TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- finns det egentligen några svenska tranceartister?
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »


Posted by robstar on Nov-08-2001 12:02:

Ja struntar om de blir mainstream...bara inte själva trance musiken ändras pga av de.

För om den gör de så kommer de inte bli roligt......


Posted by Ravesquad on Nov-08-2001 12:35:

quote:
Originally posted by mindshooter

Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...?


Känns som det kvittar vad andra tycker.. Jag älskar trance och vill höra det så mycket som möjligt...sen spelar det mindre roll om det e HIT FM eller P1 som lirar


Posted by mindshooter on Nov-09-2001 21:33:

Ok coolt att vi kan ha en diskussion om det här
Trodde att alla tyckte som mig hära.

Vad jag menar är att Trance kommer bli töntförklarat av likamånga som det kommer bli kultförklarat av. När Trance spelas på NRJ så beror det på en sak, man vill tjäna pengar. Man vill pumpa folk fulla med det och sälja pengar. Och det är just det som trance INTE handlar om för mig. Jag blir irriterad när dom gör reklam för Trance 2000 serien på TV:n för det är ett steg för trance att bli mainstream. Om man t.ex kollar på en av Trance 2000 skivorna så ser man att dom lagt med Aquagen låten "Phatt bass".... Varför?`Jo för att alla fjortisar ska köpa det så att dom kan tjäna pengar på deras nya produkt "Trance"....Och trance ska inte vara någon produkt. Dessutom är inte Aquagen trance


Posted by reveal on Nov-09-2001 22:24:

jag lyssnar på trance för att jag tycker att det är bra
mig spelar det ingen roll var jag hör det, jag måste säga att jag blir glad de få gångerna tex mtv spelar en riktig trancelåt (har sett tex rank1 nån enstaka gång)

om det blir så att alla gillar trance och att det spelas överallt - bra då kan jag höra det överallt. men om det faktum att det spelas överallt gör att trancen "förändras" då är det inte bra. jag vill inte att det ska bli så vanligt att folk blir trötta på det och letar efter nåt nytt...
jag tycker fler grejor och hade gärna skrivit det nu, men jag blir ihjälstörd av grannens rockmusik eller va fan det är... (nåt mjukt mesigt med saxofon i) så jag får återkomma


Posted by Ravesquad on Nov-09-2001 22:27:

Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen.
Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också


Posted by reveal on Nov-09-2001 22:37:

quote:
Originally posted by Ravesquad
Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen.
Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också


håller med... (fast vad är älvsjömässan?)
(töntrocken har slutat så jag kan skriva lite mer nu )

saken är att musik (eller vad som helst för den delen) har en tendes att kännas tråkigt om det blir för vanligt. och SÅ vanligt vill jag inte att trance ska bli, men jag ser hemskt gärna att det blir så vanligt att det är trance man kör på uteställen.. som det är nu är det lite väl klent på den fronten

(kommer nog på nåt mer att skriva snart)


Posted by Ravesquad on Nov-09-2001 22:42:

quote:
Originally posted by reveal


håller med... (fast vad är älvsjömässan?)


Typ NEC


Posted by reveal on Nov-09-2001 22:48:

NEC? är jag bara dum eller varför fattar jag inte ?


Posted by Ravesquad on Nov-09-2001 22:58:

quote:
Originally posted by reveal
NEC? är jag bara dum eller varför fattar jag inte ?


hehe.. det va där gatecrasher va..

http://www.gatecrasher.co.uk/connected/events/nec/


Posted by reveal on Nov-09-2001 23:06:

och du menar att Älvsjömässan är motsvarande?


Posted by Ravesquad on Nov-10-2001 10:21:

aiii


Posted by mindshooter on Nov-10-2001 10:48:

Ok jag förstår vad ni menar. Men jag tycker fortfarande inte att trance ska vara en marknad och en "produkt"......musik i sig borde vara gratis enligt mig men det är förstår inte möjligt.

Vad jag itne förstår hur ni först kan klaga på kostym-nissar och fjortis-typer på rave som bara är där och "diggar" lite halvt och sen vill ni att det ska börja spelas i radio....det kommer juh bara följas upp av att ännu fler Kostymnissar och fjortisar sätter igång och lyssnar på det för att det är "inne" och "coolt".....själv tycker jag att trance ska finnas där för dom som älskar det. Och det gör det nu....behövs ingen radio för det.
Jag skulle bli skitirriterad om dom satte ogång och körde Gouyrella - Gouryella (som e min favvo) på radio för då skulle så många lyssna på den och då skulle det inte alls vara samma grej....kanske är jag ego...vet inte....


Posted by Gaby on Nov-10-2001 11:11:

quote:
Originally posted by mindshooter
Ok jag förstår vad ni menar. Men jag tycker fortfarande inte att trance ska vara en marknad och en "produkt"......musik i sig borde vara gratis enligt mig men det är förstår inte möjligt.


När jag började träffa folk som gör musik och sånt och faktiskt lever på det så ändrade jag inställning till gratis musik. Hur ska bra musiker kunna leva på det ifall dom inte får betalt för det dom gör? Det som stör mig är att bara dom med mycket pengar från början är dom som lyckats får in sina skivor på toplistor och annat och det ger mer pengar. Skivbolagen tar för mycket pengar ifrån artisten och det är fel! För att en trance artist ska kunna göra det han är bäst på så måste han/hon få in pengar...

