TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Va händer till hösten?
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by ScuL on Aug-22-2004 20:26:

quote:
Originally posted by Scintilla
Och ScuL - vad är Tisus för något?

Test I Svenska för Universitets- och högskoleStudie

.. om jag flyttar till Sverige måste jag göra det bara för mitt skull. Tycker att det är viktigt att förstår språket fullständigt.
TISUS kursen tår också bara ett år.

Posted by Laszlo on Aug-22-2004 20:53:

Förresten - ni som läser på högskola/universitet....om ni råkar stöta på en distanskurs i ungerska vid er skola, hojta då till för jag vill gärna ta ett par kurser i det, dels för att det är lättförtjänta poäng (eftersom jag kan språket flytande), men främst för att det är mitt modersmål och jag vill ha papper på att jag kan språket. Kan vara en värdefull merit på CV:t när man söker jobb i framtiden...

Det brukar tyvärr vara ganska höga behörighetskrav för att få läsa ungerska, typ minst A-nivå i c-språk eller liknande, vilket jag inte har, men jag har hört att de brukar ge dispens om det är ens modersmål....

Posted by Glorie on Aug-22-2004 21:28:

ang

quote:
Originally posted by Laszlo
ungerska

det går bara att läsa ungerska vid två skolor i sverige. Lunds universitet och Uppsala universitet.. och inga distanskurser ges..

du kan ju ändå skriva i din cv att du an flytande ungerska.. testar de dig kan du ju lätt bevisa att du kan ju

Posted by Jeremy H on Aug-22-2004 21:36:

quote:
Originally posted by Cloudburst
Jag glider runt på Informationsteknik (IT), Civilingengör...

w00t?
Började själv på just IT på Chalmers i tisdags..sååå, är mitt inne i noll-p för tillfället

Posted by Amnezia on Aug-22-2004 22:55:

just nu har jag ingen aning om va som kommer hända i höst ..

kom inte in på det jag sökte utan står nu på reservplats i k-stad å örebro....=) blir väl antagligen söka jobb i höst ...
någon som vet hur det går till under uoppropsdagarna??..många kompisar m.m har sagt att man kan åka till universitet under uppropstiderna å ta en plats om det e folk som inte dyker upp på uppropen...men samtidigt så innebär det ju att folk som står på reservplats gör det i onödan...
tex om man står på plats 5 å bor i gbg å ska plugga i örebro..åså kommer 5 st från örebrotrakten å chansar på att det ska bli platser över och lyckas få det också...då är det ju isådanfall totalt meningslöst å stå på reservplats hilfe ....

Posted by Rikard on Aug-23-2004 05:30:

quote:
Originally posted by Amnezia
just nu har jag ingen aning om va som kommer hända i höst ..

kom inte in på det jag sökte utan står nu på reservplats i k-stad å örebro....=) blir väl antagligen söka jobb i höst ...
någon som vet hur det går till under uoppropsdagarna??..många kompisar m.m har sagt att man kan åka till universitet under uppropstiderna å ta en plats om det e folk som inte dyker upp på uppropen...men samtidigt så innebär det ju att folk som står på reservplats gör det i onödan...
tex om man står på plats 5 å bor i gbg å ska plugga i örebro..åså kommer 5 st från örebrotrakten å chansar på att det ska bli platser över och lyckas få det också...då är det ju isådanfall totalt meningslöst å stå på reservplats hilfe ....

är väl meningslöst å försöka om man egentligen inte vill... (no offense)

Posted by cviper on Aug-23-2004 08:32:

quote:
Originally posted by jeremy1984
w00t?
Började själv på just IT på Chalmers i tisdags..sååå, är mitt inne i noll-p för tillfället

Oj, fler chalmerister på TA Läser själv iofs inte IT, menmen (IT var däremot mitt andra val)

Kom till eftersläppet på gasquen nästa torsdag (26.8)! F6/KfKb6 som arrar den förmodligen bästa gasquen under hela nollningen!
Ta gärna med lite kompisar också - nollor med bricka kommer in gratis. (tror jag)

Borde kanske tillägga att jag springer omkring i svart overall där det står F6 på ryggen och "Billeter" på benet. Om nån ser mig, så är det typ bara att säga hej

Posted by Cloudburst on Aug-23-2004 15:36:

quote:
w00t?

