TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Zillion Reunion Party - 24 april - Soeverein, Lommel
Pages (3): « 1 2 [3]
| quote: |
| Originally posted by pooley Der is gewoon nood aan een pure trance disco das al |
| Originally posted by Wildfir3 Het was toch legale muziek mag ik hopen |
E�n van de reden waarom digitaal wordt gewerkt:
Zillion was steeds gekend voor z'n 'earthquake' sound - en het onmogelijk is om platen te draaien wanneer het volume zo hoog staat (de naalden zouden letterlijk van de vinyl springen). Zo ook gisteren in Lommel. Er hingen 96 boxen omhoog die voor een diepe bass zorgde!
Weet je, vraag eens na aan het publiek met welke techniek er gedraaid wordt en 99% zou zelfs niet weten hoe. Ik ben een op-en-top vinyl dj, maar sinds een paar maand heb ik de voordelen van digitaal mixen leren kennen, dankzij BPMstudio en Hercules. De kwaliteit ligt hoog in deze software. We evolueren naar een digitale maatschappij (zijn we dit nog niet?), waarom geen gebruik maken van de mogelijkheden?
Ik zal nooit (never say never
) stoppen met vinyl, maar ik zal wel de extra mogelijkheden van digitale muziek integreren in mijn sets indien mogelijk. Om even heel specifiek te gaan: het uitgaanspubliek vandaag wil veel retro muziek. Als je elke week dezelfde retro bommetjes oplegt, dan zijn je platen na 1 jaar versleten. Vele platenmaatschappijen zijn failliet, dus vele retro kan je niet meer opnieuw aanschaffen. Een tweede argument: bijna alle grote platenfirma's sturen hun promo's op CD. Als je dan de keuze krijgt tussen "leren mixen met CD" of "digitaal mixen", dan is de keuze voor mij simpel.
Maar... dat is een persoonlijke keuze. Ik ben blij dat ik dankzij Frank BPMstudio leren kennen heb. Het is alleszins een verrijking van mijn mogelijkheden. Ik zeg altijd: je kan nooit genoeg weten en kunnen.
Legale muziek: met alle respect, maar dat vind ik een heel domme vraag. Een Zillion party is niet een kleine priv� party in een schuur achterin een dorpje. Dan weet je dat controle van SABAM meer dan mogelijk is. Losstaand van het feit dat ik persoonlijk tegen illegale muziek ben! Elk muziekstuk kan gestaafd worden door een originele plaat of een originele CD.
Wild zen comment was dan ook ietswat ironisch bedoelt :-))
En ja dat van die retro is waar.
Peis dat de meeste belgen gewoon nen borstel in hun gat hebben, staan voor niks nieuws open :/
Altijd die retro en commerciele crap.
M.I.K.E. heeft feitelijk wel gelijk met zijn commentaar opt Belgische publiek 
Pooley, 100% gelijk. Ik zou zelf niet liever enkel nieuwe muziek draaien. Ik koop trouwens elke week trance vab Bandung, Armind, ID&T, Spinnin' en zovele andere top labels. Maar het Belgische publiek wil deze nieuwe muziek niet.
En iedereen kan zeggen: "ja maar draai dat dan toch gewoon". Dan weten jij en ik dat je als dj binnenkort mag stoppen of zelfs niet meer geboekt zal worden.
Ik heb een radioshow op Topradio (elke eerste vrijdag van de maand tussen 24u - 02u, efkes wat reclame tussendoor maken
) en ik wissel af: ��n maand onbekende trance, ��n maand de bekende hitjes. Zo blijft het gevarieerd. Maar ik moet je geen tekeningetje maken op welke uitzending ik het meeste respons krijg?
Ik blijf erbij: een goeie afwisseling tussen hitjes, retro en nieuwe muziek is de ideale manier van werken vandaag.
Mja das waar, ze wille nhet niet, maar als ge het zelf goed vind, des te beter om het te draaien.
Ik kan gewoon geen muziek draaien, laat staan kopen, die ik niet graag draai
Bedroom dj all the way 
En ja reclame mag wel is
alhoewel het een ambetant uur is om ernaar te luisteren 
btw gaat ge het setje van de zillion online smijten?
| Originally posted by dj Elof Legale muziek: met alle respect, maar dat vind ik een heel domme vraag. Een Zillion party is niet een kleine priv� party in een schuur achterin een dorpje. Dan weet je dat controle van SABAM meer dan mogelijk is. Losstaand van het feit dat ik persoonlijk tegen illegale muziek ben! Elk muziekstuk kan gestaafd worden door een originele plaat of een originele CD. |
| Originally posted by dj Elof Als openingsplaat dj Tiesto - Adagio for strings (sorry Jasperovitsj, maar gisteren hebben 5.200 clubbers bewezen dat dit d� hit van de komende maanden wordt). |
Kdenk dak toch eens naar die show ga luisteren en een positieve reactie achterlaten. Kwestie van mn kleine beetje te doen om de nieuwe dingen hun kans te geven. 
Der was superveel sfeer ... heel de party lang ...
Wat maakt het nu uit hoe Elof zijn plaatjes gedraaid heeft ... voor mijn part staat ie daar met een taperecorderke en doet ie de vocals zelf ! Als de sfeer der maar is en de juiste plaat op het juiste moment valt ... en da was zeker het geval!
Congrats Elof!!!!!
| Ik koop trouwens elke week trance vab Bandung, Armind, ID&T, Spinnin' en zovele andere top labels. Maar het Belgische publiek wil deze nieuwe muziek niet. |
| Originally posted by xcape Jammer maar helaas. Ik ben zelf ook dj en moet toegeven da ge volledig gelijk hebt. Het belgisch publiek is over het algemeen een boerenpubliek en alles wat het niet kent vin het ook niet goed. Het is niet voor nix dat de helft van het volk zaterdag nederlanders waren. Ik denk ook niet dat het in de toekomst zal veranderen. De sfeer is in holland trouwens veel beter. |
Hahhaha 
typisch.
Spijitg genoeg ka nik dit alleen confirmeren, dit gebeurt bi jde meeste gevallen. Alhoewel, ik heb vrienden die voor veel openstaan (in de poep!) maar die krijg ik niet me naar zo'n feestjes !
| Originally posted by pooley Hahhaha ![]() typisch. Spijitg genoeg ka nik dit alleen confirmeren, dit gebeurt bi jde meeste gevallen. Alhoewel, ik heb vrienden die voor veel openstaan (in de poep!) maar die krijg ik niet me naar zo'n feestjes ! |

;-)