TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Het grote progressive topic
Pages (20): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »
| quote: |
| Originally posted by total woot En wat is dat principe dan volgens jou?? (breng t es onder woorden) |
Maar ik weet niet wat hun principes maybe zijn. Ze zullen er wel een goede reden voor hebben. Daar ik niet goed thuis ben in de trance/G&D/producen hou ik het daar maar bij, blijf je het antwoord schuldig Wouter.
Iedereen heeft het wel over principekwesties en bling bling maar weten we wel de echte rede waarom er geen remix goed gekeurd is?
Heeft iemand ergens een reactie van die gasten gelezen/gehoord?
Misschien is er wel heel wat anders aan de hand.
Misschien is hun principe wel dat ze hun muziek puur willen houden en dat ze het liever niet willen hebben dat andere mensen daar aan komen, ookal zijn het grote namen. Want wat is er nou verkeerd om iets te weigeren? helemaal niets, is hun goed recht.
Natuurlijk wil iedereen hier een remix van de grote der grootste en vinden jullie het dom dat ze het geweigerd hebben, maar jullie zijn hun niet. Ieder zijn eigen gedachtegang. En dat maakt de scene zo sterk.
Lekker aan t schoolmeesteren Woutje?
Nieuwe set van ozgur can.
Jammer van de 1e 2 plaatjes die heb ik te vaak gehoord de rest is helemaal top!
THE MIX: http://vecka44.no-ip.org/main/mixes...ix_05102004.mp3
TRACKLIST
01 Gill Norris - Forme [precinct]
02 Tone Depth & Soul Tan Feat. Stephanie Vezina - Broken [swift]
03 �zg�r Can - Morning Glory [cdr]
04 �zg�r Can - The Love Below [cdr]
05 Nathan Fake - Adamedge [saw]
06 Alexkid - Come With Me (tiga Acid Death Rave Remix) [f-comm]
07 Rouzbeh Delavari - Lalala (�zg�r Can Remix) [pure Substance]
08 Yilmaz Altanhan - Eighties (�zg�r�s Petterish Mix) [cdr]
09 Petter - Left Turned [border Community]
www.vecka44.com
| Originally posted by magrec Nieuwe set van ozgur can. Jammer van de 1e 2 plaatjes die heb ik te vaak gehoord de rest is helemaal top! THE MIX: http://vecka44.no-ip.org/main/mixes...ix_05102004.mp3 TRACKLIST 01 Gill Norris - Forme [precinct] 02 Tone Depth & Soul Tan Feat. Stephanie Vezina - Broken [swift] 03 �zg�r Can - Morning Glory [cdr] 04 �zg�r Can - The Love Below [cdr] 05 Nathan Fake - Adamedge [saw] 06 Alexkid - Come With Me (tiga Acid Death Rave Remix) [f-comm] 07 Rouzbeh Delavari - Lalala (�zg�r Can Remix) [pure Substance] 08 Yilmaz Altanhan - Eighties (�zg�r�s Petterish Mix) [cdr] 09 Petter - Left Turned [border Community] www.vecka44.com |
| Originally posted by New Wave Iedereen heeft het wel over principekwesties en bling bling maar weten we wel de echte rede waarom er geen remix goed gekeurd is? Heeft iemand ergens een reactie van die gasten gelezen/gehoord? Misschien is er wel heel wat anders aan de hand. Misschien is hun principe wel dat ze hun muziek puur willen houden en dat ze het liever niet willen hebben dat andere mensen daar aan komen, ookal zijn het grote namen. Want wat is er nou verkeerd om iets te weigeren? helemaal niets, is hun goed recht. Natuurlijk wil iedereen hier een remix van de grote der grootste en vinden jullie het dom dat ze het geweigerd hebben, maar jullie zijn hun niet. Ieder zijn eigen gedachtegang. En dat maakt de scene zo sterk. |
ik vond prog eerst oersaai maar na een fantastische set op me eerste feest IC loop ik er af en toe wel weg mee.. af en toe luister ik het dan ook graag (niet te vaak
)
beste prog nr wat ik zo 1,2,3 kan opnoemen (wat dus goede indruk op me heeft achtergelaten) is een oude:
sinead o' connor - troy (john creamer and stephan k remix)
die vocals zijn zo extreeem geil... woeiiii
| Originally posted by SnuggLe Ja daar ben ik dus nog niet uit.... sorry, beetje lastig idd Maar ik weet niet wat hun principes maybe zijn. Ze zullen er wel een goede reden voor hebben. Daar ik niet goed thuis ben in de trance/G&D/producen hou ik het daar maar bij, blijf je het antwoord schuldig Wouter. |
Nieuw album voor sander kleinenberg:
| Currently working on demo's for the Everybody album, it's going to be so much fun putting it together..there's gonna be some video elements included some original tracks and weird dubs of remixes... |
| oh yeah...i'll give you the exclusive on the name of the album...."This Is Everybody Two" is what it will be called.....you read it first... |
Volgens mij nog niet gepost, dus hierbij de tracklist voor Sasha - Involver:

