TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- THE OFFICIAL BETA ANTHEM : Kindred Spirits - Plus ultra
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »
Share the knowledge, dan kunnen wij der ook is aan beginnen ! 
12 jaar theorie wel 
Zal als ik eens goesting heb een thread maken over muziek schrijven
kbegin em leuker en leuker te vinden.
Ik hoor zelfs een beetje cross-over potentieel
doet me ook wat denken aan ayla 
nog geen platenmaatschappij gevonden ondertussen?
Nog geen gezocht 
Ik snap niet hoe deze je aan Ayla doet denken hoor.
Bedoel je Ayla - Ayla (Dj Taucher mix)?
De stijlen lijken totaal niet opeen vind ik, en die Ayla track is in A mineur terwijl deze in Bb mineur is...
| quote: |
| Originally posted by Pumaz en die Ayla track is in A mineur terwijl deze in Bb mineur is... |
Toonaarden Gert, toonaarden...
Lees ik er nu over of is er nogaltijd geen pumaz remix?
Nog niet nee, ik had 2 dagen immense inspiratie waar het 90% af was, en nu moet ik een paar dingen doen en alles op zijn plaats steken. Ik heb juist een beetje problemen met de climax (had nooit eerder �chte trance gemaakt) maar voor de rest is hij af. Jasper heeft een stuk gehoord en vergeleek een bepaald stuk daarvan met M.I.K.E. al was dat mijn bedoeling niet.
Ik denk dat het meer naar Oliver Lieb gaat, maar ik weet maar weinigen die naar hem luisteren (TOR en ik dus).
heb wat dingen aangepast.. een andere kick, iets dieper en krachtiger.
voor de rest een paar kleine zaken, waaronder een subtiele string nog in de breakdown om het wat voller te maken.
Kindred Spirits - Plus Ultra
ik zit wel wat te knoeien met de frequenties hoor.. op mijn hoofdtelefoon klinkt alles goed. op de stereo beneden ook. maar op de stereo van mijn broer klinkt het absoluut niet, de bass komt er niet goed door en de leads klinken er iets te scherp.
frustrerend 
Ik zal hem nu even op een cd'tje branden en op mijn setupje proberen, straks misschien dan nog bij een kameraad die een serieuze installatie heeft staan.
EDIT: De bas komt er helemaal niet door, ik heb op mijn mixer de bas bijna op maximum moeten zetten om alles in balans te krijgen. En dit is misschien gewoon mijn persoonlijke smaak, maar die flanger (of is het een phaser?) die je erop hebt gezet vind ik net te hard, persoonlijk zou ik hem minder zetten 
Binnen een tijdje zal het er normaal zo moeten uitzien:
1. Original mix
2. Icone remix
3. Pumaz remix (als ik hem van mijn leven afkrijg)
4. Desperatozz remix
5. Al Azar mix
6. Luke Terry mix
Hoeveel versies waren er van 'Meriva' destijds? 
| Originally posted by Pumaz Binnen een tijdje zal het er normaal zo moeten uitzien: 1. Original mix 2. Icone remix 3. Pumaz remix (als ik hem van mijn leven afkrijg) 4. Desperatozz remix 5. Al Azar mix 6. Luke Terry mix Hoeveel versies waren er van 'Meriva' destijds? |
| Originally posted by Pumaz Ik denk dat het meer naar Oliver Lieb gaat, maar ik weet maar weinigen die naar hem luisteren (TOR en ik dus). |
good lord, al azer!?!

| Originally posted by Bertn is dat de man die LSG - netherworld gemaakt heeft??? anders: LAAT MAAR KOMEN!! |
Lieb is idd een zeer goede producer / dj
Was 1 van men favorieten vroeger 
| Originally posted by Pumaz EDIT: De bas komt er helemaal niet door, ik heb op mijn mixer de bas bijna op maximum moeten zetten om alles in balans te krijgen. En dit is misschien gewoon mijn persoonlijke smaak, maar die flanger (of is het een phaser?) die je erop hebt gezet vind ik net te hard, persoonlijk zou ik hem minder zetten |
Nee niet op de baslijn, wie zet nu in godsnaam een flanger op een baslijn? (hihihi ik in mijn remix ma soit)
Ja op uw strings/synths ik weet het ni meer...
op de eerste strings heb ik een flanger gezet om die wat meer 'haunting' te maken.. vond die erg geslaagd eigenlijk, al zeg ik het zelf. 
en in de aangepaste versie heb ik een phaser op de strings in de break gestoken om ze wat meer als een sweep te laten klinken. maar daar heb ik er nochtans niet mee overdreven dacht ik?
Ik zal nog eens goed luisteren (op setup dus) en deze post editen met wat ik bedoel (zodat ik niet overkom als spammer)
EDIT: het zijn dus de strings na de break, in het 'hoofdgedeelte'
zal nog es moeten luisteren dan. heb er opzettelijk een phaser aan toegevoegd omdat de strings anders wat in botsing kwamen met de lead synths..
grave melodie !!
Leads zijn scherp maar nog goed te doen op mijn installatie. Ook precies iets meer low end dan de eerste keer dat ik hem heb beluisterd, kan dat?
phaser is zeker en vast ok tijdens de break. Maar als alle instrumenten terug lopen, zou ik hem precies wat langzamer zetten. phaser/flanger effecten vinnek altijd wel plezant in nen track.
Ik zou wel een Eliga Nipal Ambient Noise Reconstruction Remix willen maken, maar bij gebrek aan deftige music-prog-software en de nodige kennis bespaar ik het jullie.
Ik ben trouwens nog steeds van plan een Craig David nummer te verkr*chten, maar ik moet eerst tijd hebben om muziek deftig te leren verkrachten....domme k*tschool!!! 
PS: Dat van CD meen ik, ik had al zelfs samples en alles geprepareerd...helaas zal het moeten wachten 
| Originally posted by Pumaz 1. Original mix 2. Icone remix 3. Pumaz remix (als ik hem van mijn leven afkrijg) 4. Desperatozz remix 5. Al Azar mix 6. Luke Terry mix 7. Bren-F Remix |

| Originally posted by Azo Ook precies iets meer low end dan de eerste keer dat ik hem heb beluisterd, kan dat? |
w00t!
Waar blijft mk-s?