka
Entré:
350 kronor. Förköp: 295 kronor

Måste säga att det var ett jävligt högt pris.

Posted by doter on Apr-04-2004 21:25:

Big Ears

ja kommer!!!

Posted by SteveTranz4ever on Apr-04-2004 22:22:

quote:
Originally posted by reveal
Måste säga att det var ett jävligt högt pris.

"Fokused Scandinavian Tour 03" kostade 400 har jag för mig... jag tvekade inte en sekund... iof var det 20 DJs den gången som skulle ha sina slantar men jag ser att det är befogat med tanke på DJs och lokaler...
Jag vet du kommer men om du skulle tvivla i sista sekund så ring så övertalar jag dig med en Minttu

Posted by reveal on Apr-04-2004 22:28:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag vet du kommer men om du skulle tvivla i sista sekund så ring så övertalar jag dig med en Minttu

Vi lär ses där

Om man jämför priset med tex Gorgeous priser så är det dyrt. De tar 150 kr när det är en STOR dj som lirar...

Posted by dbl on Apr-04-2004 22:52:

quote:

fan va jag flabbar varje gång du postar den steve.... kan verkligen se dig framför mig stå sån varje gång jag ser den... HAHAHAHA

Posted by St_Andrew on Apr-05-2004 08:40:

synd att det är så jävla dyrt att åka tåg bara =/

Posted by Glorie on Apr-05-2004 16:02:

quote:
Originally posted by St_Andrew
synd att det är så jävla dyrt att åka tåg bara =/

ja håller me! Jag har sedan länge planerat att börja ett uppror mot SJ. jag vet bara inte hur man skapar protestlista på Internet. en resa hem som innan kostade mig 250-300 kr kan nu hamna på 1300 kr.

jag tycker f.Ö också att festen var ovanligt dyr. fast iofs så är ju tiesto dyr... malmö e långt bort.. hmmmm

Posted by SteveTranz4ever on Apr-05-2004 16:20:

quote:
Originally posted by Glorie
jag tycker f.Ö också att festen var ovanligt dyr. fast iofs så är ju tiesto dyr... malmö e långt bort.. hmmmm

Du kanske sett den smått vilda diskussionen på TC... Det handlar ju faktiskt inte bara om Tiësto

Posted by Glorie on Apr-05-2004 16:43:

quote:
Det handlar ju faktiskt inte bara om Tiësto

jorå, sett. han spelar inte ensam nej, men de andra skulle jag gott klara mig utan faktiskt. så är det om man skyr house och progressive.. och jaja.. jag har faktiskt gett jdotp, baaklini och parham en chans.

art 4 pleasure, Numf och Jarrod har jag visserligen inte hört. va spelar de för något?

Posted by Funfrock on Apr-05-2004 17:06:

quote:
art 4 pleasure, Numf och Jarrod har jag visserligen inte hört. va spelar de för något?

Numf producerar trance så jag antar att han spelar det också

Posted by Cube__ on Apr-05-2004 17:13:

Mjo SJ är löjligt dyrt.. Kollade upp vad det skulle kosta med tåg från Umeå till Malmö.. Minns inte vad det kostade men det var väl 1500kr eller nåt sånt :/ Svinigt dyrt. Flyg dit ner skulle gå på dryga 1100kr.

Posted by Funfrock on Apr-05-2004 17:17:

går att flyga från stockholm till malmö eller ängelholm för mellan 200-300kr

Posted by reveal on Apr-05-2004 17:32:

Lund - Stockholm (eller tillbaka, men inte tur och retur alltså) gick på 206 kr när jag skulle upp till kryssningen, så det handlar nog rätt mycket om hur god tid man är ute i...

Posted by Andreas.H on Apr-05-2004 18:47:

Hej hopp,

Ett snabbt inlägg om entrén på 295:-

Personligen ser jag det inte som dyrt men det kan bero på att jag vet vad ett sånt här evenemang kostar att producera. Priset är verkligen pressat i botten. Att jämföra med Fabriken i Sthlm som kostade 380/450:- Det är mycket runt omkring som man inte förstår om man inte testat själv. En liten sak tex är att det krävs drygt 80 jobbande personer under kvällen för att hålla lokalen öppen. Mer än man tror.

Sen är det toppen att gorgeous kan ta 150:- för en bra jockey på en kväll men dom har ju lite andra förutsättningar. Dom säljer sin egen sprit, dom har lokalen och dom behöver inte X-antal långtradare med teknik för att dra igång kvällen. Personligen betalar jag hellre 295:- för ett liknande evenemang än 150:- på en klubb. För mig är dom extra 140 värt den kännslan att vara i en STOR lokal med ett par tusen andra i skenet av X-antal lasrar och maffiga system. Det är så jag vill uppleva musiken. Ni som var på Fabriken vet vad jag menar. Visst skulle vi kunna köra Tiesto på Privé, men hur kul hade det vart?

Sen kommer det vara lite andra roliga grejer som jag inte tror har används på något svenskt dansgolv än. Mer om det när eventsidan ploppar upp

Ang SJ kan jag ju inte göra så mycket. Håller med. Kan däremot berätta att det jobbas på bussar från de flesta stora städer så resorna ska inte behöva bli så dyra.

Oavsett hoppas jag att ni dyker upp. Vi har gjort en hel del stora fester, men denna kommer att slå alla rekord! Belive U me!

Ha det bäst,

www.ace-event.se

Posted by jofawe on Apr-05-2004 19:42:

quote:
Originally posted by Andreas.H
. Vi har gjort en hel del stora fester, men denna kommer att slå alla rekord! Belive U me!

sluta teasa sådär!