01 Grand National - Talk Amongst Yourselves
02 Shpongle - Dorset Perception
03 Petter - These Days
04 Unkle - What Are You To Me?
05 The Youngsters - Smile
06 Spooky - Belong
07 Unkle - In A State
08 Lostep - Burma
09 Felix Da Housecat - Watching Cars Go By
10 Ulrich Schnauss - On My Own
(Production and Remixes All Tracks Sasha)
| Originally posted by Djeebie 01 Grand National - Talk Amongst Yourselves 02 Shpongle - Dorset Perception 03 Petter - These Days 04 Unkle - What Are You To Me? 05 The Youngsters - Smile 06 Spooky - Belong 07 Unkle - In A State 08 Lostep - Burma 09 Felix Da Housecat - Watching Cars Go By 10 Ulrich Schnauss - On My Own (Production and Remixes All Tracks Sasha) |
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat door deze ontwikkeling(en) de progressive een beetje aan het vermassa-en is. Of ik vind de richting waarin het gaat gewoon niet leuk, dat kan het ook zijn.
Komt erop neer dat ik de laatste tijd wel erg veel van die downtempo trance plaatjes hoor met een sinusje hier, melodietje daar, hup nog een keer een sinusje en we noemen het progressive. En het lijkt wel of heel de scene daar compleet in meegaat.
Ik vraag me gewoon af of dat nou vooruitgang is ..
| Originally posted by Six4Eight Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat door deze ontwikkeling(en) de progressive een beetje aan het vermassa-en is. Of ik vind de richting waarin het gaat gewoon niet leuk, dat kan het ook zijn. Komt erop neer dat ik de laatste tijd wel erg veel van die downtempo trance plaatjes hoor met een sinusje hier, melodietje daar, hup nog een keer een sinusje en we noemen het progressive. En het lijkt wel of heel de scene daar compleet in meegaat. Ik vraag me gewoon af of dat nou vooruitgang is .. |
| Originally posted by Donna Lekker aan t schoolmeesteren Woutje? |

Nee dat bedoel ik niet eens, een hele dag progressive heb ik echt geen problemen mee 
Ik bedoelde meer de richting waarin veel progressive lijkt te gaan. Melodietjes met sinus geluidjes voeren nogal de boventoon de laatste tijd. Niet alleen nieuwe producers maar ook veel van de oude garde lijken zich daaraan te geloven...
Ik zweer gewoon nog steeds bij die lekkere donkere beats ala Fishead - Autorock 
Ik denk dat Progressive ook in een bloeiende stadium is gekomen.
Steeds meer mensen vinden het geweldig.
Om een style bij mensen te introduceren is een karaktereigenschap van een andere style soms heel erg handig. Trance dingetjes in Prog kan tranceliefhebbers naar een Prog zaal trekken.
Uit eigenervaring weet ik dat prog met een beetje techno-invloeden technofreaks kan trekken. Ik vind prog voor techno zeer interessant.
Je moet dus nieuwe dingetjes toevoegen om dat saaie karakter weg te werken. Misschien dat daardoor een 'massaler' beeld van prog gevormd wordt.
En als het massaal wordt dan hoeft dat niet te betekenen dat dat concequenties voor de kwaliteit heeft.
