TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- finns det egentligen några svenska tranceartister?
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »
Ja struntar om de blir mainstream...bara inte själva trance musiken ändras pga av de.
För om den gör de så kommer de inte bli roligt......
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...? |
Ok coolt att vi kan ha en diskussion om det här 
Trodde att alla tyckte som mig hära.
Vad jag menar är att Trance kommer bli töntförklarat av likamånga som det kommer bli kultförklarat av. När Trance spelas på NRJ så beror det på en sak, man vill tjäna pengar. Man vill pumpa folk fulla med det och sälja pengar. Och det är just det som trance INTE handlar om för mig. Jag blir irriterad när dom gör reklam för Trance 2000 serien på TV:n för det är ett steg för trance att bli mainstream. Om man t.ex kollar på en av Trance 2000 skivorna så ser man att dom lagt med Aquagen låten "Phatt bass".... Varför?`Jo för att alla fjortisar ska köpa det så att dom kan tjäna pengar på deras nya produkt "Trance"....Och trance ska inte vara någon produkt. Dessutom är inte Aquagen trance 
jag lyssnar på trance för att jag tycker att det är bra
mig spelar det ingen roll var jag hör det, jag måste säga att jag blir glad de få gångerna tex mtv spelar en riktig trancelåt (har sett tex rank1 nån enstaka gång)
om det blir så att alla gillar trance och att det spelas överallt - bra då kan jag höra det överallt. men om det faktum att det spelas överallt gör att trancen "förändras" då är det inte bra. jag vill inte att det ska bli så vanligt att folk blir trötta på det och letar efter nåt nytt...
jag tycker fler grejor och hade gärna skrivit det nu, men jag blir ihjälstörd av grannens rockmusik eller va fan det är... (nåt mjukt mesigt med saxofon i) så jag får återkomma 
Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen.
Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också
| quote: |
| Originally posted by Ravesquad Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen. Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också |
)
| quote: |
| Originally posted by reveal håller med... (fast vad är älvsjömässan?) |
NEC? är jag bara dum eller varför fattar jag inte ?
| quote: |
| Originally posted by reveal NEC? är jag bara dum eller varför fattar jag inte ? |
och du menar att Älvsjömässan är motsvarande? 
aiii
Ok jag förstår vad ni menar. Men jag tycker fortfarande inte att trance ska vara en marknad och en "produkt"......musik i sig borde vara gratis enligt mig men det är förstår inte möjligt.
Vad jag itne förstår hur ni först kan klaga på kostym-nissar och fjortis-typer på rave som bara är där och "diggar" lite halvt och sen vill ni att det ska börja spelas i radio....det kommer juh bara följas upp av att ännu fler Kostymnissar och fjortisar sätter igång och lyssnar på det för att det är "inne" och "coolt".....själv tycker jag att trance ska finnas där för dom som älskar det. Och det gör det nu....behövs ingen radio för det.
Jag skulle bli skitirriterad om dom satte ogång och körde Gouyrella - Gouryella (som e min favvo) på radio för då skulle så många lyssna på den och då skulle det inte alls vara samma grej....kanske är jag ego...vet inte....
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Ok jag förstår vad ni menar. Men jag tycker fortfarande inte att trance ska vara en marknad och en "produkt"......musik i sig borde vara gratis enligt mig men det är förstår inte möjligt. |
| quote: |
| Vad jag itne förstår hur ni först kan klaga på kostym-nissar och fjortis-typer på rave som bara är där och "diggar" lite halvt och sen vill ni att det ska börja spelas i radio....det kommer juh bara följas upp av att ännu fler Kostymnissar och fjortisar sätter igång och lyssnar på det för att det är "inne" och "coolt".....själv tycker jag att trance ska finnas där för dom som älskar det. Och det gör det nu....behövs ingen radio för det. Jag skulle bli skitirriterad om dom satte ogång och körde Gouyrella - Gouryella (som e min favvo) på radio för då skulle så många lyssna på den och då skulle det inte alls vara samma grej....kanske är jag ego...vet inte.....[/B] |

| quote: |
| Originally posted by Gaby Det är lite ego av dig att du inte vill att andra ska lyssna på bra musik ![]() |
Argh
ni har glömt alla svenska psyartiser som :
Hux Flux
Ticon
Son Kite
Miranda
Battle Of Future Buddhas
Atmos
Krumelur
Logic Bomb
Masada
Necton
Noma
S-Range
Tegma
Vibrasphere
Weirdo Beardo
Nåväl...ni kanske inte är så himla inne i psy 
hmma.. Airbase ?
och Ebop är välan oxå svensk ? Cruzing va ju en rätt trevlig låt -98
-Treo-
| quote: |
| Originally posted by Treo hmma.. Airbase ? och Ebop är välan oxå svensk ? Cruzing va ju en rätt trevlig låt -98 -Treo- |
Håller med Mindshooter. Trance ska inte spelas på komersiella radiostationer som NRJ osv. Istället borde det finns en radiostation som enbart spelar trance. Det hade varit mycket trevligare. Och några fasta dagar i veckan borde man bjuda in kända djs som Armin, Digweed, Paul van Dyk och killarna. Det hade lockat många till att lyssna på riktig trance och inte bara skit som Ian van Dahl osv som NRJ lirar.
Här i Sverige är det ju så tragiskt så att fjortisarna går och tror att 666 är trance bara för att alla svenska trancesamlingar innehåller oftast låtar som inte är trance.
TRAGISKT

jupp som ni nämt ganska nyligen, Airbase....han e het enligt min mening iaf 
sen har jag en egen liten favorit som jag tror kommer bli stor å de e ingen mindre än endre (jaja, nu tycker du säkert jag tjatar igen
)
men jag tror endre har potential att bli bra faktiskt (å nej jag säger det inte bara för å va snäll) 
| quote: |
| Originally posted by Vizay men jag tror endre har potential att bli bra faktiskt (å nej jag säger det inte bara för å va snäll) |
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Agreed...jag är väldigt kritist när det gäller omdömen på "amatör" musik... och Endres låtar har potentialer! Behövs bara lite mer på dom! |
ingen har nämt parker va.
då gör jag det
Parker 
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Pinnochio har haft låtar i radio som "hyptnotized" och "Da,da,da" |
*vrida upp volymen*
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Behövs bara lite mer på dom! |

| quote: |
| Originally posted by dbl ingen har nämt parker va. då gör jag det Parker |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.