Aha, då satt du bredvid min polare Christian på övningsgasquen.. Du kanske såg mig oxå då vid rundvandringen. Jag är ju med i Fritid.

http://www.itstud.chalmers.se/groups/fritid/

längst ner i Vi i fritid. Och christian längst upp..

Posted by Amnezia on Aug-23-2004 19:43:

quote:
Originally posted by Dioxys
är väl meningslöst å försöka om man egentligen inte vill... (no offense)

hum nu e ja inte me riktigt ..jag vill helst av allt plugga i höst..men står inte direkt på första plats i reservlistan..därför tänkte ja höra om nån visste hur det går till..om man kan nalla en plats på uppropet genom å åka dit..

Posted by Glorie on Aug-23-2004 19:56:

quote:
Originally posted by Amnezia
om man kan nalla en plats på uppropet genom å åka dit..

jo man kan... ja vet till och med folk som börjat gå på en viss utbildnings föreläsningar (men inte varit antagen) och sen gått och pratat med programansvarig och då fått hoppa in eftersom de följt med i undervisningen och eftersom det är rätt många som droppar av första terminen.

Posted by Jeremy H on Aug-29-2004 11:16:

quote:
Originally posted by cviper
Oj, fler chalmerister på TA Läser själv iofs inte IT, menmen (IT var däremot mitt andra val)

Kom till eftersläppet på gasquen nästa torsdag (26.8)! F6/KfKb6 som arrar den förmodligen bästa gasquen under hela nollningen!
Ta gärna med lite kompisar också - nollor med bricka kommer in gratis. (tror jag)

Borde kanske tillägga att jag springer omkring i svart overall där det står F6 på ryggen och "Billeter" på benet. Om nån ser mig, så är det typ bara att säga hej

Haha, verkar ha varit eftersläpp på gasquen typ varje dag nu denna veckan
Eftersläppet till "dammiddagen" var bland det sjukaste jag varit med om.. Det var riktig huligan-stämning bland killarna ute i kön Såna grottmänniskor det finns!

Får väl ta o hälsa då om man ser dig

quote:
Originally posted by Cloudburst
Aha, då satt du bredvid min polare Christian på övningsgasquen.. Du kanske såg mig oxå då vid rundvandringen. Jag är ju med i Fritid.

http://www.itstud.chalmers.se/groups/fritid/

längst ner i Vi i fritid. Och christian längst upp..

Ja, precis! Träffade honom på nollkalaset igår oxå förresten
Hmmm..jag bööör ju ha sett dig dåå.. Men eftersom jag inte har en aning om hur du ser ut så är det ju lite svårt att veta

EDIT: haha *daaaah* Fanns visst bilder på sidan ..Har nog sett dig ja Kanske kommer förbi med ett gäng till innebandyn nån gång btw!

EDIT2: Ehhmm.. kan edita hur mycket jag vill tydligen utan att det står "edited bla bla" på min post

Posted by reveal on Aug-29-2004 11:28:

quote:
EDIT2: Ehhmm.. kan edita hur mycket jag vill tydligen utan att det står "edited bla bla" på min post

Det står inte "edited" ifall man ändrade inom 5 minuter (nåt sånt) efter att man skrev inlägget

Posted by Jeremy H on Aug-29-2004 11:50:

quote:
Originally posted by reveal
Det står inte "edited" ifall man ändrade inom 5 minuter (nåt sånt) efter att man skrev inlägget

Ahaaa.. där var nåt jag inte visste Thx

Pages (3): « 1 2 [3]