Posted by Laszlo on Apr-05-2004 22:38:

Yeee - jag håller med Andreas - sluta gnälla. Minns ni för ett drygt år sedan? Då jublade vi åt allt, så fort någon större artist ville komma och spela för oss. "Svenska trancescenen håller verklige på att explodera!" sades det. Och som den exploderade(!) - tyvärr verkar många av er nu ha blivit lika bortskämda som holländarna.

Vi här hemma i Sverige måste ju försöka upprätthålla vårat rykte som världens bästa publik, så var inte så jävla snåla och häng med ner till Malmö och släpp loss på det vis som vi är kända för att kunna göra.

Tycka vad man tycka vill om Tiësto och hans produktioner/framträdanden de senaste åren - men Tiësto är och kommer alltid att vara Tësto. Han är en av de största pionjäerna inom denna senen och honom borde vi tack om någon för musiken vi inte kan vara utan idag.

Bara mina $0.02

Posted by reveal on Apr-05-2004 23:29:

Kan bara tala för mig själv, men jag klagade inte, konstaterade bara att det var rätt mycket pengar Självklart ska jag dit

Posted by Glorie on Apr-06-2004 20:58:

MEN BAH

quote:
Originally posted by Laszlo
Yeee - jag håller med Andreas - sluta gnälla.

å ja blir så jäla lack på folk som måste gnälla på de personer som tycker att det är dyrt! lever vi inte i ett fritt land eller? känns som att det alltid finns personer som "gnäller" på de som klagar över priset... so what?

jag har f.ö hittat resa tur å retur linköping - malmö 286 kr, vilket ju kan ses som ett riktigt kap.

Posted by SWE_TRANCE on Apr-06-2004 21:05:

Re: MEN BAH

quote:
jag har f.ö hittat resa tur å retur linköping - malmö 286 kr, vilket ju kan ses som ett riktigt kap.

Jag också
286:- T&R från Borås via Alvesta och sedan Malmö.
Surt att man får dega från 05.00 till 09.14 innan tåget hem går
Jag avvaktar och väntar på ev. bussanslutningar...

Posted by Glorie on Apr-06-2004 21:10:

du kan dega med mig till sju, men BARA om jag åker ner

Posted by Amplifire on Apr-06-2004 21:58:

quote:
Yeee - jag håller med Andreas - sluta gnälla. Minns ni för ett drygt år sedan? Då jublade vi åt allt, så fort någon större artist ville komma och spela för oss. "Svenska trancescenen håller verklige på att explodera!" sades det. Och som den exploderade(!) - tyvärr verkar många av er nu ha blivit lika bortskämda som holländarna.

Vi här hemma i Sverige måste ju försöka upprätthålla vårat rykte som världens bästa publik, så var inte så jävla snåla och häng med ner till Malmö och släpp loss på det vis som vi är kända för att kunna göra.

Tycka vad man tycka vill om Tiësto och hans produktioner/framträdanden de senaste åren - men Tiësto är och kommer alltid att vara Tësto. Han är en av de största pionjäerna inom denna senen och honom borde vi tack om någon för musiken vi inte kan vara utan idag.

Bara mina $0.02

Helt klockrent inlägg det där, all respekt!

Posted by Laszlo on Apr-06-2004 22:22:

Re: MEN BAH

quote:
å ja blir så jäla lack på folk som måste gnälla på de personer som tycker att det är dyrt! lever vi inte i ett fritt land eller? känns som att det alltid finns personer som "gnäller" på de som klagar över priset... so what?

Jag gnäller absolut inte på folk som gnäller. Ber om ursäkt om jag framstod som uppkäftig. Alla har självklart rätt att säga sitt - och jag gjorde detsamma. Jag tycker bara att det verkar visas för lite uppskattning gentemot Ace Event och alla andra stackars själar som sliter rumpan av sig för att vi ska ha någonstans att röja. Vi vet ju alla av erfarenhet sedan tidigare att Ace Event och Fokused är ett sjuhelvetes gäng när det kommer till festarrangemang. Jag tvivlar inte en enda sekund på att det kommer att vara värt varenda öre

Posted by SteveTranz4ever on Apr-06-2004 22:32:

Re: Re: MEN BAH

quote:
Jag gnäller absolut inte på folk som gnäller. Ber om ursäkt om jag framstod som uppkäftig. Alla har självklart rätt att säga sitt - och jag gjorde detsamma. Jag tycker bara att det verkar visas för lite uppskattning gentemot Ace Event och alla andra stackars själar som sliter rumpan av sig för att vi ska ha någonstans att röja. Vi vet ju alla av erfarenhet sedan tidigare att Ace Event och Fokused är ett sjuhelvetes gäng när det kommer till festarrangemang. Jag tvivlar inte en enda sekund på att det kommer att vara värt varenda öre

Ja jEvlar... säger bara Devotion... gryym fest ! Grym dekor !
Å vad gäller Fokused är Scandinavian Tour´03 fortfarande min nummer 1 i kära Sverige.

Posted by Glorie on Apr-06-2004 22:36:

Re: Re: MEN BAH

quote:
Jag tycker bara att det verkar visas för lite uppskattning gentemot Ace Event och alla andra stackars själar som sliter rumpan av sig för att vi ska ha någonstans att röja.

ok, då hoppa du på fel tjej, för jag om någon hyser största uppskattning till de som arrangerar fester i sverige. finns ju iofs ett undantag.. haha, men det är irrelevant i detta nu.

Posted by SWE_TRANCE on Apr-07-2004 06:24:

quote:
du kan dega med mig till sju, men BARA om jag åker ner

Finns ju inga "bara om jag åker..."
Du SKA ner dit Jenny

Pages (9): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 »