Det jag inte vill ska hända med trance är att allt ska spelas sönder på radio...spelas så mycket att man spyr på det!

quote:
Vad jag itne förstår hur ni först kan klaga på kostym-nissar och fjortis-typer på rave som bara är där och "diggar" lite halvt och sen vill ni att det ska börja spelas i radio....det kommer juh bara följas upp av att ännu fler Kostymnissar och fjortisar sätter igång och lyssnar på det för att det är "inne" och "coolt".....själv tycker jag att trance ska finnas där för dom som älskar det. Och det gör det nu....behövs ingen radio för det.
Jag skulle bli skitirriterad om dom satte ogång och körde Gouyrella - Gouryella (som e min favvo) på radio för då skulle så många lyssna på den och då skulle det inte alls vara samma grej....kanske är jag ego...vet inte.....[/B]


Det är lite ego av dig att du inte vill att andra ska lyssna på bra musik

Men det ligger något i det du säger... jobbigt... varför kan inte folk bara lyssna på det dom tycker om och inte bara det som är inne?


Posted by mindshooter on Nov-15-2001 21:03:

quote:
Originally posted by Gaby

Det är lite ego av dig att du inte vill att andra ska lyssna på bra musik


Men man kan ändå inte påstå det....i så fall vore jag väl på helt fel ställe nu? Det bästa som finns är att diskutera och dela med mig av trance...men till folk som är intresserade av det...eller till folk som är beredda att lyssna....det ska inte pumpas ut ur radion dag ut och dag in.......Iaf inte på NRJ....ok om det kom en "Trance only" kanal utan maintstream bullshit......då kan folk välja mer att dom värkligen vill lyssna på trance,,.,


Posted by dj_hysterix on Oct-18-2002 18:07:

Argh ni har glömt alla svenska psyartiser som :

Hux Flux
Ticon
Son Kite
Miranda
Battle Of Future Buddhas
Atmos
Krumelur
Logic Bomb
Masada
Necton
Noma
S-Range
Tegma
Vibrasphere
Weirdo Beardo

Nåväl...ni kanske inte är så himla inne i psy


Posted by Treo on Oct-18-2002 20:03:

hmma.. Airbase ?
och Ebop är välan oxå svensk ? Cruzing va ju en rätt trevlig låt -98

-Treo-


Posted by reveal on Oct-18-2002 21:16:

quote:
Originally posted by Treo
hmma.. Airbase ?
och Ebop är välan oxå svensk ? Cruzing va ju en rätt trevlig låt -98

-Treo-


jepp, airbase är svensk, men denna tråden är så gammal att airbase inte var känd då


Posted by RebeL9 on Oct-18-2002 21:31:

Håller med Mindshooter. Trance ska inte spelas på komersiella radiostationer som NRJ osv. Istället borde det finns en radiostation som enbart spelar trance. Det hade varit mycket trevligare. Och några fasta dagar i veckan borde man bjuda in kända djs som Armin, Digweed, Paul van Dyk och killarna. Det hade lockat många till att lyssna på riktig trance och inte bara skit som Ian van Dahl osv som NRJ lirar.
Här i Sverige är det ju så tragiskt så att fjortisarna går och tror att 666 är trance bara för att alla svenska trancesamlingar innehåller oftast låtar som inte är trance.
TRAGISKT


Posted by Vizay on Oct-18-2002 23:12:

jupp som ni nämt ganska nyligen, Airbase....han e het enligt min mening iaf


sen har jag en egen liten favorit som jag tror kommer bli stor å de e ingen mindre än endre (jaja, nu tycker du säkert jag tjatar igen )

men jag tror endre har potential att bli bra faktiskt (å nej jag säger det inte bara för å va snäll)


Posted by mindshooter on Oct-19-2002 00:05:

quote:
Originally posted by Vizay

men jag tror endre har potential att bli bra faktiskt (å nej jag säger det inte bara för å va snäll)


Agreed...jag är väldigt kritist när det gäller omdömen på "amatör" musik... och Endres låtar har potentialer! Behövs bara lite mer på dom!


Posted by dj_hysterix on Oct-19-2002 10:05:

quote:
Originally posted by mindshooter
Agreed...jag är väldigt kritist när det gäller omdömen på "amatör" musik... och Endres låtar har potentialer! Behövs bara lite mer på dom!


YePP! Tycker samma här !


Posted by dbl on Oct-19-2002 12:08:

ingen har nämt parker va.
då gör jag det
Parker


Posted by Treo on Oct-19-2002 13:25:

quote:
Originally posted by mindshooter
Pinnochio har haft låtar i radio som "hyptnotized" och "Da,da,da"


Sitter o lyssnar på Pinocchio - Abletearte just nu, fan grym låt, väldigt energisk *vrida upp volymen*

-Treo-


Posted by Vizay on Oct-19-2002 13:40:

quote:
Originally posted by mindshooter
Behövs bara lite mer på dom!


precis som jag tänkte också, de e den där finishing touchen som fattas, det där lilla lillla extrta som gör den exakt så speciell som en låt ska va

men de kommer nog, endre e ju ung i genren om man kolla på hur länge dom stora har producerat


Posted by reveal on Oct-19-2002 17:09:

quote:
Originally posted by dbl
ingen har nämt parker va.
då gör jag det
Parker


vem här på SweTA är det nu som är parker? har glömt det


Pages (4): « 1 2 [3] 4 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.