Hou er maar rekeing mee, iedere style heeft zo zijn hoogtepunt (club, hardcore, trance, hardstyle en nu zit techno plots in een enorme vloedgolf), misschien is progressive wel de volgende. Een aantal jaren dacht ik ook dat techno nooit zo groot zou worden als het nu is, dat kan met Prog ook zo worden.
Armin van Buuren maakt meer kapot dan je lief is... 
Reason gepingel van tegenwoordig 
| Originally posted by Six4Eight Nee dat bedoel ik niet eens, een hele dag progressive heb ik echt geen problemen mee ![]() Ik bedoelde meer de richting waarin veel progressive lijkt te gaan. Melodietjes met sinus geluidjes voeren nogal de boventoon de laatste tijd. Niet alleen nieuwe producers maar ook veel van de oude garde lijken zich daaraan te geloven... Ik zweer gewoon nog steeds bij die lekkere donkere beats ala Fishead - Autorock |
| Originally posted by Six4Eight Ik bedoelde meer de richting waarin veel progressive lijkt te gaan. Melodietjes met sinus geluidjes voeren nogal de boventoon de laatste tijd. Niet alleen nieuwe producers maar ook veel van de oude garde lijken zich daaraan te geloven... |
kun je een paar titels/voorbeelden geven van tracks. Je praat behoorlijk denigrerend over deze producties dus ben zeer benieuwd welke tunes je nu gaat "afkraken"!
Oh ik zal zeker niets afkraken, iedereen zn eigen smaak, maar de melodische kan die veel progressive op gaat trek ik niet zo, dat bedoelde ik eigenlijk 
zoals new wave al zei, invloeden van andere "genres" trekken andere mensen gewoon richting de progressive om daarna andere geluiden lekker te gaan vinden. zo word iedereen in een bepaalde kant op getrokken.. je komt nooit zomaar even in een bepaald gebied van een genre terecht om het zo maar even te noemen..
bv: ik kwam niet 1,2,3 in de meer underground sfeer terecht toen ik naar trance ging luisteren ik kende alleen armin en tiesto en hitjes van de top40 toen ik hier op ta kwam.. je komt vanzelf in de meer "moeilijkere" platen om het zo maar even neer te zetten..
Mja ik ben sinds ik zelf ben gaan draaien ook een beetje van trance overgestapt op prog, gewoon omdat er de laatste tijd in de trancescene teveel dezelfde muk uitkomt. Progtrance leek voor mij de toekomst, maar die "Markus Schulz-achtige met hun zwaar diepe bass-plaatjes" beginnen nu ook al een beetje te vervelen. Perry O Neil vind ik zelf wel heerlijke progtrance maken 
| Originally posted by Six4Eight Oh ik zal zeker niets afkraken, iedereen zn eigen smaak, maar de melodische kan die veel progressive op gaat trek ik niet zo, dat bedoelde ik eigenlijk |

Progressive bevat steeds meer invloeden vanuit andere stijlen, en ik vind dat echt alleen maar goed. Een mooie mix van goede elementen, ik vind het geweldig! Oke, het is waar de meeste progressive tunes die uitkomen zijn erg melodieus, niet meer de donkere tijden zeg maar. Aan de andere kant, luister eens naar Blue Haze! Die gast maakt echt progressive trance waar ik helemaal gelukkig van wordt. Weg met die 'saaie' tunes van 2 jaar geleden. Imo zijn een aantal producers bezig de progressive wereld op zijn kop te zetten met ontzettende klappers waar de trance tunes gewoon qua kwaliteit op dit moment over het algemeen niet aan kunnen komen.
Ik luister vanaf praktisch het begin naar asot, maar de laatste tijd vergeet ik ze zelfs, ik hoor daar echt telkens hetzelfde. Luister eens naar een set van bijv. Chloe Harris, veel gevarieerder.
Kortom, verzamel veel invloeden en gooi het bij mekaar!
| Originally posted by sndh Ik luister vanaf praktisch het begin naar asot, maar de laatste tijd vergeet ik ze zelfs, ik hoor daar echt telkens hetzelfde. |